Miksi?

kummaa jengiä

Miksi tällä palstalla n. 60% kirjoituksista on selvää vihapuhetta?

13

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on syy

Siksi, koska vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset ovat pelkkiä "epäuskoisia".

• Siksiettä mi

Siksi kun he ovat kateellisia meille kun meidän lapset antavat meille anteeksi meidän tekomme. Siksi kun me saamme hihhuloida ja raiskata lapsia ilman syytteitä. Siksi kun saamme anteeksi ihan kaiken kunhan luemme Raamattua ymmärtämättä edes sitä.

• Veli korjaa

^^Siksi kun saamme anteeksi ihan kaiken kunhan luemme Raamattua ymmärtämättä edes sitä.^^

Harvemmin luetaan.

• Voi kauhia!

Olen samaa ihmetellyt. Meidän Ry:llä ei ainakaan ole koskaan lastenraiskaajistamme mitään pahaa puhuttu. Sehän on sellainen pikkulankeemus, johon me jokainen olemme sydämessämme valmiit, kuten rakas veljemme Tuomas Hänninen on kirkastanut.

Kyllähän tämän isänsä haureuteen houkutelleen tyttären täytyisi ymmärtää oma parhaansa ja olla vaan ihan hiljaa koko asiasta, kuten olemme vuosikymmeniä saaneet heidät olemaankin. Nyt nämä kaikenmaailman lastenpuolustajat ovat alkaneet vaatimaan lapsillemme samoja oikeuksia seksuaaliseen koskemattomuuteen, kuin epäuskoisillakin lapsilla on. Uskonasiat ovat heiltä hämärtyneet. Rukoilemme heille parannuksen armoa.

• 2+17

Tässäpä sinulle avaaja vähän jo viitettä näissä tulleissa viesteissä, minkälaiset kaverit tämän palstan täyttää kirjoituksillaan.

Aika varmasti tämä " viha"poppoo on kuitenkin aika pieni, mutta sitäkin ahkerampi, niinkuin sanotaan heidän isäntänsäkin olevan..

Tähän poppooseen mahtuu mm. multinikkiä, joka valvoo palstan viestejä koko ajan, voit testata sen tarvittaessa esim. muutamilla avainsanoilla.

Pienikin viittaus häneen ja viestisi lentää palstalta ulos ja nopeaan.
      En viitsi arvioida enempää näiden em. tilaa ja ymmärrystä, ettei tule kellekään paha mieli .
      Jokainen normaali, ns. reaaliteeteissa oleva ihminen voi tehdä itse omat johtopäätöksensä näitä monia viha- viestejä lukiessaan viestien lähettäjästä, toisille on pienempi lusikka annettu jaossa ,kuin mitä on keskimäärin , sehän näkyy kaikessa elävässä elämässä.

Onneksi tää on vain Suomi -24, eikä sen enempää..

• kymppilesta

vain hullu yrittää saada äänensä kuuluville SRK:n tilaisuuksissa.
        Heille käy niinkuin kävi Kimmo Sulilalle, Mari Leppäselle, Johannes Alarannalle tai monille vähäisemmille, jotka ovat rohjenneet sanoa ääneen sen, että keisari käyttää suurta hengellistä valtaa iman vaatteita.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että perus-lessujen elämä olisi jotenkin huonolla tolalla

• 16+8

Kiitos kymppilesta Multille , että jaksoit taas antaa mielipiteesi kuulua.
      Laskuissa viesteistään en ole enää pysynyt mukana moneen vuoteen, kun alkaa luvut pyöriä viestimäärissä jo tuhansissa.

Lukekaahan muuten monien noista Multin luettelemien henkilöiden kannanottoja vaikka Kotimaa24:n eri juttujen kommentointikeskusteluissa, tai sitten blogijutuissa.

Ei ole epäselvää, onko heillä erilainen opinkäsitys, kuin mitä vl- kristillisyydessä on raamatun pohjalta aina ymmärretty.
      Kilvan riennetään pilkkaajien kommentteja tukemaan.
      Esim. tuo Mari Leppäsen haastattelupätkä tv:ssä johon on linkki palstalla , oli hyvin hänen ajatteluaan paljastava.

Kirkkoon tulllaan lepäämään , hakemaan hyvää oloa.jne..
      Ihmisten uskonnollisuus ei kuulemma ole ollenkaan kadonnut /ei huonolla tolalla, vaikka esim. kirkon omatkin tutkimustulokset selkeästi niin kertovat.
      Vaikka minne katsoo, on jokapaikassa luopumus lisääntymässä mitä suurimmassa määrin, mutta voihan sitä ummistaa silmänsä siltä, varsinkin, mikäli on itse eksyksissä.

Ei puhettakaan, etttä tällä asenteella voisi esittää parannuskutsua uskosta osattomalle, puhua esim. saarnassa Jeesuksen vertauksesta ahtaasta portista.
      Ei voi kehoittaa Jeesuksen sanoin ja kehoituksin, mitä Hän kehoitti seuraajiaan saarnaamaan : Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

Ei voi, koska ihmisten rauha järkkyisi ja hän voi tulla jopa ahdistuneeksi ja kokea "hengellistä väkivaltaa" Risto Leppäsen tavoin ,kun Sanan saarna saisi puhutella ja Jumalan Sanan peili näyttäisi oman itsensä sen peilin edessä.

Ei,,,ei,, Mari puhuu, niinkuin suurin osa kirkon naispapeista, hempeästi ja psykologisia, ehkä sosiaalisiakin luentoja pitäen, pehmikkeitä kainaloiden alle ihmisille laittaen, ettei kukaan heräisi tilastaan.Tällaiselle herätetylle ihmiselle sitten kuuluukin saarnata - julistaa evankeluimia, ilosanomaa.
      Se ei vain kelpaa ihmiselle, mikäli hän ei ymmärrä itse sitä tarvitsevansa.

Jos ette usko tätä naispappien tyyliä todeksi, kuunnelkaa arkiston kautta esim . radion aamuhartauksia, mitä ne ovat , varsinkin naisten pitäminä

• jaaaaaa997

No en osaa sanoa mutta veikkaukseni on että useimmat ovat varmaan vl-perheistä kotoisin tai läheisesti seuranneet vl-elämää ja myös muuta elämää kokeneena he haluavat valistaa että uskova voi olla ilman vl-liikkeeseen kuulumistakin. Uskon että tietyt vl-säännöt ja perinteet ovat heille liikaa. Tässä on varmasti aika lailla henkilökohtaista kaunaa mukana, ja elämien erilaisuutta.

• ilovelaakso

45% viesteistä on täynnä vihaa. Ne kirjoittaa heinolalainen Saatanan riivaamaksi joutunut helluntailainen mies. Muu kritiikki on lähes poikkeuksetta aiheellista ja terveiden ihmisten kirjoittamaa. Yritä erottaa multinikki asiallisista kirjoittajista. Palstalla kirjoittaa mm. lähes Mensan jäsen Melperi1. Hänen 11 vuoden mittaista asiapitoista kirjoittamista palstalla kannattaa lukea, jotta ymmärtää mistä keskusteluissa on kysymys.

• Melepri1 seuroihin

Onko Heinolassa rauhanyhdistystä, pitäisköhän Melperi1 pyytää seuroihin.

Vihaan ei kannata vastata vihalla, vaan rakkaudella, niin Jeesuskin teki.

• Hyvä elokuva
        Melepri1 seuroihin kirjoitti:

Onko Heinolassa rauhanyhdistystä, pitäisköhän Melperi1 pyytää seuroihin.

Vihaan ei kannata vastata vihalla, vaan rakkaudella, niin Jeesuskin teki.

Kannattaa katsoa tämä elokuva, Jeesuksen viimeiset päivät
        http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/1513744

Minusta elokuva oli hyvin puhutteleva, siinä minulle selvisi kuinka paljon Jeesus on joutunut kärsimään, kuinka paljon häntä on kidutettu ja kuinka Jeesus suhtautui osaansa nöyrtyen. Hän ei vihannut vihaajiaan, vaan rakasti heitäkin.

Elokuvan loppu oli hieno, siinä minulle selvisi se, ettei Jeesus noussut ehkä fyysisesti kuolleista, vaan Jeesus ilmestyi muissa ihmisissä opetuslapsille, muissa kristityissä.
        Haudalla Maria Magdaleena ei tuntenut Jeesusta, ei myöskään opetuslapset emmauksen tiellä, vasta kun Jeesus mursi heille leipää, he tunsivat Hänet.

Samoin loppu oli hyvä ja puhutteli minua paljon, kun Pietari sanoi Jeesukselle, että älä lähde pois, niin Jeesus sanoi Pietarille, etten mene pois, vaan olen aina teidän kanssa ja hän hävisi ihmisjoukkoon.

• minustakin hyvä
        Hyvä elokuva kirjoitti:

Minusta elokuva oli hyvin puhutteleva, siinä minulle selvisi kuinka paljon Jeesus on joutunut kärsimään, kuinka paljon häntä on kidutettu ja kuinka Jeesus suhtautui osaansa nöyrtyen. Hän ei vihannut vihaajiaan, vaan rakasti heitäkin.

Elokuvan loppu oli hieno, siinä minulle selvisi se, ettei Jeesus noussut ehkä fyysisesti kuolleista, vaan Jeesus ilmestyi muissa ihmisissä opetuslapsille, muissa kristityissä.
        Haudalla Maria Magdaleena ei tuntenut Jeesusta, ei myöskään opetuslapset emmauksen tiellä, vasta kun Jeesus mursi heille leipää, he tunsivat Hänet.

Samoin loppu oli hyvä ja puhutteli minua paljon, kun Pietari sanoi Jeesukselle, että älä lähde pois, niin Jeesus sanoi Pietarille, etten mene pois, vaan olen aina teidän kanssa ja hän hävisi ihmisjoukkoon.

Katsoin elokuvan

• ihmeitä tuli
        Hyvä elokuva kirjoitti:

Kannattaa uskoa ennemminkin Raamattua. Jeesus todella nousi kolmantena päivänä kuolleista. Uskontunnustuksessa jo sanotaan: "ruumiin ylösnousemiseen". Hauta oli tyhjä ja kivi vieritetty, kun sinne mentiin katsomaan. Jeesus oli lähtenyt haudastaan. Mutta Jeesuksen olemus ei ole silloinkaan sama häväisty ja alhainen, kun hän saapuu toisen kerran noutamaan täältä omansa pois.

Paljon tapahtui muitakin ihmeitä Jeesuksen kuoleman yhteydessä. Kalliot halkeilivat, temppelin esirippu halkesi ylhäältä kahtia, tuli auringonpimennys ja maanjäristys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe