Onko kellään heittää mitään arviota, mitä tulisi maksamaan noin 140 neliön kerrostaloasunnon (4h k) täysremppa teetätettynä jollain firmalla eli sisältäisi ainakin:
- lattioiden hiominen ja lakkaus
- osa lattioista kokonaan uusiksi
- katot uusiksi
- kaikki seinäpinnat uusiksi (levytys maalaus listat lattiaan ja kattoon)
- keittiö uusiksi
- kylppäri ja vessa uusiksi
Keittiön ja kylppärin uusimisen hinta tietty riippuu ihan siitä millaisia kalusteita hankkii, samoin lattiamateriaalit jne., mutta jos nyt puhutaan jostain ihan perustason kalusteista tyyliin "vähän parempi kuin Ikea" :)
Tiedän että vain taivas on rajana, mutta mistä mahtaisi lähteä alimmat hinnat? Onko heittää jotain omakohtaista kokemusta?
140 kerrostalokämpän täysremppa, mitä maksaisi?
16
161
Vastaukset
- sinnepäin
Noh, tämä nyt on vaan vähän suuntaa antava tietämättä mtn sen enempää kohteesta:
- Lattiat.(hionta) n. 20€m2
- Osa lattioista uusiksi (vaikea sanoa kun ei tiedä mikä pinta nyt ja mikä halutaan mutta n. 15€m2 (laminaatti) -120€m2 (sauvaparketti) Vain taivas on rajana
- Katot (sisä-vai ulkokatto)?
- Seinät->4000-6000€ (levytys ja maalaus)
- Keittiö: Ikeasta n6000- 8000€,puustellista n 15-20000€ (keittiöä 15m2)
- Kylppäri: n 1000€m2 (parempi kuin ikea)- ostaja
Kiitos vastauksista, antaa hyvää suuntaa. Katolla tarkoitin sisäkattoja :)
- sinnepäin
ostaja kirjoitti:
Kiitos vastauksista, antaa hyvää suuntaa. Katolla tarkoitin sisäkattoja :)
Niin ja lisänä ed hintoihin:
-Lattiat (ostettu palvelu)
-Osa lattioista.. (laminaatin laittaa itse mutta sauvaparketti on ammattilaisten hommaa)
-Katot, jos panelointi (puu/mdf) suoraan vanhan päälle n 20-40€m2 (ostettu palvelu)
-Seinät (ostettu palvelu) toki voi tehdä itse.
-Keittiö, Ikea (itse tehden) Puustelli (asennettuna)
-Kylppäri (ostettu palvelu)
Nämä näin oletuksen mitkä on helppo/yleensä tehdään itse.
- ostaja
Kiitokset taas, tuolla pääsee hyvin alkuun :)
- Kilpailuttakaa
Pari vuotta sitten meille tehtiin tarjous 100 m2 kerrostaloasunnon remontista. Tarkoitus oli poistaa kaikki vanhat komerot, keittiökalusteet, uusia sauna sekä maalata katot ja osa seinistä, tapetoida muutama seinä ja hioa parketit sekä tehdä uusi nykyaikainen keittiö koneineen. Yksi väliseinä olisi siirretty. ikkunapokien sisämaalaus kuului hintaan. Tarjous oli 20 000€.
Emme ostaneet asuntoa, sillä sen hinta oli sikamainen, vaikka kunto oli samaa luokkaa.
- pussin pohja pilkott
Minulla parketin laitto, keittiön lattian laatoitus, kaksi kattoa kangastus ja tasoitus ja maalaus, seinien maalaus ja parin seinän tapetointi n. 15 000 e.
keittiöön kalusteet ja koneet 20 000 e ja kylppäriin ja vessaan laatat 4500 e ja hanat 1500 e.
huoneet 20 neliötä ja 14 neliötä. kylppäri ja vessa ei kuulu hinnoitteluun tässä.
että pientä pintaremppaa. aika perusmatskua.
saat varata melko paljon enemmän. ihan oikeasti. on tosi kallista ainaskin stadissa. toinen firma tarjosi vielä kalliimmalla ja ei ihan kauheesti työtä tuossa ole.
ne hinnoitellaan niin että sen minkä mahdollisesti itse osaat on halpaa mutta rokottavat sitten paljon erikoistyöstä. eli ihan sama tilata kaikki ja vain katsoa päältä.
aijoo, ja sähkäri viellä.. - madeintsadi
"pussin pohja pilkott" siis ymmärsinköhän oikein???.
Sulle tehtiin 34m2 missä laitettiin vähän parkettia (vaikka 24m2) ja laatoittettin (10m2). Tämän lisäks katton lasikuitu tasoite maali. Lisäksi seiniin maali ja muutamaan seinään tapetti ja lasku oli 15 000€??? Vaikka millä kaavalla laskee ja vaikka materiaalit mukana ei tuohon summaan pääse kuin kusettamalla ja vedättämällä. (ellei seinät ja lattia ole kultaa....)
Kylppäriin voi tosiaan laske karkeasti peruslaatalla n 1000m2,eli 6m2 kylppäri onkin jo 6000€.
Keittiön voi tehdä halvalla (esim Ikea) tai kalliilla (Puustelli)
Peruskoneet saa liesi 600,jääkaappi pakastin 1000€,pesukone 300€.
Jos haluaa luxusta niin liesi 3000€,jääkaappi pakastin 5000€,pesukone 800€
ym härpäkkeet 2000-3000€. joten niiden sisällyttäminen "hintaan" tässä tapauksessa turha. Sulla voi olla ikean keittiö ja luxuskaapit tai toistepäin....- Elämä on
Itselläni kokemusta vain uudisrakentamisesta joka toki on nopeampaa kuin vanhan saneeraus, mutta tosi kovalta kuullostaa 15000 pintaremontista.
Osaavan "yleismiehen" (tekee kaikki paitsi LVIS työt) laskutus on oman kokemukseni mukaan ehkä 30-40 eur per h. 15.000 / 40 = 375 tuntia eli noin 2,5 henkilötyökuukautta.
Keittiön laatoitus menee päivässä, samoin kahden huoneen kittaukset ja pohjamaalaus. Pintamaalaukset menee myös ton kokoiseen kämppään päivässä. Levykaton tasoitusta ja nauhoitusta teki meidän työmaalla kaksi ukkoa muistaakseni parin päivän ajan. Ja kattoa oli reilusti toistasataa neliötä. Eli lasketaan kattojen tasoitukseen päivä ja maalauksen toinen päivä. Tähän mennessä käytetty 5 pv * 7,5 h * 40 eur = 1500 EUR.
Tekemättä olisi kylppärin vedeneristys ja laatoitus. Kerrostalokylppärin tekemiseen voisi mennä 3-4 pv eli rahassa reilu tonni?
15.000 kuullostaa näillä tiedoilla aika hiton kalliilta verrattuna uudiskohteen työmääriin. Mikäli kyseessä on ollut "all inclusive" avaimet käteen palvelu jossa remppafirma on hoitanut myös rakennustarvikkeet, siivoukset, suojaukset, jätteiden pois viennin jne niin silloin tuntimäärät kyllä helposti kasvavat. Ja vanhojen pintojen purkaminen on likaista ja hidasta hommaa josta joutuu kyllä maksamaan. - pussin pohja pilkott
Elämä on kirjoitti:
Itselläni kokemusta vain uudisrakentamisesta joka toki on nopeampaa kuin vanhan saneeraus, mutta tosi kovalta kuullostaa 15000 pintaremontista.
Osaavan "yleismiehen" (tekee kaikki paitsi LVIS työt) laskutus on oman kokemukseni mukaan ehkä 30-40 eur per h. 15.000 / 40 = 375 tuntia eli noin 2,5 henkilötyökuukautta.
Keittiön laatoitus menee päivässä, samoin kahden huoneen kittaukset ja pohjamaalaus. Pintamaalaukset menee myös ton kokoiseen kämppään päivässä. Levykaton tasoitusta ja nauhoitusta teki meidän työmaalla kaksi ukkoa muistaakseni parin päivän ajan. Ja kattoa oli reilusti toistasataa neliötä. Eli lasketaan kattojen tasoitukseen päivä ja maalauksen toinen päivä. Tähän mennessä käytetty 5 pv * 7,5 h * 40 eur = 1500 EUR.
Tekemättä olisi kylppärin vedeneristys ja laatoitus. Kerrostalokylppärin tekemiseen voisi mennä 3-4 pv eli rahassa reilu tonni?
15.000 kuullostaa näillä tiedoilla aika hiton kalliilta verrattuna uudiskohteen työmääriin. Mikäli kyseessä on ollut "all inclusive" avaimet käteen palvelu jossa remppafirma on hoitanut myös rakennustarvikkeet, siivoukset, suojaukset, jätteiden pois viennin jne niin silloin tuntimäärät kyllä helposti kasvavat. Ja vanhojen pintojen purkaminen on likaista ja hidasta hommaa josta joutuu kyllä maksamaan.just näin. avaimet käteen.
itsekseni laskeskelin että laskuttavat niin että kotitalousvähennyksestä ei ole asiakkaalle hyötyä. se on vaan laskettu vanhan hinnan päälle..
se toinen firma tarjosi 24 000 e samasta roskasta. sis alv.
- Hevosmiehet
Suurin ero nyt on siinä että kun osa vertaa jotain mies ja Hiace yhdistelmien hintoja johonkin oikeisiin yrityksiin missä on työnjohtoa, myyntihenkilöstöä ja saa jopa takuun työlle.
Selvä tietysti että mies ja Hiace yhdistelmä nyt tulee edullisemmaksi kuin ihan oikea remonttiyritys.- Rekkula bcvv
Olen itse reklamoinut viimeisen kk:n aikana sekä "mies ja hiace" yrittäjälle että isolle rakennusyhtiölle.
"Mies ja hiace" tuli korjaamaan virheen heti seuraavana päivänä kun olin hänelle soittanut. Ja teki samalla käynnillä pari pikkujuttua jotka olisimme muuten tilanneet häneltä erikseen. Sanoi lähtiessään että hän hyvittää sen että jouduimme reklamoimaan sillä että hän ei laskuta samalla käynnillä tehtyjä muita töitä (n 1h).
Ison firman kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa "asiakaspalvelun" ja "työnjohtajan" kanssa, lähetellyt valokuvia ja hypännyt ruutua. Ilmeisesti joku tulee kesällä katsomaan kun heillä on silloin joku työmaa tässä lähellä...
Asiakaspalvelun laatu tai takuukorjausten sujuvuus ei mielestäni ole kiinni firman koosta vaan ihmisten asenteesta ja toimintakulttuurista.
Omat huonoimmat kokemukset ovat pienehköistä firmoista joilla on jonkun verran omaa palkattua väkeä ja lisäksi alihankkijoita tasaamassa ruuhkahuippuja. Vaikka ostat palvelun "Uudenmaan Salaoja and Drainage Center Oy Ltd":stä joilla on hienot nettisivut, logot ja kotisivuilla mainittu asennuspäälliköt ja toimitusjohtajat niin työmaalle saattaa ilmestyä alihankittu venäläinen topparoikka vahvalla "hit and run" mentaliteetilla. Näillä firmoilla on asiakkaita sen verran paljon että yksittäisen pokan nilkoille voidaan tarvittaessa kusaista jos katteet sitä vaativat. Laadunvarmistus ja -valvonta prosesseineen ei kuitenkaan ole samalla tasolla kuin oikeasti isoilla rakennusyhtiöllä (jotka taas eivät omakotityömailla pyöri). - kari789
Kyllä se mies ja Hiace on ihan oikea remonttiyritys. Monasti tosiaan hoitaa paremmin takuuasiat kuin suurempi, koska yhden miehen yrityksen maine ja menestys on kiinni asioiden hoidosta. Ison yrityksen remppamiehiä noi takuuasiat ei niinkään kiinnosta, koska isossa firmassa on erikseen henkilöt, joiden tehtävä on hankkia työtä. Mies ja Hiace firmassa se sama mies, joka tekee työt on myös vastuussa siitä, että työtä riittää.
Ylipäätänsä, pikku firmalle työtä tuo vain hyvä laatu ja iso pärjää myös hyvillä myyntimiehillä.
Minä olen toiminut yrittäjänä kohta 3 vuotta ja saanut tyhden reklamaation työvirheestä, mutta laadusta en yhtään. Kävin korjaamassa virheen seuraavana aamuna.
Harmittaa tuollainen pikkuyrittäjien mollaaminen. Onko sille todellisia perusteita. - evakko
Rekkula bcvv kirjoitti:
Olen itse reklamoinut viimeisen kk:n aikana sekä "mies ja hiace" yrittäjälle että isolle rakennusyhtiölle.
"Mies ja hiace" tuli korjaamaan virheen heti seuraavana päivänä kun olin hänelle soittanut. Ja teki samalla käynnillä pari pikkujuttua jotka olisimme muuten tilanneet häneltä erikseen. Sanoi lähtiessään että hän hyvittää sen että jouduimme reklamoimaan sillä että hän ei laskuta samalla käynnillä tehtyjä muita töitä (n 1h).
Ison firman kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa "asiakaspalvelun" ja "työnjohtajan" kanssa, lähetellyt valokuvia ja hypännyt ruutua. Ilmeisesti joku tulee kesällä katsomaan kun heillä on silloin joku työmaa tässä lähellä...
Asiakaspalvelun laatu tai takuukorjausten sujuvuus ei mielestäni ole kiinni firman koosta vaan ihmisten asenteesta ja toimintakulttuurista.
Omat huonoimmat kokemukset ovat pienehköistä firmoista joilla on jonkun verran omaa palkattua väkeä ja lisäksi alihankkijoita tasaamassa ruuhkahuippuja. Vaikka ostat palvelun "Uudenmaan Salaoja and Drainage Center Oy Ltd":stä joilla on hienot nettisivut, logot ja kotisivuilla mainittu asennuspäälliköt ja toimitusjohtajat niin työmaalle saattaa ilmestyä alihankittu venäläinen topparoikka vahvalla "hit and run" mentaliteetilla. Näillä firmoilla on asiakkaita sen verran paljon että yksittäisen pokan nilkoille voidaan tarvittaessa kusaista jos katteet sitä vaativat. Laadunvarmistus ja -valvonta prosesseineen ei kuitenkaan ole samalla tasolla kuin oikeasti isoilla rakennusyhtiöllä (jotka taas eivät omakotityömailla pyöri).Hit and run todellakin, olen nimittänyt putkiremppafirmamme työnjohtoa keikka ja laaki- miehiksi.
ei tarvitse olla asiakaspalvelu asennetta, vedetään siitä mitä suunnittelija on piirtänyt..vaikka olisi piirtänyt kuinka tyhmästi. takaisin he eivät palaa on sama miten homma hoidetaan.
vituttaa. - Bjjjjnn
evakko kirjoitti:
Hit and run todellakin, olen nimittänyt putkiremppafirmamme työnjohtoa keikka ja laaki- miehiksi.
ei tarvitse olla asiakaspalvelu asennetta, vedetään siitä mitä suunnittelija on piirtänyt..vaikka olisi piirtänyt kuinka tyhmästi. takaisin he eivät palaa on sama miten homma hoidetaan.
vituttaa.Eiks ne kuvat ole sitä varten että niiden pohjalta tehdään?
- nyrkkis
Nyrkkisääntönä voi pitää, että n. 1000€/m2 materiaaleineen ja kalusteineen on huoneistorempan hinta.
- mmmkmkjkj
No tuo 1000€/m2 pitää paikkaansa kylppärissä/peutiloissa. Ei suinkaan koko asunnossa. Kallis olis muuten tuokin remppa 140 000€ ........Tuskinpa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847