jakohihna poikki

...

Onko kenelläkään tietoa onko maahantuojalla/valmistajalla mitään vastuuta jos huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettu jakohihna napsahtaa poikki ?
Minulla nimittäin kävi juuri näin. Autossa ei ole enää mitään tehdastakuuta jäljellä (vm 2004 ja 170tkm ajettu)
Nyt on sitten venttiilit solmussa ja isoa laskua odotellaan... :(

14

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niiinpäää

Ei varmaan oo vastuuta,,,,,, km sentään noin paljon ja auton ikä ja sit toiseksi,,jos olis nehän joutus vaihtaa sen aina takuuseen ilman auton vuosimallista ja km riippuen..ei se niin mee :::

• w36454uy3h4h53

Tuohan on suht uus ja vähän ajettu auto, sitäpaitsi ikä ja kilometrit ei vaikuta siihen pitäisikö hihna kestää.

Itse vaatisin kyllä heti sitä korjaamoa joka on vaihtanut hihnan vastuuseen. Asennuvirhe tai käytetty huonolaatuisia osia.

• perustiedot ensin

Ensinnäkin kerro onko remmin vaihto tehty merkkiliikkeessä ja koska ja paljonko vaihdosta on kilometrejä ja aikaa.

• asdöfsfsdfsdfd

Se että valmistaja ilmoittaa hihnan vaihtovälin ei tarkoita että hihna kestää tuon ajan 100 %. Hihnoja on aina mennyt ja tulee menemään poikki ennen kuin kilometrit tulevat täyteen. Aina voi yrittää saada korvausta maahantuojalta mutta kun kyseessä noin vanha auto ja liki 200 tkm rullattu niin heikoilla olet.

• t4355675653

"kyseessä noin vanha auto ja liki 200 tkm rullattu niin heikoilla olet"

Selitäppä miten auton ikä ja moottorin kilometrit vaikuttavat siihen kuinka kauan hihnan pitäisi kestää. Hihnavaihdossahan vaihdetaan myös rulla ja kiristimet jos autonvalmistaja on niin määritellyt eli jos ne kuluvat iän myötä. Eli miten uusi hihna muka kestäisi paremmin välillä 0-80tkm kuin esim. 160-240tkm? Jos sanotaan että vaihtoväli on tuo 80tkm.

• as2

Ns. Tarvike hihnoissa on takuu jonka mukaan sen pitää kestää valmistajan ilmoittaman vaihtovälin, maahantuojan hihnoista ei tietoa.
      Meidän korjaamolla on korvattu asiakkaalle jos hihna on katkennut ennen vaihtovälin umpeutumista olettaen että vikaa ei ole voinut etukäteen havaita ja yleensä tuotteesta on löytynyt vika jonka taas korvaa korjaamolle hihnan maahantuoja.
      Ei muuta kun kyselemään.
      Mikähän auto muuten mahtaisi olla kyseessä?

• huuhaata taas

elä puhu jaskaa, et ole missään korjaamossa töissä. Ei se paljon lohduta jos hihna jossain korvataan, yleensä se on pikku ongelma muun rinnalla.

• as2
        huuhaata taas kirjoitti:

elä puhu jaskaa, et ole missään korjaamossa töissä. Ei se paljon lohduta jos hihna jossain korvataan, yleensä se on pikku ongelma muun rinnalla.

Aijaa...No en mä sit varmaan oo.. :D

• fgh55u

Jos hihnan vaihdosta vaikka 10000km, niin kyllä hihnan vaihtaja joutuu mukaan korvauspuuhiin. Hihnan voi asentaa niinkin että ei tuon pidempään kestä, elikkä asennusvirheestä kyse.

• wsdfghnjm

Onneksi on ketju.

• ei ole ikusia nekään

juu, ketjupa hyvinkin. Ja se vasta sattuu kun se kihtaa.

• Pitäis tietää parem

Onko autosi esim. A6 Audi 2,4l V-6 . Jos on olet onnenpoika ketjuinesi.

• hyvä ei mitenkään

juu ketju on hyvä ja kestävä mulla nissan primera 1.6 aj 83.000km moottorin vikavalo syttyi korjaamolla tutkivat jakoketju venynyt laskua tulossa ainakin tonnin verran

• Elvis oli kala

Mitä tehtaan huolto-ohjelma sanoo jakohihnan tarkastuskesta huolloissa?
      Onko jakohihnalla aikarajoitusta?
      Monella merkillä jakohihnan tarkastus kuuluu huolto-ohjelmaan ja jos hihnassa havaitaan kulumia tai muuta epäilyttävää, niin asiakkaalle suositellaan jakohihnan vaihtoa, vaika kilometrit/aika ei olisi vielä täyttyneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä