tupsulevää!!!

Helppii tarvittais

Moikka, tietääkö joku kertoa, miten pääsee eroon tupsulevästä. Silkkikasveihin on tullut tupsulevää tosi paljon, kalat tosin nypii niitä pois, mutta levä leviää ja kasvaa kohta joka kasvissa.
Apuva.

5

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stork--

      Tupsulevä on siitä ärsyttävä, että siitä on aika vaikea päästä eroon. Se johtuu yleensä valon ja hiilidioksidin epätasapainosta, yleensä hiilarin lisääminen tai valon vähentäminen auttaa asiaan. Tupsulevä käy usein hitaasti kasvavien kasvien kimppuun, joten nopeakasvuisten kasvien hankkiminen on suositeltavaa. Ovatko nuo silkkikasvit siis tehokasveja? Jos ovat, niin niistä kannattaa luopua ja ottaa suosiolla jotain helppoja, aloittelijoille sopivia kasveja.

      Kaloista melkein ainoita, jotka syövät tupsulevää ovat leväbarbit, mutta ne ovat isojen akvaarioiden asukkeja, koska kasvavat melkoisen isoiksi. Voit pahimpaan hätään kokeilla sellasita kasviravinnetta, kuin Easy Carbo (googlaa). Se on nestemäistä hiiltä, ja sillä olen saanut kuriin joitakin levälajeja, mutta en tiedä miten se vaikuttaa tupsulevään.

      Minkä kokoinen akvaario on ja millainen kalasto siinä on? Entäs valaistus ja suodatus?

      • Ei enää apuva

        Kiitos!
        Ostin tavallisesta hyvin varustetusta tavaratalosta Algizit (tetra Formula aqua) tabletteja ja tosiaankin yhden käyttökerran jälkeen kaikki levät katosi. ihana katsella kaloja kirkaassa vedessä. Suosittelen. Kiitos paljon neuvoista, täältä saa aina tosi hyviä vinkkejä.
        Kaunista kesän odotusta.


    • MammaMiia

      ...ja jos sulla on monnisia, älä laita Easycarboa. Valitettavan moni on sillä päässyt "eroon" monnisistaan.

    • Stork--

      Itse olen käyttänyt EasyCarboa myös sukarapualtaassa ilman ongelmia. Ja olen annostellut sitä myös reilusti yli suositusten, eikä yksikään rapu ole siihen vielä kupsahtanut.

    • MammaMiia

      Monninen ja sukarapu taitaa olla kaksi eri asiaa ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe