Moikka, tietääkö joku kertoa, miten pääsee eroon tupsulevästä. Silkkikasveihin on tullut tupsulevää tosi paljon, kalat tosin nypii niitä pois, mutta levä leviää ja kasvaa kohta joka kasvissa.
Apuva.
tupsulevää!!!
5
539
Vastaukset
- Stork--
Tupsulevä on siitä ärsyttävä, että siitä on aika vaikea päästä eroon. Se johtuu yleensä valon ja hiilidioksidin epätasapainosta, yleensä hiilarin lisääminen tai valon vähentäminen auttaa asiaan. Tupsulevä käy usein hitaasti kasvavien kasvien kimppuun, joten nopeakasvuisten kasvien hankkiminen on suositeltavaa. Ovatko nuo silkkikasvit siis tehokasveja? Jos ovat, niin niistä kannattaa luopua ja ottaa suosiolla jotain helppoja, aloittelijoille sopivia kasveja.
Kaloista melkein ainoita, jotka syövät tupsulevää ovat leväbarbit, mutta ne ovat isojen akvaarioiden asukkeja, koska kasvavat melkoisen isoiksi. Voit pahimpaan hätään kokeilla sellasita kasviravinnetta, kuin Easy Carbo (googlaa). Se on nestemäistä hiiltä, ja sillä olen saanut kuriin joitakin levälajeja, mutta en tiedä miten se vaikuttaa tupsulevään.
Minkä kokoinen akvaario on ja millainen kalasto siinä on? Entäs valaistus ja suodatus?- Ei enää apuva
Kiitos!
Ostin tavallisesta hyvin varustetusta tavaratalosta Algizit (tetra Formula aqua) tabletteja ja tosiaankin yhden käyttökerran jälkeen kaikki levät katosi. ihana katsella kaloja kirkaassa vedessä. Suosittelen. Kiitos paljon neuvoista, täältä saa aina tosi hyviä vinkkejä.
Kaunista kesän odotusta.
- MammaMiia
...ja jos sulla on monnisia, älä laita Easycarboa. Valitettavan moni on sillä päässyt "eroon" monnisistaan.
- Stork--
Itse olen käyttänyt EasyCarboa myös sukarapualtaassa ilman ongelmia. Ja olen annostellut sitä myös reilusti yli suositusten, eikä yksikään rapu ole siihen vielä kupsahtanut.
- MammaMiia
Monninen ja sukarapu taitaa olla kaksi eri asiaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105