Hei! Kyselisin sellaista muilta odottajilta, että onko neuvolassa sydänääniä kuunnellessa arvioitu virheellisesti, tai oikein, että mahasta kuuluisikin kahdet sydänäänet?
Itse kävin neuvolassa n 2 viikkoa sitten, viikkoja oli silloin 9 4, ja terveydenhoitaja kuunteli dopplerilla sydänääniä. Kuunteli tosi pitkään ja tarkasti kunnes sanoi, että ihan kun olisi kuullut kahdet sydänäänet. Yritti saada uudestaan kuuluviin, mutta ei onnistunut. Itse olen noin 99 % varma, ettei siellä kaksosia ole, maha on vielä suht pieni, nyt 11 5, ja vaikka oireet onkin paljon pahemmat kun esikoisen aikaan, nii en silti vaan jotenkin usko, suvussamme ei ole ainoitakaan kaksosia.
Ultra mulla on ensviikon maanantaina, ja sillonhan se selviää. On vaan hölmöä minusta, että neuvolassa edes sanotaan noin, mun mielestä pitäs olla ihan varma asiasta, ennen kun edes arvailee moista..
Neuvolassa kahdet sydänäänet?
13
1873
Vastaukset
- eaöogklj
No kyllähän niitä vääriä epäilyjä varmasti on ollut monellakin, mutta onhan se myös mahdollista, että kyseessä tosiaan on kaksoset. Sellaisilla viikoilla olet, että ei kaksosistakaan välttämättä minkäänlaista mahan alkua ole nähtävissä. Se, että suvussa ei ole kaksosia, ei tietenkään kerro sitä, ettetkö sinä voisi kaksosia saada. Tokihan se on paljon todennäköisempää, että kohdussasi on vain yksi sikiö, mutta ultrassahan sen sitten näkee.
- mulperri
Terkka heitti sellasenkin kommentin, että koska sain joulukuussa keskenmenon, ja tämä uusi raskaus alkoi hyvin pian sen jälkeen, että se voisi vaikuttaa kaksosten saantiin, onkohan tämä totta? En oikein mistään ole löytänyt mitään varmaa tietoa..
Mutta niin, ultrassahan se selviää, jännittää kauheasti. Ja niin, paljon todennäköisempäähän se on, että siellä vaan yksi on, mut jotenkin jäi kaivelemaan ne terkan sanat.. No mut, pääasia on että olisi se yksi edes siellä kunnossa... :) - Kaksoset merkki siit
mulperri kirjoitti:
Terkka heitti sellasenkin kommentin, että koska sain joulukuussa keskenmenon, ja tämä uusi raskaus alkoi hyvin pian sen jälkeen, että se voisi vaikuttaa kaksosten saantiin, onkohan tämä totta? En oikein mistään ole löytänyt mitään varmaa tietoa..
Mutta niin, ultrassahan se selviää, jännittää kauheasti. Ja niin, paljon todennäköisempäähän se on, että siellä vaan yksi on, mut jotenkin jäi kaivelemaan ne terkan sanat.. No mut, pääasia on että olisi se yksi edes siellä kunnossa... :)Onko lapset hoidoilla tehty?
- no hohhotihoi
Kaksoset merkki siit kirjoitti:
Onko lapset hoidoilla tehty?
Ystävä hyvä. Hedelmöityshoidoissa toki riski/mahdollisuus saada kaksoset on suurempi, kuin luomuraskauksissa, mutta kyllä niitä kaksosia ihan luomustikin syntyy... Ja jopa kolmosia, vaikka ovatkin vielä erittäin paljon harvinaisempia. Sitä paitsi mitä se sinulle kuuluu, miten aloittajan raskaus on alkunsa saanut?
- srhtyui
Kyllä lapsetomuushoidoilla aikansaaduissa raskauksissa kaksosraskusriski on todella suuri, joskaan se ei ole hyvä asia.
Harva kaksosraskaus on luomu. On toki joitakin sukuja joissa tulee kaksosia. Eläinkunnassa esim. hirvi saa säännöllisesi kaksosvasat aika-ajoin, mutta se ei päde ihmisiin. - 10+6
Mikäs ihmeen ongelma tuossa on.
Jos vaadit ehdotonta varmuutta kaikelle tiedolle mitä sinulle neuvolassa kerrotaan, niin et siellä juuri kuulisi muuta kuin laboratoriotestien tulokset, vaa'an ja verenpainemittarin lukemat. Jos niitäkään. Niisäkin kun voi erehtyä.
Jos olet varma, että ei kaksosia ole, niin ohita koko puolihuolimaton lausahdus ja jatka elämääsi.
Pianhan se sinulle selviää oliko kaksi vai yksi - kahdet
Meidän äitille selvisi 7kk että tuleekin kaksi. Oli ollut kuulemma aikamoinen shokki, kaikki hankinnat uusiksi jne. Toinen sikiö oli niin hyvin toisen takana piilossa ettei silloin oltu huomattu ultrassa.
- 43516273849
No mutta se on varmaan ollut joskus ennen ultraa tai ultra oli joku pajamalli?
Ei nykyisin mahdollista... - mulperri
43516273849 kirjoitti:
No mutta se on varmaan ollut joskus ennen ultraa tai ultra oli joku pajamalli?
Ei nykyisin mahdollista...Tarkotin lähinnä sitä, että jos heittää tollasen epäillyn, nii eikö pitäs sit päästä vaikka samantien vaarmistamaan se asia, eikä odotella montaa viikkoa? Kun mulla on tavallinenkin raskaus riskiraskaus sydänvian takia. Ja joo, jos paino ja labratulokset on ainoa varma asia neuvolassa, niin sitten en halua kuulla muuta! En mitään epäilyjä tai arvailuja, tai sit pitää heti varmistaa asia.
Ja ei ole hoidoilla tehty vaan ihan luomuna.
Nii ja tollaset ihmiset, joilla näköjään on negatiivinen asenne kaikkeen, voi olla ihan hiljaa ja olla vastailematta mun viesteihin, jos on niin kamalaa. Ja suosittelen sullekki lämpimästi vähän positiivisuutta, aina ei tarvitse kaikkeen suhtautua niin naama näkkärillä. - mulperri
mulperri kirjoitti:
Tarkotin lähinnä sitä, että jos heittää tollasen epäillyn, nii eikö pitäs sit päästä vaikka samantien vaarmistamaan se asia, eikä odotella montaa viikkoa? Kun mulla on tavallinenkin raskaus riskiraskaus sydänvian takia. Ja joo, jos paino ja labratulokset on ainoa varma asia neuvolassa, niin sitten en halua kuulla muuta! En mitään epäilyjä tai arvailuja, tai sit pitää heti varmistaa asia.
Nii ja tollaset ihmiset, joilla näköjään on negatiivinen asenne kaikkeen, voi olla ihan hiljaa ja olla vastailematta mun viesteihin, jos on niin kamalaa. Ja suosittelen sullekki lämpimästi vähän positiivisuutta, aina ei tarvitse kaikkeen suhtautua niin naama näkkärillä.Nii ja tosissaan, viikonlopun yli kun enää odotan niin asia ratkeaa, ihanaa :)
anteeksi muille toi edellinen viesti, ottaa vaan päähän tollanen et pitää negatiivisuutta lietsoa.
Maanantai-aamuna siis ultraan, viimeyönä näin unta et oli neloset :D Mut toivottavasti ei kuitenkaan sentään.. se oliskin pommi.. - hmmm..
mulperri kirjoitti:
Nii ja tosissaan, viikonlopun yli kun enää odotan niin asia ratkeaa, ihanaa :)
anteeksi muille toi edellinen viesti, ottaa vaan päähän tollanen et pitää negatiivisuutta lietsoa.
Maanantai-aamuna siis ultraan, viimeyönä näin unta et oli neloset :D Mut toivottavasti ei kuitenkaan sentään.. se oliskin pommi..No olen kyllä itse sitä mieltä, että mitään pahaa ei tuollaisessa epävarmassa heitossa ole, koska ultra on kuitenkin suht pian raskauden alussa jo. Ja jos niin tärkeää on saada jo aiemmin selville, niin olisit voinut mennä varhaisultraan. :)
Ja jos jää kovasti harmittamaan joku neuvolan työntekijän sanominen yms, niin kannataa sanoa asiasta, ettei moinen toistu. Myöhemmin tulee pelkkiä arvailuja esim koosta. Joten jos et halua mitään arvailuja vaan pelkkää faktaa, niin eivät sitten tee niitäkään, vaan katsovat pelkästään ultralla :)
Ei kannata mennä mukaan jokaiseen negatiivisuuteen mitä netissä ja etenkin tällä palstalla on. itse olen todennut, että halpommalla pääsee, kun laskee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! :D Enkä ole itse henk.koht. huomannut edes mitään niin negatiivista lietsontaa tässä keskustelussa.
Onnea odotukseen, toivotaan että kaikki menee hyvin! :) - 10+6
mulperri kirjoitti:
Tarkotin lähinnä sitä, että jos heittää tollasen epäillyn, nii eikö pitäs sit päästä vaikka samantien vaarmistamaan se asia, eikä odotella montaa viikkoa? Kun mulla on tavallinenkin raskaus riskiraskaus sydänvian takia. Ja joo, jos paino ja labratulokset on ainoa varma asia neuvolassa, niin sitten en halua kuulla muuta! En mitään epäilyjä tai arvailuja, tai sit pitää heti varmistaa asia.
Nii ja tollaset ihmiset, joilla näköjään on negatiivinen asenne kaikkeen, voi olla ihan hiljaa ja olla vastailematta mun viesteihin, jos on niin kamalaa. Ja suosittelen sullekki lämpimästi vähän positiivisuutta, aina ei tarvitse kaikkeen suhtautua niin naama näkkärillä.Näkkärinaamat taitaa olla ihan siellä. Kun kerran vedät herneet nenääsi noin helpolla, niin ymmärrän toki nyt paremmin närkästyksesi terveydenhoitajaankin.
- mulperri
10+6 kirjoitti:
Näkkärinaamat taitaa olla ihan siellä. Kun kerran vedät herneet nenääsi noin helpolla, niin ymmärrän toki nyt paremmin närkästyksesi terveydenhoitajaankin.
huhhuh, eikö mee viesti perille? Jos on noin hankalaa elämä, niin turha varmaan täällä sitä purkaa.. kiitos ja näkemiin.
Niin No varhaisutrassa käyntiä kyllä mietin, mutta näin kotiäitinä sellanen 100 e lovi kukkaroon olis ollu aika iso. Se mun neuvolatäti nyt on muutenkin sellanen outo, se heitti jo viimeraskaudessa kaikenlaisia arvauksia, mun miehestä, mun elämästä, ym ym. Sen takia varmaan ärsytti enemmän tuo sen arvailu, Se esimerkiks sano arvaili kerran, että meillä on väkivaltaa kotona, kun oli mies yhdellä neuvolakäynnillä mukana, ja arvaus ei olisi voinut mennä yhtään enempää metsään. Että se on vähän sellanen että saattaa heittää mitä vaan, mun mielestä pitäs joissain asioissa vähän miettiä, ennen kun lähtee arvailemaan.
Ja tuttua on tuokin koko arvailu. Tässä raskaudessa en todellakaan halua edes mitään painorvioita. :) Koska olen huomannut ne aika turhiksi. Viime raskaudessa synnytyspäivänä painoarvio oli 3,7 kg, ja poika oli todellisuudessa 4,6 kiloa :)
Ja siis ihan sen takia heitin tänne tämän keskustelun, että olisin kuullut, onko muille käynyt samalla tavalla, koska kyllä hieman jännittää, että jos siellä oikeesti onkin kaks..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2614103Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1292352Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411501
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39978Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein132966- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62810