Myyjä kusetti?

exfordmies

Ostin viime kesänä uuden Focuksen ja kun kysyin, että kuinkas tällä arvo säilyy, niin myyjä väitti, että vuoden päästä saat vielä omasi takas.

No nyt myin ja takkiin tuli yli 4000 euroa eli se niistä myyjän puheista. Ei enää ikinä Fordia:(

Suosittelen myös muille; älkää koskaan ostako Fordia uutena, ellei ole ylimääräistä rahaa.

24

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2011focus stw

      Et ole tosissas!! Tuohan on ihan normaali pudotus. Miksi myit jo nyt uuden pois? Ei kovin järkevää. Ei kukaan myyjä noin sano, korkeintaan wetterillä! Mihin vaihdoit ja mitä luulet muilla merkeillä hinnan tippuvan? Autoliikkeen pyyntihinnasta kun vähentää 2000-4000 niin ollaan aika lähellä hyvitystä. Minusta tuo on aika kohtuullinen arvon aleneminen, vai mitä mieltä muut ovat?

      • Anonyymi

        No kaikki autojopparit huijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kaikki autojopparit huijaa.

        JIHUU!
        vuoden2012 ketju ja sinä älyä ja sivistystä pursuavan nero kommentoit suurella tiedolla.


    • 15*5-65

      Onko toyota mies tullu provoileen ku toyo palstalla joku vi**uili toyon huonosta hinnan säilymisestä!?!?!?!

      Eihä tuo paha ole kaikista autoista tuon verran putoo prosentuaalisesti!!
      BMW 500 se olis ollu 10t€ luokkaa, mieti sitä...se vaati rahaa!!!!!!

    • apari pakari poks

      Noin tyhmää saa kusettaakkin, jos luulee tosiaan et saa uudest autosta omans pois vuoden päästä!!!!
      Kaikkihan sitä vuoden ajelis ilmatteeks ja vaihtas uuteen joka maksais saman verran!!? Aika paskaa bisnestä olis autokaupoille, konkursseja tulis paljon!!!!

    • exfordmies

      Tarkennuksena hinnasta. Eli ostin auton tiukalla käteishinnalla ilman vaihtoautoa viime vuonna ja myin sen nyt itse suoraan. Eli nettohintapudotus oli yli 4000 euroa. Vaihtohyvitys olisi tietysti ollut vielä ehkä 2000 euroa vähemmän, joten siihen nähden arvon pudotus olisi ollut yli 6000 euroa. Itse kuitenkin puhun aina nettohinnoista, jotta suhteet säilyy oikeanlaisina.

      Ymmärrän toki ettei yleensä vuoden vanhasta saa läheskään omiaan takaisin, mutta parin muun merkkisen auton olen aikaisemmin onnistunut ostamaan niin edullisesti, että vuoden päästä sain hinnan joka toisessa oli 1500 euroa kuin olin maksanut ja toisessa vain 400 euroa vähemmän. Näissä tapauksissa sain nauttia uudella autolla ajelusta todella edulliseen hintaan.

      Fordin sain vuosi sitten myös todella edullisesti ja uskoin, että ajaisin sillä vuoden edullisesti, mutta toisin kävi. Nyt tuli hommattua ennen veronkorotusta sellainen merkki, että siitä vuoden päästä saa taas lähes omansa pois.

    • En ymmärrä pointtias

      Miksi vaihtaa vuoden välein autoa???
      Miksei nuuka-Jussi aja 1-2v. autolla?!?!?

    • urpoprovikka

      Oot joko Urpo, tai sitten tämä on provo

    • järkevä

      Mulle maksettiin vuoden vanhasta Focuksesta 2000€ enemmän, kuin itse maksoin uutena. Älä viiti, jos on aivotoimminta tuolla tasolla niin ei kannattais kirjoitella edes tänne. Moniko saa käytetystä läheskään uuden hintaa ja ihan merkistä riippumatta ja kalliimmassahan arvonalennus on suurempi!

      • tämmöttii vaaan

        Joo ihmettelen aloittajan kirjoitusta,toki on sanottava sekin että kyllä Ford pitää aika kehnosti hintansa esim. Mondeo jos vaikka vertaa Toyotaan ja Volkkariin


    • exfordmies

      Ei todellakaan ole provo. Itselläni on vaan sellainen tapa, että haluan ostaa joka vuosi uuden auton. Sehän pitää tietysti aina päästä ostamaan mahdollisimman edullisesti, jotta siitä sitten seuraavana vuonna saa itse myydessään tolkkuhinnan.

      Tuo Focus oli ensimmäinen pettymys, jossa siis arvo putosi vähän turhan paljon vuodessa. Oppirahat on nyt maksettu ja nyt tietää, että minun tapaiselle autonostajalle se on väärä merkki.

      Muuten minulla ei ole Fordia mitään vastaan. Focuskin on aivan loistava auto varsinkin ajolleen ja erittäin järkevä ostos käytettynä, mutta uutta Fordia ei ole mitään järkeä ostaa, paitsi jos ei rahalla ole niin väliä.

      • Provo paljastu!!!

        ajolleen ????

        Olet sama provooja kun kyseli et "ostaakko Mondeo vai Aygo"???

        Ja väität vielä tosi jutuksi!!!
        KAikki ei ole yhtä tyhmiä kuin tojoterot, eli pysy sielä vaan!!!


      • Ajolleen
        Provo paljastu!!! kirjoitti:

        ajolleen ????

        Olet sama provooja kun kyseli et "ostaakko Mondeo vai Aygo"???

        Ja väität vielä tosi jutuksi!!!
        KAikki ei ole yhtä tyhmiä kuin tojoterot, eli pysy sielä vaan!!!

        Meinaatko, että ajolleen sanaa ei käytä kuin yksi henkilö? Mielestäni se on varsin yleisesti käytetty sana autoista puhuttaessa.


    • riisseli ratsun

      Mulla putos Nissanissa 7000€ 1,5 vuodessa, harvapa sitä autokaupoissa voittaa! Etenkään , jos ostaa uuden. Ostin myös "edullisesti" suoraan ja myinkin suoraa. Myin pois, koska tuo Nissanin diesel ei tykännyt alle -15 pakkasista, eivätkä sitä takuuseen saaneet pelaamaan.

    • Panamerica

      Uuden auton arvo tippuu heti kun se ajetaan liikkeen kynnyksen yli ulos merkillä
      ei ole väliä sama koskee tietysti käytettyjä vielä enemmän ja kyllä uudella autolla
      kannattaa ajaa ainakin sen takuuajan verran, katsoo että on arvostetta merkkiä.

      • exfordmies

        Ei tuo väite aina pidä paikkaansa. Itse olen kerran ostanut uuden auton, josta sain kuukauden kuluttua 200 euroa enemmän kuin siitä maksoin uutena liikkeeseen Ja toinen tapaus oli, että myydessäni n. vuoden vanhan auton, niin tappioni oli vain 400 euroa.

        Eli ei uuden auton ostossa välttämättä aina kauheasti häviä, mutta pitää toki olla tarkkana mitä ostaa.


      • 2011focus stw
        exfordmies kirjoitti:

        Ei tuo väite aina pidä paikkaansa. Itse olen kerran ostanut uuden auton, josta sain kuukauden kuluttua 200 euroa enemmän kuin siitä maksoin uutena liikkeeseen Ja toinen tapaus oli, että myydessäni n. vuoden vanhan auton, niin tappioni oli vain 400 euroa.

        Eli ei uuden auton ostossa välttämättä aina kauheasti häviä, mutta pitää toki olla tarkkana mitä ostaa.

        Teinpä tässä testimielessä sähköpostin kautta tarjouskyselyn 2011 mallisen titanium farkkufokuksen 1.6 ja 105 heppaisen uuskorisen vaihtoarvosta. Eli vaihto uuteen farkku ecoboostiin ja hyvitys 20000! Auto oli uutena n.27000 joten tappiota tulisi näillä kaupoilla 7000. Että semmosta. Tippuu aika kivasti vuodessa.


    • NeTon nEtOn netto

      Mulla voortin arvo nousi 300 euroa vuoden aikana. Sain siitä myyressä 2200. Osaako aloittaja laskea, paljonko maksoin siitä. Niin ja ainut kuluerä autossa oli bensan tankkaaminen. Ei edes öljyjä tarvinnu vaihtaa.

      Olet aloittaja totaalinen tollo. Ei persaukisen kannata vuoden välein autoa vaihtaa. Rahamiehet ne on erikseen. Eikä ne valita, kun osaavat rahansa oikein käyttää. Eihän ne muuten rahamiehiä kait oliskaa.

      Toisakseen noissa fokuksen kokoisissa uusissa autoissa on kyllä muutenki niin paskat katteet, ettei niihin paljoo edes käteisneton neton netto alennusta ees voi antaa.

    • exfordmies

      No kyllä mäkin ostin kerran käytetyn Mondeon rahapulassa olevalta jobbarilta ja myin sen 4 kk sen jälkeen 1300 euroa kalliimpaan hintaan. Käytettynähän Ford on yleensä erittäin järkevä auto kunhan ei mistään merkkiliikkeestä mene ostamaan.

      Pointtinihan oli, että uutta Fordia ei kannata ostaa, jos rahalla on jotain merkitystä. Uutena ostettavista autoista tällä hetkellä parhaiten säilyttää arvonsa Toyota, mikä ei varmaan ole yllätys, mutta monelle yllätys on, että Skoda Octavia pitää arvonsa myös käsittämättömän hyvin.

      • Voi voi. Oma moka

        Pointtisi on se, että olet täysi idiootti. Jos möit mielestäsi liiaan halvalla, niin eikö se ole oma vikasi. Ostaja oli sinua viisaampi. Osti melkein uuden auton neljän tonnin alennuksella. Turha sun on autokauppiasta syyttää hölmöydestäsi.


      • !!!!!!!!!
        Voi voi. Oma moka kirjoitti:

        Pointtisi on se, että olet täysi idiootti. Jos möit mielestäsi liiaan halvalla, niin eikö se ole oma vikasi. Ostaja oli sinua viisaampi. Osti melkein uuden auton neljän tonnin alennuksella. Turha sun on autokauppiasta syyttää hölmöydestäsi.

        Tään viestiketjun aloitaja ei voi olla tosissaan. Kyllähän se euromäärä, minkä hän esittää "menettävänsä", on varmasti kaikilla tuon hintaluokan merkeillä varmasti vähintään sama. Ei taida ko. autoa koskaan edes ole ostanutkaan??? Liekkö ajo-oikeuttakaan!!!


    • dzassi

      No mitä tulee uuden auton vaihtoon aina vuosittain, silloin et koskaan aja autoa kun se on parhaimmillaan - eli 60 - 100 tkm ajettuna, jolloin paikat sopivasti väljehtyneet, auto toimii kitkattomasti ja tehokkaimmillaan - ja mahdollisesti joudut kuskaan sitä jatkuvasti huoltoon penikkatautien takia.
      Kallein vuosi on aina ensimmäinen, koska silloin kuoletetaan myyjien kate, autosta riiippuen 2 - 5 t € ( arvoautot erikseen) ja sen lisäksi vuotuinen kuoletus. Jos vielä ostat vanhenevan mallin, joudut hyväksymään sen arvon "romahduksen".
      Mitä halvempi auto, sen pienempi hinnan lasku ( Ladoja ei ole enää myynnissä).
      Jos haluat edullisen käyttöauton, osta suoraan ensikäyttäjältä 2 - 3 vuotias, kohtuullisesti ajettu "varma, tunnettu merkki" ja käytä hyväksi tämän viestiketjun aloittaneen kaverin tyyppistä myyjää.

    • kaarapoika

      Kauppa perustuu virheeseen. Joko myyjän taikka ostajan.

    • Anonyymi

      Helposti tulee noin 4000 ekua takkiin jos auto on maksanut 6000, varsinkin joku ecobuusti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe