Tässä nyt taas pitkästä aikaa työttömänä ja on päässyt unohtumaan tämä toiminta.
Eli asustan avoliitossa, puolison palkka 2200e kuussa. Pakollisia asumiskustannuksia löytyy noin tonnin edestä.
Kelan laskurin mukaan mun pitäisi saada työmarkkinatukea noin 31e/pv mutta todellisuudessa saan vain noin 19e/pv.
Nyt tuossa sitä kelan päätöstä luin niin en sieltä löytänyt mitään mainintaa noista puolison menoista. On vain otettu huomioon tulot. Laskurissa kuitenkin menot otetaan huomioon joten..
Mutta pääpointti on nyt se että olenko asian suhteen oikeassa että en saa rahaa jota kuuluisi saada? Kelaan kyllä yhteydessä olen mutta täältä voisi saada nopeampaa asiaa selville..
Maksaako kela oikein?
4
136
Vastaukset
- 29
Mitäköhän laskuria käytit?
Oletteko hakeneet asumistukea?
(työtömyyskorvaus ja asumistuki ovat kyllä eri asioita)
mikä on "pitkästäaikaa työttömänä"?
500 päivää pitäisi saada rahaa joihin eivät puolison tulot vaikuta. - työtön...
Työmarkkinatuen laskurilla laskin ja olen siis ollut opiskelemassa ja työelämässä viime vuodet.
Kelan sivuilla oli että maksettu on 275 päivää, jotka siis vuosia sitten kun viimeksi olin työttömänä. - 8768768778t
paljonko maksat veroja, oletko toimittanut kelalle verokirjan sosiaalietuutta varten? mikä siinä on peidätysprosentti? selittääkö veronmaksu tuon summan erotuksen?
- Seivitystä
asumiskuluja ei oteta huomioon vaan tulonhankkimiskustannukset.Näitä vähennyskelpoisia ovat työmatkakulut ja liiton jäsenmaksut.Eli ne kannattaa laittaa hakemukseen.Ensi vuoden alussa eivät puolison tulot vaikuta työmarkkinatukeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760