Olen ihan raivoissani tästä ett köyhät annettiin hukkua, alakerroksissa saivat olla viime tinkaan ja rikkaammat päästettiin veneisiin.
Kyllä on mahotonta meininkiä!
Voisin kuristaa tällaisesta vastaavan ihmisen.
Ei hän se nyt ihmisarvo tai ihmisen tärkeys rahattomuudesta tms. tule!!!!!!!!!!!
Ihmisrodun jalostusta se oli.
köyhät sai hukkua Titanicilla
36
90
Vastaukset
- valivali
Valita asiasta laivayhtiön asiakaspalveluun. Asian selvittämistä hiukan voi hidastaa, että siitä on jo vähän aikaa. Mutta kannattaa yrittää. Asiakas on aina oikeassa.
- meeriamanda
Elokuvat ovat kuviteltuja tapahtumasta, oliko noin vai ei...vai miten ...sen osasivat kertoa vain pelastuneet , tuskin heilläkään siinä kaaoksessa kattavaa tietoa oli.
Katsoin sen joskus kauan sitten ja se riitti minulle. Ei sinua sitten sureta miten 10v sitten kävi ? Olisi tuoreempaakin surtavaa. Ihmiskunnan ja yhteiskunnan kannalta tuo valinta oli viisaampi.
Köyhiä riittää aina, kuten ehkä olet huomannut, Miljardikaupalla, viisaita rahantekijöitä ja työnantajia on aikasti paljon vähemmän, kuten ehkä olet huomannut?
Suomestakin alkavat kadota, vievät työpaikat itään ja lapsiltamme kesätyöt ja pashaduunit ja näyttää siltä että hyvätkin duunit, Finnairilta tuli taas uusia uutisia.
Joskus tuntuu että maapallon pelastaa vain jättitsunami, ei tietenkään Pohjoismaihin eikä Englantiin.
Ihmisarvo ei ole itsestäänselvyys, se on ansaittava.
Kannatan kasvavaa "jalostusta".
Meksikossakin tappoivat pimetä taksikuskeja.
H.- väykkä,.klj
Jaa anasaittava!
Haista home! - bessie*
"Ihmisarvo ei ole itsestäänselvyys, se on ansaittava."
Selitä! - pul-tti
bessie* kirjoitti:
Selitä!Jos sitä voi ostaa?
Apteekista, rautakaupasta?
Liekö metri-, vai kilotavaraa?
Liekö vanhenevaa kuinkakin nopsaan?
Onkohan takuuta? bessie* kirjoitti:
Selitä!"bessie*"
Ihmis-arvo on sama kuin ystävyys.
Ystävän saa, kunhan on ystävyyden arvoinen, ei asumalla tympeänä erakkona loukossaan.
Arvostuksen ihmisenä saa, kunhan ihmiset alkavat sinua arvostaa, sekään ei tule ilmasta, sekin vaatii tekoja, oikeita tekoja.
Jos kouluja käynyt "sivistynyt" ihminen potkaisee värivammaista kenkienlankkaajaa naamaan, sen sijaan että antaisi hänelle ansaitsemansa korvauksen, on häntä arvostavat ihmiset aikasti vähissä, heitäkin tietysti on, vaan en minä.
Ja, jos ihminen on syntynyt ylikansoitetussa slummissa, mutta silti tekee kymmenen lasta, ei hän ole minkään arvoinen, maapallon kannalta, pallon kannalta on hän hävityksen arvoinen idiootti, jos lapsia ei tee, koska on nähnyt vanhemmistaan mihin se johtaa, on hän arvostettava ihminen.
Ja turha on jatkaa millään oikeudella äitiyteen, tulevaisuuden uskolla, äitiyden onnella, tai lässytyksellä siitä kuinka tuore isä ottaa Slummissa Kiljua ja kehuu kavereilleen: No nyt on minullakin syytä yrittää, lapseni onnen vuoksi.
Meillä Pohjolassa se toimi vielä vähän aikaa sitten. Nyt ei läyryilyyn ole enää aihetta.
Kansalaispalkkaa vaatii nuorisomme, kuten ihmiset Slummeissakin.
Vaan maksajat vähenevät samaan tahtiin kun vaatijat lisääntyvät.
H.pul-tti kirjoitti:
Jos sitä voi ostaa?
Apteekista, rautakaupasta?
Liekö metri-, vai kilotavaraa?
Liekö vanhenevaa kuinkakin nopsaan?
Onkohan takuuta?"pul-tti"
Ihmisarvon voi kyllä "ostaa"
Voi tehdä kuten Angry Bird-pelin tekijät.
Luoda uutta ja ansaita, samalla kun luo uusia työpaikkoja.
Mutta pörssiin sekin lähtee mukaan ja sen kautta katoaa ulkomaille.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Ihmis-arvo on sama kuin ystävyys.
Ystävän saa, kunhan on ystävyyden arvoinen, ei asumalla tympeänä erakkona loukossaan.
Arvostuksen ihmisenä saa, kunhan ihmiset alkavat sinua arvostaa, sekään ei tule ilmasta, sekin vaatii tekoja, oikeita tekoja.
Jos kouluja käynyt "sivistynyt" ihminen potkaisee värivammaista kenkienlankkaajaa naamaan, sen sijaan että antaisi hänelle ansaitsemansa korvauksen, on häntä arvostavat ihmiset aikasti vähissä, heitäkin tietysti on, vaan en minä.
Ja, jos ihminen on syntynyt ylikansoitetussa slummissa, mutta silti tekee kymmenen lasta, ei hän ole minkään arvoinen, maapallon kannalta, pallon kannalta on hän hävityksen arvoinen idiootti, jos lapsia ei tee, koska on nähnyt vanhemmistaan mihin se johtaa, on hän arvostettava ihminen.
Ja turha on jatkaa millään oikeudella äitiyteen, tulevaisuuden uskolla, äitiyden onnella, tai lässytyksellä siitä kuinka tuore isä ottaa Slummissa Kiljua ja kehuu kavereilleen: No nyt on minullakin syytä yrittää, lapseni onnen vuoksi.
Meillä Pohjolassa se toimi vielä vähän aikaa sitten. Nyt ei läyryilyyn ole enää aihetta.
Kansalaispalkkaa vaatii nuorisomme, kuten ihmiset Slummeissakin.
Vaan maksajat vähenevät samaan tahtiin kun vaatijat lisääntyvät.
H.Kerropa vielä, miten itse olet oman ihmisarvosi ansainnut.
- pul-tti
hunksz kirjoitti:
"pul-tti"
Ihmisarvon voi kyllä "ostaa"
Voi tehdä kuten Angry Bird-pelin tekijät.
Luoda uutta ja ansaita, samalla kun luo uusia työpaikkoja.
Mutta pörssiin sekin lähtee mukaan ja sen kautta katoaa ulkomaille.
H.Juupa juu. Niin on moni tehnytkin.
Muttä ihmisten IQ ei ole vakio, eikä minulle ole ihmisyyden syvin sisältö, miten hän maailmassa menestyy. Maailmassaan, kylläkin.
Raha on vain yksi, millä voidaan ihmisen pyrkimysten maalia määrittää.
Kuka sille antaa minkin arvon. pul-tti kirjoitti:
Juupa juu. Niin on moni tehnytkin.
Muttä ihmisten IQ ei ole vakio, eikä minulle ole ihmisyyden syvin sisältö, miten hän maailmassa menestyy. Maailmassaan, kylläkin.
Raha on vain yksi, millä voidaan ihmisen pyrkimysten maalia määrittää.
Kuka sille antaa minkin arvon."pul-tti"
Luehan vastaukseni bessielle.
H.bessie* kirjoitti:
Kerropa vielä, miten itse olet oman ihmisarvosi ansainnut.
"bessie*"
Ystävyyden saavuttaminen on asia joka on liian henkilökohtainen asia tänne palstalle.
Muun arvostuksen taisin saavuttaa vahingossa, ainakaan en suunnitellut sitä, koska nuorena, 14v. lähtiessäni työelämään en vielä tunnistanut viisauttani ja älyäni, työnantajani sen huomasivat.
Minun ansiotani taisi olla vain se että en jäänyt laiskana makaamaan.
Vuorineuvokseksi en yltänyt, mutta kaikkea muuta pientä ylennystä on matkani varrelle sattunut, lapsellisena uskon että siksi että minua arvostettiin.
Hah! Voi olla että ei ihmisenä vaan hyvänä Stahanovilaisena.
Pystyin, tosin hommissani paljon parempaan kuin useimmat.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Ystävyyden saavuttaminen on asia joka on liian henkilökohtainen asia tänne palstalle.
Muun arvostuksen taisin saavuttaa vahingossa, ainakaan en suunnitellut sitä, koska nuorena, 14v. lähtiessäni työelämään en vielä tunnistanut viisauttani ja älyäni, työnantajani sen huomasivat.
Minun ansiotani taisi olla vain se että en jäänyt laiskana makaamaan.
Vuorineuvokseksi en yltänyt, mutta kaikkea muuta pientä ylennystä on matkani varrelle sattunut, lapsellisena uskon että siksi että minua arvostettiin.
Hah! Voi olla että ei ihmisenä vaan hyvänä Stahanovilaisena.
Pystyin, tosin hommissani paljon parempaan kuin useimmat.
H.Miten henkilökohtainen ystävyyden saavuttaminen liittyy tähän?
Ihmisarvosta oli kysymys. bessie* kirjoitti:
Miten henkilökohtainen ystävyyden saavuttaminen liittyy tähän?
Ihmisarvosta oli kysymys."bessie*"
"Ihmis-arvo on sama kuin ystävyys"
Lue tarkemmin, äläkä vaan hae itsellesi sopivaa lausetta.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
H.Luin kyllä tuon "Ihmis-arvo on sama kuin ystävyys" jo aiemmin. En tarttunut siihen, koska voin, kun oikein yritän, tuosta vähän järkeäkin löytää. Siis ajattelemalla jotenkin niin, että ystävälliselle ihmiselle toisen ihmisarvo on itsestäänselvyys.
Ilmeni, ettet niin tarkoittanut, joten esitin taas kysymyksen.
Taasko rassu yrität lukea ajatuksiani? En minä mitään hakemalla hae enkä suinkaan kaikkea edes lukemalla lue, vaan kommentoin niihin kohtiin, jotka ensimmäiseksi tai eniten huomioni kiinnittävät.
Yleensäkin tuo "äläkä vaan hae itsellesi sopivaa lausetta" sopii mielestäni melko huonosti keskustelupalstalle, älypää. bessie* kirjoitti:
Luin kyllä tuon "Ihmis-arvo on sama kuin ystävyys" jo aiemmin. En tarttunut siihen, koska voin, kun oikein yritän, tuosta vähän järkeäkin löytää. Siis ajattelemalla jotenkin niin, että ystävälliselle ihmiselle toisen ihmisarvo on itsestäänselvyys.
Ilmeni, ettet niin tarkoittanut, joten esitin taas kysymyksen.
Taasko rassu yrität lukea ajatuksiani? En minä mitään hakemalla hae enkä suinkaan kaikkea edes lukemalla lue, vaan kommentoin niihin kohtiin, jotka ensimmäiseksi tai eniten huomioni kiinnittävät.
Yleensäkin tuo "äläkä vaan hae itsellesi sopivaa lausetta" sopii mielestäni melko huonosti keskustelupalstalle, älypää."bessie*"
"Miten henkilökohtainen ystävyyden saavuttaminen liittyy tähän?"
Eihän sitä aina halua myöntää mitään, joka ei tunnu hyvältä.
Ilmeni-sanasta eteenpäin olikin sitten vain arvostelua minua kohtaan ja pientä haukkua.
Kivaahan sekin on, mutta tuntuuko sinusta nyt hyvältä?
Olisiko sinun kuitenkin kannattanut alkaa löytää järkeaä jostain?
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
"Miten henkilökohtainen ystävyyden saavuttaminen liittyy tähän?"
Eihän sitä aina halua myöntää mitään, joka ei tunnu hyvältä.
Ilmeni-sanasta eteenpäin olikin sitten vain arvostelua minua kohtaan ja pientä haukkua.
Kivaahan sekin on, mutta tuntuuko sinusta nyt hyvältä?
Olisiko sinun kuitenkin kannattanut alkaa löytää järkeaä jostain?
H.Anna jo olla, en pidä siitä että yrität vängällä vääntää tämän taas niin, että minä sinua haukkuisin ja vielä että se olisi minusta kivaa.
Ihmisarvosta, ja siitä miten eri tavalla sen ymmärrämme, halusin alunperin keskustella. Jatko oli ja on molempien vastuulla, ei vain minun.
Nytkään minulla ei ole aavistustakaan, mitä tarkoittaa tuo "Eihän sitä aina halua myöntää mitään, joka ei tunnu hyvältä".
Pidän kyllä itseäni melko realistina, vaikkakaan en ajattele että suunnilleen kaikki maailmassa ja kanssaihmisissä on väärin
Olen päinvastoin ajatellut, että minun kannattaisi entistä vähemmän mennä järki edellä.
Jos taas tarkoitit, että minun pitäisi sinun kirjoituksistasi pyrkiä löytämään järkeä, niin voinhan toki joskus yrittää. Vaikeaahan se varmasti on, kun jopa "ihmisarvon" ymmärrämme aivan eri tavalla. - k/k
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
H.Onko nyt näin että kohtelet ihmisinä vain ystäviäsi ja muut ei ihmisarvoa ole ansainneet.
Suoraan sanottuna toi ajattelumalli ei auennut minulle, tairampa tämän ehtoon ajatella sitä.
- pulli-litti
Milloinpa köyhälle on annettu enemmän kuin rikkaalle?
Korkeintaan aivojen jaossa.
Villakoiran ydinhän oli, että pelastusveneissä oli tilaa 1 178 hengelle, sekin suurempi luku, minkä määräykset olisivat vaatineet, laivassa olijoita puolestaan oli 2 227.
Juuri jostain luin, kuinka ruotsalaisäiti oli matkalla Amerikoissa odottavan isän luo neljän lapsosensa kanssa.
Hälytyksen tullessa äidiltä kului niin kauan lapsiaan pukien, että viimeinenkin pelastusvene oli jo matkoissaan.
Äiti nostettiin aikanaan merestä. Essun taskusta löytyi pieni huuliharppu.
Mistäpä kukaan tietää, monenko juoksupojan, tulevan firmansa pääjohtajan henki painui Ahdin valtakuntaan.
Laivan puhutuin kieli oli muuten ruotsi.- meeriamanda
Oli myös äiti joka kuuden lapsensa kanssa meni miehensä luokse...olisi saanut ottaa vaain kaksi pienintä pelastusveneeseen mukaan...päätti ettei heistä sitten kukaan mene.
Hän ei jättänyt lapsistaan yhtäkään. Tämäkin dokumenttiohjelmasta nähtyä. - bessie*
meeriamanda kirjoitti:
Oli myös äiti joka kuuden lapsensa kanssa meni miehensä luokse...olisi saanut ottaa vaain kaksi pienintä pelastusveneeseen mukaan...päätti ettei heistä sitten kukaan mene.
Hän ei jättänyt lapsistaan yhtäkään. Tämäkin dokumenttiohjelmasta nähtyä.Pidätkö tuota uskottavana, Meeriamanda?
Jos noin olisi todella tapahtunut, niin luulen äidin pitäneen laivaa turvallisempana kuin pelastusvenettä. - pulli-litti
meeriamanda kirjoitti:
Hän ei jättänyt lapsistaan yhtäkään. Tämäkin dokumenttiohjelmasta nähtyä.Vikipekasta lunttasin, että laivalla oli 63 suomalaista, joista vain 20 pelastui.
Pohjanmaalta, ja vieläkin pohjoisemmasta näytti moni olleen.
Kuvitelma ja toivo paremmasta huomisesta tuhoutui, kuin suuri suru levittäytyi jälkeen jäävien osaksikin.
Ahkeruus ja työnhalu sinne useimpia johdattivat, kuin aina siirtolaisia.
Karmea kohtalo on sinunkin kertomasi tapaus. Voi vain kuvitella isän tunnelmia, kun perheen kohtalo hänelle selvisi. - mietiskelijätär.
meeriamanda kirjoitti:
Hän ei jättänyt lapsistaan yhtäkään. Tämäkin dokumenttiohjelmasta nähtyä.Olen kuullut myös tuon kertomuksen. Olisko ollut Panulan perhe Pohjanmaalta, äiti lapsineen. Kauan oli pieni tuntematon haudattu Yhdysvalloissa ja se saatiin selville, että oli juuri Panulan perheen nuorimmainen. Sitä en muista, miten sitä ylipäätään alettiin tutkimaan. Saatiin pienenpienestä luunpalasta DNA ja verrattiin johonkin Suomessa elävän henkilön DNA:han, eli sukulaisen DNA.
Oli juttua Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä muutama vuosi sitten tästä tapauksesta ja telkkarista näin myös dokumentin. Liekö sama kuin sinä meeriamanda olet nähnyt? Näinkin ihmeellistä voi tapahtua. mietiskelijätär. kirjoitti:
Olen kuullut myös tuon kertomuksen. Olisko ollut Panulan perhe Pohjanmaalta, äiti lapsineen. Kauan oli pieni tuntematon haudattu Yhdysvalloissa ja se saatiin selville, että oli juuri Panulan perheen nuorimmainen. Sitä en muista, miten sitä ylipäätään alettiin tutkimaan. Saatiin pienenpienestä luunpalasta DNA ja verrattiin johonkin Suomessa elävän henkilön DNA:han, eli sukulaisen DNA.
Oli juttua Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä muutama vuosi sitten tästä tapauksesta ja telkkarista näin myös dokumentin. Liekö sama kuin sinä meeriamanda olet nähnyt? Näinkin ihmeellistä voi tapahtua."mietiskelijätär."
Viime uutisissa on myös kerrottu että haudasta Suomessa on löytynyt luita joista on saatu DNA eristettyä ja syyllisen alibi murtui.
Mitä ihmellistä tuossa on?
Älkää jauhako turhaa "romantiikkaa".
Ihan vitsinä ihmettelen miksi Estoniasta ei aleta kaivamaan luita, tiedä vaikkapa sieltä löytyisi Elviksen iso..iso... jne isän sukulainen joka Mayflower laivalla muutti Suomesta Amerikkaan.
Tosin, niinhän se on että hautarauhaa ei enää ole, kunhan aikaa on tarpeeksi kulunut.
H.- meeriamanda
bessie* kirjoitti:
Pidätkö tuota uskottavana, Meeriamanda?
Jos noin olisi todella tapahtunut, niin luulen äidin pitäneen laivaa turvallisempana kuin pelastusvenettä.Aikalailla pidän, siitä on e-p kirjoissakin mainittu jossain sukukronikassa... en kuolemaksenikaan muista nimeä ... mut lukenut olen.
Äiti oli 16v pojalle sanonut joka oli vaatimalla vaatinut äitiään menemään pikkuisten kanssa näin : Menemme sitten kaikki yhdessä meren syvyyteen.
Tämän on kertonut selviytyjä nainen , siinä kirjassa.
Ymmärrän täysin äidin päätöksen. - mietiskelijätär.
hunksz kirjoitti:
"mietiskelijätär."
Viime uutisissa on myös kerrottu että haudasta Suomessa on löytynyt luita joista on saatu DNA eristettyä ja syyllisen alibi murtui.
Mitä ihmellistä tuossa on?
Älkää jauhako turhaa "romantiikkaa".
Ihan vitsinä ihmettelen miksi Estoniasta ei aleta kaivamaan luita, tiedä vaikkapa sieltä löytyisi Elviksen iso..iso... jne isän sukulainen joka Mayflower laivalla muutti Suomesta Amerikkaan.
Tosin, niinhän se on että hautarauhaa ei enää ole, kunhan aikaa on tarpeeksi kulunut.
H.Sano mitä sanot, kunhan pitää väkättää, vanha äijä.
Ei siinä muuta, mutta olihan saatu yksi Titanicin tuntemattomista lapsiuhreista tunnistettua. Monien vuosikymmenien kuluttua. Se on ihan hieno asia. Sitähän sinä väkättäjä et ymmärrä, mitä merkitystä sillä on! Ymmärrät vaan sen, mikä sulle on ihan itsellesi vain tärkeää.
hunksille! mietiskelijätär. kirjoitti:
Sano mitä sanot, kunhan pitää väkättää, vanha äijä.
Ei siinä muuta, mutta olihan saatu yksi Titanicin tuntemattomista lapsiuhreista tunnistettua. Monien vuosikymmenien kuluttua. Se on ihan hieno asia. Sitähän sinä väkättäjä et ymmärrä, mitä merkitystä sillä on! Ymmärrät vaan sen, mikä sulle on ihan itsellesi vain tärkeää.
hunksille!"mietiskelijätär."
Vanha äijähän minä jo olen, se on totta.
Vanhuudessa on myös se ongelma että pashaa ei aina jaksa.
No niin, yksi vauva on tunnistettu, vaan vanhempansa ovat jo kuolleet, miksi ei Estoniasta?
Mitä heevetin järkeä on rikkoa hautarauhaa, jos siitä ei ole muuta hyötyä kuin se että pääsee lehtien etusivuille kertomalla että meidän iso-mummon lehtolapsi se oli, ja siksi se lähti, ne on kotoisin tuolta Lehtomäen Mäläkiästä, siellä on kait kivijalka vielä vähän nähtävissä.
H.- mietiskelijätär.
hunksz kirjoitti:
"mietiskelijätär."
Vanha äijähän minä jo olen, se on totta.
Vanhuudessa on myös se ongelma että pashaa ei aina jaksa.
No niin, yksi vauva on tunnistettu, vaan vanhempansa ovat jo kuolleet, miksi ei Estoniasta?
Mitä heevetin järkeä on rikkoa hautarauhaa, jos siitä ei ole muuta hyötyä kuin se että pääsee lehtien etusivuille kertomalla että meidän iso-mummon lehtolapsi se oli, ja siksi se lähti, ne on kotoisin tuolta Lehtomäen Mäläkiästä, siellä on kait kivijalka vielä vähän nähtävissä.
H."hunksz"
Vanhojahan me ollaan varmaankin jo kaikki. Kuitenkaan et nyt ymmärtänyt tämän jutun pointtia, vaan mitä siitä. Kuolleet on kuopattu, elämä jatkuu ja on jatkunut Titanicin ajoista.
Sorry vaan tuo mun nimittely. Suututti vain sinun tekstisi. Eipä muuta.... - bessie*
meeriamanda kirjoitti:
Aikalailla pidän, siitä on e-p kirjoissakin mainittu jossain sukukronikassa... en kuolemaksenikaan muista nimeä ... mut lukenut olen.
Äiti oli 16v pojalle sanonut joka oli vaatimalla vaatinut äitiään menemään pikkuisten kanssa näin : Menemme sitten kaikki yhdessä meren syvyyteen.
Tämän on kertonut selviytyjä nainen , siinä kirjassa.
Ymmärrän täysin äidin päätöksen.Koskaan en voi ymmärtää, miten äiti voisi tehdä tuollaisen päätöksen, mikäli hän yhtään epäilisi sen tarkoittavan lasten varmaa kuolemaa. Olisihan hän voinut laittaa edes pikkuiset pelastusveneeseen muiden naisten ja lasten kanssa, varmuuden vuoksi.
Tarinoita kirjoitellaan ja elokuviakin tehdään, mutta kuka siinä kaaoksessa on pystynyt sivusta seuraamaan muiden asioita niin tarkasti. Sen voisin uskoa, että joku pelastunut on voinut kuulla äidin epätoivoisesti yrittävän saada jo mieheltä näyttävän poikansa pelastusveneeseen ohi "naiset ja lapset ensin" järjestyksen, ja siinä sanoneen jotain tuon tapaista.
- inkvisiittio rulaa
Rodunjalostustapa hyvinkin, ikävää vvaan on kun eivät ole antaneet jatkojalostaa.
Tätä sinunkin kirjoitelmaasi kun katselee, mietiskelee, kuinka kauas puusta omena on pudonnut, vai eikö ollenkaan?
Se jatkojalostus, se.On ollut sittenmmin hyvin vaikeaa.Titanic nyt oli pinetä kun ajatellaan intiaaneja ja uskonsotia.
Niissä olemme menestyneet paaaaaljon paremmin! Sitä se paljon puhuttu luokkayhteiskunta on mitä Titanicillakin näkyi.
Tosin 3:n luokan hytikin oli kyllä senverran mukavia ja tilavia että saa hakea monesta Ruotsin ja Tallinnan laivasta.
Hattua pitää kuitenkin nostaa niille monille sankareille kuten, laivan henkilökunnalle, orkesterille ja kaikille miesmatkustajille jotka pitivät kiinni periaatteesta, naiset ja lapset ensin.Jopa laivan rikkain ,John Jacob Astor piti tästä periaatteesta kiinni .
Enään ei tuota ritarillisuutta laivaonnettomuuksissa pahemmin ole vaan voima ja kyynärpäät ratkaisee. Jopa sellaista ollut että Laivan miehistö on ensimmäisenä pelastusveneissä."naapurin_eki"
Ota nyt lisää tietoa jostain.
Noita "romanttisia" tapahtumia ei siellä tapahtunut.
Ne ovat kehitettyjä legendoja.
H.hunksz kirjoitti:
"naapurin_eki"
Ota nyt lisää tietoa jostain.
Noita "romanttisia" tapahtumia ei siellä tapahtunut.
Ne ovat kehitettyjä legendoja.
H.Hunksi on sitten hyvä ja todistaa noi jutut legendoiksi... linkkeineen, vaan ei mitään mielipiteitä. kiitos .
naapurin_eki kirjoitti:
Hunksi on sitten hyvä ja todistaa noi jutut legendoiksi... linkkeineen, vaan ei mitään mielipiteitä. kiitos .
"naapurin_eki"
Enpä ollut mukana, mutta tässä sinulle yksi linkki huuhaahan.
Lisää varmaan löydät jos jaksat/haluat etsiä:
http://www.kolumbus.fi/titanic/legenda.htm
Ja joo, eiköhän tässä ole mielipiteenikin.
H.hunksz kirjoitti:
"naapurin_eki"
Enpä ollut mukana, mutta tässä sinulle yksi linkki huuhaahan.
Lisää varmaan löydät jos jaksat/haluat etsiä:
http://www.kolumbus.fi/titanic/legenda.htm
Ja joo, eiköhän tässä ole mielipiteenikin.
H.Jos et kerta löydä mitään Titanicin viime hetkistä joissa esiintyy John Astor, laivan orkesteri, sekä miehistöä yläkannelta konehuoneeseen niin anna olla.
Vai muumion kirousta ja sellaista :)))
- Pirre*
Niin, ajatelkaapa kuinka paljon positiivista kehitystä sadassa vuodessa on tapahtunut, luokkaerot oli silloin todellisia..ja perittyjä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790