Kuukautiset ja sauna

Saunatonttu_

Onko siinä mitään perää, että kuukautisten aikana ei olisi hyväksi olla pitkään saunassa? Jos näin on niin miksi, mitä siitä voi olla seurauksena? Vai onko tämä jotain vanhanaikaisia uskomuksia?

4

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeeneikannatusko

Vanhoja uskomuksia... Itse ainaki saunon menkkojen aikana eikä mitään oo koskaan käyny.

• lfdsöfsdl

En oo koskaan kuullutkaan tuollaisesta.

• Vanha akka

Minä myös muistan tuon, että sanottiin ettei saa olla pitkään saunassa kuukautisten aikaan. Ei kielletty saunomasta kokonaan, mutta tunneiksi ei saanut jäädä löylyyn istumaan. Tätä muistaakseni sanottiin koulun terv.opin tunneilla ja myös nuorten lehtien lääkäripalstoilla, ja tämä siis 1980 -luvun lopulla, eli ei nyt siis ihan muinaishistoriaa ole kuitenkaan! :D En kuitenkaan millään muista, että millä tuo perusteltiin, vai perusteltiinko ollenkaan. Toivottavasti joku muu muistaa, ja kertoo mistä oli kyse, ja oliko tosiaan vain uskomuksia vai ihan todenperäistä. No itse olen toiminut sitten tuon opetuksen mukaan, ja menkkojen aikaan vain käväissyt saunassa.

• vielä vanhempi akka

En ole koskaan kuullut, mutta saattaisi liittyä jotenkin verenpaineeseen. Jotkuthan kärsii huimauksesta kuukautisten aikana (alhainen verenpaine?) ja jos tuo saunominen edelleen laskee verenpainetta, niin sitähän voisi vaikka pyörtyä pötkähtää. Tai sitten kyse oni korkeasta verenpaineesta, mene ja tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen