Lueskelin netistä ADACin testejä viissatasista. Yllättäen 1.2 perusmylly oli pienempikulutuksinen kuin twin air. Ykskakkosella oli 4 ekotähteä ja twinillä 3. Mitenkäs tässä näin kävi???
Moottoritiellä twini kulutti yli litran enemmän kuin peruskoneella. 1.2 myllyllä auto on adacin mittaamista autoista kaikista pienikulutuksisimpia.
Itselläni on ollut vuoden ajan sellainen, ja kulutus jää talvellakin viiden litran paikkeille. Muutenkin auto on kokemukseni mukaan todella sytyttävä kuljetin!
500 twin air kulutus pettymys
9
1901
Vastaukset
- kuluttaa kun kulkee
Taitaa tuo 1.2 olla tehoiltaankin pienempi.
Normikulutustesti on laadittu niin helpoksi, että siitä selviäisi vissiin rättisitikallakin. Reaalimaailmassa kukaan ei aja yhtä hissutellen, etenkään autoilla, joista löytyy edes vähän ruutia. Lisäksi ikiwanhassa testissä ei ole käytössä ajovalot, ilmastointilaite yms. joiden kulutuslisä tuntuu erityisesti nykyautoissa, joissa on ruuhkassa seisoskelun kulutusta painettu alas sähköisillä ohjaustehostimilla yms. kikoilla. - nuukailwetko
En minäkään koskaan ole ymmärtänyt, että autoilun tarkoitus olisi säästää mahdollisimman paljon polttoainetta.
Kyllä niistä kaikista ne normikulutukset ilmoitetaan, ettei ihan sikaa säkissä tarvitse ostaa, mitä väliä sillä on jos sitten "oikeasti" kuluttaa vähän enemmän tai vähemmän. Oikein kun yrittää pihistäen ajaa niin todennäköisesti korjauskuluissa saa maksaa moninkertaisesti.
Luotettavalta taholta olen kuullut, että XV:n kulutus on sama kuin muillakin Subaruilla - kaikki menee, mitä tankkiin panee!
Ei kai elämä ole pelkkää bensapihistämistä.
Voi käydä niinkuin eräällekin kulkurille, joka kenkiä säästääkseen päätti ottaa pitkiä askelia ja mitenpäs kävi ... housut repes;)
Että jos pers kestää ostaa uusi auto niin ei juuri kannata laskea paljonko voi säästää ajamalla;)
Auto näyttää kyllä hauskan näköiseltä.- Stilo_kuski
Oikea asenne!
Oma tavoitteeni on polttaa bensaa niin paljon kuin pystyy! Kaasupohjassa kiihdytyksiä, voimakkaita jarrutuksia, kovaa ajoa. Stilo on tehty ajettavaksi kaasu pohjassa...
http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg
Stilo Alastarolla 27 asteen helteessä...
- 500 fani
Adacin ilmoittamat kulutuslukemat ovat heidän itse mittaamiaan oikeissa ajo-olosuhteissa, eikä missään dynamometrissä. Ne ovat joka tapauksessa vertailukelpoisia keskenään. Kyllä auton kulutuksella on todellakin väliä. Laskin, että valtaosin maksamme automme kuukausittaisen lyhennyksen polttoaineenkulutuksen säästöillä. 25 tuhatta vuodessa ajoa ja kulutuksen lasku edellisestä autosta noin 3 litraa satasella tekee karkeasti 1300 euroa ajokaudessa.
1.2 liikkuu ihan ketterästi muiden seassa sen kummenmin vinguttamatta. Moottori on notkea ja erittäin kauniskäyntinen. Toki "voimantunne" puuttuu menosta. - Haitula
ADACin raporttien mukaan TwinAir pesee 1.2:n kulutuksessa kaupungissa (5.4 vs. 6.1 litraa/100km). Maantiellä ollaan tasoissa, 3.9 l/100km, ja Autobahnilla eli moottoritienopeuksissa TwinAir häviää 1.2:lle (6.8 vs. 5.9).
TwinAir on vähän pippurisempi turboineen kuin 1.2 (86 heppaa vs. 59) ja kiihtyy 0-100 km/h pari sekuntia nopeammin (11.5 s vs. 13.4).
CO2:ta pöllyää TwinAirilla vain 95 g/km, kun 1.2 tupruttelee 119.
Kaiken kaikkiaan hauskan oloinen kapistus tuo TwinAir 500, koskahan sitä saa Suomesta. Lupailivat täksi kevääksi, mutta eipä ole Fiatin sivuilla mitään uutta vielä.- Haitula
...eikun 69 heppaa siinä 1.2:ssa, näppihäiriö.
- Haitula
Haitula kirjoitti:
...eikun 69 heppaa siinä 1.2:ssa, näppihäiriö.
mahtaakohan vaikuttaa tuohon moottoritiekulutukseen se, että testattu TwinAir oli rättikattoinen. Voipi ilmanvastus olla isompi kuin kovakattoisella.
- Mito500
Tässä tosielämän kokemukset Fiat 500 TwinAirista. Koska kone vääntää hyvin alakierroksilla, sitä tulee ajettua reippaammin jolloin kulutus nousee. Monikaan ei välttämättä käytä myöskään eco nappulaa.
Ei kulutus mikään huima silti ole, autoa pitää ajaa kuin dieseliä näiden kommenttien mukaan, vaihtaa tarpeeksi ajoissa.
Mitoon löytyy nyt sama kone, myynti on alkanut Hollannissa, Iso Britanniassa ja Saksassa on juuri alkamassa.
Konehan on siitä erilainen muihin Fiat konsernin koneisiin että siinä on nokkaketju remmien sijaan joten huoltokustannukset on saatu minimoitua, silläkin on joku hinta ja merkitys jos luokkaa 400-500€ kerran kolmessa vuodessa jää pois. 10t/v ajavalla tuolla summalla auto voi kuluttaa 1l/100km enemmän.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=99&t=940980&mid=0&i=0&nmt=Fiat 500 Twinair fuel economy&mid=0 - Haitula
No nytpä näkyy olevan TwinAir Fiatin hinnastoissa. Aika tyyris, harmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1506498- 322332
- 1872099
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101353Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.941303- 731077
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,271006Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke11874