Tänään käydessäni työpaikkani vieressä sijaitsevassa isossa marketissa ruokaostoksilla tuli yhtäkkiä mieleeni miten oudolta tuntuisikaan tehdä ostoksia kahdestaan jonkun kanssa. Tavallinen kaupassa käynti muuttuisi ihan juhlaksi kun olisi se toinen mukana, se oma mielitietty. Ja ylipäätään kaikki pienetkin arkiset asiat muuttuisivat aivan toisensävyisiksi kun ei tarvitsisi tehdä niitä yksin, ei yksin kokkailua, ei yksin siivoamista jne. Ehkä ne ihmiset jotka elävät parisuhteessa ovat niin turtuneet ja tottuneet siihen ettei tarvitse yksin tehdä juuri mitään, ehkä eivät osaa arvostaa niin paljon sitä arjen jakamisen mahdollisuutta mikä heillä on.
Ruokakaupassa - yksin ostoksilla
20
985
Vastaukset
- ....................
Joo joku oma kulta olisi kiva... Toinen voisi jäädä asunnolle, kun käy esim kaupassa tai leipäjonossa =)
- miäs30+taas
Ja joskus iltaisin käydä ostamassa yhdessä jotain pienempää naposteltavaa... Voi niitä aikoja silloin kun ei ollut näin yksin.
- LIGHTS ON
Yksinään ruokakaupassa käynti on kyllä jotain mitä teen yksin mielelläni jatkossakin, en kaipaa siellä juttuseuraa. Mutta olisi kyllä aika hienoa tehdä muuta shoppailua (vaatteita ja muuta kamaa) kaverin tai tyttöystävän kanssa, ei siitä mihinkään pääse. Ja toki ruuanlaitto olisi mukavampaa kun olisi joku kenen kanssa jakaa ateria. Yksinään tuntuu välillä vähän tyhmältä panostaa kokkailuihinkaan.
- 547
Olen samaa mieltä. Kaupassa käynti on ärsyttävä pakollinen arjen toimenpide, mikä on vaan syytä hoitaa mahdollisimman vikkelästi alta pois silloin kuin itselle parhaiten sopii.
Tietysti silloin tällöin voisi olla mukavaa mennä kauppaan jonkun mielitietyn kanssa ja pohtia yhdessä ostoksia, minkä jälkeen voisi palata kotiin ja kokata yhdessä hyvät sapuskat.
- en tiedä kuka olen
Saahan sitä haaveilla. Mut jotkut haaveet ei ikinä toteudu...
- kokemusta on
Niin, toisaalta. Onpa siinä vapaudessakin vaan oma puolensa. Vapaus olla, vapaus mennä, vapaus olla menemättä.
Itse yritän nauttia joka hetkestä. Yksineläjien on oltava henkisesti vahvoja, muuten seinät kaatuvat päälle. Tiedätpähän että tulet toimeen myös omillasi.. - yksin kotona
Kävin prismassa tänää ja ostin partahöyliä ja ajelin munan karvani pois melkein kokonaan. Oli jo alkanut kasvamaan niin oli pakko ajella pois. oli vaikee päättää millasen höylän ostaa kun niitä on montaa eri sorttia. On kiva olla melkein posliini alapäästä.
- Voi helevetti
On kyllä ihmisellä pahoja ongelmia kun yksin joutuu kaupassa käymään.
- Einari epätoivo
Mites ne kassien karvat liittyy yksinäisyys palstalle, kyllä nyt tais viikonloppu
pullon korkki poksahtaa auki ja iloliemi päästä ääneen.- yksin kotona
Munan karvojen ajelu sanooo et on ainakin jonkinlaista elämää ja ajattelee ainakin et on sosiaalinen ja haluaa tutustua johonkin. Kertoo kans et et hyväksyy muita ihmisiä puolelleen ja ajattelee muita kuin itseään..
- yksin kotona
yksin kotona kirjoitti:
Munan karvojen ajelu sanooo et on ainakin jonkinlaista elämää ja ajattelee ainakin et on sosiaalinen ja haluaa tutustua johonkin. Kertoo kans et et hyväksyy muita ihmisiä puolelleen ja ajattelee muita kuin itseään..
Jos joskus sellanen ihme tapahtuis niin miten voi olla huono juttu et mies on ajellut ainakiin munan karvansa?
- Yks vain
Itsellä on jostain syystä erityisesti automarketeissa se että tulee tunne että sitä on jotenkin erityisen "yksin" niissä.
En tiedä mikä siinä on, mutta johtuneeko siitä että en ole kolmenkymmenen elinvuoteni aikana käynyt suhteessa ollessa naisen kanssa kertaakaan yhdessä kaupassa.
Samoin mietin millaista olisi jos lähtisin naisen kanssa verho jne. sisustusostoksille. Täysin outo olotila.
Kun olin ihastunut erääseen naiseen tässä taannoin niin tuollaiset kauppajutut herättivät aika paljon tunteita varsinkin kun näki muita pareja tekemässä ostoksia.
Tajusi myös että ei välttämättä koskaan tule ainoan elämänsä aikana kokemaan sitä tunnetta että yhteiseen kotiin vaikkapa haetaan jotain.
Olen huomannut miten turtuneita parisuhteissa jatkuvasti olleet ovat joten heille kai se yhtä ilmiselvää kuin ilma jota he hengittävät.
Toisaalta saapi itse päättää mitä ostetaan.- 70 luvun ressukka
No h...vetti. Sullahan on aivan samanlaiset fiilikset kun mulla,minustakin tuntuu oikein erityisen yksinäiseltä käydä erityisesti viikonloppuisin ruokakaupassa kun suurin osa näyttää olevan perheellisiä ihmisiä ja ostoskorin sisältökin vaikuttaisi olevan monipuolisempi kuin meillä 2lk ihmisillä(=ikisinkuilla)
Toinen paikka missä korostuneesti tunsin olevani epäonnistunut ihminen on kun ostin asuntooni remontti tarpeita,kyllä kun etsit esim sopivaa tapetti mallia niin kävi mielessä arvaavatkohan myyjät että olen yksinäinen,luultavasti arvasivat.
Toinen vastaava paikka on puutarha liike josta hain pihalleni havupuita istutettavaksi ja kyselin myyjältä istutus ja hoito ohjeita niin tunsin taas että olen pohjasakkaa perheellisiin verrattuna.
- Einari epätoivo
Meinasin vaan erityisemmin riitaa haastamatta, että eikös kassikarvattomuus tai karvallisuus keskustelut kuuluis enämpikin palstalle, jossa olis juttua intiimialueiden lävistyksistä ja tatuoinneista vaikkapa.
Sinänsä sen kummemmin kantaa ottamatta ko. asiaan. En halua alkaa riitaa
haastamaan yksinäisten tänne kirjoittelijoiden kanssa, kun itsekkin sellainen
olen. No huh huh, tää karkas jo aikalailla alkuperäisestä aiheesta. - 4353443433
Noihin seikkoihin kyllä "tottuu" aika nopeasti. Varsinkin kaupassa käynti yms. on sen verran "rutiinitoimenpide" että aluksi se voi tuntua eksoottiseltakin mutta myöhemmin siitä tulee arkipäivää.
Se voi tuntua kuitenkin aina erikoisemmalta jos tekee jonkun toisen kanssa jotakin ja valmistelee tai nappailee yhdessä jne.- Yks vain
Eikös tässä juuri ollut se puhe että kaupassa käynti joka nimenomaan on hyvin arkinen toimenpide voi tuntua varsin eksoottiselta jos sen tekee jonkun toisen seurassa?
Voi tietysti kysyä että meneekö elämä ohi huomaamatta jos suhtautuu kaupassa käyntiin mm. kumppanin kanssa vain arkipäivänä ja rutiinina? - 3453454343
Yks vain kirjoitti:
Eikös tässä juuri ollut se puhe että kaupassa käynti joka nimenomaan on hyvin arkinen toimenpide voi tuntua varsin eksoottiselta jos sen tekee jonkun toisen seurassa?
Voi tietysti kysyä että meneekö elämä ohi huomaamatta jos suhtautuu kaupassa käyntiin mm. kumppanin kanssa vain arkipäivänä ja rutiinina?Niin no tarkoitin sitä että se kaupassa käyminen yleisesti ottaen on rutiinitoimenpide. Eikä se eroa paljonkaan siitä että kävisikö siellä kumppanin kanssa vai itsekseen. Joka tapauksessa siellä joutuu käymään ja jotakin ostelemaan. Eikä siellä kaupassa olemista voi kutsua kovin "läheiseksi tapahtumaksi".
Suurin ero tulee oikeastaan siinä että mitä tekee sen kauppakäynnin jälkeen.
On monesti itselläkin tullut tehtyä niin että olen ostanut jotakin ns. valmiiksi joko etukäteen sovitusti jne. ja sitten on myöhemmin ottanut yhdessä niitä juttuja.
Voi monia tietysti ärsyttää sekin kun monet ihmiset jotka kaupassa liikkuvat eivät ole yksin. - Yks vain
3453454343 kirjoitti:
Niin no tarkoitin sitä että se kaupassa käyminen yleisesti ottaen on rutiinitoimenpide. Eikä se eroa paljonkaan siitä että kävisikö siellä kumppanin kanssa vai itsekseen. Joka tapauksessa siellä joutuu käymään ja jotakin ostelemaan. Eikä siellä kaupassa olemista voi kutsua kovin "läheiseksi tapahtumaksi".
Suurin ero tulee oikeastaan siinä että mitä tekee sen kauppakäynnin jälkeen.
On monesti itselläkin tullut tehtyä niin että olen ostanut jotakin ns. valmiiksi joko etukäteen sovitusti jne. ja sitten on myöhemmin ottanut yhdessä niitä juttuja.
Voi monia tietysti ärsyttää sekin kun monet ihmiset jotka kaupassa liikkuvat eivät ole yksin.Jos tuolle linjalle lähdetään niin kaikki jutut sen kauppakäynnin jälkeen ovat myös lopulta rutiinia.
Ehkä olet niin tylsä ihminen ettet näe kaupassakäynnissä muuta kuin rutiinia olitpa yksin tai seurassa?
Tylsät ihmiset yleensä tykkäävät rutiineista ja niissä pysymisestä. - 5465464545
Yks vain kirjoitti:
Jos tuolle linjalle lähdetään niin kaikki jutut sen kauppakäynnin jälkeen ovat myös lopulta rutiinia.
Ehkä olet niin tylsä ihminen ettet näe kaupassakäynnissä muuta kuin rutiinia olitpa yksin tai seurassa?
Tylsät ihmiset yleensä tykkäävät rutiineista ja niissä pysymisestä."Jos tuolle linjalle lähdetään niin kaikki jutut sen kauppakäynnin jälkeen ovat myös lopulta rutiinia."
Voihan sitä tietysti noinkin ajatella että monet jutut ovat "rutiinia" tai sitten niistä voi tulla sellaista.
"Ehkä olet niin tylsä ihminen ettet näe kaupassakäynnissä muuta kuin rutiinia olitpa yksin tai seurassa?"
NIin no taitaa sitä tulla keksittyä jopa keskimääräistä enemmän juttuja. Johtuen varmaan siitä että monet ihmiset ovat aika pidättyväisiä tapauksia ja eivät innostu ns. erilaisemmista asioista jos ei kiinnostusta niihin löydy.
- yksin ok
En kaipaa yhtään enää yhteistä kaupassa käyntiä, olin pari vuotta parisuhteessa ja se riitti, meitä on moneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084751Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293473No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361463
- 381276
- 141182
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv211107- 271068
- 1641060