Polkupyörä biltemasta

Yousemite

Kannattaako ostaa pyörää biltemasta??
Onk kellä kokemuksia, positiivisia tai negatiivisia??

19

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeakysymys

      Hirmu vaikea kysymys. Siis halpahan se on, osat on tietenkin halvat ja mitä haluat pyörältä. Mutta tottakai jos varaa ostaa 1000€ pyörä se parempi mutta halvalla ei saa hyvää mutta jos pikkuisen polet niin miksi ei, tai siis normaali ajoja etkä pitkiin harrastus pokaisuihin. On aika edullisia noi Yousemitet mitä muuten pyörät maksaa.
      Jos löytäisi kalliimman käytettynä se olisi parempi vaihtoehto vaikka joltain tutulta tai liikkeestä.

    • Mekaanikko:

      Älä osta,laakerit ja muut liikkuvat osat patarautaa,polkupyörän tulee kestää pitkään ja halvat satasen tai parin pyörät eivät taaatusti kestä.
      Takavaihteen siirtäjä on niin heikko että menee solmuun pikkulapsen sormilla.
      Ohjauslaakeri joka on se suurin ja kestävin niin halpismalleissa menee pahimmassa tapauksessa vuodessa väljäksi.
      JNE...
      Hyvään pyörään on laitettava 400e ja siitä ylöspäin,ulkonäkö on pettävää näissä kertakäyttö-vehkeissä.

    • kevättä pukkaa

      Ehdottomasti kannattaa ostaa josemite. Kuuma karjukin ajaa sellasella, joten sen täytyy olla todella laadukas.

      • tutkittu juttu

        tosipyöräilijät ovat impotenttejä, unoha kuuma karju, sill ei vehkeet pelitä


    • yousemite

      No kyl maar mää ja sit jos se KUUMA KARJUKIN sellaisella

    • Biltema

      Olen ajanut toista vuotta Biltema/Yosemitella eikä ongelmia ole ollut. Itse ostin halvimman mahdollisen vaihteettoman mummopyörän ja hyvin toimii, eikä niin paljon harmita vaikka varastettaisiin.

      Kunhan huollat pyörääsi syksyisin ja keväisin sekä tarkastelet pyörääsi aika-ajoin, niin monelta ongelmalta vältytään. Ja huom. Uutena heti uuden laakerirasvat yms. laakereihin ja pusliin.

      Suurin erohan kalliin ja halvan pyörän välillä on se, että jos kumpaakaan ei huolleta ja ajo on yhtä "rääkkäystä" niin tuon kalliimman pyörän elinikä on odotetusti pidempi, mutta jos kunnioitat ja pidät huolta pyörästäsi, voi tuo biltema- pyörä kestää siinä missä kalliimpikin.

    • mmjmjj

      Jos enemmän harrastaa pyöräilyä ni ei kannata..mutta ihan ok pyöriä aloittelijoille..

    • 17 km/pv

      jos et aio ajaa tour de francea, niin osta pois vaan. mulla kestänyt hyvin työmatka-ajot, ei vikoja ilmennyt

    • Biltema

      Lisäystä

      Itse en ehkä hankkisi noita pakkavaihteellisia biltemapyöriä tai mielellään en ollenkaan vaihteita jos pitää saada luotettava ja mahdollisimman hyvä pyörä pienellä rahalla. Näinhän se on, että enemmän herkkuja=enemmän liikkuvia osia=enemmän huoltoa ja rikkoituvia osia olkoot pyörä vaikka miten kallis tahtojaan.

      Totuus on se, että normaalikuntoinen/painoinen ihminen jaksaa pyöräillä vaihteettomalla pyörällä ihan yhtä ripeästi kuin vaihteinenkin pyöräilijä jos alla on mahdollisimman kapearenkainen ja muuten näpsäkkä polkupyörä. Mummopyörissä on sekin etu vielä, että ajoasento on monen selän päälle mahtava ja korkeasta ajoasennosta näkee hyvin ympärille ja sinut myös nähdään.

      Itsekkin olisin mielelläni ostanut laatua, muuta kun edellinen laatupyöräkin vietiin teille tietämättömille lukosta kaupan pihasta niin mielelläni ajelen vähän halvemmalla menopelillä paikasta toiseen.

    • Odottava?

      Kuuma Karju voitko seuraavalla reissullasi tuoda minulle laatikollisen Baltikaa käydessäsi rajan tuolla puolen?

    • 27-

      en suosittele,oon kuullu et ajaessa satula irronnu ja tanko jääny kätee...

      mut vaikee sanoo ku ei omaa kokemusta oo kyl

      mut osta vaa ni ei tiiä mite hyvä valinta.

      kokeillessaha sen tietää:)

      • paino alemmas

        mikään pyöra kestä valaita


    • wung wng

      ei johtunu painosta kyl ku siitä ku oli japanilainen

    • Ihan jees

      Hyvä tai huono ostos.
      Minä ostin kummipojalleni Yosemiten 24" pyörän, täysin jousitettu, 21-vaihteinen.
      Ajellut sillä neljä kesää. Esim. mittarin mukaan viime kesänkin ajosuorite oli noin 1300 km.
      Pyörä on muuten kestänyt hyvin, mutta takalokasuoja, joka oli lisävaruste murtui kiinnityskohdastaan ja viime keväänä jouduin vaihtamaan takavaihteensiirtäjän. Tosin sekään ei ollut hinnalla pilattu. Maksoi noin 10.- €. Itse pyörä maksoi silloin ostettaessa 159.-€, joten mielestäni hinta/laatu kohtaavat toisensa.
      Sitten kun vielä ottaa huomioon sen, että kyseessä on nuori poika, niin olettaa voi, että käyttökin on hieman rajumpaa, kun meillä vanhemmilla.
      Paksut maastokuvioiset renkaat säästävät vanteita kolhuilta, sillä eipä sitä aina jaksa hiljennellä katujen reunakivien ylityksissä.
      Nämä ovat kuitenkin suht edullisia pyöriä, joten ei niin kauheasti harmita, vaikka
      ajastaan sitten hajoaa.

      • jonne bike

        Pyörä kannattaa ostaa pyöräliikkeestä ja biltemasta... ,bilteman cruiseri on kyllä ihan ok,jos vähän vain cruisailee!


    • Imatrankundi

      Bilteman pyörä ostettu kesällä 2002. 11 vuotta myöhemmin yhä käytössä. 60 000 kilometriä ajoa takana. Suosittelen

      • yosemite

        Käyttöominaisuudet huonommat kuin kalliilla pyörällä.
        Pärjää kuitenkin normaalikäytössä eikä kannata investoida enempää jos ei sitten
        harrasta tai halua näyttää siltä että...


    • Anonyymi

      Moro.
      Ostin Yosemite EX-Trail merkkisen sähköavusteisen polkupyörän n. vuosi sitten.
      Mittarissa nyt 2000km ja eipä valittamista.

      Tuohon km määrään jokaisessa pyörässä saattaa tulla renkaan puhkeaminen eli 1 sellainen on tapahtunut. se voi tietysti johtu pyörän merkistäkin , koska se ei ole suosittu ja jopa väheksytty. (nimi on oikeasti keksitty toisaalla)

      Tunnetut shimanon vaihteet, ketjut ja rattaat sekä tunnetut renkaat. Mitä vielä pitää olla alle tonnilla? Itse maksoin 799€!

      Vastaava ilman s.avustusta olisi tuo Yosemite EX-Trail 329€ 16v. joka mielestäni hinta/laatu erittäin ok. Takapakkakin alunperin T32 ja jyrkkäkin mäki nousee helposti!

      Suosittelen!

      No kokoluokkaasi en tiedä, mutta tässä omakokemus ja sen tiedot ja arviot.
      Tyhmää maksaa liikaa pitää oikeasti paikkaansa.

      • Anonyymi

        Imatralla on pyörät ylikalliita joten ehdottomasti kannattaa ostaa muualta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe