NaturaMed-matka, gardajärvelle syksy2012 tai kevät 2012

kissankello

Hei, onko kukaan voittanut ilmaista matkaa Gardajärvelle, laittakaa viestiä tänne.
Olen ollut kahdella NaturaMed:n järjestämällä matkalla Toscanaan.. olemme kaikki matkasta nauttineet. Meitä lähti Helsinki-Vantaan lentoasemalta lentokoneellinen matkalaisia kohti Toscanaa. ts. kolme isoa bussia oli meitä vastassa määränpäässä. Täältä meidät ohjasivat tosi ihanat "emännät" suoraan omiin busseihin ja sitten omaan hotelliin/omiin huoneisii. Paikanpäältä saimme ostaa ns. 3.eri hintaista matkaa, 190e- 290e maksaviin matkoihin bussilla. Suosittelen todella jos tälläisen matkan voitatte.

140

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsotaan sitten

      Joo, sain tänään henkilökohtainen Juhlatarjouksen osallistua Gardajärveen matkaan nyt keväällä... Matka muuten ilmainen, paitsi että lentokenttäverot pitää maksaa

    • student

      Meille tuli myös ko. tarjous.
      Mitenkä pitkäksi aikaa sitoutuu tilaamaan tuotteita, jos matkan varaa?
      Paljonko maksaa seuralaisen matka?

      Kiitos jo etukäteen vastauksista.

      • pirk-mu

        Ei mitään sitoutumisia tarvitse tehdä, on itsestä kiinni haluaako tilata vai ei. Olen ollut Venetsiassa ja Toscanassa viime Vappuna...ja matkat ovat olleet todella hyvin järjästettyjä . Retket on tietenkin maksettava itse mutta ne on olleet sen arvoisiakin että on kannattanut niihin satsata näin saa nähdä todella paljon , jota ei millään pystyisi omatoimisesti näkemään muutamassa päiivässä. Nyt sain kutsun Gardajärvelle ja heti laitoin paperin vetämään että pääsisin matkaan.
        Nyt vaan innolla odottelen että koska pääsen lähtemään.


    • Ei tarvitse sitoutua ostamaan mitään tuotteita. Seuralaisen matkan hinta on muistaakseni suunnilleen samanhintainen kuin, jos sen ostaisi muutenkin jostakin. Joitakin pikkumaksuja oli, taisi olla juuri se lentokenttävero ja varausmaksu, jonka sai sitten paikanpäällä takaisin tai käyttää sen retkipaketin maksuun. Retkipaketti kannattaa ottaa, hyvät ja antoisat retket. Lento ja hotellihan (sis. aamiaisen) ovat ilmaisia.

      • venetm

        Kahdella matkalla ollut ja erittäin mukavia...ei mitään pakko ostoja eikä liioin tuote esittelyjä


      • loismatkaaja jihuuu!

        Ja minä tulen olemaan se "loinen" reissussa, jonka matkakustannukset te maksatte retkipaketeillanne ja kaverin/puolison matkan hinnasta....kiitos!!


      • loinenX
        loismatkaaja jihuuu! kirjoitti:

        Ja minä tulen olemaan se "loinen" reissussa, jonka matkakustannukset te maksatte retkipaketeillanne ja kaverin/puolison matkan hinnasta....kiitos!!

        OLE HYVÄ erotut varmaan eduksesi


    • miukumauku

      Laitoin ilmoittautumislomakkeesta sekä tuotteesta tilauksen eilen. Olin myös mukana Toscanassa ja matka oli onnistunut.

    • MEK

      KAHDELLA MATKALLA OLLUT JA NYT INNOKKAANA TUIJOTAN POSTILAATIKKOA

    • satunnainen matkaili

      Oliskohan tällaisen Gardan matkan mainostamisen paikka sittenkin tuossa Gardajärvi-ketjussa, kun sellainen on kerran jo olemassa?
      Ei nää nyt ainakaan tähän Venetsia-ketjuun kuulu mitenkään

    • pir.mu

      Olen saanut kutsun Gardajärvelle muutama päivä sitten ja heti kiikutin postiin ja tilasin paperit eetä voin ilmoittautua. Olen ollut Kuseisen firmän kutsumana Venetsiassa ja Toscanassa viime Vappuna. Olivat ihania matkoja hyvin järjästettyjä ....retket erityisesti,,,Näkemistä riitti että vieläkin siitä unta nään.
      Uskon että Gardallakin on kaikki yhtä hyvin siksipä oikein odotan sitä matkaa....terv. pirkko

    • Pauliina267

      Mulle tuli myös tarjous NaturaMediltä Garda-järvelle. Rakastan Italiaa ja laitoin jo vastauksen, että haluan matkasuunnitelman ja varaupaperit. Jos NaturMed maksaa lennot ja hotellin jää vain se lentokenttävero!!!!! Ja omat sapuskat tietenkin omasta pussista. Taidanpa napata matkan ja lähteä. Ei kai tuossa ole mitään epäilyttävää.... ovathan tehneet matkoja jo ennekin ???? Katellaan ja toivottavsti pian ihalailemassa kauniita maisemia ja nauttimassa hyvää ruokaa ja viiniäkin : ))

    • WAS?

      Anteeksi vain, mutta mitähän tarkoittaa "Paikanpäältä saimme ostaa ns. 3.eri hintaista matkaa, 190e- 290e maksaviin matkoihin bussilla."???

      • reissaaja55

        Olen lähdössä toista kertaa reissuun, viimeksi olin Toscanassa ja hintaa matkalle tuli 59 e. Retkipaketit oli rakennettu kirjaimellisesti paketeiksi johon kuului paljon sellaista jota en halunnut ottaa/maksaa. Niinpä tehtiin kämppäkaverin kanssa omatoimimatkoja mm. junalla lähiseuduille ja ei tosiaan tullut kalliiksi... Näkyvät kyllä kovasti kehuvan noita retkiä, mikäs siinä jos valuuttaa on. Matkakaverin hinnassa taas tulee kuitattua tuon ilmaiseksi matkustavan matka. Olen sitä mieltä että kaikki perustuu just tuohon matkakaverin matkaan ja retkikipaketteihin.
        Jos ihan oikeasti haluat lähteä ilmaiselle matkalle, lähdet yksin ja et ota mitään paketteja. Maksakoon minun matkani ne joilla sitä valuuttaa on liikaa. Näin siis minä, innolla odotan taas uutta seikkailua..


    • Epävarma?

      Hei! :)

      Tulin vapuksi nyt Helsinkiin ja isäni antoi yhtäkkiä kirjeen joka tuli NaturaMed Pharmalta. Kuulema posti tuli viimeviikolla, en ole varma. Avasin postin ja minut on valittu Gardaan mukaan kuulema ilmatteeks, mut lentokenttämaksu pitää itse maksaa ja tietysti omat kustannukset siellä, mut jotenki en vaa tiedä lähdenkö vai en? Olen itse Turusta ja rakastan matkustamista ja olisin hyvin innoistunut ja kiinnostunut lähtee mukaan...mut pelkään, et tää onki liian hyvää ollakseen totta..?

    • miukumauku41

      Hei Epävarma. Olen samalta alueelta kuin sinä. Olin Toscanassa kaksi vuotta sitten ja matka oli upea. En voi muuta kun suositella. Sain myös Gardajärvelle kutsun ja laitoin jo ilmoittautumislomakkeen menemään. Matkasta maksat siis 59€ (jos lisävuorokauden niin saman verran lisää) sekä 200€ ilmoittautumismaksua joka saa takaisin kohteessa. Toki voi ostaa retkipaketin ja käyttää tätä maksua maksakseen sitä. Otin itse Toscanassa retkipaketin (hopeapaketin) ja oli todella hyvät retket. 25.10 merkkasin lähtöpäiväksi. Saa nähdä pääsenkö mukaan.

    • tanjaelina74

      Mulle tuli kanssa sama tarjousmatka Gardajärvelle. Kuinka kauan voin odottaa että vielä mahdun mukaan.... kun maksaa pystyis vasta kesällä? Ei tässä kyllä mitää viimeistä ilmoittautumispäivääkään ole. Olis kyllä ihana lähtee matkalle, kun noin edullisesti pääsee ja olen jo vuosia haaveillut Italiasta :) Enkä ikinä ole käynyt Tallinnaa etelämpänä :D

    • kissankello

      Miä olen käynyt näillä tarjous-matkoilla/Kutsu-matkoilla kaksi kertaa Toscanassa. Molemmat kerrat ovat olleet erittäin onnistuneita. Toisella kerralla menin yksin ja sain huonekaveriksi tosi ihanan kanssamatkustajan. Noista retkipaketeista: 2011 vuonna toukokuun alkua..muuten Italia puhkeaa juuri kukkaan ja kevät tuoksuu ja linnut laulaa..kannattaa ehdottomasti lähteä keväällä jos vaan saatte matkan tuolloin..Syksyllä loka-marraskuussa oli viimeksi tosi sateista ja lämmintä täytyy ottaa matkaan..haittasi kyllä lomatunnelmaa:(.. mutta nyt niihin retkipaketteihin. viimeksi 2011 paketteja oli tarjolla kaksi( 2010 paketteja oli tarjolla 3-erihintaista) GOLD(full pack), joka maksoi 198e ja silver pack 168euroa. Se 200e kuitataan ja saadaan tässä kohtaa itselle..ts. jos ostaa tuon paketin se raha menee sit lähes valitsemaasi pakettiin. Gold-paketti: Firenze, Cinque Terre, chiantiviinialue, iltajuhla ruoka,tanssi, pisa torni ts. matkataan bussilla sekä osa junalla ja kävellen. Silver pack: firenze, Cinque terre, pisa. Näissä matkoissa tutustutaan aina paikallisiin nähtävyyksiin ja opas oli suomalainen joka naimisissa Italiassa. Aamulla hotelleissa oli aina aamupala(suomalainen), hotelliin vietiin suoraan lentokentällä olevilla tasokkailla busseilla..hotellin portille asti. Meillä oli 3 eri hotellia, joihin matkalaiset oli majoitettu. Huoneet ok, meillä poreallas..toisilla uim-allasosasto..joillakin vaan suihku..Suosittelen.Itse nyt lähdössä Garda-järvelle( ts. 3.matka jo Italiaan naturaMed:n matkassa. Tuote-esittelyjä ei ole koskaan ollut..ei edes puhettakaan:)

    • mikkeliläinen nainen

      Ekakertalainen lähdössä Gardalle. Mielenkiintoista! Onkohan Mikkelistä muita lähtijöitä??? Onko Etelä-Savo ollut aiemmin edustettuna?

      • Lejukka

        Olemme lähdössä lokakuun lopulla mieheni kanssa Gardajärvelle. Asumme Hirvensalmella. Voitaisko kimppakyytiä miettiä jos ajankohta on sama? Olimme kolmisen vuotta sitten Venetsian matkalla ja silloin oli mukana mikkeliläinen nainen, eli etelä-savolaisiakin on ollut. Ihan mukava matka oli.


      • 5-kymppinen
        Lejukka kirjoitti:

        Olemme lähdössä lokakuun lopulla mieheni kanssa Gardajärvelle. Asumme Hirvensalmella. Voitaisko kimppakyytiä miettiä jos ajankohta on sama? Olimme kolmisen vuotta sitten Venetsian matkalla ja silloin oli mukana mikkeliläinen nainen, eli etelä-savolaisiakin on ollut. Ihan mukava matka oli.

        Hei, palataan asiaan. Olen ilmoittautunut 5.11. matkaan. T. Mikkeliläinen


      • Lejukka

        Hei!!
        Me lähdemme 18.10. Hirvensalmelta 5 päivän Gardajärvi matkalle. Sattuuko samaan aikaan?
        Puhelinnumeromme on 045 232 3699/Pena ja 0400 153 085/Lea


      • mikkeliläinen nainen
        Lejukka kirjoitti:

        Hei!!
        Me lähdemme 18.10. Hirvensalmelta 5 päivän Gardajärvi matkalle. Sattuuko samaan aikaan?
        Puhelinnumeromme on 045 232 3699/Pena ja 0400 153 085/Lea

        Hei,
        Sain vahvistuksen 22.10 lähtöön, joten ennätätte tulla pois ennen lähtöäni. Mukavaa matkaa!


      • Lejukka
        Lejukka kirjoitti:

        Olemme lähdössä lokakuun lopulla mieheni kanssa Gardajärvelle. Asumme Hirvensalmella. Voitaisko kimppakyytiä miettiä jos ajankohta on sama? Olimme kolmisen vuotta sitten Venetsian matkalla ja silloin oli mukana mikkeliläinen nainen, eli etelä-savolaisiakin on ollut. Ihan mukava matka oli.

        Matkamme onkin 18.-22.10. Lähdemme omalla autolla Hirvensalmelta aamupäivällä. Kyytiin mahtuu pari henkeä, jos Etelä-Savosta on lähtijöitä tai voimme lähteä muittenkin kyytiin, jos niin on parempi.


      • Piri9
        mikkeliläinen nainen kirjoitti:

        Hei,
        Sain vahvistuksen 22.10 lähtöön, joten ennätätte tulla pois ennen lähtöäni. Mukavaa matkaa!

        Lähden 22.10.Olen lähdössä yksin naispaikalle.Olen Tampereen seudulta.


      • Marizella321
        Lejukka kirjoitti:

        Olemme lähdössä lokakuun lopulla mieheni kanssa Gardajärvelle. Asumme Hirvensalmella. Voitaisko kimppakyytiä miettiä jos ajankohta on sama? Olimme kolmisen vuotta sitten Venetsian matkalla ja silloin oli mukana mikkeliläinen nainen, eli etelä-savolaisiakin on ollut. Ihan mukava matka oli.

        Jep jep! Minä olen lähdössä täältä Mikkelistä taas Gardajärvelle 18.10. Voin lähteä kyllä kimppakyydillä, jos olette menossa sinne myös silloin.


    • hannuvirta

      Tuli kutsu Gardajärvelle. On vain niin, että lähdöt vasta marraskuun alussa tai lokakuun lopussa. Onko kellään kokemusta Italian ilmastosta että millaista siellä on silloin?
      Natura medin matka ilmainen paitsi lentokenttämaksut. Ovatko retket sitten kalliita vai miten tämä homma kannattaa ?
      Milano ja Verona kiinnostavat vuodenajasta riippumatta.

      • miukumauku41

        Lähdöt myöhään syksyllä matalasesongin takia (=halvat huoneet, lennot). Itse olin Toscanassa 2 vuotta sitten marraskuussa. Yhden päivän satoi, muut päivät oli ihan ok keli, noin 15 astetta, eli harvinaisen lämmintä. Gardasta en tiedä sen enempää mutta ruksasin lähtöpäiväksi 25.10, saa nähdä pääseekö mukaan. Tänne kannattaa varmaan ilmoitella sitten lähemmin syksyllä kun olette saaneet vahvistuksen matkasta ja ryhmäjaosta. Samalta alueilta olevat voisi kimppakyydissä mennä kentälle...ym...Retket oli mielestäni ihan ok hintaisia, en nyt muista mitä niistä maksoin, mutta käy vaikkapa katsomassa mitä on kirjoitettu Toscananasta kun pari vuotta sitten lähdettiin, sieltä löytyy paljon tietoa ja matkakertomuksia (tosin Toscanasta). Tuo Gardaalue on varmaan aika paljon erilainen.


      • Lokakuussa

        Veronaan kannattaa tosiaan aina lähteä! Rohkeasti vain koneeseen. Vaatetus ja kengät sään mukaan ja Italian ihmeitä katselemaan!!!


    • MENTTU

      Tervehdys Kuopiosta. Olin viime vappuna Toscanan matkalla. Otin ylimääräisen vuorokauden ja kaikki tarjotut retket ja ruokailut. Olipa hieno matka, ei mitään moittimista. Nyt olen saanut kutsun Garda järvelle ja tietysti heti ilmoitin haluavani lähteä. Toivoin lähtöpäiväksi 25.10. Onkohan täältäpäin kukaan muu lähdössä samaan aikaan?

    • Lejukka

      Olimme muutama vuosi sitten NatutaMeedin järjestämällä Venetsian matkalle. Vaikka ensin ärsytti retkilla rahastamisen maku, saatiin matkasta enenmmän irti suomea puhuvien oppaiden avustuksella, kuin jos olisimme olleet omin neuvoin liikkeellä. Matkatoimiston bussi ja alus oli käytössä, Hotelli oli siisti ja aamupalan munakkaat olivat jonottamisen arvoisia. Ainut hankaluus oli vuoteitten karkeat huovat, kun ei käytössä ollut pussilakanoita, vaan päällyslakanat, jotka eivät pysyneet paikoillaan. Retket olivat hyvin järjestettyjä.

      Olemme lähdössä miieheni kanssa Naturamedin Gardajärven matkalle loppusyksystä. Ei matkasta ihan ilmainen tule, kun maksoimme ylimääräistä siitä, että saamme majoittua samassa huoneessa. Suosittelen lämpimästi käyttämään tilaisuuden matkaan, jos teille sellaista tarjotaan.

      • ihmettelijä9

        NO HEI olen ollut kaksi kertaa näillä matkoilla ja lokakuussa lähtö jälleen kaikki on ollut todella hyvin joten voin suositella,innolla odotan matkaa, ne jotka suree retki maksuja niin kaikilla matkatoimistoillahan ne ovat maksullisia ja kaverin pitää maksaa oma lentolippu? siis missä mättää?


    • mutan

      mitäs ne tälläset ilmaiset matkat ovat?

    • utelu

      ONKO mistä päin lähtiöitä nyt lokakuussa gardajärven ilmais reissulle

      • Nainen 50 v.

        Maanantaina 22.10 lähtö Mikkelistä. :)
        Vahvistus tuli sähköpostiin ja soitto, että matkalaukkua voi alkaa pakkaamaan. :)


      • Tuija-täti
        Nainen 50 v. kirjoitti:

        Maanantaina 22.10 lähtö Mikkelistä. :)
        Vahvistus tuli sähköpostiin ja soitto, että matkalaukkua voi alkaa pakkaamaan. :)

        Hei madam Mikkelistä. Tavataan Vantaan lentokentällä !
        Tuija-täti Turusta.


      • Nainen 50 v.
        Tuija-täti kirjoitti:

        Hei madam Mikkelistä. Tavataan Vantaan lentokentällä !
        Tuija-täti Turusta.

        Hei Tuija-täti,
        Kiitos viestistä!
        Oletko ollut aiemmin vastaavilla ilmaisreissuilla? Mulla eka kerta. - Mielenkiintoista.
        Saitko jo tietoa lentoajoista, hotellista yms?


      • Nainen 50 v.
        Nainen 50 v. kirjoitti:

        Hei Tuija-täti,
        Kiitos viestistä!
        Oletko ollut aiemmin vastaavilla ilmaisreissuilla? Mulla eka kerta. - Mielenkiintoista.
        Saitko jo tietoa lentoajoista, hotellista yms?

        Ryhmä "D" 22.10. lento klo 11.55
        Lopullinen vahvistus saapui äsken. :)


      • Tuija-täti
        Nainen 50 v. kirjoitti:

        Ryhmä "D" 22.10. lento klo 11.55
        Lopullinen vahvistus saapui äsken. :)

        Sain vahvistuksen. Ryhmäni on C Kentällä pitää olla 11.55, mutta lento vasta 13.55.
        Jännitys tiivistyy. Innolla odotan matkaa.
        Tuija-täti Turusta,


      • miukumauku41
        Tuija-täti kirjoitti:

        Sain vahvistuksen. Ryhmäni on C Kentällä pitää olla 11.55, mutta lento vasta 13.55.
        Jännitys tiivistyy. Innolla odotan matkaa.
        Tuija-täti Turusta,

        Hei Tuija-täti,

        Oliko sulla lähtö 25.10? silloin oltaisi samassa ryhmässä, olen myös Turusta joten voisi kimppakyytiä ajatella.


      • tuija-täti
        miukumauku41 kirjoitti:

        Hei Tuija-täti,

        Oliko sulla lähtö 25.10? silloin oltaisi samassa ryhmässä, olen myös Turusta joten voisi kimppakyytiä ajatella.

        Voi sentään, kun lähtöni on 22. 10. Otetaan yhteyttä matkan jälkeen ja vaihdetaan kokemuksia. Tuija-täti


      • Nainen 50 v.
        Tuija-täti kirjoitti:

        Sain vahvistuksen. Ryhmäni on C Kentällä pitää olla 11.55, mutta lento vasta 13.55.
        Jännitys tiivistyy. Innolla odotan matkaa.
        Tuija-täti Turusta,

        Vitsi, kun noloa. Kirjoitin, että lähtö klo 11.55, mutta lento on todellakin klo 13.55. Kalenteriin olin merkannut oikein. Mutta eri ryhmissä ollaan.
        Otitko retkipaketin vai reissaatko omin päin perillä?


      • piri9
        Nainen 50 v. kirjoitti:

        Ryhmä "D" 22.10. lento klo 11.55
        Lopullinen vahvistus saapui äsken. :)

        Hei.
        Olen lähdössä ryhmä "D"22.10.Olen Tampereen seudulta.


      • Nainen 50-v
        piri9 kirjoitti:

        Hei.
        Olen lähdössä ryhmä "D"22.10.Olen Tampereen seudulta.

        Hei piri9,
        Eli meitä on ainakin 2 D-ryhmäläistä. :D


    • Mikä mättää

      Hei,

      Olen ilmoittautunut reissuun, MUTTA eilen sain todella OMITUISEN puhelinsoiton. Nainen puhui huonoa suomea ja yritti myydä minulle illallispakettia, jonka ostamalla saisin varmistettua paikkani 25.10 lähtöön. (Olin ruksinut lähtöpäiväksi 5.11.) Kun ilmoitin, että en halua ostaa illallisia tässä vaiheessa, niin hän oli lähettämässä rahojani 59 e 200 e takaisin.

      Ilmoitin, että mielelläni lähden matkaan, mutta en vain halua ostaa illallispakettia. Silloin hän yritti saada minua maksamaan 90 (tai 95) euroa, jotta pääsisin varmasti lähtemään haluamallani päivällä matkaan. En hyväksynyt sitäkään, koska olen valmis lähtemään koska vain reissuun.

      Päätin puhelinkeskustelumme, koska se ei tuntunut johtavan mihinkään, kun en halunnut maksaa mitään.

      OLETTEKO saaneet vastaavia puheluita???

      • miukumauku41

        Hei Mikä mättää ja utelu,

        Katso ketjua Toscanasta. Siellä toimittiin ihan samalla tavalla. Olisi ehdottomasti kannattanut ottaa sitä pakettia, sillä varmistat paikkasi lennolle. Muuten saattaa olla että lähtö siirtyy. Silloin oli monelle sama tarjottu aika edulliseen hintaan.

        Olen lähdössä myös 25.10, turusta lähdössä.


      • Mikä mättää
        miukumauku41 kirjoitti:

        Hei Mikä mättää ja utelu,

        Katso ketjua Toscanasta. Siellä toimittiin ihan samalla tavalla. Olisi ehdottomasti kannattanut ottaa sitä pakettia, sillä varmistat paikkasi lennolle. Muuten saattaa olla että lähtö siirtyy. Silloin oli monelle sama tarjottu aika edulliseen hintaan.

        Olen lähdössä myös 25.10, turusta lähdössä.

        Kiitos vastauksesta, mutta pääsenkö silti jollekin lähdölle, vaikka kieltäydyin paketista? Mitä luulet?


      • Österbotten

        Hei!
        Aika jännää, minulle soitettiin 03.09.2012 ja tarjottiin 18.10.2012 lähtevälle matkalle
        myöskin ehtona illallispaketin osto varmistaakseni paikan. Ilmoitin ettei kyseistä aikaa oltu ilmoitettu ilmoituslomakkeessa. Olin varannut 25.10 lähtevälle matkalle, mutta siihen ei tuntunut löytyvän tilaa ?? Nyt kumminkin käy ilmi, että toisillekkin yritetään aikaistaa viikolla matkaa ja tarjoamalla 25.10 jonka minä ja varmaan moni muukin on ruksittanut lähtöpäiväksi. Minullekkin on tarjottu rahojen palautusta, mutta ilmoitin haluavani matkalle mutten voi aikaistaa sitä, myöhempikin ajankohta käy.


      • miukumauku41
        Österbotten kirjoitti:

        Hei!
        Aika jännää, minulle soitettiin 03.09.2012 ja tarjottiin 18.10.2012 lähtevälle matkalle
        myöskin ehtona illallispaketin osto varmistaakseni paikan. Ilmoitin ettei kyseistä aikaa oltu ilmoitettu ilmoituslomakkeessa. Olin varannut 25.10 lähtevälle matkalle, mutta siihen ei tuntunut löytyvän tilaa ?? Nyt kumminkin käy ilmi, että toisillekkin yritetään aikaistaa viikolla matkaa ja tarjoamalla 25.10 jonka minä ja varmaan moni muukin on ruksittanut lähtöpäiväksi. Minullekkin on tarjottu rahojen palautusta, mutta ilmoitin haluavani matkalle mutten voi aikaistaa sitä, myöhempikin ajankohta käy.

        En osaa sanoa mitä tapahtuu jos kieltäytyy, ei ole kokemusta. Kannattaa tuota Toscanan ketjua lukea sekä Venetsian samasta aiheesta. Saattaa olla että sieltä löytyy vastauksia.


      • mikä mättää :)
        miukumauku41 kirjoitti:

        En osaa sanoa mitä tapahtuu jos kieltäytyy, ei ole kokemusta. Kannattaa tuota Toscanan ketjua lukea sekä Venetsian samasta aiheesta. Saattaa olla että sieltä löytyy vastauksia.

        Tuin Toscanan ketjua ja päätin hyväksyä illallispaketin 125 euroa. Siihen sisältyy 2 illallista ja yökiertoajelu Veronaan. Siten lähtöpäiväksi varmistui matkatoimiston ehdottama 22.10, vaikka olin alunperin laittanut lähtöpäiväksi 5.11. Sopii mulle mainiosti! Kenties lokakuussa on paremmat ilmat. Muita retkiä en ota, joten vieläkin saan 75 euroa rahaa takaisin paikan päällä 200 euron takausmatkasta. Eli kaikki hyvin! :)


      • matkailija
        Österbotten kirjoitti:

        Hei!
        Aika jännää, minulle soitettiin 03.09.2012 ja tarjottiin 18.10.2012 lähtevälle matkalle
        myöskin ehtona illallispaketin osto varmistaakseni paikan. Ilmoitin ettei kyseistä aikaa oltu ilmoitettu ilmoituslomakkeessa. Olin varannut 25.10 lähtevälle matkalle, mutta siihen ei tuntunut löytyvän tilaa ?? Nyt kumminkin käy ilmi, että toisillekkin yritetään aikaistaa viikolla matkaa ja tarjoamalla 25.10 jonka minä ja varmaan moni muukin on ruksittanut lähtöpäiväksi. Minullekkin on tarjottu rahojen palautusta, mutta ilmoitin haluavani matkalle mutten voi aikaistaa sitä, myöhempikin ajankohta käy.

        Hei Österbotten,
        laita toimistolle sähköpostia, että pääset vain 25.10 lähtevälle matkalle. Eiköhän he halua sinua palvella. Minä olen ainakin saanut tosi hyvää palvelua aina.


      • Österbotten
        matkailija kirjoitti:

        Hei Österbotten,
        laita toimistolle sähköpostia, että pääset vain 25.10 lähtevälle matkalle. Eiköhän he halua sinua palvella. Minä olen ainakin saanut tosi hyvää palvelua aina.

        Hei matkailija!
        Olen antanaut palautetta toimistolle ja kyllä heillä palvelualttiutta tuntuu olevan.
        Nyt vain odottelen kuinkas käy.


      • reissuun halvalla

        Juu, monta kertaa on mullekin soitettu ja yritetty kaupata retkillä ja ruokailuilla tms.
        Mukaan pääsee kuitenkin ihan tuolla 59 eurolla ja sen 200 e saa siellä perillä takaisin toisena perilläolopäivänä (?) päivänä, mutta todennäköisesti vasta sen jälkeen kun nuo kaiken "maksavat" asiakkaat on ensin buukattu kyytiin. Innoissani olen lähdössä seuraavalle retkelle, mutta päivämäärä ei ole vielä vahvistunut. Soittoa odottelen.


    • mutan

      Niin et, mitä ne tälläset ilmaset matkat on??

      • harmistunut

        Ei ole mitään ilmaisia matkoja. Aina ne joku joutuu maksamaan, esim. maksava ystävä pulittaa matkasta molempien edestä ja varmaan jonkun vieraankin matkasta ainakin osan. Toiseksi matkat ovat äärimmäisen riisuttuja ellet osta kallista retkipakettia. Kolmanneksi kaikilta kerätään viranomaismaksuja, ja viime hetkellä maksettavaksi lankeaa polttoainelisämaksu, pääsiäisen tienoilla perittiin ylimääräinen pääsiäismaksu ym.
        Onnittelut niille, jotka ovat tällaisilta menoilta välttyneet. Oikein hyvää matkaa kaikille, moni on ollut perin tyytyväinen.


      • Pilkko
        harmistunut kirjoitti:

        Ei ole mitään ilmaisia matkoja. Aina ne joku joutuu maksamaan, esim. maksava ystävä pulittaa matkasta molempien edestä ja varmaan jonkun vieraankin matkasta ainakin osan. Toiseksi matkat ovat äärimmäisen riisuttuja ellet osta kallista retkipakettia. Kolmanneksi kaikilta kerätään viranomaismaksuja, ja viime hetkellä maksettavaksi lankeaa polttoainelisämaksu, pääsiäisen tienoilla perittiin ylimääräinen pääsiäismaksu ym.
        Onnittelut niille, jotka ovat tällaisilta menoilta välttyneet. Oikein hyvää matkaa kaikille, moni on ollut perin tyytyväinen.

        Sanoisimpa vain että kyllä tämä meidän Gardan-matka on vähän halvampi kuin esim. Apu-kerho tekee samanlaisia matkoja Gardajärvelle ( eli 4 -yötä) ja retkineen päivineen ne maksavat 1.265€. Joten voitte vertailla, tätä meidän matkaa jossa jos ottaa 3-päivän retkipaketinkin niin jää kyllä reilusti alle puoleen......
        Ja mitä tulee retkipakettiin niin sehän on vapavalintainen ja suomenkielisen oppaan opastamana, ovat olleet todella hyviä retkiä ,,olen ollut niin Toscanassa ja venetsiassakin...ja nytkin aikomus ottaa sellainen retkipaketti... Siihen voi käyttää tämän etumaksuna suoritetun ( 200€) vähän lisää...
        Ja tietysti ruokailla täytyy niin kotona kuin matkallakin.
        Olen lähdössä 18.10.....ryhmä B...Odotan mielenkiinnolla lähtöä....
        Lähdetään positiivisella mielellä , jätetään se känkkäränkkä kotiin...


    • mikkeliläinen nainen

      MAANANTAI 22.10.2012
      - kuka on saanut vahvistuksen samalle lähdölle?
      Täällä yksi 50-v. nainen Mikkelistä, joka lähtee yksin reissuun.

      • piri9

        Hei.
        Olen lähdössä yksin naispaikalle.Tulen Tampereen seudulta.
        Olen ryhmässä "D".


      • piri9

        Hei.
        Olen lähdössä samalle matkalle.Olen ryhmässä "D".Olen sieltä Mikkelistä päin kotoisin .Vaikka tunnettais..


      • mikkeliläinen nainen
        piri9 kirjoitti:

        Hei.
        Olen lähdössä samalle matkalle.Olen ryhmässä "D".Olen sieltä Mikkelistä päin kotoisin .Vaikka tunnettais..

        Hei piri9,
        Mie oon kotoisin Espoosta, mutta täällä päin asustellut jo pitkään eli vuodesta 1989.
        Miekin olen D-ryhmäläinen. Otitko retkipaketin vai tutustutko paikkaan omin päin?


      • piri9
        mikkeliläinen nainen kirjoitti:

        Hei piri9,
        Mie oon kotoisin Espoosta, mutta täällä päin asustellut jo pitkään eli vuodesta 1989.
        Miekin olen D-ryhmäläinen. Otitko retkipaketin vai tutustutko paikkaan omin päin?

        Hei.
        Määräsin lähtöpäivän ja 2illallista ja kiertoajelun.Kyllä siellä olis kiva katsella omin päinkin kaikkea.Mitä ehtii.


      • mikkelilainen nainen
        piri9 kirjoitti:

        Hei.
        Määräsin lähtöpäivän ja 2illallista ja kiertoajelun.Kyllä siellä olis kiva katsella omin päinkin kaikkea.Mitä ehtii.

        Moi piri9, mulla vastaava paketti. 125 e maksettu. Tai siis 75 e saamassa. Laitatko mulle s-postia, niin voidaan vaihtaa ajatuksia ja sopia treffit kentälle maanantaina? hilkka61 at gmail.com Jos jutut menee yksiin, niin voidaan yhdessä seikkailla perillä.


      • kl

        Turusta yli 50-v nainen lähdössä yksi, ryhmä c


      • miukumauku41
        kl kirjoitti:

        Turusta yli 50-v nainen lähdössä yksi, ryhmä c

        Milloin olet lähdössä kl? 25.10 itse lähdössä ja Turusta minäkin.


      • Tuija-täti
        kl kirjoitti:

        Turusta yli 50-v nainen lähdössä yksi, ryhmä c

        Huomenna maanantaina 22.10 linja-autoasemalla klo 9 tavataan.
        Tuija-täti


    • odottava

      Hei, oletteko jo saaneet vahvistuksia? Mulle ei ole tullut vielä mitään faktaa.

    • Menttu

      Sain tarjouksen Gardan-matkasta ja laitoin lähtöpäiväksi 25.10. Nyt sain puhelun, jossa tarjottiin 125 euron pakettia, kaksi illallista ja iltaretki. Otin paketin ja samalla lähtöpäiväksi vahvistettiin 18.10. Viime vuonna olin Toscanan matkalla ja kyllä olen tyytyväinen. Hyvin järjestetyt matkat, palvelu pelaa ja retkillä näkee paljon, joten taidanpa ottaa taas kaikki tarjotut retket.Olisi kiva tietää missä majoitutaan, kaupunki? hotelli?, joten onko kellään näistä tietoa.

      • helem

        Kaksi heidän matkaa tehnyt ja pelkkää hyvää sanottavaa,nyt lähden 18,10 ja innolla odotan retkiä ovat olleet hyvin järjestettyjä.


      • sillälailla55

        Heh!!!


    • miukumauku41

      Sain lopullisen vahvistuksen. Lähtö 25.10. Olen Turun alueelta. Ryhmä C. Onko muita lähtijöitä? [email protected] jos joku haluaa olla yhteydessä.

    • Österbotten

      Hei!

      Matkani on 1.112012
      Onko muita Länsirannikolta matkaavia?

      • Lasku

        Lähden lappohjasta olen c ryhmässä


      • Österbotten
        Lasku kirjoitti:

        Lähden lappohjasta olen c ryhmässä

        Minä olen B ryhmässä.


      • mjau68
        Lasku kirjoitti:

        Lähden lappohjasta olen c ryhmässä

        Lasku: mikä on lähtöpäiväsi?


      • Lasku
        mjau68 kirjoitti:

        Lasku: mikä on lähtöpäiväsi?

        Lähtö on 1.11


    • mutan

      niin mitä nää ilmaiset matkat oikein ovat. Kertoisitteko hieman.

    • gerb

      vahvistukset tulee noin kuukausi ennen,itse lähden 18.10.12 klo aika vielä uupuu onko muita pääkaupunki seudulta lähtiöitä olen ollut venetziassa ja toscanassa aikaisemmin ja kaikki sujunut hyvin,

      • Hessu ja Pipsa

        Ollaan samana päivänä lähdössä, eka kertaa. Kiva lukea myönteisiä juttuja...


      • pirgitta10

        Ollaan lähdössä pk-seudulta 18.10. lähdöllä..samoin olin Venetsiassa ja Toscanassa ja taas mennään...terv. [email protected]


    • Lisäfaktaa

      Hei te, jotka lähdette ekoina reissuun!
      Olisi tosi kiva, jos laittaisitte tänne viestiä, mikä kaupunki ja mikä hotelli odottaa teitä, please. Me perässähiihtäjät voitaisiin vähän ennakoida tulevaa.

    • 11

      lähdössä 18.10.12 vantaalta entä mistä esim.sinä

      • pirgitta10

        Vantaalta lähden pirgitta10


    • lakori

      Keille jaetaan näitä ilmaismatkoja? Kertokaa hyvät ihmiset. Olishan se kiva saada.

      • Tampereen plikka

        Näitä kutsuja tulee ihan summamutikassa postitse tavallisen pillerimainoksen mukana. Sitä en tiedä mitä kautta alun perin olen heidän postituslistalleen päässyt, en muistaakseni ole Natura Med Pharmalta koskaan mitään tilannut, mutta jos olenkin tilannut, niin ainoastaan 30 pv:n tutustumispaketin jotain omega 3 -tabletteja pelkän postimaksun hinnalla. Voit tilata tällaisen tutustumispaketin pillereitä netistä Natura Med Pharman sivuilta, ja maksat vain postimaksun. Pitää vain muistaa ilmoittaa ennen tutustumisajan loppua, että et jatka tilausta, koska muuten pillereitä alkaa tulla normaalihintaisena kestotilauksena. Näin menettelemällä voit ainakin toivoa, että pääset postituslistalle, jolloin näitä ilmaisia matkojakin tarjotaan aika ajoin. Itse olen ollut Venetsiassa ja Toscanassa, ja nyt olen lähdössä 18.10. Veronaan (Gardajärven matka). Matkoista voit lukea aiemmista viesteistä tarkemmin, joten en ala niitä enää uudelleen tässä kuivalemaan.


      • Tietämätön
        Tampereen plikka kirjoitti:

        Näitä kutsuja tulee ihan summamutikassa postitse tavallisen pillerimainoksen mukana. Sitä en tiedä mitä kautta alun perin olen heidän postituslistalleen päässyt, en muistaakseni ole Natura Med Pharmalta koskaan mitään tilannut, mutta jos olenkin tilannut, niin ainoastaan 30 pv:n tutustumispaketin jotain omega 3 -tabletteja pelkän postimaksun hinnalla. Voit tilata tällaisen tutustumispaketin pillereitä netistä Natura Med Pharman sivuilta, ja maksat vain postimaksun. Pitää vain muistaa ilmoittaa ennen tutustumisajan loppua, että et jatka tilausta, koska muuten pillereitä alkaa tulla normaalihintaisena kestotilauksena. Näin menettelemällä voit ainakin toivoa, että pääset postituslistalle, jolloin näitä ilmaisia matkojakin tarjotaan aika ajoin. Itse olen ollut Venetsiassa ja Toscanassa, ja nyt olen lähdössä 18.10. Veronaan (Gardajärven matka). Matkoista voit lukea aiemmista viesteistä tarkemmin, joten en ala niitä enää uudelleen tässä kuivalemaan.

        Minkä ikäisille ihmisille kutsuja lähetetään?


      • Tampereen plikka
        Tietämätön kirjoitti:

        Minkä ikäisille ihmisille kutsuja lähetetään?

        Itse olin ensimmäisellä kerralla Venetsian kutsun saadessani 43-vuotias. Silloin huonekaverikseni tuli 20-vuotias opiskelijatyttönen, joka oli myös saanut kutsun. Retkeilimme omin päin myös yhden 27-vuotiaan nuoren naisen kanssa, joka oli saanut kutsun. Reissuilla on ollut mukana paljon eläkeläisiä, mutta päättelen siis, että kutsuja lähetetään ihan kaiken ikäisille. Se, minkä ikäiset näihin matkoihin tarttuvat, on sitten taas eri asia. Joka reissulla on ollut kuitenkin useita ikäisiäni ja nuorempia yksin matkaan lähteneitä naisia, joten seuraa on löytynyt. Miehiä on mukana vähemmän, useimmat lähteneet matkaan puolisoidensa kanssa joko kutsuttuna tai maksavana seuralaisena.


      • tietämätön
        Tampereen plikka kirjoitti:

        Itse olin ensimmäisellä kerralla Venetsian kutsun saadessani 43-vuotias. Silloin huonekaverikseni tuli 20-vuotias opiskelijatyttönen, joka oli myös saanut kutsun. Retkeilimme omin päin myös yhden 27-vuotiaan nuoren naisen kanssa, joka oli saanut kutsun. Reissuilla on ollut mukana paljon eläkeläisiä, mutta päättelen siis, että kutsuja lähetetään ihan kaiken ikäisille. Se, minkä ikäiset näihin matkoihin tarttuvat, on sitten taas eri asia. Joka reissulla on ollut kuitenkin useita ikäisiäni ja nuorempia yksin matkaan lähteneitä naisia, joten seuraa on löytynyt. Miehiä on mukana vähemmän, useimmat lähteneet matkaan puolisoidensa kanssa joko kutsuttuna tai maksavana seuralaisena.

        Kiitos "täydellisestä" vastauksesta! Luulin, että kaikki ovat yli 5-kymppisiä. Hyvää matkaa Sinulle!


      • lakori
        Tampereen plikka kirjoitti:

        Näitä kutsuja tulee ihan summamutikassa postitse tavallisen pillerimainoksen mukana. Sitä en tiedä mitä kautta alun perin olen heidän postituslistalleen päässyt, en muistaakseni ole Natura Med Pharmalta koskaan mitään tilannut, mutta jos olenkin tilannut, niin ainoastaan 30 pv:n tutustumispaketin jotain omega 3 -tabletteja pelkän postimaksun hinnalla. Voit tilata tällaisen tutustumispaketin pillereitä netistä Natura Med Pharman sivuilta, ja maksat vain postimaksun. Pitää vain muistaa ilmoittaa ennen tutustumisajan loppua, että et jatka tilausta, koska muuten pillereitä alkaa tulla normaalihintaisena kestotilauksena. Näin menettelemällä voit ainakin toivoa, että pääset postituslistalle, jolloin näitä ilmaisia matkojakin tarjotaan aika ajoin. Itse olen ollut Venetsiassa ja Toscanassa, ja nyt olen lähdössä 18.10. Veronaan (Gardajärven matka). Matkoista voit lukea aiemmista viesteistä tarkemmin, joten en ala niitä enää uudelleen tässä kuivalemaan.

        kiitos vastauksesta. Täytyypä harkita. Pääsiskö mieskin mukaan?


      • kaxie
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos "täydellisestä" vastauksesta! Luulin, että kaikki ovat yli 5-kymppisiä. Hyvää matkaa Sinulle!

        SUURIN OSA ON JA TOSI MUKAVIA OVATKIN , varaa matka vaikka inglisiin kaikki ovat siellä nuoria


      • tietämätön
        kaxie kirjoitti:

        SUURIN OSA ON JA TOSI MUKAVIA OVATKIN , varaa matka vaikka inglisiin kaikki ovat siellä nuoria

        Hei Kaxie, täytin viime kuussa 59 vuotta, joten välttämättä on enää pelkkää nuorisoseuraa kaipaa.


      • reissumummeli

        Luulisin että NaturaMed - firman asiakkaille...olen ollut jo kahdella matkalla ja taas sain kutsun matkat ovat olleet tosi hyvin järjästettyjä.
        Jos kutsun saa niin kannattaa lähteä mukaan
        terveisin reissumummeli


    • Hyvin pettynyt

      Keväällä Gardajärven matkani vahvistettiin ja odottelin ilmoitusta, minkä ryhmän
      mukaan pääsisin neljän päivän matkalle.

      Eilen sain soiton, etten mahdu suunniteltuihin ryhmiin ja järjestäjä palauttaa maksamani ennakkomaksut. Kevätpuolella voisin mahdollisesti yrittää uudelleen.

      Olin lähdössä matkalle yksin, tuotanko silloin oletettavasti liian vähän tuloja
      järjestäjille?

      Aikaisemmin olen ollut mukana onnistuneella Venetsian matkalla.

      • koopie

        tuskin asia on noin,minä menossa neljännelle matkalle ja aina yksin en kuitenkaan ole siellä yksin,matkakavereita on löytynyt heti.on vain niin paljon tyytyväisiä matkalaisia,ota ihmeessä seuraava kevään matka ovat niin hyvin järjestettyjä ja keväällä ilmat vielä suotuisampia.....toki voit vielä kysyä perutus matkaa näihin itse en kerran päässyt kun sairastuin, onnea


      • reissumummeli

        Luulisin että täytyisi saada kone täyteen ennenkuin kannatta lennättää sinne ilmaisksi
        mutta keväällähän on taas uusi mahdollisuus päästä mukaan . toivotaan parasta
        reissu mummeli


      • matkalla olin

        Kyllä, juuri niin. Ilmaismatkustajia karsitaan, jos matkalla ei ole riittävästi maksavia matkalaisia. Muutenhan nämä matkat loppuisivat hyvin nopeasti kokonaan, sillä eihän matkanjärjestäjäkään mitään ilmaiseksi saa vaikka kaikesta on tingitty. Maksajia on pakko olla ja riittävästi.


    • aikaisemmin ollut To

      Onko 25.10 lähtijöitä ollenkaan? Missä ryhmässä olette?

    • Mirkku_66

      Samaa huhuilisin 5.11 lähtijöistä. Tietääkö kukaan mitä hotelleja on aikaisemmin käytetty eli missäpäin Gardaa majoitus todennäköisesti on. Olisi kiva selvitellä etukäteen julkisiakin liikennereittejä. t.Mirkku [email protected]

      • Tampereen plikka

        Juuri siksi hotellia ei kerrota, että ei ehtisi selvitellä liikennereittejä valmiiksi, ja retkipaketit ovat silloin paljon helpompia myydä. Kahdella aiemmalla reissullani hotelli on ollut syrjässä. Toscanan reissulla majoituttiin Montecatini Termessä, mikä oli monen kymmenen kilometrin päässä Pisasta, ja Venetsiassa majoituttiin Lido di Jesolossa, josta piti ensin mennä bussilla ja sitten lautalla, jos halusi päästä Venetsiaan. Veikkaanpa siis, ettei hotelli tule olemaan ihan Veronassa, vaan kauempana.


      • valinta5
        Tampereen plikka kirjoitti:

        Juuri siksi hotellia ei kerrota, että ei ehtisi selvitellä liikennereittejä valmiiksi, ja retkipaketit ovat silloin paljon helpompia myydä. Kahdella aiemmalla reissullani hotelli on ollut syrjässä. Toscanan reissulla majoituttiin Montecatini Termessä, mikä oli monen kymmenen kilometrin päässä Pisasta, ja Venetsiassa majoituttiin Lido di Jesolossa, josta piti ensin mennä bussilla ja sitten lautalla, jos halusi päästä Venetsiaan. Veikkaanpa siis, ettei hotelli tule olemaan ihan Veronassa, vaan kauempana.

        nämä matkathan on vapaaehtoisia niinkuin retketkin,suomessa on paljon matkatoimistoja josta voi ostaa minkälaisia matkoja vaan joten kutsu kirjeen voi vain repiä niin ei mitään hätää,ota vaikka aurikomatkat se on hyvä matkan järjestäjä,onnea matkaan


    • onnek

      LÄHDEN 18.10.12 JA C ryhmässä joten kohta pääsen jippiiiiiiiii

    • HÖHÄ

      Onneksi ilmaismatka ei ole teille kenellkkään pakollinen joten ????????

    • miukumauku 41

      Eli tuo 25.10 on taas "eläkeläispariskuntien" lähtö. Sama oli Toscanan reissulla että olivat meikäläisen pistänyt siihen porukkaan mukaan jostain syystä, silloinkakan siitä lähdöstä ei täällä puhuttu mitään. Voi voi. Seura kun olisi kiva ollut. Eli jos on 25.10 lähtijöitä niin ilmoittelee....

    • Garda 8.11.2012

      Hei,

      Onko 8.11. lähtijöitä? Minä -65 syntynyt nainen ja lähdössä yksin. Onko vastaavia mukana? Olisin menossa yhtenä päivänä Venetsiaan joka tapauksessa. Onko muita sinne halua´via? saamme varmasti otettua junaliput kätevästi ja käytettyä yhden päivän siellä.

    • 22.10. lähtö

      Hei,

      Oletko lähdössä ensi maanantaina 22.10. reissuun?

      Jos et ole varannut retkipakettia, niin lähtisitkö kanssani käymään Venetsiassa junalla?

      Ei sinun vielä tarvitse sitoutua mihinkään, vaan tsekataan, kun tavataaan, kestetäänkö toisiamme. ;)

      Jos joku kiinnostui, niin laita viestiä. Vaihdetaan s-postiosoitteita, niin voidaan viestitellä yksityisesti!

      • 22.10 lähtö

        Hip-hei huraa! Maanantaina lähtö ilmaismatkalle! Kamalaa huijausta! Sain neljän **** hotellin, vaikka vain 3 luvattiin!


    • C-ryhmä

      lähdössä 18.10-12 ,olisko Tampereen seudulta väkee menos ? oon lähdössä omalla autolla kentälle niin parille olis tilaa kyytiin.Artsi

      • Tampereen plikka

        Tampereelta lähdössä kaksi naista. Voitaisiin mieluusti tulla kimppakyytiin! Heidi


      • C-ryhmä
        Tampereen plikka kirjoitti:

        Tampereelta lähdössä kaksi naista. Voitaisiin mieluusti tulla kimppakyytiin! Heidi

        sopii Heidi,sovitaanko paremmin sähköpostissa,laitan tän viestin uudestaan kun jäi kone miettiin enkä tiedä lähettikö. [email protected]


    • MENTTU

      Lähtö lähestyy ja matkakuume kohoaa, ihanaa! Lähden 18.10. Gardan-matkalle täältä Savon sydämestä "kalakukkokaupungista". Viime vuonna olin Toscanan matkalla. Garda-järven ihanista maisemista olen paljon kuullut, joten odotukset ovat korkealla. Sääennusteet lupaavat sateettomia, lämpimiä paiviä. Tarjotun 125 euron paketin olen jo ottanut ja muutkin retkipaketit otan, koska tahdon saada matkasta kaiken irti. Tapaamisiin torstaina matkakumppanit.

      • Marizella321

        Hip hei! Tavataan ylihuomenna joo! Yhteyden toiseen savolaiseen saat kirjoittamalla [email protected]


    • nykkis52

      Te kun kävitte, kertokaa vähän matkakuulumisia tänne. Itse lähdössä torstaina. Mitkä ovat retkipakettien hinnat ym tärkeä tietoa. Hotellin nimi ym. Kiitos etukäteen.

    • Veronella

      Kotiuduttu Veronan reissulta. Hienot oli ilmat. Aurinko paistoi ja 20 lämmintä. Hotelli oli CTC Verona. Hyvä 4 tähden hotelli Veronan keskustan ulkopuolella. Veronaan pääsi bussilla, jonka aikatauluja saa hotellin vastaanotosta. (Ota suurennuslasi mukkan;). Lähin bussipysäkki on n. 800 m päässä suuren ostoskeskuksen takana. Se pysäkki on vähän hankalan sijainniltaan, koska sinne joutuu menemään ostoskeskuksen autohallin kautta ja nousemaan portaat tielle. Lippu Veronaan maksaa vain 1,30 € mutta se lippu kannattaa ostaa ostoskeskuksen lehtikioskista; bussissa maksaa 1,80. Pysäkki Veronan keskustaan sijaitsee ostoskeskuksen puolella ja se tulee takaisin toiselle puolelle tietä. Keskustaan menevät kannattaa jäädä pois hotellin edustalla (en muista nimeä). Siinä jossa lähes koko bussi tyhjenee. Siitä sitten vaan kävelemään eteenpäin kohti Areenaa. Toinen vaihtoehto on ajaa ihan päätepysäkille saakka, joka on bussiasema. Sieltä pääsee kätevästi vaikka Gardaan 4 eurolla tai Malcesineen 5,80 eurolla. Osta bussilippu Gardajärvelle bussiasemalta. Gardaan on tunnin matka. Tosi kaunis paikka, samoin kuin Malcesine. Veronasta pois päin on hankala tietää mistä bussi lähtee. Bussipysäkillä kun ei ole sen linjan (144 numeroa). Se on kuitenkin toisella puolella tietä, mihin bussi jätti, mutta enemmän keskustaan päin, siinä missä on muitakin bussipysäkkejä samassa. Bussinkuljettajalta kysyttävä sitten meneekö bussi Comottoon. Tai sitten kannattaa mennä bussiasemalle saakka ja lähteä sieltä bussilla. Mene vaikka taksilla, jos et jaksa kävellä bussiasemalle. Veronan karttoja ei saa oikein mistään. Kannattaa ottaa Suomesta mukaan kartta. Ainakaan CTC-hotelli ei niitä anna eikä laita esille. Turistineuvonnasta Veronasta varmaan saisi. Kartta on kuitenkin hyvä apu. Retkipaketit on kalliita, 229 € koko paketti. Jos pärjää englannilla ja on matkustellut, ei välttämättä tarvitse lähteä näille retkille. Veronassa ja Gardalla riittää kyllä näkemistä, kun sinne asti pääsee. Hyvät kengät vaan mukaan. Juhlavaatteita tai ylimääräisiä kenkiä tai vatteita et juuri tarvitse. Muista matkalukun painoraja 15 kg, niin voit ostaa tuliaisiksi halpaa ja hyvää Italian viiniä ja kuoharia. Kirjastosta voit lainata myös Verona-kirjan, kartan tai Garda-kirjan. Ja sitten ei muuta kuin hyvää matkaa! Nauttikaa! Niin tein minäkin.

      • Lasku

        Hienoa et laitoit tietoja olen lähdössä1.11 ja menemme omatoimisesti toivon et saisin jostain kartan gardasta ja veronasta ei kun odottamista vaa


      • Veronella

        Tässä tulee nyt vielä se hotellin nimi Veronassa, jonka edessä bussista jäätävä pois keskustaan mennessä: Grand Hotel Verona. Valkoinen, iso rakennus.


      • Upea reissu
        Lasku kirjoitti:

        Hienoa et laitoit tietoja olen lähdössä1.11 ja menemme omatoimisesti toivon et saisin jostain kartan gardasta ja veronasta ei kun odottamista vaa

        Upea reissu takana! Käy katsomassa, löytyisikö kotikirjastostasi Veronan karttaa. Jos ei, niin poikkea turisti-infoon Veronassa tai johonkin kaupungin hotelliin. Sieltä saat kartan.


      • rohkea5
        Lasku kirjoitti:

        Hienoa et laitoit tietoja olen lähdössä1.11 ja menemme omatoimisesti toivon et saisin jostain kartan gardasta ja veronasta ei kun odottamista vaa

        aika rohkea veto lähteä omatoimi matkalle kun ei edes tiedä miten kartta jostain hommataan,onnea ja hyvää matkaa


      • reissunainen50
        rohkea5 kirjoitti:

        aika rohkea veto lähteä omatoimi matkalle kun ei edes tiedä miten kartta jostain hommataan,onnea ja hyvää matkaa

        Kyllä karttoja saa helposti joka kaupungista! Turisti-infot jakavat niitä ja useammilla lentokentillähän niitä on telineissä. Jos on huono tuuri, eikä lentokentältä löydy, niin hotelleista löytyy.


      • Kartta käteen
        reissunainen50 kirjoitti:

        Kyllä karttoja saa helposti joka kaupungista! Turisti-infot jakavat niitä ja useammilla lentokentillähän niitä on telineissä. Jos on huono tuuri, eikä lentokentältä löydy, niin hotelleista löytyy.

        Hyvä matkanjärjestäjä jakaa matkalaisilleen kartat. Mutta ei siis tämä matkanjärjestäjä.


      • Lasku
        rohkea5 kirjoitti:

        aika rohkea veto lähteä omatoimi matkalle kun ei edes tiedä miten kartta jostain hommataan,onnea ja hyvää matkaa

        Hei rohkea 5 hyvin meni matka ja uskallusta oli mummolla ja pärjäsi hyvin kielen kanssa ei ongelmia vaikka oppaat oli eri mieltä ei ollut karttaa ja kaikki ok kun uskaltaa vaa et jokainen rohkeasti vaan


    • MENTTU

      Nyt on sitten Gardan matka tehty. Veronella on jo kertonutkin hotellista ym. Täsmentäisin kuitenkin retkipaketin hintatietoja. 229 euroa oli Milanon ja Gardajärven retkien yhteishinta. Ihme kyllä retkipaketti Milano, Gardajärvi ja Trento maksoi 194 euroa eli vähemmän. Aikaisemmin oli soitettu ja tarjottu 125 euroa maksavaa pakettia, joka sisälsi kaksi illallista ja iltaretken Veronaan. Juhlaillallinen vanhassa linnassa maksoi 45 euroa. Kaikki retket ja neljä illallista maksoi siis yhteensä 364 euroa. Otin koko paketin ja mielestäni se kannatti. Eipä tarvinnut muuta kuin tukka putkella rientää muiden mukana paikasta toiseen. Jos saan kutsun, lähden innolla seuraavallekin matkalle.

    • tosculla

      Hei!

      Eikö teillä oo kenellekään muulle käynyt niin, että ei pääse matkalle vaikka haluaisi. Itse sain tarjouksen jo 2010, ilmoittauduin heti mukaan, mutta aina minulle vaan sanotaan, että osallistujia ei ole tarpeeksi, jotta matka (Toscanaan) toteutuisi. Tuntuu, että olen ainoa, jolle näin on käynyt? Miksi??

      • Veronella

        Hei!

        On minullekin joskus palautettu jo maksamani ennakkomaksu, kun on tarjottu matkaa jotain lisämaksua lisäksi kuten yhden hengen huonetta tms. Jos ei ole halunnut maksaa lisämaksua, on sanottu, että voi jäädä odottelemaan seuraavaa lähtötarjousta, jota ei sitten ole tullutkaan, vaan on palautettu ennakkomaksu takaisin. Eli jos ottaa Veronan matkalle tarjotun vaikkapa iltakävelyn Veronassa ja kaksi "illallista" ja maksaa siitä vielä sen 125 euroa, niin silloin hyväksyvät paremmin mukaan. Paketti ei vastaa hintaa, koska se on aivan kohtuuton sisältöönsä nähden, mutta pääseepähän matkalle kuitenkin.


    • mikkeliläinen nainen

      Wau, mikä reissu!!! Ylitti kaikki ensikertalaisen odotukset! Mahtava kämppis Tampereen seudulta ja hyvä hotelli. En ottanut retkipakettia, vaan reissasin omatoimisesti ekstrakivojen hesalaisen ja lahtelaisen kanssa. KIITOS kaikille mukaville kanssamatkaajille! Myös saarijärveläiselle (muista ottaa ens reissuun pitkälahkeiset villahousut mukaan ;) ).

    • -Länsisuomalainen-

      Hei jo reissussa olleet!!

      Oliko kukaan retkipaketeilla Sirimonessa ja Trentossa? Olisi kiva kuulla kokemuksistanne. Olen itse lähdössä vasta 8.11. ja mietin näiden pakketien ottamista : ) onko muita 8.11. lähtijöitä ( naisia)? minä lähden Länsi-Suomesta ja voisi vaikka kyytejäkin sovittaa yhteen minun puolestani. Minä liikun omalla autolla ja kyytiin mahtuu kyllä.

      • tillariina

        Terveisiä Gardalta Olin 18.10.lähdöllä ...Olipa aivan kympin matka.Olen käynyt Venetsiassa ja Toscanassa ja nyt Gardalla ...kaikki oli niin kuin oli luvattukin hyvä
        hotelli ja mitä parhaat ilmat aurinko pilvettömältä taivaalta ja 24 astetta......
        Otin koko retkipaketin ( käytiin myös Trentossa ja Sirmionessa. Kaikki retki kohteet oli hyviä en jättäisi mitään pois...Meillä oli ihana Jenni oppaana. Ja ilta retkistä EKA
        iltana oli yöretki Veronassa vähän heikko esitys koska emme päässeet lähellekään Juulian ja Roomeon parveketta vaan katselimme rautaportin läpi kun portti oli suljettu jo kun oli jo yö...samoin kuin amfiteatteri Areenakin saimme ihailla vain ulkoa päin .
        Olin käynyt Venetsian matkalla päivä aikaan nämä molemmat paikat pääsimme sisään ja saimme ihailla todella upean näköisen teatterin ...joten voin vertailla ...että eroa on kuin yöllä ja päivallä. Mutta kävely Veronan kaduilla ja nähtävyyksiä katsellen oli kyllä hieno kokemus. Mutta hinta - laatu suhde ei kyllä ollut kohdallaan. Muut retket oli kyllä loistavia.


    • rami781

      Moro

      Olen lähdössä 5.11 Gardajärvelle olen ryhmässä "C joten onko täällä muita lähdössä

      • Mirkku_66

        Mirkku Espoosta lähtee samaan ryhmään.


      • rami781
        Mirkku_66 kirjoitti:

        Mirkku Espoosta lähtee samaan ryhmään.

        Moi

        oletko saanut tietoon yhtään mihinkä päin siellä majoitutaan ja aijotko tehdä matkoja johonkin päin


      • Tahtoo uudelleen
        rami781 kirjoitti:

        Moi

        oletko saanut tietoon yhtään mihinkä päin siellä majoitutaan ja aijotko tehdä matkoja johonkin päin

        Viime viikolla oltiin CTC HOTEL VERONAssa eli 4 km:ä Veronan keskustasta. Taksi keskustaan maksoi 12-17 euroa riippuen vuorokauden ajasta.
        Ilmat oli upeat, hotelli ja seuraa hyvää. Mahtava reissu.


      • Mirkku_66
        rami781 kirjoitti:

        Moi

        oletko saanut tietoon yhtään mihinkä päin siellä majoitutaan ja aijotko tehdä matkoja johonkin päin

        Majoituksesta ei ole vielä varmuutta, mutta käyttävät varmaan samoja hotelleja. Olettaisin siis hotellin olevan Veronassa. Perjantaina sen sitten saa tietoon. Tarkoitus olisi reissata itsekseen ainakin Venetsiaan, miksei Gardallekin. Kaikki riippuu säästä, vesisateella saatan pysyä Veronassa ja otan rennosti. Katsotaan mitä eteen tulee ja päiviähänonvain kaksi kokonaista, tiedän pärjääväni hätätapauksessa itseksenikin. Tärkeintä on päästä vaihtamaan maisemaa ja unohtamaan työt. Ja se reissussa kyllä onnistuu. Jos haluat kysellä lisää, laita viestiä tuonne [email protected] osoitteeseen!


      • tillariina
        rami781 kirjoitti:

        Moi

        oletko saanut tietoon yhtään mihinkä päin siellä majoitutaan ja aijotko tehdä matkoja johonkin päin

        Soittakaa kahtapäivää ennen lähtöä matkanjärjästäjän toimistoon niin saatte tietää hoteitiedot.


      • Olen ollut kolme kertaa Kutsuttuna NaturMed matkoilla , Venetsiassa v-09 Toscanassa Ja nyt lokakuussa Gardajärvellä, kaiki matkat ovat olleet todella hyvin järjästettyjä. Jopa ilmat ovat suosineet. Olen ottanut aina täydet retkipaketit koska matkahan ei maksa käytännössä mitään niin sillä rahalla pääsee retkille ja näkee paljon. Vaikka olinkin viimeksi siellä vajaa kuukausi sitten sain eilen uuden KUTSUN Toscanaan keväällä v-13. Taidankin lähteä sinne uudelleen sinnehän jäi paljon näkemistä vielä,,,onko joku muu saanut myös kutsun,,,, jos on niin olisi kiva tietää, ja kiva että ottaisit yhteyttä.....


    • miukumauku41

      Ns kultapaketin otin. Paketit jaettu seuraavasti: Basic Pack, Kokopäiväpaketin sekä Iltapaketti (Verona by night pizzaillallinen sekä Iltajuhla kartanossa). Jos siis otit kokopäiväpaketin ja iltapaketin hinnaksi tuli 164€. (200€ sisällä) Näin jälkeenpäin viisastuneena koska mitään ei oikein tuosta iltakävelystä jäänyt mieleen sekä pizzat ovat todella surkeat, en myöskään pitänyt minänä tuo iltajuhla kartanossa. Jos tykkää opperasta niin silloin olisi ehkä nauttinut. Tenori kun oli viihdyttämässä. Ruoka kuitenkin ei ollut mistään kotoisin. Eli olisi pitänyt ottaa pelkkää tuo kokopäiväpaketti mihin kuului siis myös Trento että Sirmione. 4 päivän matkalla tehdään tuo Verona by night ja pizzaillallinen heti kun saapuu. Gardajärvi sirmione seuraavana päivänä sekä Trento seuraavana ja Milano viimeisenä päivänä. Milanossa oli aivan liian vähän aikaa. Ihan ok matka, sää olisi tietty voinut suosia kun meillä satoi 3 päivää putkeen. Toscanasta pidin kyllä enemmän, oli enemmän nähtävyyksiä ym mutta kaiken puolen ihan kiva matka kuitenkin. Tuohon Roomaan kun pääsisi seuraavan kerran niin olisi kiva.

      • Lasku

        Hei olemme lähdössä1.11 ryhmä C omatoimis reissu onko muita omatoimis matkaajia laita viesti tähän


    • seme2

      Tulin viime viikolla Gardamatkalta. Olen ollut Venetsiassa, Toscanassa ja Gardamatkalla. Kaikki erilaisia. Olen ottanut koko paketin kaikissa ja nauttinut. Oppaat hyviä, näkee ja kuulee paljon. Italian maisemat upeita ja historia pitkä ja monivaiheinen. Jäis vain enemmän mieleen. Ruoka on Italiassa aika erilaista kuin meillä. Mauttomampaa mun mielestä. Mutta jäätelö hyvää ja suklaa. Lähden mielellään uudelle matkalle, jos kutsutaan. Kannatan enemmän paketin ottamista kuin omatoimista matkailua. Enemmän saa irti matkasta. Hinnat kohtuullisia tarjontaan suhteutettuna.

      • lähden seuraavaankin

        18.10 lähdöllä kävin ja pelkkää hyvää kerrottavaa kaikki retket on kierretty ja tyytyväinen koko matkaan , mukavia matkalaisia kaikki joten terveiset ja kiitokset kaikille,


    • Hei! Minäkin olin 18.10. lähdöllä ja olen todella tyytyväinen. Otin koko paketin ja saimme reissata kaikki retket. Iltajuhlakin oli hieno ja ruoka hyvää, sen retken hintaan sisältyi kuljetus sinne linnaan, ohjelma, ruoka ja juomat (viiniä ja vettä).
      Meidän ryhmällä oli tuuria ilmojen suhteen, silloin siellä oli tosi hienot ja lämpimät ilmat. Hinta on edullinen, kun ottaa huomioon, että siihen sisältyi matkat, hotelliyöpymiset, aamupalat, illalliset, retket (3 kokopäiväretkeä ja 2 iltaretkeä). Kaikilla matkatoimistoilla on aika kalliit kokopäiväretket ja myös osapäiväretket, kyllä kestää vertailun. Eipä tarvinnut itse suunnitella mitään, bussiin vaan ajoissa ja niin sitä mentiin. Terveiset kaikille mukana olleille! :)

    • tosculla

      Ahaa! Idea siis on, että reissuja kyllä tarjotaan kaikille, mutta tosiasiassa omatoimimatkaajat, jotka eivät välitä ottaa lisäpaketteja, jätetään rannalle ruikuttamaan. Outoa on, että tällainen katteeton lupaaminen on kuulemma laillista. Niille, jotka olivat jo maksaneet varausmaksun, niin EI olisi tarvinnut hyväksyä varausmaksun palauttamista, koska sopimus on voimassa varausmaksun maksettua. Itse en maksanut vielä, koska matkapäivästä ei ollut mitään tietoa, ja periaatteisiini ei kuulu maksaa semmoisesta, minkä toteutuminen on vielä epävarmaa.
      Mielestäni erikoista, että näin saa laillisesti kuluttajia huijata. Firmanhan olisi selkeäsi ilmoitettava, että jos et ota lisäpaketteja, et hyvin todennäköisesti pääse matkalle. Ärsyttää kun täällä lällärit leuhkivat monilla matkoilla, jotka siis edelleen EIVÄT ole ilmaisia, jos maksat esim. 350 e parista retkestä ja ateriasta. Kummallinen on käsitys ihmisillä ilmaisesta.
      Tietenkin kiva kuulla, että matkat on sitten, kun ne siis ovat muuttuneet ilmaisista maksullisiksi, olleet onnistuneita. Mutta aivan selkeää on, että markkinointi on täysin harhaanjohtavaa: EI OLE niitä ilmaisia matkoja käytännössä (ehkä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), vaan jos et maksa ylimääräistä, et millekään reissulle pääse!

      • Suri 2012

        Olin periaatteessa ilmais matkalla todella en mennyt retkille mieheni kanssa vaan kuljimme omia reittejä kyllä retkiä yritettiin kaupata ei kiitos kalliita ja juoksemista paikasta toiseen meitä ei voitu huijata ja varaus maksu takas ei voida valittaa vaik palvelu ei toiminut oppailta valittajia on muutenkin liikaa


      • pirgitta1
        Suri 2012 kirjoitti:

        Olin periaatteessa ilmais matkalla todella en mennyt retkille mieheni kanssa vaan kuljimme omia reittejä kyllä retkiä yritettiin kaupata ei kiitos kalliita ja juoksemista paikasta toiseen meitä ei voitu huijata ja varaus maksu takas ei voida valittaa vaik palvelu ei toiminut oppailta valittajia on muutenkin liikaa

        Olin juuri kuukausi sitten Gardajärvellä , minulla oli kolmas matka jonka NaturaMed on järjästänyt Ja taas tuli pari päivää sitten Kutsu UUDELLE matkalle....Olen ottanut näillä matkoilla täyden retkipaketin koska näin on päässyt näkemään paljon laajemmin nähtävyyksiä ,,,mutta meidänkin ryhmässä oli ihmisiä jotka reissasi omin päin, joku teki retkiä lähibubiin ja takaisin. Ei tullut kysyttyä oliko ilmaisia nämä retket mutta jokainen saa päättää mihin haluaa mennä ja lomansa käyttää.
        Olen matkustellut paljon esim.Espanjassa ,Kreikassa, Turkissa, monissa eri kohteissa kaikilla lomilla on retket hinnoiteltu erikseen ei ne sisälly matkan hintaan vaan niistä täytyy aina maksaa erikseen. Ja vertailin paikallisia retkiä joita myös siellä sai niin samoissa hinnoissa ne olivat, Mutta näin kielitaidottomana nämä retki tarjonta oli todella hyvä...Olin kyllä näkemääni ja kokemaani erittäin tyytyväinen. Ja meistä vanhemmistakin ihmisistä siellä pidettiin hyvää huolta...
        Paljon terveisiä JENNI oppaallemme.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe