Neurologini todennut minussa seuraavaa: Alaraajaheikkous, poikkeavan vilkas alaraajaheijaste, tuntohäiriöitä vartalolta alaspäin. (selkäranganmagneettikuvaus ja ENMG normaalit) Tulossa olevat tutkimukset: pään MRI ja likvor.
Epäilyksiään lääkärini ei ole minulle kertonut, mutta voisiko kyseessä olla ms?
Mistä oireeni kertovat ? MS?
7
649
Vastaukset
Mulla oli aivan vastaavia oireita paljon muita, osa oireista on vieläkin. Uusia ilmaantuu aina välillä. Alkoivat reilu vuosi sitten rajuina, nyt helpottaneet aikalailla, joskin vieläkin rajoittaa elämääni. Mulle on tehty pään ja kaulan magneettikuvaus, ENMG ja 2 x likvor, ne oli ok. Ms-tautia epäiltiin vahvasti vuosi sitten mutta ei ollut siitä kyse. Diagnoosia en ole saanut vieläkään. Reidestä otetusta lihaskoepalasta löytyi tulehdusta, arvellaan olevan kyseessä alkava lihastauti. Nyt seurataan vaan tilannetta. Kurjaa kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää; parantuuko, pysyykö tälläisenä vai lähteekö etenemään..
- nytjolymfoomapotilas
Tiedätkö millaista lihastautia epäillään? Itselläni sama ongelma sen suhteen, ettei tiedä mitä tuleman pitää. Yritän kuitenkin tsempata joka päivä ja jaksaa. (henkisesti) Nukun paljon ja olen aina vain väsynyt. En enää vaadi itseltäni liikoja, vaan yritän elää rennosti esim. kirjoja lukien. Kiitos vastauksestasi! Voimia!
Myosiitistä puhui neurologi mutta lihastauteja kun on niin paljon erilaisia ei sitten mitenkää varmaksi sanonut tuotakaan. Oon kanski koko ajan väsyksissä, enemmän tai vähemmän. Eilenkin nukuin melkein koko päivän. Mutta kuten sinäki, oon minäki opetellu ottamaan rennosti. Nukun (jos vain mahdollista) aina kun siltä tuntuu, ja muutenkin teen ja touhaan jaksamiseni mukaan. Jo tämä pelkkä väsymys rajoittaa mun arkeani aikalailla, plus sitten muut oireet päälle. Ei oo helppoa mutta hymyssuin yritän päivä kerrallaan eteenpäin mennä. Voimia sullekkin! :)
- oireeton mummu
Heippa teille kaikille edelläkirjoittaneille:)Katsokaapa netistä lihas-sairaudesta nimeltä:Myathenia gravis..kyseessä on lihasheikkous ja olen itse sairastunut siihen 16- vuotiaana,nyt olen 52-vuotias ja ollut oireettomana jo 27 vuotta,joten,jos löydätte oireita sopimaan tähän sairauteen,niin on ainakin toivoa paranemisesta:)Itselläni alkoi oireet kaksoiskuvina,eritoten jalkojen puutumisella,mutta myös käsien.Leuka ns"tipahti"välillä alas,en jaksanut pitää huulia yhdessä.Väsytti..ja mitä enemmän asiaani ajattelin,sitä enemmän oireita tuli.Neljä vuotta ensinmäisten oireiden jälkeen multa poistettiin kateenkorva,jolla vaikutusta taudin kulkuun.Toivottavasti saatte selkeyttä oireisiinne,kamalinta olla niin,ettei tiedä,mistä oireet johtuvat.Jos kyseessä on Myathenia gravis,niin sallittujen lääkkeiden lista on huomattavasti pienempi,kuin terveillä ihmisillä..on lääkkeitä,jotka on ehdottomasti kiellettyjä!
- oireeton mummu
Lisäys vielä edeliseen kirjotukseeni,lääkkeistä:esim,on olemassa hermosärkyyn tarkoitettuja lääkkeitä,jotka on EHDOTTOMASTI KIELLETTYJÄ ,jos sairastaa Myastheniaa!!!!!Sivu,joka kertoo Myastheniasta,siellä on kiellettyjen lääkkeiden lista ja minulla,jos joudun lääkärissä käymään,niin on aina tämä lista mukana ja kerron sairastavani tätä tautia,vaikkakin oireettomana!!Lääkärit eivät tästä tiedä,itse täytyy pitää huoli,ettei saa vääriä lääkkeitä!!!
oireeton mummu kirjoitti:
Lisäys vielä edeliseen kirjotukseeni,lääkkeistä:esim,on olemassa hermosärkyyn tarkoitettuja lääkkeitä,jotka on EHDOTTOMASTI KIELLETTYJÄ ,jos sairastaa Myastheniaa!!!!!Sivu,joka kertoo Myastheniasta,siellä on kiellettyjen lääkkeiden lista ja minulla,jos joudun lääkärissä käymään,niin on aina tämä lista mukana ja kerron sairastavani tätä tautia,vaikkakin oireettomana!!Lääkärit eivät tästä tiedä,itse täytyy pitää huoli,ettei saa vääriä lääkkeitä!!!
Kiitos tiedosta! Paljon oon lihassairauksista lukenu, ja moni sopisi oireisiini.. Aika näyttää saako koskaan diagnoosia..
- ******* pimu********
Hei *******, uskomatonta mutta mulla on melkein ihan sama tilanne kuin sullakin! Siis jotakin lihastautia ehkä epäillään tai jotakin ja oireet olivat tosi rajut eka ja sit lähti lievenemään pikkuhiljaa..jotain jäi ja jotain uusiakin tullut! jos jaksat niin kerrotko milaaisilla oireilla sulla alkoi ja miten tää oireilu? Olisi kiva kuulla kun en ole ennen törmännyt kehenkään jolla olisi ollut samaa! Tää epävarmuus tulevaisuudesta on niin syvältä :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171035124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2192034Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231853- 721110
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491084Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59919Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?76918En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43862Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88843