Mistä oireeni kertovat ? MS?

nytjolymfoomapotilas

Neurologini todennut minussa seuraavaa: Alaraajaheikkous, poikkeavan vilkas alaraajaheijaste, tuntohäiriöitä vartalolta alaspäin. (selkäranganmagneettikuvaus ja ENMG normaalit) Tulossa olevat tutkimukset: pään MRI ja likvor.

Epäilyksiään lääkärini ei ole minulle kertonut, mutta voisiko kyseessä olla ms?

7

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ********

      Mulla oli aivan vastaavia oireita paljon muita, osa oireista on vieläkin. Uusia ilmaantuu aina välillä. Alkoivat reilu vuosi sitten rajuina, nyt helpottaneet aikalailla, joskin vieläkin rajoittaa elämääni. Mulle on tehty pään ja kaulan magneettikuvaus, ENMG ja 2 x likvor, ne oli ok. Ms-tautia epäiltiin vahvasti vuosi sitten mutta ei ollut siitä kyse. Diagnoosia en ole saanut vieläkään. Reidestä otetusta lihaskoepalasta löytyi tulehdusta, arvellaan olevan kyseessä alkava lihastauti. Nyt seurataan vaan tilannetta. Kurjaa kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää; parantuuko, pysyykö tälläisenä vai lähteekö etenemään..

      • nytjolymfoomapotilas

        Tiedätkö millaista lihastautia epäillään? Itselläni sama ongelma sen suhteen, ettei tiedä mitä tuleman pitää. Yritän kuitenkin tsempata joka päivä ja jaksaa. (henkisesti) Nukun paljon ja olen aina vain väsynyt. En enää vaadi itseltäni liikoja, vaan yritän elää rennosti esim. kirjoja lukien. Kiitos vastauksestasi! Voimia!


    • ********

      Myosiitistä puhui neurologi mutta lihastauteja kun on niin paljon erilaisia ei sitten mitenkää varmaksi sanonut tuotakaan. Oon kanski koko ajan väsyksissä, enemmän tai vähemmän. Eilenkin nukuin melkein koko päivän. Mutta kuten sinäki, oon minäki opetellu ottamaan rennosti. Nukun (jos vain mahdollista) aina kun siltä tuntuu, ja muutenkin teen ja touhaan jaksamiseni mukaan. Jo tämä pelkkä väsymys rajoittaa mun arkeani aikalailla, plus sitten muut oireet päälle. Ei oo helppoa mutta hymyssuin yritän päivä kerrallaan eteenpäin mennä. Voimia sullekkin! :)

    • oireeton mummu

      Heippa teille kaikille edelläkirjoittaneille:)Katsokaapa netistä lihas-sairaudesta nimeltä:Myathenia gravis..kyseessä on lihasheikkous ja olen itse sairastunut siihen 16- vuotiaana,nyt olen 52-vuotias ja ollut oireettomana jo 27 vuotta,joten,jos löydätte oireita sopimaan tähän sairauteen,niin on ainakin toivoa paranemisesta:)Itselläni alkoi oireet kaksoiskuvina,eritoten jalkojen puutumisella,mutta myös käsien.Leuka ns"tipahti"välillä alas,en jaksanut pitää huulia yhdessä.Väsytti..ja mitä enemmän asiaani ajattelin,sitä enemmän oireita tuli.Neljä vuotta ensinmäisten oireiden jälkeen multa poistettiin kateenkorva,jolla vaikutusta taudin kulkuun.Toivottavasti saatte selkeyttä oireisiinne,kamalinta olla niin,ettei tiedä,mistä oireet johtuvat.Jos kyseessä on Myathenia gravis,niin sallittujen lääkkeiden lista on huomattavasti pienempi,kuin terveillä ihmisillä..on lääkkeitä,jotka on ehdottomasti kiellettyjä!

      • oireeton mummu

        Lisäys vielä edeliseen kirjotukseeni,lääkkeistä:esim,on olemassa hermosärkyyn tarkoitettuja lääkkeitä,jotka on EHDOTTOMASTI KIELLETTYJÄ ,jos sairastaa Myastheniaa!!!!!Sivu,joka kertoo Myastheniasta,siellä on kiellettyjen lääkkeiden lista ja minulla,jos joudun lääkärissä käymään,niin on aina tämä lista mukana ja kerron sairastavani tätä tautia,vaikkakin oireettomana!!Lääkärit eivät tästä tiedä,itse täytyy pitää huoli,ettei saa vääriä lääkkeitä!!!


      • ********
        oireeton mummu kirjoitti:

        Lisäys vielä edeliseen kirjotukseeni,lääkkeistä:esim,on olemassa hermosärkyyn tarkoitettuja lääkkeitä,jotka on EHDOTTOMASTI KIELLETTYJÄ ,jos sairastaa Myastheniaa!!!!!Sivu,joka kertoo Myastheniasta,siellä on kiellettyjen lääkkeiden lista ja minulla,jos joudun lääkärissä käymään,niin on aina tämä lista mukana ja kerron sairastavani tätä tautia,vaikkakin oireettomana!!Lääkärit eivät tästä tiedä,itse täytyy pitää huoli,ettei saa vääriä lääkkeitä!!!

        Kiitos tiedosta! Paljon oon lihassairauksista lukenu, ja moni sopisi oireisiini.. Aika näyttää saako koskaan diagnoosia..


    • ******* pimu********

      Hei *******, uskomatonta mutta mulla on melkein ihan sama tilanne kuin sullakin! Siis jotakin lihastautia ehkä epäillään tai jotakin ja oireet olivat tosi rajut eka ja sit lähti lievenemään pikkuhiljaa..jotain jäi ja jotain uusiakin tullut! jos jaksat niin kerrotko milaaisilla oireilla sulla alkoi ja miten tää oireilu? Olisi kiva kuulla kun en ole ennen törmännyt kehenkään jolla olisi ollut samaa! Tää epävarmuus tulevaisuudesta on niin syvältä :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4588
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      4018
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2571
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      199
      1608
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1296
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1261
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1228
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1203
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1085
    Aihe