Harrastuksena

Oletko taiteellinen?Osaatko maalata maisemia öljyväreillä?Olis kiva tietää kuinka moni harrastaa taulujen maalausta ihan omaksi tai toisten iloksi.
689
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Jeps, olen maalannut 2-kymppisestä asti.
Omaksi ja kai muidenkin iloksi, koska, katsos, olen myynyt. Niillä olen hieman korvannut omia kustannuksiani.
Maisemia en ole maalannut, paljon monta muuta aihetta.

Nyt opettelen akrylistiksikin, öljymaalieni lisäksi.

Äänestä

Minäkin olen maalannut öljyväreillä ihan nuoresta saakka. Lisäksi olen tykännyt aina vesiväritöistä, temperasta ja kaikesta muustakin kätten töistä - ihan vaikka ruuanlaitosta.

Kaikki käsillä tekeminen on luovaa ja ihanaa.

Äänestä

Muotokuvia, omaksi ja toisten iloksi .

Ihmisistä, kissoista, koirista, hevosista ja merimaisemia .
Maalaamalla unohtaa kaikki maiset murheet, se on rentouttavaa.

Äänestä

Yksi työni osa-alueista, askartelu, piirtäminen, maalaaminen ja yms.kadentaidot, ohjaaminen ja malliopettaminen...

Äänestä

Ketjuusi vastanneet ovat näköjään kaikki pieniä/suuria taiteilijoita.
Jotenkin noloa ruveta tähän perään kirjoittamaan, että en nykyään osaa onnistuneesti maalata yhtään mitään. Pään sisällä on mielikuva, mimmonen se taulu pitäisi valmiina olla ja kun alan tekemään sitä, niin joka välis joudun muuttamaan sitä alkuperäistä ideaani (johtuen, etten kykene toteuttamaan käsilläni pään sisustaa) ja kun oon aikani muutellut, niin inhottavinta on se, että kun taulu on valmis, totean sen Pilalliseksi. No ei, ei laisinkaan ole kiva tunne.
Paska fiilis tulee.

Tässä asunnossa on viisi mun maalaamaa öljyväritaulua. Oon maalannut ne joskus 80 luvun alussa. Saaressa on peräkamarissa yksi iso öljyväritaulu. Ja saaren ulkovessassa yksi isohko maalaus.
Kaikki muut maalatut taulut oon heittänyt veks. Luulen, että mun ikivanhat öljyvärit ovat kuivuneet tuubeihinsa.

Pitäisi tehdä enemmän, niin taito pysyisi hyppysissä.
Ennen harrastin paljonkin kaikenmoista. Nykyään keskityn vain pianon plimputtelemiseen. On siinä yhelle muorille tarpeeksi.:)

Äänestä

Joskus tulee maalailtua akryliillä, koska se on nopeampaa kuin öljyväreillä. Usein ei ole aikaa maalailla, kun on muita kiireempiä kädentaitohommia , jotka ahmaisevat kaiken ajan, esim keramiikka, tekstiilityöt, korut yms. Mulla on käsi- ja taideteollisen alan koulutus, ja kaikenlaista tulee tehtyä eri materiaaleista. Tällä viikolla olen virkannut pari kesäpuseroa. Saa nähdä, mitä seuraava inspis tuo tullessaan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

öljyvärit++ kirjoitti:

Oletko taiteellinen?Osaatko maalata maisemia öljyväreillä?Olis kiva tietää kuinka moni harrastaa taulujen maalausta ihan omaksi tai toisten iloksi.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu