Harrastuksena

öljyvärit++

Oletko taiteellinen?Osaatko maalata maisemia öljyväreillä?Olis kiva tietää kuinka moni harrastaa taulujen maalausta ihan omaksi tai toisten iloksi.

6

81

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leilei.

Jeps, olen maalannut 2-kymppisestä asti.
      Omaksi ja kai muidenkin iloksi, koska, katsos, olen myynyt. Niillä olen hieman korvannut omia kustannuksiani.
      Maisemia en ole maalannut, paljon monta muuta aihetta.

Nyt opettelen akrylistiksikin, öljymaalieni lisäksi.

• valoa ja varjoa

Minäkin olen maalannut öljyväreillä ihan nuoresta saakka. Lisäksi olen tykännyt aina vesiväritöistä, temperasta ja kaikesta muustakin kätten töistä - ihan vaikka ruuanlaitosta.

Kaikki käsillä tekeminen on luovaa ja ihanaa.

• yx äs

Muotokuvia, omaksi ja toisten iloksi .

Ihmisistä, kissoista, koirista, hevosista ja merimaisemia .
      Maalaamalla unohtaa kaikki maiset murheet, se on rentouttavaa.

• Yksi työni osa-alueista, askartelu, piirtäminen, maalaaminen ja yms.kadentaidot, ohjaaminen ja malliopettaminen...

• Hei kun keikuskelen

Ketjuusi vastanneet ovat näköjään kaikki pieniä/suuria taiteilijoita.
      Jotenkin noloa ruveta tähän perään kirjoittamaan, että en nykyään osaa onnistuneesti maalata yhtään mitään. Pään sisällä on mielikuva, mimmonen se taulu pitäisi valmiina olla ja kun alan tekemään sitä, niin joka välis joudun muuttamaan sitä alkuperäistä ideaani (johtuen, etten kykene toteuttamaan käsilläni pään sisustaa) ja kun oon aikani muutellut, niin inhottavinta on se, että kun taulu on valmis, totean sen Pilalliseksi. No ei, ei laisinkaan ole kiva tunne.
      Paska fiilis tulee.

Tässä asunnossa on viisi mun maalaamaa öljyväritaulua. Oon maalannut ne joskus 80 luvun alussa. Saaressa on peräkamarissa yksi iso öljyväritaulu. Ja saaren ulkovessassa yksi isohko maalaus.
      Kaikki muut maalatut taulut oon heittänyt veks. Luulen, että mun ikivanhat öljyvärit ovat kuivuneet tuubeihinsa.

Pitäisi tehdä enemmän, niin taito pysyisi hyppysissä.
      Ennen harrastin paljonkin kaikenmoista. Nykyään keskityn vain pianon plimputtelemiseen. On siinä yhelle muorille tarpeeksi.:)

• kuivapastelli

Joskus tulee maalailtua akryliillä, koska se on nopeampaa kuin öljyväreillä. Usein ei ole aikaa maalailla, kun on muita kiireempiä kädentaitohommia , jotka ahmaisevat kaiken ajan, esim keramiikka, tekstiilityöt, korut yms. Mulla on käsi- ja taideteollisen alan koulutus, ja kaikenlaista tulee tehtyä eri materiaaleista. Tällä viikolla olen virkannut pari kesäpuseroa. Saa nähdä, mitä seuraava inspis tuo tullessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      138
      9808
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      39
      3982
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3595
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe