Kohta 4 kk:ta juomatta, mutta on

santos amax

alkanut janottaa viime aikoina. Ei ole halua juoda, mutta jotenkin tuntuu toisaal-
ta että pitäisi. Minussa taistelee kaksi persoonaa. Ajatus kuinka ei viina maistu hyvälle ja krapulatiloja, on estänyt tähän saakka ottamatta. Mutta toisaalta tekee viinaa mieli. Onko hyviä neuvoja. AA ei sovi, olen kokeillut sitä 4 kertaa.

16

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t. voipytty

AA:ta olet kokeillut 4 kertaa. Tarkoitatko 4 palaveria?
      Montako kertaa olet kokeillut raitistua omalla päätöksellä?

• ota opiksi

Juu, mene kipinkapin sinne aa:n palaveriin, niin siellä tehdään päätös raitistumisestasi lämpöpatterin, eli korkeamman voiman avulla.

• santos amax

Eri pituisia ajanjaksoja AA:ssa 2- 6 kk ja lähes joka päivä. En ole jostain syystä samalla aaltopituudella näkemykissä toisten kanssa.
        Tuntui pahalta kuulla kun puhutaan pahaa joistakin henkilöistä selän takana. Heidän saapuessa palaveriin heitä kätellään ja kiitellään.
        AA:ssa moititaan erilaisia selviytymistapoja raitistumisessa.
        Neuvotaan oikea tapa elä, vaikka ei tiedetä ihmisesti mitään.
        Muutama esimerkki miksi ei sovi minulle, koska en halua ottaa kantaa tuollaisiin asioihin, tuntuvat pahalta minussa.
        Sairastan monia sairauksia. On tullut monesti mieleen muutenkin tämä elämän tyhjänpäiväisyys. Käyn kuudetta kymmettä vuotta, joten ei ainakaan tulevaisuus helpota muutenkaan. Kun ei edes tarvitsesi juoda.

• t. voipytty
        santos amax kirjoitti:

Eri pituisia ajanjaksoja AA:ssa 2- 6 kk ja lähes joka päivä. En ole jostain syystä samalla aaltopituudella näkemykissä toisten kanssa.
        Tuntui pahalta kuulla kun puhutaan pahaa joistakin henkilöistä selän takana. Heidän saapuessa palaveriin heitä kätellään ja kiitellään.
        AA:ssa moititaan erilaisia selviytymistapoja raitistumisessa.
        Neuvotaan oikea tapa elä, vaikka ei tiedetä ihmisesti mitään.
        Muutama esimerkki miksi ei sovi minulle, koska en halua ottaa kantaa tuollaisiin asioihin, tuntuvat pahalta minussa.
        Sairastan monia sairauksia. On tullut monesti mieleen muutenkin tämä elämän tyhjänpäiväisyys. Käyn kuudetta kymmettä vuotta, joten ei ainakaan tulevaisuus helpota muutenkaan. Kun ei edes tarvitsesi juoda.

Ei sinun tarvitse juoda, vaikka et olisikaan saanut apua AA-palavereista. Lue kuitenkin "isoa kirjaa" (Nimettömöt Alkoholistit) ja tutustu Päihdelinkkiin. AA:ssa on sama ominaisuus tai vika kuin muuallakin, missä on joukko ihmisiä: teoria ja käytäntö eivät kulje tasatahtia..

• korkki auki

Ei muuta kun korkki auki, kännissä on hauskaa! :)

• .

Olet vain liipasimella, kun viinahammasta kolottaa.
      Pari kuukautta lisää juomattomuutta, niin juomahalut lähtee.
      Muistele useammin kokemiasi krapuloitasi, ja pahimpia olotilojasi.

• drtjhuykl

Mites toi kohtuukäyttö?

• henk.koht.ong.

Jos löytyy juomatonta viinaa niin se täytyy juoda pois.
      Sen jälkeen voi lopettaa.

• lkjhadsf

mulle kun tulee toi fiilis, käyn lukemassa kankkunen-palstan kirjoituksia. fiilis viinaa kohtaa menee nopeesti ohi.

• raitis84

20.4 tulee 300d juomatta. Liikunnalla korvannut ajankulun, että on jotain tekemistä. Työttömyysajat haittaavat, mutta minkäs teet. ei vain kiinnosta enää juominen. alussa pelkäsin tilanteita, joissa muut joivat, mutten enää. no baarissa en ole käynyt, ollut vain kuskina korkeintaan. juomana kivennäisvedet taikka joskus energiajuoma tai limsa. elämässä oltava muutakin "kivaa" kuin juominen. tv jäänyt vähemmälle. en myöskään tupakoi.

• molopää

Ei mullakaan viina koskaan mikään ongelma ollut, aina kaikki join mitä eteen
      kannettiin ja sitten kaikki mitä itte jaksoin kantaa. Tosin jos en ois lopettanu,
      muut olis kantaneet mut jo aikapäiviä sitten.

• santos amax

Aloiotus teemaan, tilinteon hetki, Eli päivitys,

Otin sitten torstaina vajaan pullon punaviiniä, brändyn ja yhden oluen noin 7 tunnin aikana. Illalla ei tuntunut hunalaa enää ollenkaan.

Perjantaina kello 12,10 alkaen kello 19,00 saakka, otin 15 olutta ja yhden terävän.

Välillä ruokailin kunnolla. Sitten ajoissa nukkumaan. Aamulla hienoinen yllätys, koska krapula on heikompi mitä oletin. Illalla kaikki ok.

Seuraavana päivänä päässä pyöri ajatus ottamisesta. Pidin linjat kiinni. Pyöriminen asettui. Tämän jälkeen hyviä viilareita kun voitin viinapirun.
      Eilen jengiä syömässä meillä,he ottivat viiniä, mutta itse maitoa. Ei ajatustakaan alkoholin suhteen.

Mikä on teidän arvio käytöksestäni?

• tarkkailejuomistasi

Alkoholin himo on saanut sinut ottamaan ja alkoholi on hämännyt sinut uskomaan, että voit ottaa uudelleenkin ilman pahoja seurauksia..

• santos amax

No niin. Otin perjantai-iltana viiniä. Lauantai meni sitten täysillä humalassa. Sunnuntaina paransin kolmella oluella krapulaa ja viettämällä päivän vuoteessa. Maanantaina oli vieläkin tunnetta juomisesta, eli jotain krapulan tapaista. Tänään tiistaina yläverenpaine laski 76 ja alapaine 54. Kävin 5km:n lenkillä jonka jälkeen välittömästi uusimittaustulos osoitti yläpaineen
      lukemaksi 78!!
      Korjailin verenpainetta syömällä silliä ja muutama tunti sitten vedellä johon oli lisätty suolaa. Nyt ylpaine 102. Normaalisti on verenpainelääkitys korkeaan verenpaineeseen.
      Tuntuu jotenkin ylivoimaiselta vastustaa viinanhimoa sen iskiessä. Kuten aiemmin olen todennut ettei AA sovellu minulle, en sitten tiedä joutuuko tässä todella juomaan itsensä hengiltä?

• Kappaleveriin vaan

ota AA.n ohjelma avuksesi ja haistata pitkät paskat niille entisille juopoille jotka siellä palavereissa käy..

Kerro palaverissa omat kokemuksesi juomisesta ja selvänä elämisestä.

• IttKK

Todennäköistä on että juomisesi pahenee ajan mittaan ja voit juoda itsesi hengiltä.
      Minä vain ihmettelen sitä miksi pitää kärsiä alkoholista jos se on ongelma, kun lopettaa alkoholin käytön niin ongelmat myös loppuu.

Kärvistely siitä voiko juoda ja kuinka paljon alentaa kyllä elämänlaatua pirusti.
      Lopettaminen poistaa myös kärvistelyn pienen hetken jälkeen.

Itse voit valita kumpaa elämää haluat, vastuun ja seuraukset kannat yksin sinä itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe