Mikä on TASOERONNE eksänne kanssa ?

TarkkaMiesStadista

Teen tärkeän kyselyn johon tulisi jokaisen fiksun ihmisen vastata. kysyn tasoeroja itsesi ja eksän välillä. Saadaan hahmotettua onko eksä hyväksikäyttäjä, ryhdikäs ihminen ja mikä itse olet miehiäsi/naisia suhteessa eksään. ite olen eronnut isukki, siis etävanhempi. Tässä kysymykset:

1) Montako vuotta on eksäsi asunut yksin pärjäten OMALLA TYÖNTEOLLAAN vastaten myös asumiskustannuksista yksin ennen kuin teki lapsia kanssasi ?

2) Montako vuotta eksäsi on TYÖTÄTEKEMÄLLÄ tienannut minimaalisen pienen 20 000 euroa vuodessa ?

3) Mitkä on sinun bruttotulosi vuodessa ja mitkä eksän. Paljonko pystyisit nostamaan tuolojasi tekemällä enemmän ja samalla muuttamaan elatusmaksuja vaikka pienemmiksi ?

4) Mikä on koulutuksesi ja mikä on eksäsi koulutus ?

5) Jos olet mies, niin sotilasarvosi ? Eksäsi sotilasarvo ?

6) Eksäsi uuden puolison työtulot ja mahdollinen sotilasarvo ?

TÄMÄ kysely jos mikä opastaa ja kertoo kaiken oleellisen omasta ja puolison ryhdikkyydestä, sekä millainen hän on ihmisenä ja millaista seuraa hän on valmis tapailemaan ja deittaamaan.

Omat vastaukseni:
1) Nolla vuotta,hän ei ole koskaan elättänyt itseään työllä ennen lapsia. itselläni vuosia 11 ennen lastentekoa.

2) Hän on sen 3:na eri vuonna tehnyt. Minä 16-17 eri vuotena (markka ajoilta lähtien).

3) Mulla 34K ja 37K kahtena viime vuotena. Eksällä 21K ja 23K viime vuosina.Hän on lähihoitaja ja keikkalaisena ahkerat lähihoitajat tienaa vähintään sen 30K vuodessa. Eksäni vähän laiska lähihoitajaksi, sen takia olen sanonutkin ettei sulla olekaan pokkaa vaatia nostamaan elareita. Maksan siis sen minimin 140e/ kuussa.

4) Minä olen YO ja KTM. Eksä VAIN peruskoulu ja lähihoitaja.

5) Minä olen alikersantti, eksäni ei kuulu niihin harvoihin supernaisiin jotka käyvät armeijan.

6) Hänen uusi puolisonsa on sekatyömies ja vuositulot 9000 euroa. Hän ei ole kyennyt käymään armeijaa. Hän ostaa,kikkailee,kunnostaa ja myy autoja.

Tällaisia tasoeroja meillä, mites teillä ?

41

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi ressukkaa

Meillä ei mitata ihmisarvoa rahassa.

Surullista että sinun elämäsi on noin tyhjää.

Ihmisen henkisesta tasosta kertoo aika paljon se, että hän tuntee tarvetta vertailla tulojaan, koulutustaan ja työvuosiaan toisten vastaaviin, tunteakseen itsensä paremmaksi.

• säääälittävää

1.) Montako vuotta sinä olit vanhempainlomalla/hoitovapaalla?

2.) Monenako työpäivänä sinä jäit sairaan lapsen kanssa kotiin?

3.) Montako pipiä sinä puhalsit, montako iltasatua luit, montako retkeä teit, montako yötä valvoit, montako tuttipulloa lämmitit, montako vaippaa vaihdoit ja sitä rataa.

Oletatko sinä olevasi korkeampitasoinen kuin eksäsi sillä perusteella että tienaat enemmän rahaa? En yhtään ihmettele että hän vaihtoi sinut toiseen :D

• Hei.

Erinomainen vastaus! Itse jäin töistä pois omalle vapaalle jos lapsi oli sairas ja seurauksena oli potkut pitemmän päälle eikä edes liitto tullut asiassa vastaan. Ja minä olin kaikki mahdolliset isyysvapaat kotona, tästä myöskin pomoni mielestä tuli piiitkä miinus. Ja tähän 3 kohtaan voisin sanoa että tuon isyysvapaan aikana ja senkin jälkeen olen tehnyt nuo kaikki enemmän ja vielä vikisemättä kuin ex-vaimoni. Kuten voi arvata en tee enään, ex heitti ulos minut ja lapsi jäi hänelle, juuri tälläkin hetkellä mitä hirvein taistelu jotta saisin lapseni päähuoltajuuden.
        Onneksi sossu on nähnyt kuinka vastenmielistä lapsesta on mennä takaisin äitinsä luokse (Hirveä itkupotku raivari joka kerta ja huutaa kuin hyeena isän perään).

Vielä tähän loppuun voisin sanoa, jos olisi mahdollista taloudellisesti mahdollista ollut ja tulisi olemaan, olisin koti-isänä hyvin mielellään.

• huvittunut .DDDDDDDD
        Hei. kirjoitti:

Erinomainen vastaus! Itse jäin töistä pois omalle vapaalle jos lapsi oli sairas ja seurauksena oli potkut pitemmän päälle eikä edes liitto tullut asiassa vastaan. Ja minä olin kaikki mahdolliset isyysvapaat kotona, tästä myöskin pomoni mielestä tuli piiitkä miinus. Ja tähän 3 kohtaan voisin sanoa että tuon isyysvapaan aikana ja senkin jälkeen olen tehnyt nuo kaikki enemmän ja vielä vikisemättä kuin ex-vaimoni. Kuten voi arvata en tee enään, ex heitti ulos minut ja lapsi jäi hänelle, juuri tälläkin hetkellä mitä hirvein taistelu jotta saisin lapseni päähuoltajuuden.
        Onneksi sossu on nähnyt kuinka vastenmielistä lapsesta on mennä takaisin äitinsä luokse (Hirveä itkupotku raivari joka kerta ja huutaa kuin hyeena isän perään).

Vielä tähän loppuun voisin sanoa, jos olisi mahdollista taloudellisesti mahdollista ollut ja tulisi olemaan, olisin koti-isänä hyvin mielellään.

hei sinä armeejan kapi ukkeli... plaa plaa plaa... narsisti= kääntää lapsen/lapset äitiä vastaan...
        sellanen sie oot!!! palkkoinesi voit painua inko kiinaa ja siittää sata lasta...
        voiha pertti millasia luusereita tääl on :D

• Isälle oikeutta

Karua luettavaa mutta tämä on isien arkea jota tehdään viranomaistenkin puolelta.

Ei työnantaja ole eikä itse asiassa tarvitsekaan olla se ns. joustaja joka ottaa työntekijän eri elämäntilanteita huomioon.Se maksaa meille palkkaa tehdystä työstä ja tehdyn tuottavuuden mukaan.
      Itse kun olin tässä parisuhteessa ja kun lapset sairastu niin minun olisi pitänyt täyttää kaiken maailman lippua ja lappua että olisin saanut hoitaa lapsiani.
      Ex oli ns. työttömänä (kun ei myöskään työ maistunut) niin en saanut oikeutta hoitaa lapsiani kun toinen oli kotona.

Lakisääteisillä vapailla olin ja ilmaisin työnantajalle että lapseni on ykkös tilalla ja duuni perässä ja kieltädyin ylitöistäkin kun lapseni oli jo ajankäytönkin kannalta etusijalla (vuorotyö)
      Lomautuksia jaettaessa olin sitten ykköstilalla ja nämä nämä ns. lapsettomat ihmiset jotka voivottelivat mistä saisi viikonlopun kalja rahat porskutti töissä!

Meilläkin oli jomman kumman periaatessakin pakko käydä töissä koska lapsillekin piti saada leipää. Sossustako nekin rahat olisi pitänyt hakea?

Nyt sitten tuli ero kun nämä lähihuoltajan tuet on sen verran suuremmat (kiitos kelan ja sossun ja muittenkin viranomaisten) kuin mun hikinen palkkani.

Itse ajattelin jäädä pois tästä työelämän oravanpyörästä ja alkaisin lähihuoltajaksi ja sovittaisiin ex kanssa hänelle tapaamisoikedet yms. Itselläni myös taloudellinenkin tilanne antaa myöten.

Luuletteko että tämä ex (työtön) antaisi kiltisti minulle tämän pyytämäni lähihuoltajuuden ja luopuisi näistä siinä tapauksessa oikeutetuista tuista minulle ja menisi töihin?!

EI!

Se menee sitten oikeudenpäätettäväksi ja kun nämä kun oikeus,-sossutantat ja kelakin tukee tätä vuoskymmenten takaista äitimyyttiä ja silloin tietää miten siinä prosessissa käy!

Nämä yh äipät kun itkee täällä niin antakaa sitten todellinen mahdollisuus isälle myös tähän lähilähihuoltajuuteen kun isä kerran tahtoo.

TSEMPPIÄ JA KANNUSTUSTA aloittajalle!

• ??!!!??

Miksi sinunkin olisi pitänyt jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, kun kerran eksäsi siellä jo oli muutenkin? Ei tainnut työ maistua sinullekkaan?

• tyhmä ja katkera ole

Typerää oman itsensä nostamista ja toisen mollaamista.

• Juu juu vaan

Unohdit lisätä omaan listaasi, että olet myös kuspäinen ääliö.

• --KK--

Vastauksia:
      1. Nolla vuotta. Ei mitään työkokemusta. Itse aloitin yrittäjänä 20 vuotiaana.
      2. viimeiset 11 vuotta.
      3. Exän bruttotulot tällä hetkellä 60 tuhatta/v, minun 24 tuhatta/v. Enempään en tällä hetkellä pysty, olen täysipäiväinen opiskelija ja osa-aikainen yrittäjä, päivät venyvät kevyesti 15 tuntisiksi.
      4. Minun koulukseni Yo,pari ammatillista tutkintoa ja kohta AMK, exällä peruskoulu.
      5. Exän en muista, omaa ei ole.
      6. Exän uusi opiskelee opintotuella. Ei ole käynyt armeijaa hänkään.

Mites tätä tasoeroa nyt tulkitaan?

1.Että vaikka exällä ei ole koulutusta tai työkokemusta, häneltä löytyy taito jota hyödyntämällä saatiin yritys pystyyn, jolla tienaa ihan mukavasti. Taloudelliseen hyvinvointiin ei välttämättä tarvita maisterin papereita.

2.Ja vaikka tienaan huomattavasti vähemmän, ei se tarkoita että olen laiska, vaan sitä että haluan kehittää ammattitaitoani työn ohella. Koulutus on tarpeen myös etenevän ja parantumattoman sairauteni vuoksi, joka estää minua tekemästä osaa entisestä työstäni.

3.Tästä voidaan myös lukea, että vaikka exällä on "köyhä" tyttöystävä, on hänellä silti varaa maksaa elatusmaksuja marisematta. Enemmän kuin minimin.

4. Tuota armeija kohtaa en ymmärrä. Ei kai alikessu nyt mikään meriitti ole???

• yioryei

Kohta 6. Kuinka tiedät nuin tarkasti, että exän uus opiskelee opintotuella? Tätäkö tämä eronneiden elämä on, että jaetaan exien ja nyksien välillä kaikki? Jopa tieto siitä, millä rahalla opiskelee ja paljonko tienaa?

• --KK--
        yioryei kirjoitti:

Kohta 6. Kuinka tiedät nuin tarkasti, että exän uus opiskelee opintotuella? Tätäkö tämä eronneiden elämä on, että jaetaan exien ja nyksien välillä kaikki? Jopa tieto siitä, millä rahalla opiskelee ja paljonko tienaa?

Itse exän nyksä kertoi :D Ei se mikään salaisuus ole, mutta ei sitä nyt ihan kaikkea kuitenkaan jaeta. Mitäs pahaa siinä nyt on?
        Oletko itse niitä kuikeloita, jotka vihaavat exää/ nyksää ja yrittävät laittaa kapuloita rattaisiin jatkuvasti?

• yioryei
        --KK-- kirjoitti:

Itse exän nyksä kertoi :D Ei se mikään salaisuus ole, mutta ei sitä nyt ihan kaikkea kuitenkaan jaeta. Mitäs pahaa siinä nyt on?
        Oletko itse niitä kuikeloita, jotka vihaavat exää/ nyksää ja yrittävät laittaa kapuloita rattaisiin jatkuvasti?

En ole exä enkä nyksä, siitä kuikelosta en tiedä. :) Tai nykyinen kyllä mutta ei ole exät mukana kummaltakaan puolelta. Ei siis ole lapsia edellisistä suhteista. Ihan ammattini puolesta olen kiinnostunut näistä asioista. Enkä siis laita kapuloita rattaisiin.

• yh-äiti minäkin

Mikähän on tämän aloituksen tarkoitus? Ilmeisesti tarkoitus on osoittaa että kaikki naispuoliset ex:t ovat siivellä eläjiä joista ei ole mihinkään. Meillä isälle on kyllä annettu mahdollisuus lähihuoltajuuteen mutta ei ole ollut siihen kiinnostusta. Kuten ei myöskään lasten säännöllisiin tapaamisiin. Ja siihen minä olen suostunut ja isä tapaakin lapsia muutaman kerran vuodessa. Eli silloin kun ei ole mitään muuta mukavaa tekemistä.

1. Ex:n kanssa muutimme opiskelujen jälkeen yhteen asumaan; kumpikin suoraan lapsuudenkodistaan. Kahdestaan ennätimme asua 16 vuotta ennenkuin saimme ensimmäisen lapsemme.

2. Ex on ollut aina töissä yrittäjänä joten tulot eivät ole olleet kovin kummoisia ainakaan yrityksen alkuvaiheissa eikä siinäkään vaiheessa kun ositusta tehtiin.

3. Minun bruttotulot ovat n. 40.000 euroa vuodessa, ex:n tuloista ei ole harmainta aavistustakaan. En kyllä jaksa tehdä yhtään enempää töitä ja elatusmaksut on ex:n kanssa sovittu pieniksi hänen "olemattomien" tulojensa takia.

4.Minull opistotasoinen koulutus, tosin teen ihan muuta työtä kuin sitä mihin olen koulutuksen saanut. Ex:llä takana ammattikoulu.

5. Minun nuoruudessa ei naiset armeijaan menneet. Ex on muistaakseni ylimatruusi

6. Ex:n uuden puolison tulot eivät ole tiedossani kuten ei myöskään hänen ammattinsa. Ei kiinnosta sellaiset asiat. Minulla ei uutta puolisoa ole.

• K T vai P

Mitö on 34K, 37K, 21K, 23k ja 30K??? Minä tienaan tonneja vuodessa eli T.

• ????????????????????

Se on viisas mies,kun on lukenut enemmän kuin exänsä. Tarkoittaneen Kiloja eli tonneja :D

• iihihihihihih

Ne on kolikoita :D

• Vastannut nainen

) Montako vuotta on eksäsi asunut yksin pärjäten OMALLA TYÖNTEOLLAAN vastaten myös asumiskustannuksista yksin ennen kuin teki lapsia kanssasi ?

******* Olin 21 ja puolisoni 27 kun avioiduiimme. Minä olin elänyt omilla tuloillani ja menoillani 2v. Mies kävi töissä, mutta asui vanhempiensa kodissa, ruuissa jne.

2) Montako vuotta eksäsi on TYÖTÄTEKEMÄLLÄ tienannut minimaalisen pienen 20 000 euroa vuodessa ?

No, nykyrahaan suhteutettuna ex on ansainnut koko ajan n. 45 000 eur vuodessa

3) Mitkä on sinun bruttotulosi vuodessa ja mitkä eksän. Paljonko pystyisit nostamaan tuolojasi tekemällä enemmän ja samalla muuttamaan elatusmaksuja vaikka pienemmiksi ?

Minun bruttotulot on noin 55 000 eur, exän tuo 45 000. Minä olen lähi, ex etä. Elastuavun osalta olen antanut miehen käydä omaa kiputaisteluaan. Kyllä minä maksan, jos mies ei kerran kykene.

4) Mikä on koulutuksesi ja mikä on eksäsi koulutus ?

Minä olen insinööri, mies argologi.

5) Jos olet mies, niin sotilasarvosi ? Eksäsi sotilasarvo ?

Olen nainen, ikäsluokkani ei päässyt armeijaan. Ex on sotilaspoliisi.

6) Eksäsi uuden puolison työtulot ja mahdollinen sotilasarvo ?

Exän nykyinen puoliso on työtön eikä halua töihin.

TÄMÄ kysely jos mikä opastaa ja kertoo kaiken oleellisen omasta ja puolison ryhdikkyydestä, sekä millainen hän on ihmisenä ja millaista seuraa hän on valmis tapailemaan ja deittaamaan.

.

• jfjjfdkkd

Liian monimutkasen kyselykaavakkeen nakkasit outoine meriitteineen.

Teetkö jotain tutkimusta eronneista ja siitä mikä vaikutus sotilasarvolla,koulutuksella ja uralla on miettimäsi tasoeroon.
      Mihinhän epämääräinen kyselysi menee?
      Taustalla yritystä,konkkaa,linnaa,pimeitä töitä,piilotöitä ja perintöjä. Molemmilla, koulutusta toisella on,toisella ei.
      Raha ei kuitenkaan ratkaise, ei työntekokaan. Eikä työtön/kouluttamaton/nuori ole mikään hyväksikäyttäjä siinä vaiheessa, kun parisuhde loistaa niinkin hyvin, et lapsia hankitaan.

• mies dkslhsjkh

Tän on pakko olla provo:). Siis kuka KTM oikeasti voi vain tienata 37k tai 34k / vuosi varsinkaan jos työvuosia on noinkin paljon:). Etenkään jos on vielä alikersantti:).

• Paska äiti ja ex

Jösses mikä paskiainen... no pakko vastata, kun tyyppi muistuttaa niiiiin paljon mun exää :/

1) Oli asunut vuoden omillaan, edellisen eronsa jälkeen, kun tapasimme... Vuokrayksiössä lainahuonekaluilla jne.

2) Ex oli normaali keskituloinen, mutta kummasti alkoi eron jälkeen tienata...

3) Omat tuloni n. 23 t vuodessa, exän n. 200 t Omia tulojani en juurikaan pysty nostamaan, koska olen alalla jossa on pienet palkat. Ylitöitä tekemällä ehkä vähän, mutta se kaikki aika olisi pois lapsilta. Elatustukia ei ole ex koskaan maksanut...

4) Itse Yo-merkonomi, ja ammattikurssitukset päälle, ex ylioppilas

5) Olen ikäluokkaa, jolle armeijamahdollisuutta ei vielä ollut (olisin kyllä mennyt) ja exä on laskuvarjojääkäri

6) Hänen uusi puolisonsa on tällä hetkellä koulunkäyntiavustaja, tosin saas nähdä miten kauan hän siinä ammatissa viihtyy (aikasemmissa ei kauaa), vuosituloista en tiedä, mutta ilmeisesti aikas pienet. Ei myöskään ole käynyt armeijaa, koska on vielä vanhempi ku minä :D

Eli näin meillä...

• hölmötpellet

Naisena ja huonotuloisena (n.20000 euroa /vuodessa) maksan diplomi-insinööri (45-55 000 euroa /vuosi )exälleni elatustukea. haluan hoitaa lapsiani enemmän kuin saan heitä tavata mutta sillä ei ole merkitystä exälleni mitä lapsetkin haluavat. Asun nuhjuisessa kaksiossa ja hän leveästi.
      Tasan ei mene palkat miehillä ja naisilla vaikka mol. käyvät töissä saman verran!!!

• t. KTM/OTM

Koskaan ikinä en ole moista asiaa exäni osalta miettinyt, se ei ole mitenkään oleellisnen asia. Mutta sinun kysymykseesi tiedän suoran vastauksen: taso, taso, no...... minä tiedän tarkkaan ja tasan että minun tasoni on ainakin parempi kuin sinun tasosi. Kirjoituksesi kertoo nimittäin kaiken.........

• ei todellista..

Tämä aloittaja EI VOI olla tosissaan! mutta jo tällaisen kirjoittelu palstalle osoittaa, että jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöisestä on kyse (ja pers-häiriöisethän on tunnetusti aika toivottomia tapauksia... eli hyvälläkään hoidolla ei tahdo vastetta olla) :D
      No, pahasti kävi ukkelille kun hyvällä koulutuksella haksahti köyhään, laiskaan ja VAIN lähihoitajaksi kouluttautuneeseen naiseen... Olisko kannattanut miettiä vastaukset kysymyksiin ennen lapsen/lasten tekoa?
      Vastaa sinä (riittää kun mietit omissa pikku aivoissasi) kysymykseen:
      - Mihin asioihin/ luonteenpiirteisiin ihastuit ja rakastuit eksässäsi?

• niinjust

Aloittajan pitää muistaa että äitiys- ja varsinkin hoitovapaa ei ole laiskuutta tai haluttomuutta tehdä työtä. Paljon helpompi on mennä töihin kun hoitaa kotona lapsia. Kotona oleva vanhempi uhraa paljon enemmän kuin työtätekevä. Minä ainakin katson että uhraan tuloni ja eläkkeeni. Tulot tippuvat yli tonnilla, eli maksan yli tonnin kuussa siitä että lapseni saisi olla kotona eikä joutuisi niin aikaisin päivähoitoon. Eläkettä ei kerry niin kauan kuin olen kotona ja muutama vuosi sitä oienentää eläkettä aika lailla.

Jos minä olen valmis lasten hyvinvoinnin kanssa uhraamaan nuo asiat vaikka paljon helpompi olisi vain mennä töihin ja tienata palkkaa ja eläkettä ja laittaa vauvasta asti hoitoon kasvatettavaksi. Silloin isän pitäisi tajuta että tulisi tukea äitiä siinä päätöksessä ja maksaa lastensa kuluja ja olla osallisena lasten hyvinvointiin siinä muodossa.

Ja voin kevyesti kertoa että lähihoitajan työ on monesti moninverroin raskaampaa työtä kuin jonkun toimistossa istuvan pomon.

• kdsfmksgfdskmgk

Tää on ihan pelle tää,

• harmaa hiirulainen

Exäni teki työtä 15-vuotiaasta asti, sitä ennenkin tilapäisiä.
      En koskaan nähnyt hänen palkkanauhojaan, mutta hän jaksoi korostaa, tietenkin hänen palkkansa on isompi kuin minun.
      Jos mies on kateellinen naiselle, se on vähän outoa.
      Hän oli asentaja-hitsaaja, minä vain keittäjä, siivooja, lähihoitaja.
      Harrastukseni ovat vain ruoanlaitto, vaatteiden ompelu ja korjaus, kirjat, kuoromusiikki.
      Omistan vain pienen puolen hehtaarin tontin.

• hai sie,

1) Ex ei ole koskaan asunut yksin, eikä ikinä työtä tehny, eikä koskaan vastannu asumisestaan sossu on ollu vastuussa asumisesta.Lapsia hän oli kova tekeen.
      2) Ei sitte yhtään vuotta,ja silti on tullut tuo 20 000k vuodes,kun eläkkeellä ollaan.
      3)miun brutto n.20 000/v,sossusta.Exän sama sossusta, voisin hiukan nostaa tulojani, mutta kun ei huvita hevoskaupoistakin on niin paljon vaivaa, ja varrastaakaan ei aina viitsi.
      4)Koulutus juu tarkkista tuli käytyä, ja elämän koulua ja exällä linna opetti.
      5)sivari ,kun exä ei kelvannu armejaan, eikä hää sinne ollu kovin hanakka meneen
      meikä raskaana silläaikaa.
      6)exän puoliso on hevosmies,ja tienaa saman kun muutkin heimolaaset.

• nvmcnvm

1. Ei yhtään vuotta. Nainen muutti suoraan vanhempiensa luota.
      2. Ei yhtään vuotta.
      3. Minun n. 50 000€ ja exän n.15 000€.
      4. Minun AMK ja exän ammattikoulu
      5. Sotilaspoliisi
      6. Ei ole uutta puolisoa

• Lapsella itsensä elä

1) Ei yhtään vuotta, minä 5 vuotta
      2) 0 vuotta, ei ole ollut ikinä töissä, minä markka-aikana noin 7v.
      3) Omat tuloni noin 40t/vuosi, ex saa työttömyyskorvausta ja muita tukia.
      4) Asentaja, ex:llä ei koulutusta
      5) Alikessu, ex ei ole käynyt inttiä on sen verran ikää..
      6) uusi puoliso postinlajittelija, vuosituloista ei tietoa, eikä intin käynnistä.

• hyvät välit

1. molemmat 7v
      2 .25v ja n 60 000/v
      3. 80 000 ja exä 60 000
      4. merkonomi ja exä sairaanhoitaja/ylihoitaja
      5. alikessu exällä ei sillon ollut vielä mahdollisuuta käydä armejaa ollaan vähän vanhempia
      6. 150 000/v ja vänrikki ammatiltaan lääkäri

• SDP.

kuuleppas YOKTM luulet olevasi paljon parempi, kun exäsi ja hänen uus puolisonsa, sun maailmasi hajois, jos exäsi kouluttautuisi vielä lisää ja alkais tienata enempi, kun sinä ja vielä kauheempaa olis ,jos exäsi olis sun jälkees menny jonkun lääkärin kanssa kimppaan ,joka olis vielä parempi tuloiltaan ja koulutukseltaan, kun sinä.
      Nyt olet tyytyväinen kun vaan "sekatyömiehen" kaa on kimpassa ja sinä olet vielä se parempi omasta mielestäsi.
      Kaikki työ on arvokasta ja kaikkia tarvitaan, kaikki ihmiset on tässä yhteiskunnassa tasa-arvoisia.
      Sinä voit tasoeron kanssa muuttaa jonnekin Intiaan tai muslimimaihin niin siellä saat kukkoilla tasos kanssa.

• Fiksut kouluttautuva

Ei koulutus tarkoitakaan, että ihminen olis parempi vaan että hän on fiksumpi ;). Tyhmät ja laiskat ei nääs pääse mihinkään kouluihin sisään.

• ..onhyväolla...

Ei koulutuskaan sitä fiksuutta takaa. Kyllä sitä tyhmempikin osaa tietoa päntätä ja ulkoa opetella. Mitenkään ketään nyt väheksymättä, ärsyttää vain tuo älykkyyden ja koulutustason rinnastaminen.

• kumpikampi

Näistä kysymyksistä ja vastauksista PAISTAA läpi aloittajan tyytymättömyys exän koulutukseen, itsenäisen elämän puuttumiseen, sotilasarvon puuttumattomuuteen, uuteen puolisoon ym ym. MUTTA eikö koulutus, itsenäisyyden aste ym. olleet TIEDOSSA kun he ovat menneet yhteen ja alkaneet lastentekoon? Siis oikea ja AINOA kysymys kuuluu: kumpi on tyhmempi ja katkerampi?

Kehoitan aloittajaa jatkamaan OMAA elämäänsä ja lakata jatkuvasti seuraamasta eksänsä elämää ja olemaan vertailematta suorituksia sekä elämän tasoja. Onhan selvää, ettei yhteiselämä sujunut, joten ei niitä enää kannata yrittää yhtenäistää.

• vastuuta

Tuossa on perää. Aloittaja tiesi jo alussa monta sellaista seikkaa, josta hän tässä nyt valittaa. Hän tietoisesti valitsi vaimon, jolla oli vähemmän koulutusta ja ilman muuta pienemmät tulot.

Valinnoista pitää ottaa vastuu. Ei ole naisen vika, jos mies valitsi hänet.

• iehugir

Voihan näistä kysymyksistä ja vastauksista tehdä tutkimusta esimerkiksi siitä, vaikuttaako suuret tuloerot vanhempien eroon. Ei yksikään kysymys ole tyhmä, jos tutkitaan vanhempien eroon johtaneita syitä. Tai sitä, millaiset vanhemmat (ominaisuudet, tulot, tavat, tottumukset, lähtökohdat, taustat) päätyvät eroon. Olisihan näitä asioita hyvä tutkia, jotta tulevaisuudessa voitaisiin pyrkiä välttämään vanhempien erot. Jos se vain mitenkään olisi mahdollista.

• muija.

Aikoinaan on tehty joku tutkimus siitä, että monille miehillä on kamala paikka, jos muija tienaa huomattavasti paremmin, kun hän itse.

• feelingggs

Meinaatko että ihminen valitsisi sitten kumppaninsa sillä perusteella että tilastojen mukaan ero on epätodennäköisempi ehdokas a:n kuin b:n kohdalla?

Minä olen aina ajatellut sen niin, että ihminen rakastuu ihmiseen, ei ammattiin, sotilasarvoon, taustaan tai "tasoon".

• perushoitaja.

mitä vikaa on lähihoitajassa, niitä tarvitaan paljon, kun väestö ikääntyy ja moni elää yli 90v.
      Kyllä sinunkin arvostuksesi hoitajia kohtaan muuttuu, kun olet paskat housuissa dementoitunut vanhus vanhainkodissa, jos elät kauan.
      Jos asenne vielä vanhana ukkona on tuo, niin olis hyvä että ne hoitsut antas sun olla onnellisena paskat ja pissit housuissa pitemmän aikaa, ennekö tulevat sua siivoomaan.

• SUPER/TEHY

Samaa mieltä, hoitoala nousuun....

• redright

Sinä siis keskityt kapitalismiin, hän humanismiin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe