Missä olisi edullinen ja hyvä polkupyörähuolto oulussa ? Kertokaa kokemuksia,hintoja kiitos. Olen uusi enkä tunne paikkoja. Kiitos etukäteen:)
Edullinen polkypyörähuolto?
110
22051
Vastaukset
- 16+10
Laihiainen on hyvä (http://pyorakorjaamolaihiainen.com/). Sieltä saa myös opiskelija-alennuksen osista. Paras paikka, missä olen huollossa käyttänyt. Hintoja en muista, mutta soittamalla se selviää.
Muita on mm. pyörä-suvala ja polkupyörätukku sekä jussin pyöräpiste. Suvalassa työn laatu on mun kohalla ollut huonoa ja siellä on kallista.- Huijatttu
"Suvalassa työn laatu on mun kohalla ollut huonoa ja siellä on kallista. "
Aivan sama kokemus täällä. Vein pyörän "perushuoltoon" niin olivat vaihtaneet kysymättä kalliitakin osia jotka minulle olisi kyllä välttäneet vielä. - pyäräilijä
Jussin Pyöräpisteessaä Tuirassa ynseä se vanha ukkeli, lieneekö omistaja? En ole toista kertaa mennyt siihen liikkeeseen, kun ei kerran oikein "jaksanut" minua palvella (oli kait liian pieni ostos...). Laihiaisella sen sijaan ystävällinen, nopea eikä niin kovin kalliskaan palvelu!
- paska suvala
Huijatttu kirjoitti:
"Suvalassa työn laatu on mun kohalla ollut huonoa ja siellä on kallista. "
Aivan sama kokemus täällä. Vein pyörän "perushuoltoon" niin olivat vaihtaneet kysymättä kalliitakin osia jotka minulle olisi kyllä välttäneet vielä.Ostin suvalasta vähän käytetyn pyörän. Tekivät pikahuollon sille ennen luovutusta. Olivat säätäneet vaihteet kohdalleen. Lopputulos: Vaihdevaijeri hankasi etummaiseen hammasrattaaseen niin että vaijerin kuori kului puhki parin kilometrin ajon jälkeen. Lisäksi vaihteet eivät olleet säädetty ihan kohdalleen. Piti itse säätää heti kun pääsin kotiin.
- laatutakuu haussa
Itse menen seuraavaksi Laihiaiselle tai Special Bikeen, jossa aina sain vanhan pyöränikin kanssa hienoa palvelua, uudessa paikassa en ole käynyt muuton jälkeen . Aleksanterinkadun pyöräkorjaaja ei osannut hommaansa, ikävä asenne ja hirveät taksat.
- cyclon
pyäräilijä kirjoitti:
Jussin Pyöräpisteessaä Tuirassa ynseä se vanha ukkeli, lieneekö omistaja? En ole toista kertaa mennyt siihen liikkeeseen, kun ei kerran oikein "jaksanut" minua palvella (oli kait liian pieni ostos...). Laihiaisella sen sijaan ystävällinen, nopea eikä niin kovin kalliskaan palvelu!
itellä samat kokemukset ja samat jalolla äänestykset
- Makkosen isäntä
Myllyojan pyörähuolto. Esim. taka-akselin vaihtaminen osineen ja töineen kustansi 30 euroa, kun muissa liikkeissä ei olisi edes tuota osaa saanut alle 60 euron, puhumattakaan itse työstä.
- Tyytyväinen
Vaikka Myllyojan pyörähuolto on minusta katsoen hieman syrjässä on kyseinen liike saanut minusta vakituisen asiakkaan. Miellyttävä asiallinen palvelu, tuotteet esitellään asiallisesti asiakkaan tarpeen ja pörssin mukaan, pieniä neuvojakin olen saanut. Olen suositellut ystävillekin ja liike on saanut ansaitusti uusia asiakkaita. Hintaa en ole tutkinut mutta joskus ostokseni ovat olleet edullisia.
Arvostan yrittäjää joka pyörittää Myllyojan pyörähuoltoa, tälläiset pienet yritykset ovat nykyään harvinaisia oli ala mikä hyvänsä!!
Hyvää jatkoa yrittäjälle,toivottaa vakituinen asiakas!
- oululaine naine
En vie enään koskaan pyörääni huoltoon Jussin Pyöräpisteeseen. Vein pyöräni sinne keväthuoltoon, joka myös tähän työmääräykseen kirjoitettiin hintoineen ja myyjä kertoi mitä siihen kuuluu. Menin sitten pyörää hakemaan, niin hinta ilmoitettiin ja oli monta kymppiä kallimpi mitä tämä kyseinen keväthuolto piti maksaa. No se selvis sitten...siihen lappuun oli lisätty muita toimenpiteitä mitä pyörään oli tehty minulta kysymättä mm. jalustin oli laitettu (jota en etes tarvitse, kun ei sitä lapsen istuimen kanssa voi käyttää, vaan aina laitan pyörän telineeseen tai nojaamaan johonkin)
Maksoin sen mitä pyydettiin, mutta enään en liikkeessä asioi. Myöhemmin kuulin , että kaverille oli luvattu kumin vaihto tiettyyn hintaan puhelimessa ja, kun pyörää meni hakemaan oli hinta yli kaksinkertainen siihen verrattuna. Olivat kuulemma ilmoittaneet VAIN kumin hinnan asiakkaalle, siihen sitten oli lisätty työ ym kulut mitä tuli. Mainittakoon , että näissä tapauksissa kyseessä siis naispuolinen asiakas. liekkö tekemistä asian kans...- KumiJaTyö
Kumin hintaan on totuttu Suomessa saamaan työt kaupan päälle.
Tästä lähtien miehetkin alkavat velottaa työstä,
naisethan sen taidon ovat aina osanneet.
- sitroen.
MIKSI polkupyörä pitää jotenkin keväthuoltaa?
Minä olen polkupyöräillyt jo yli 60 vuotta enkä koskaan ole tehnyt enkä teettänyt yhdellekään pyörälle mitään vuodenaikahuoltoja. Kun vikaa tulee, niin itse korjaan. Niin tein jo ennen kansakouluaikaa, tosin isä vieressä katsoi ja tarvittaessa neuvoi.
KUINKA KÄDETTÖMIÄ TE OIKEIN OLETTE ???- PieruPrrttrtt
On ne kädettömiä!
- PäätönKorjailija
nyt mä ymmärrän!
sun kantsis käyttää kypärää pyöräillessäsi! - Anonyymi
Yhdellä jalalla poljen, KOSKA lukkopoljin!!!
- Anonyymi
PieruPrrttrtt kirjoitti:
On ne kädettömiä!
Kädettömiä tai ei, miksi tuollainen kommentti? Käsittääkseni täältä haetaan vinkkejä ja ohjeita yms.
Ehkäpä sinäkin 60 vuotta pyöräillyt et itse ole ommellut pyöräilyhousuja yms. Taitoja on monenlaisia, eikä kaikkien tarvi osata kaikkea !!!
- ex-rajakyläläinen
Urheilu-Ulappa Patelassa. Kohtuuhinnat, nopea työ ja ystävällinen palvelu. Suosittelen.
- Patela on korpea!
Patelassa? No kumma kun ei Torniossa!!
- Mirkosss
Ei kannata ainakaan ikinä mennä Myllyojan pyöräpisteeseen, ihan paska paikka. Suosittelen kaikille vaikka jussin pyöräpistettä.
- hahshgdggh
jussi ja suvala perseestä.
- makkosen poika
Myllyojan pyörähuolto.. edullinen takuu huolto ja ukko osaa hommansa.. on kuulemma jo 26vuotta liikettä pyörittänyt ni kaippa sillä jonkinlainen ammattitaito ja asiakaskunta on!
- Nis hiki
Totta ,olen käyttänyt muutamaa pyörää. esim jussin pyöräpisteen "huoltaman" pyörän parsi..yleensä ollut vaan aika pitkät työjonot
- JJHSGGGGGjhshhh
Kannattaa välttää ainakin Suvalaa, pollevaa porukkaa, paitsi Kimmo
- polokija
Jussin pyöräpisteessä naureskelivat minulle, kun menin sinne yhtä pientä osaa ostamaan. Varmistin viikkoa ennen, että "onhan teillä se osa sitten viikon päästä".
Enpä mennyt enää osaa myöhemmin hakemaan. Ostin Ulapasta. Siellä oli paikalla, eikä keljuiltu asiakkaalle. Jussille en enää mene.
Saaristonkadulla on ollut myös hyvä palvelu siinä Special Bikessä. - Pyörä
Raksilan S-marketin yläkerrassa ...onko se nyt Citysport vai Intersport ...sekoitan aina.
Siellä on hyvää palvelua...hinnasta en osaa sanoa.- Anonyymi
Haloo sinne vuoteen 2013 - tarkistapa paikalliskarttas, vink-vink.
- Fi Ting
tuirasa yks eläkeläine siwa lähelä tekkee pimiänä kaliju ja skoter se aja kans. sinule huva biker
- huolimatonta jälkeä
Luulin Pyörä Pajaa Aleksanterinkadulla luotettavaksi, kunnes keväthuollosta velotti 115 e (alennuksen jälkeen): käsijarru korjaamatta, takapyörää ei saanut suoraan, kumi asetettu huolimattomasti, alkuperäistä pienempi hammasratas vaihdettu takapyörään (= raskas polkea), polkimet natisivat huollon jälkeen, ehdotti pokimien vaihtoa lisäkustannuksella vaikka vika ei ollenkaan itse polkimissa. Korjaajalla oli kiire lätistä ulkomaalaisittain ym vanhojen ukkojen kanssa, todella ylimielinen ja väheksyvä asenne. Ei nähtävästi osaa hommaansa.
- 162
Special Bike on ollut paras. Ei täydellinen alkuunkaan mutta silti. Kokemusta monesta paikasta ja monesta kaupungista.
Reilu satanen aina menee hybridin kanssa kun huoltoon vie.- Anonyymi
Minä käytän sen reilun sataseni muualle. Olen käyttänyt jo yli 70 vuotta. Vaan minullahan ei olekaan sitä insinöörin kuuluisaa paperipeukaloa. Sitä sellaista, joka on keskellä kämmentä ja johon se pöydällä lojuva paperi helposti tarttuu kun kättä työntää sen suuntaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käytän sen reilun sataseni muualle. Olen käyttänyt jo yli 70 vuotta. Vaan minullahan ei olekaan sitä insinöörin kuuluisaa paperipeukaloa. Sitä sellaista, joka on keskellä kämmentä ja johon se pöydällä lojuva paperi helposti tarttuu kun kättä työntää sen suuntaan...
Hei kuules - käytä ihan rauhassa viissatasesi vaikka naapurin kolliin jos siltä tuntuu. Jos kuulut siihen suorittavaan portaaseen, niin panepa musaa pari pykälää kovemmalle, ettei muut kuule, niin kerron sulle jotain: - Sulle on valehdeltu ihan kaikesta. Enempää sun ei tarvi tietää, ettei mene henkilökohtaiseksi ja elämän jatkumisen edellytykset säilyvät. Jatkakaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä saisi hyvän pyörähuollon on ketjun laittoa ja ehkä pyöräkumin laittoa.Pyörä on lähemmäs 20v mutta muuten hyvässä kunnossa..Ei ole tarvinnut aikaisemmin huoltoa.Onko täällä lähellä Maikkulaa.Kiitos
- VAROITUSxxx
Pyörä&Paja: 125 euroa uudet, halvat renkaat, ketjun ja yhden (vääränkokoinen!) hammasrattaan vaihto. Käsijarru korjaamatta, uudet polkimet olisi myynyt väkisin. Tuttumme korjasi itse, tietenkin ilmaiseksi, lopulta pyörän ajokuntoon. Varsinainen "huolto"! Intti vastaan, epäystävällinen. Ei vain osannut.korjata . Ei siis enää Aleksanterin kadun korjaamoon
- p-huolto
Entäs R T pienkonehuolto, Puolatie 10, huoltaa polkupyöriä myös.
- heikki19721
Special Bikessa Saaristonkatu oli halpa korjaus / huolto.
Perushuollon kannattaa tehdä itse, ei se vaikeaa ole. Tekemällä oppii. Naisetkin muuten arvostaa kun mies osaa tehdä käsillään jotain hyödyllistä. - Anonyymi
heikki19721 kirjoitti:
Special Bikessa Saaristonkatu oli halpa korjaus / huolto.
Perushuollon kannattaa tehdä itse, ei se vaikeaa ole. Tekemällä oppii. Naisetkin muuten arvostaa kun mies osaa tehdä käsillään jotain hyödyllistä.Pöh, tasa-arvon aikana korjatkoot naiset itse pyöränsä. Me miehet voidaan sillä aikaa laittaa ruokaa ja siivota
- ohikulkija2
Kempeleeseen on avattu uusi pyöräkorjaamo,joskus samalla paikalla oli joku eläintarvike liike,kannattais kysyä ku uusi yritäjä niin ei olis vielä hinnotellut itseään pihalle.
- Maastopyöräilijä
Edellä maintittu yritys löytyy netistä www.pyoravelhot.fi,
eli Tarjuspolku 1, 90440 KEMPELE on osoite. - Pyörähullu
Maastopyöräilijä kirjoitti:
Edellä maintittu yritys löytyy netistä www.pyoravelhot.fi,
eli Tarjuspolku 1, 90440 KEMPELE on osoite.Pyörävelhot, Kempele saa kyllä minusta vakioasiakkaan. Pyörähuolto ei todellakaan ollut kalleimmasta päästä ja pyörä oli poishaettaessa puunattu ja kiillotettu uuden veroiseksi ilman että pyysin sitä. Palvelu oli siis todella hyvää.
- miettunen1
Täältä myös pojot myllyojalle. Todella hyvä ja edullinen paikka. Pyörääni tehtiin kallis remppa ja liikkeestä soitettiin ja kerrottiin rehellisesti ettei tiettyä osaa tarvitse vaihtaa vaan huolto kustannukset jää pienemmäksi kuin arvioitiin. Pyörän saatuani huomasin että liike oli oikeassa ja vika korjaantu vaihtamatta osaa jonka itse diagnosoin vialliseksi! Säästin n 50e tällä rehellisyydellä. En harkitsekkaan muita paikkoja, lisäksi liikkeessä paljon "etuja" vakio asiakkaille, perus kuminvaihto vaimon pyörään saatiin nopsaa vaikka jonoa oli yli viikon eteenpäin.
- toinen miettunen
No ei kait muuallakaan ihan huvikseen uusia osia laitellaan eli tuskin tuossa mitään ihmeellistä on.
- Olli 55
toinen miettunen kirjoitti:
No ei kait muuallakaan ihan huvikseen uusia osia laitellaan eli tuskin tuossa mitään ihmeellistä on.
kyllä mulle on laitettu mm. sulavalassa. 7v-napaa ei alettu korjaamaan vaan se uusittiin koska työ oli siten helpompi ja rahaa tuli paremmin :/
- minä tunnen pyörät
Olli 55 kirjoitti:
kyllä mulle on laitettu mm. sulavalassa. 7v-napaa ei alettu korjaamaan vaan se uusittiin koska työ oli siten helpompi ja rahaa tuli paremmin :/
Tiedätkö, hyvä Olli 55, kuinka monimutkainen on seitsemänvaihteinen planeettavaihteisto?
Ei sellaisen korjaus ole mitenkään mahdollista Suomessa, näillä palkkatasoilla.
Uuden ostaminen Kiinasta on paljon halvempaa ja helpompaa. Siellähän on kosolti paljon halpaa työvoimaa tuollaisia näpräilemään.
Siis säästit rahojasi, et menettänyt.
Järkevä ihminen ei tietenkään tuollaisella navalla varustettua pyörää osta, käyttöpyöräksi. Torpedo 3-v on vielä toimiva napa, sekin melko monimutkainen. - olli y55
minä tunnen pyörät kirjoitti:
Tiedätkö, hyvä Olli 55, kuinka monimutkainen on seitsemänvaihteinen planeettavaihteisto?
Ei sellaisen korjaus ole mitenkään mahdollista Suomessa, näillä palkkatasoilla.
Uuden ostaminen Kiinasta on paljon halvempaa ja helpompaa. Siellähän on kosolti paljon halpaa työvoimaa tuollaisia näpräilemään.
Siis säästit rahojasi, et menettänyt.
Järkevä ihminen ei tietenkään tuollaisella navalla varustettua pyörää osta, käyttöpyöräksi. Torpedo 3-v on vielä toimiva napa, sekin melko monimutkainen.Moi. Tiedän jonkinverran kyseisestä navasta. Sehän on täynnä vaihdettavia osia mjtta eriasia onkin mikä osa koska helposti tulee juurikin uudennavan hintanen. Mutta olen katsonut vieressä yhdessä tälläkin palstalla mainituista firnoista kjn 7v napa avataan pöydälle ja jokin yksi pieni osa vaihdetaan uuteen. Paketti kasaan ja vola,toimi. Asiakkaalle huomattavasti pienemmät kulut kukn koko navan/rattaan ostaminen. Helpompaahan se ei ollut, helpompaa olisi ollut lyödä koko paketti uusiksi kerralla. Mutta ek kannata sanoa ettei navan korjaaminen ole mahdlllista :) -mutta tottakai, pitäähän työstäkin tuolloin maksaa ja hinta nousee eli siinä mielessä olen samaa mieltä että korjaaminen ei monestikkaan kannata saati 7v pyörän ostaminen,vielä vähemmän 8v :) mainitsemasi 3v on jees :)
- Anonyymi
olli y55 kirjoitti:
Moi. Tiedän jonkinverran kyseisestä navasta. Sehän on täynnä vaihdettavia osia mjtta eriasia onkin mikä osa koska helposti tulee juurikin uudennavan hintanen. Mutta olen katsonut vieressä yhdessä tälläkin palstalla mainituista firnoista kjn 7v napa avataan pöydälle ja jokin yksi pieni osa vaihdetaan uuteen. Paketti kasaan ja vola,toimi. Asiakkaalle huomattavasti pienemmät kulut kukn koko navan/rattaan ostaminen. Helpompaahan se ei ollut, helpompaa olisi ollut lyödä koko paketti uusiksi kerralla. Mutta ek kannata sanoa ettei navan korjaaminen ole mahdlllista :) -mutta tottakai, pitäähän työstäkin tuolloin maksaa ja hinta nousee eli siinä mielessä olen samaa mieltä että korjaaminen ei monestikkaan kannata saati 7v pyörän ostaminen,vielä vähemmän 8v :) mainitsemasi 3v on jees :)
Netistä löytyy 7v navan korjausohjeet. Pitää vain tulostaa kaikki paperille ja edetä ohjeitten mukaan. Onneksi minulle riittää 3v josta käytän yli 90 %:sti vain kolmosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netistä löytyy 7v navan korjausohjeet. Pitää vain tulostaa kaikki paperille ja edetä ohjeitten mukaan. Onneksi minulle riittää 3v josta käytän yli 90 %:sti vain kolmosta.
3v on surkeita - ei siinä ole kuin yksi käyttökelpoinen vaihde, jonka olet itsekin todennut.
5v, 7v, 8v ovat 100x parempia. Kestävyydestä en sitten väitä mitään...
- afewqrq
Ei ainakaan jussin pyöräpisteeseen kannata, asiakaspalvelu aivan 50 vuotta jäljessä. Aivan töykeää ja hinnat on niin yliammuttu.
- ksjdolsj
samaa mieltä jussin pajasta! Myllyojan putiikki on hyvä! Pariviikkoa sitten vein pyörän huoltoon ja samaan aikaan ilmeisesti oyssista (pyörissä luki OYS:) tuotiin pyöriä sinne useampikin, kuulosti että ennenkin ovat käyttäneet enkä ihmettele yhtään. Suvala ja jussi kannattaa kiertää kaukaa ja suosia näitä pienempiä pajoja! Aitto, myllyoja ja mitä näitä nyt on..
- sfdsfhhhh
Myllyojan pyörähuollossa se nuorempi henkilö on mielestäni todella asiallinen, vanhempaa (eli ilmeisesti omistajaa) en ole nähnyt kuin kerran, ainakin silloin todella mukava ja jutusteli niitä näitä siinä.. -Kaikilla lie huonoja päiviä joskus.. Oletteko te sen nuoremman kanssa asioineet?
- Luulen niin
Taitaa olla em. yrityksellä hommat vähissä kun on aikaa täällä kirjoitella...:)
- sfdsfhhhh
Heh, minunko kirjoituksista luulet että työskentelen em. yrityksessä? Ei varmasti 43v pyöristä juurikaan mitään tietävän hoitaja naisen palveluksia tarvita missään oulun pyöräliikkeessä :) :)
- torstai
Mitä sitten vaikka polkupyöräyrittäjä tänne kirjoittaisi saa hän kirjoittaa, on se parempaa luettavaa kuin iänikuinen toisille ihmisille ilkeily jota jotkut tekevät, kun muuta eivät osaa.
- torstain toivo
No siinähän sitä vahvistusta tulee
- ihmetys
torstain toivo kirjoitti:
Minullakin on tunne, että nokian toimari kirjoitteli salanimellä tuonne toiseen ketjuun jossa lumia 920:stä ihmetellään.. ei silläkään saralla ole töitä :)
- veetee
ihmetys kirjoitti:
Minullakin on tunne, että nokian toimari kirjoitteli salanimellä tuonne toiseen ketjuun jossa lumia 920:stä ihmetellään.. ei silläkään saralla ole töitä :)
No ei mene hyvin sielläkään. Onko yhtä läpinäkyvää kuin täällä
- läpinäkyvää
veetee kirjoitti:
No ei mene hyvin sielläkään. Onko yhtä läpinäkyvää kuin täällä
On joo.. se sanoi että nokia on hyvä.. muuten en olisi arvannut :D
- gokkonen
torstain toivo kirjoitti:
Suhun voisi vaikka sijoittaa kun olet moinen "selvännäkiä", hanki muuta sisältöä elämääsi! Kun kirjoittelet täällä asioita "faktoina" joista ei kukaan selailija tiedä varmuudella totuutta..
- maanantai
Samaa mieltä kuin torstai, ehdottamasti Taitaa meiltä suomalaisilta puuttua keskustelun taito. Asiallinen mielipiteenvaihto hukassa, varsinkin silloin kun ei tarvitse huutoonsa vastata! Nimenomaan juuri ilkeily tuntuu olevan valttia. Ei toinen ihminen ole tollo jos on asioista eri mieltä! Ikääntymisen myötä minäkin "tollo" olen ,toivottavasti jotakin oppinu elämäntavoista!
- 4d56gtg
Minä käytän Pärnäsen korjaamoa. On laadukas ja edullinen.
- Jari-Fani
Pyörä-Suvala on ehdottomasti paras ja asiantuntevin. Osaaminen maksaa.
Suvalan Jari on reilu jätkä ja hyvä kauppias.- on tyhmää maksaa liikaa
itse suvalako ne huollot tekee.luulis olevan muuta hommaa.
- Cannäri
on tyhmää maksaa liikaa kirjoitti:
itse suvalako ne huollot tekee.luulis olevan muuta hommaa.
Itse Suvala tekee kaikkea ja aivan koko ajan, ei leiki johtajaa. Ei ihme, että menestyy. Huollot kuitenkin huoltoporukka, ja hyvin uuden pyöräni huolsivat vaikka jotku varoittelivat muuta. Ulapassa myös hyvät huollot, uusi kauppias ei tosin lähellekään yhtä palvelualtis kuin edellinen. Uuden, kalliin pyöräni ostinkin Suvalasta ja enemmän kuin tyytyväinen olen ollut.
- Anonyymi
Cannäri kirjoitti:
Itse Suvala tekee kaikkea ja aivan koko ajan, ei leiki johtajaa. Ei ihme, että menestyy. Huollot kuitenkin huoltoporukka, ja hyvin uuden pyöräni huolsivat vaikka jotku varoittelivat muuta. Ulapassa myös hyvät huollot, uusi kauppias ei tosin lähellekään yhtä palvelualtis kuin edellinen. Uuden, kalliin pyöräni ostinkin Suvalasta ja enemmän kuin tyytyväinen olen ollut.
Minä en ostanut uutta pyörää vaan käytin nekin rahat muualle.
Ostin noin v 1985 wanhan Crescentin (oikeinkirjoitus?). Maksoi 15 mk ja se oli kytkykauppa: toinen pyörä tuli varaosiksi. Ei sen osat kyllä passanneet...
No, kunnostin itse. Ostin ketjut, monet laakerit ja saattoi siinä renkaissakin olla uusittavaa. Nyt olen noin 35 v sillä ajanut ja korjannut tarvittaessa. Takapyörä kaksivaihteisena - vesi pääsi sisään ja ruostutti pilalle. Ei ole uudessa kerrostalossa polkupyörälle paikkaa muualla kuin taivasalla telineessä... Vanteet ruostuivat puhki, piti ostaa 622 mm kun ei enää saanut 635 mm. Roskahuoneesta löytyi kolmivaihteinen takapyörä, vanne kahdeksikolla. Vaihdoin sen käyttöön. Etulamppu (made in Japan) ruostui puhki. SA-kaupasta löytyi aito DDR-läinen Solifer, hinta muutaman euron. Takalokasuojan pään maalasin lateksilla valkoiseksi, ettei PolPo siitä sakota.
Ja mallia kummallekin: Kun sillä pyörällä hurruuttelet, niin älä aja rukkia kivelle ettei mene koko mylly pilalle!
- sivusta seurannut
Tänne ei näköjään kukaan voi kirjoittaa kehuja kenestäkään kun joko yrittäjä itse ne muka kirkoittaa tai keksitään muuta negatiivista.. hankkikaa elämä oikeesti..
- 4 tähden illallinen
minä ainakin olen kirjoittanut omasta vapaasta tahdostani. Kehumani yritys ja yrittäjä ansaitsee täydet pisteet 5/5
- pikku pyöräilijä vai
Mullakin on Jussin pyöräpisteestä karut kokemukset. Vein huollettavaksi kun ketjut putoilivat alas. No aluksi pyörä toimi kuin unelma mutta pian ketjut alkoivat tippua uudelleen, ja nyt hiljattain alkoi vasen takapyörä rohista lokasuojaa vasten ja mitä enemmän yritän polkea sitä pahemmin pyörä pistää hanttiin eikä polkemalla kulje enää eteenpäin ollenkaan. Harmi kuin näin kävi vasta sen kolmen kuukauden jälkeen jolloin tekevät uudelleenkorjauksen veloituksetta. Maksoin 80euroa tuosta huollosta, monta osaa vaihdettiin uuteen.. enhän minä naisihminen tajua pyöristä mitään joten ehkä siinä oli saumaa vedättää ja ehdottaa osien uusimisiakin...
- sinkkuvaa1
onko siulla siis kolmirattainen ?
ajattelin ku sie puhut vasemmasta takapyörästä.
useempi ketjukin ilimeesesti ?
jos 80eurolla monta osaa laitettiin niin ei kuulosta kyl kalliil.
oisko ny se vasen takapyörä irti ? - Anonyymi
Olisit vain antanut naapurin miehen huoltaa niin olisi tullut kuntoon ja päiväkahveilla olisit selvinnyt jos olisi ottanut edes sitäkään. Minä ainakin korjaan naapurinaisten pyöriä tarvittaessa ja ilmaiseksi. Ei se ole minulta pois ja jos olisikin, niin onhan minulla rahaa niin etten juurikaan pas*alle taivu!
- Tyylitajuttomia
Vein muksun jopon Pyörä Suvalaan, kun takavanteen oli vähän kiero.
Ajattelin että laittavat uudet pinnat ja suoristavat vanteen.
No ne äijät oli vaihtanut koko takavanteen siihen,
ja kaiken huippu oli että takavanne oli normaali kirkas vanne.
Ja kun sitä kyselemään että olisiko tuohon Army-jopoon kuulunut matta vanne ja musta pinnat kuten entisessä oli, kun ainakin mun mielestä tyyli kysymys kun alkuperäinenkin matta ja army henkinen.
Ei ne edes tajunneet mitä mä tarkoitin, ihmettelivät vain että tuommoisia vanteita me yleensä laitetaan jopoihin.
No, varmaa sitten arvaattee että olen muistanut kehua tuota SUvalaa joka paikassa. - porvaripera
mää ajelen audilla
- ajelen pyörällä ja..
no se sun 87 vm audi on halvempi ku perus polkupyörä et en hirveesti huutelis.
- Anonyymi
ajelen pyörällä ja.. kirjoitti:
no se sun 87 vm audi on halvempi ku perus polkupyörä et en hirveesti huutelis.
Minä ajelen luultavasti 50 -luvun Crecentillä. Maksoin siitä naapurille noin v 1985 15 mk. Varaosia on pitänyt ostaa, osa löytynyt kädettömien taloyhtiön roskahuoneeseen viemistä, osa ostettu ihan rahalla. Eikä pesty, vahattu tai huollettu koskaan. Korjattu vasta kun mennyt rikki. Ja yhä toimii!
- 5000 km/v
Kyllä Myllyojan pyörähuolto ansaitsee ison kiitoksen palvelusta ja ammattitaidosta. Vaikea sanoa mikä huolto edullinen ja mikä ei... yleensä joka pyörään pitää tehdä erillainen huolto, eli erit osat eri pyöriin ja myös eri määrä työtä.
- 23tkm v
Joka pyörään eri huolto ja eri osat.....asiantuntija....heh.
- tietämätön
Ketkä suvalan mekaanikot on etes hyviä ja osaa hommansa? Ja ketkä taasen on ihan pässejä? Onko kokemuksia? Entä myyjistä?
- tsintsintsin
Linjaauto aseman kupeessa on Laren pyörä paja,,on tehnyt keväällä pyörän huoltoja 30 eurolla
- tsingiskaani
Lopettaa toimintansa 30.6.2014
- Veronkiertoa
Varmaan pakko oli lopettaa ja siirtyä toiseen paikkaan jatkaan pimeää toimintaansa ! Ei kiitos, en tue harmaata taloutta!
- Anonyymi
Veronkiertoa kirjoitti:
Varmaan pakko oli lopettaa ja siirtyä toiseen paikkaan jatkaan pimeää toimintaansa ! Ei kiitos, en tue harmaata taloutta!
Vaan minäpä tuen! Ei mene ne rahat heti aluksi matun eikä politrukin taskuun vaan vasta myöhemmin. Siihen väliin sopii monta hyvää asiaa.
- duupah6654
Oulussa näyttäisi toimivan Enet Bike niminen yritys. Ei kokemusta kun vissii aika tuore firman mutta edulliselta vaikuttaa hintojensa puolesta. Onko kokemuksia?
- hyvinvihainen
Joo älkää koskaan missään nimessä viekö Enet Bikelle korjattavaks. Tämän yrityksen omistaja kusettanut monia oululaisia yrityksiä ja omille työntekijöilleen ei ole maksanut palkkoja.
- Fillarroija
Fillarifoorumilla oli keskustelua että EnetBike liittyy Myllyojan pyörähuoltoon.
ainakin ollut sama osoite.
Fillarifoorumilta lainattua :
Näkyy vieläkin olevan paikka auki mekaanikolle ja jollekin ATK-tyypille. Pieni sherlokkaus asian tiimoilta:
http://yritys.taloussanomat.fi/y/enet-services/oulu/2718343-3/
Kuparilammintie 21 osoittaa täsmälleen Myllyojan Pyörähuollon tontille...- mää1111
Myllyojan pyörähuolto joutunut kyseisen huijarin hampaisiin..myllyojan pyörähuollolla ei ole mitään tekemistä enetbiken kanssa. Päin vastoin, pitkänlinjan yrittäjän tietoja on käytetty väärin.
- TakaisinEnVaihda
Suvalaa en suosittele kellekään. Jussin pyöräpisteessä on tosiaan yrmeä vastaanottom nyt etsitäänkin uutta paikkaa tositarkoituksella!
- pyörätpyörii
Pyörä-suvalassa ilman laittaminen renkaisiin ja ketjun rasvaaminen 80€, muuta eivät tehneet kun kuulemma muuten oli kunnossa. Vaihteet eivät kuitenkaan toimineet kunnolla huollosta tulon jälkeenkään. Tapahtui vuonna 2014.
Jussin pyöräpisteessä renkaan täyttö ilmalla 3€/rengas. 2015.
Kumpaankaan liikkeeseen en varmasti vie ikinä huoltoon yhtään mitään. - Tuiralainen
Jussin Pyöräpisteessä ensimmäisellä kerralla oli sisärenkaan vaihdon hintaan tullut 5 euroa lisää sovitusta summasta pyörää haettaessa. Toisella kerralla oli uusi itse ostettu kallis nastarengas vaihtunut johonkin muuhun vahingossa. Tämä huomattiin vasta jälkeenpäin päivien päästä. Onneksi suostuivat antamaan uuden nastarenkaan tilalle. Palvelu oli todella yrmeää ainakin sillä vanhemmalla kaverilla. Ilmeisesti varaa on. Mihin siis vien pyöräni jatkossa? Antakaa suosituksia.
- Anonyymi
Korjaa itse. Näin minä olen tehnyt jo yli 70 vuotta ja aina on kuntoon tullut. Pyöräliikkeisiin olen rahaa kantanut vain varaosista. Enkä paljoa niistäkään.
- DoristaNuppiin
Harhasen Sale on hyvä korjaaja, jos sattuu olemaan selvinpäin.
Sillä vaan ei oo puhelinnumeroa eikä osoitetta.
Doris-pullolla lähtee... - Kusetusta
Älkää ikinä viekö pyöräänne huoltoon tosiaankaan Jussin pyöräpisteeseen! Siellä osataan kyllä rahastaa, mutta asiantuntevuutta ja asiakaspalvelua sieltä ei todellakaan saa. Huoltaja on joku venäläinen joka ei ymmärrä eikä puhu kunnolla suomea, lienekkö ite edes koskaan pyörällä ajanut..
- hintalaatukohillaan
Uusi tulokas Oulussa Pyörähuolto Dynamo tekee hyvää jälkeä edullisesti. Ainakin kesällä ilmoittaa tekevänsä jopa kotikäyntejä vitosella. Helppo suositella kun on oikeesti hyvä!
- eipäolekohdillaan
Mitähän järkeä tuossa Dynamon touhussa on ? Käydään kotona putsaamassa pyörä ja otetaan hirveä hinta...huh huh.
- sujuvaahommaa
Tekee niitä kevythuoltoja halukkaille, kyllä. Korjaa myös melkeinpä mitä vain. Tee hintavertailu ja tule sitten tänne kirjoittamaan, jos on vielä kanttia! Dynamo on oikeasti hyvä. Hienoa että on nuoria jotka yrittää ja hallitsee hommat.
- jepjospavielä
https://www.facebook.com/ToppilaCenter/photos/a.472645422782410.103138.468286596551626/1057502914296655/?type=3&theater
http://www.ohsrk.fi/toppila-centerin-toimintamuodot/
Toppilassa. Kehu työn vastaanottaja ku jututin että yli 20€ ei työ maksa. Vaikka sitte mitä joutus tekemään. Käsitin että perus pesu ja rasvailu / tarkistelu kiristyksineen 10€ Pitää kokeilla. Omat uudet osat mukaan. Muuten käyttävät käytettyjä osia- Huhhuhhuuijaa
Kuulostaa ammattilaiselta :-)
En taida uutta pyörääni tuonne viedä - jepjospavielä
En kyllä minäkään :)
- zep11
Pyörätarvike Tmi Peltolassa..Tekee kuulemma edullisesti pyörien huollot
- enveis
Eiköhän nuo nyrkki pajat kannata kiertää kaukaa. Laman aikana syntyy pieniä yrityksiä kuin sieniä sateella vailla mitään ammattitaitoa. Ouluun tuntuu auto ja pyöräkorjaamoja tulevan ja menevän.
- Zipaa
Urheilu ulapassa Rajakylässä on pakkomyyntiä. Pyörähuollossa lisäsivät osia mitä en olisi halunnut. Kannattaa ainakin pyörää viedessä huoltoon hinta-arvio pyytää ja sanoa mitä on valmis maksamaan.
- Anonyymi
https://m.facebook.com/groups/279027688854307?view=permalink&id=2887502254673491
Tuolta Facebooking kautta minä käytin.
Toni korjannut pyöräni useana vuonna ja aina homma toiminut hinta alhaisempi kuin korjaamolla ja pyörä takaisin samanpäivän aikana :).
Puhelias kaveri tuntuu pyörät kiinnostavan.
Terveisin 40v nainen - Anonyymi
Tuiran Pyörästä Merikoskenkadulla on tullut luottopaja meidän talouden pyörille. Hommat hoituu, työn hinta pitää ja osat hinnoiteltu maltillisesti. Parasta on kuitenkin neuvot ja vinkit pyörän huoltoihin ja tuunauksiin/rakenteluihin.
- Anonyymi
Näyttääpä tosiaan se Oululainen Ossaaminen olevan just sitä, mitä olen aina epäillytkin. Eli ei edes polkupyörää osata itse korjata, vaan liikkeeseen pitää viedä! Itsehän sen muuten joku siellä liikkeessäkin korjaa...
Jos joku hienohipiäinen naisihminen ei viitsi käsiään polkupyöräremontissa liata, niin aina löytyy koiraspuolinen korjaaja. Eikä välttämättä tarvi luonnossa maksaa, päiväkahvitkin riittää.- Anonyymi
Teheppä kuule ite vapaaratas huollot, voimansiirron vaihdot. Keskiöpatruunan vaihdot, ja napahuollot ulko sekä sisävaihteisiin pyöriin niin katsotaan sitten se sun osaaminen... Teillä se "ossaaminen" on sitten sitä että "hetkinen nyt en kässänny että täällä onkin sitten ihania pieniä kynsiä, Pieniä laakereita, planeettapyörästöjä jotka kaikki vaikuttaa keskenään. Sitten meille tuodaan teidän rikkinäiset kalut ja pyydetään "voitko kasata tämän nyt sitten kuitenkin". /tuntematon.
- Anonyymi
Urheilu ulappa
- Anonyymi
Spezialbike laskuttaa ihmeellisesti takuutöitä asiakkaalta kun eivät löydä perusongelmaa. Sähköpyöräni moottori jumiutuu aika ajoin ja syy on epäselvä kun oire ei ole päällä pyörää huoltoon viedessä. Näin ollen takastuskulut tulevat asiakkaalle, harmittaa!
Kempeleessä Pyörämaailmasta erittäin hyvät kokemukset, suosittelen!- Anonyymi
Liekköhän vielä Pyörä Suvelasa se vanha kalju pappa töissä ? Taitaa pyörät olla muuttuneet hänen ajoistaan.
- Anonyymi
Pyörävelhot kempeleessä on todella asiantunteva paikka. Parasta palvelua ja huollon hinnat halvimmasta päästä. Eipä ole moneen vuoteen tarvinnut muualla käyttää. Asun Oulussa ja tarvittaessa hakevat pyörän vaikka kotoa.
- Anonyymi
Jussin pyöräpiste tuira. Mulla on 2 pyörää käytän aina pyörät jussin pisteessä huollossa
- Anonyymi
Mustosen pyörä Rautatienkadulla. Edullinen, ja hyvä laatu. Ja lauantainakin auki.
- Anonyymi
Tosi huono luvattiin huoltaa trek pyörä(SÄHKÖ)soitin siis lähtiessä ma ja luvattiin jo että to ois valmis.ok ei muutaku ajalleen sinne 70km.perille päästyä kertoivat etteivät huolla muualta ostettuja sähkäreitä kun tulikin yhtäkkiä kiire.Kolme Tsekkiä ostanut viime vuosina sieltä mut työsuhde sähkäri jää hankkimatta kyseisestä liikkeestä.
- Anonyymi
Itse käytin Pyörähuolto Oulussa ja tuli kyllä nopeasti ja edullisesti kuntoon! https://pyorahuoltooulu.fi/ Muista paikoista ei ole kovin paljoa kokemusta, mutta kannattaa varmaan kysyä etukäteen minkälainen jono siellä on.
- Anonyymi
Mistä näitä talliyrittäjiä riittää. Omaa yritystä ilmeisesti täällä mainostat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713