Näkökentässä väreilyä

piipero..

Pakko oli tänne kirjoittaa, josko jollain olisi samanlaisia kokemuksia. Elikkä tässä parin kuukauden aikana on näkökentässä molemmissa silmissä näkynyt outoa väreilyä. Vähän kuin veden pintaa katselisi. Tämä tulee ainoastaan kirkkaassa auringonpaisteessa tai jos päivä on muuten kirkas. Kun menee sisälle niin väreily menee suurimmaksi osaksi ohi heti ja hetken kuluttua ei näy ollenkaan. Mitähän mahtaa olla? Näkö ei ole huonontunut (silmälasit on), eikä silmiin satu. Silmälääkäri on viikon päästä, mutta ahdistaa hirveästi. Olenko tulossa sokeaksi??

12

23738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samat

      Sama tilanne yllätti tänään klo 11 . Pelästyin ja ajattelin, mitä teen ,minne menen ?
      Väreily kesti noin 20 min. ja haihtui sitten. Tuntui pelottavalta,kunnes ystävä soitti ja kertoi hänelläkin olleen joskus samanlaista oiretta. Oli kuulemma johtunut niskoista. Asia voi olla monesta muustakin kiinni,joten kannattaa seurata tilannetta ja hakeutua tarvittaessa tutkimuksiin ja hoitoon.Toivotaan parasta !

      • ..Piipero

        Kävin silmälääkärissä, joka tutki silmät tarkkaan (silmänpaineet, näkökenttätesti ja silmän uä) ja totesi silmät täysin terveiksi. Väreily johtuu kuulemma siitä, että silmässä kiertää paljon nesteitä ja jotkut ne herkemmin huomaavat ja kun sen on kerran huomannut niin sen näkee sitten vähänväliä varsinkaan kun ei tiedä mistä on kyse. Nyt kun tiedän sen olevan vaaratonta voin nauttia aurinkoisista päivistä eikä väreily enää häiritse. Huh!


    • samat mullaki

      Minulla sama homma ollut kohta 8 vuotta, tosin tummennetut lasit yleensä estävät väreilyn täysin tai hillitsevät sitä esim. keväthangilla. Minulla on -4.5 silmälasien kummatkin linssit ja erittäin tarkasti näen niillä, mutta tuo väreily on ärsyttävää, onneksi sitä ei muulloin näy.

      Sairastan myös migreeniä ja minulla on pahat niska-hartiajumit (teen toimistotyötä). Väreily on kovempaa yleensä silloin kun hartiat ovat pahasti lukossa tai olen väsynyt.

    • antsku2

      Kuinka usein teille tulee tällaista väreilyä? Mulla oli ehkä kuukausi tai pari kuukautta sitten ekan kerran, olin kaupassa ja totesin, että tekstit pitää lukea ekstra tarkkaan ja kotiin päästyäni vasemman silmän näkökentässä ikäänkuin alavasemmassa reunassa väreili, ihan kuin veden pinta olisi liplattanut siinä... Mulla on migreenitaipuvuutta, johon ei kuulu salamointia tai auroja vaan mulla on jäätävä jomotussärky ohimolla ja ajoittain on toisen silmän näkö sumentunut hetkeksi. Otin tuona päivänä panadolin ja menin silmät kiinni maate, oli nopeasti vaiva ohi.

      Eilen aamulla herättyäni ja mentyäni vessaan, tuli se sama liplatus vasempaan silmään näkökenttään. Otin Panadolin ja menin 10 minuutiksi silmät kiinni maate, helpotti. En tiedä pitääkö siihen edes ottaa mitään särkylääkettä, mutta minä otin kun ajattelin, että jos se on mulle ominaista migreeniä...

      Mitä mieltä olette? Migreeniä vai lasiaisen irtaumaa vai mitä tuo tuollainen on?

    • sokkopää

      Voi olla vaaratonta, mutta kannattaa kyädä silmälääkärissä. Joskus verkkokalvon irtauma alkaa tuon tapaisilla oireilla, ja silloin se on sitten hoidettava pikaisesti, ettei silmä sokeudu.

    • antsku2

      Ei ole kauaa kun kävin silmälääkärissä, siksi vähän ihmettelin kyseisiä oireita...

    • väreilevä ulla

      Minulla on samaa ollut jo parikymmentä vuotta.
      Itsellä tuo väreily enteilee migreeniä.
      Usein ehdin ottaa lääkettä, mutta aina en ja se kaataa sitten päiväksi petiin.

    • TIPAKANTYTTO

      MINUN SILMISSÄNI ON MYÖS SAMANLAISTA VÄREILYÄ. SAITKO OHJEITA SILMÄLÄÄKÄRILTÄ.

    • jusu15

      Minulla on ollut myös tälläistä väreilyä ja kun väreily on loppunut alkaa päänsärky joka kestää myös hetken
      Mitä pitäisi tehdä

    • mähvaa

      Itselläni on ollut tällaista monta vuotta mutta se ilmenee vain hyvin kirkkaassa ympäristössä. Usein ainoastaan aurinkoisina päivinä kun on paljon lunta. Huomasin sen ensimmäistä kertaa 4-vuotta sitten kun olin laskettelemassa. En tiedä mistä johtuu.

    • lukenujostain

      ilmiön nimi on visual snow
      joillaki näkyy joillaki ei ilmiölle ei ole muuta selitystä ku lasiainen irtoaa iän myötä tulee kuulema normaalia

      • Anonyymi

        Minulla on tuota aaltoilua, mutta lasiainen on jo irronnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe