Jännittää aivan hirmuisesti. Tänään soitettiin ja annettiin ohjeita ensi viikon leikkaukseen, huh. Pitää varautua olemaan yö sairaalassa, kivut voivat kuulemma vaatia sen. Nukutuskin pelottaa, pahoinvointimahdollisuus sen jälkeen. Apua. Nyt kaivataan positiivisia kokemuksia.
Nivelkapselissa ja AC-nivelessä jotain vikaa.
Nyt se olkapää leikataan!
26
5369
Vastaukset
- zsami
Hei
Mulla leikattu vasen olkapää v.2007 2krt. tähystyksellä, siksi 2krt. että yhdellä leikkauksella olisi tullut liian massiivinen toimenpide ja olkapäästä olisi voinut tulla ns. jäätynyt olkapää eli liikeradat EI täydelliset ym vajaat, nyt liikeradat täydelliset ja olkapää täysin kivuton ja oikein hyvä. Osaavia ovat kirurgit (ortopedit) ei he muuten pääsisi leikkaamaan olkapäitä. Nukutus on kiva, sanotaan että nyt alkaa tulee ainetta, ja n.1 sekuntti ja seuraavaksi heräät, kysellään otatko jotain syötävää leipää, kahvia =) Mulla ei ollut yhtään kipuja leikkauksen jälkeen, ja jos on niin kyllä he antavat kunnon rohdot. Tehdäänkö olkapäähäsi avo-, vai tähystys-leikkaus? Itsellä nyt oikea olkapää sökönä, olin just tällä viikolla magneetissa(MRI) ja ainakin labrum repämä ja olkapää löysä sekä pikkunivelessä jotain, odottelen tuloksia kotiin ja ens viikolla aika ortopedille, jos leikataan, ja toivon todellakin että leikataan ja pian =)
Tsemppiä sulle kovasti, ihan oikeasti ihan turha jännittää, hyvissä käsissä olet, itse arvostan ortopedejä suuresti.
Hyvää kevään jatkoa
T. Sami Turusta- kauhistus sentää
Hei Sami! Minulle tehdään tähystysleikkaus. Magneettikuvat otettu ja niitä "vaikea" tulkita. Vaikeata siksi, että niissä ei mitään suurempaa vikaa näy. Oireet viitaavat kuitenkin siihen,että korjattavaa on. Minun pitää kuulemma varautua kantositeeseenkin.
Leikkaus loppuviikosta, monta päivää vielä jännitettävä. Mitä vikaa olkapäässäsi oli? Oliko kyseessä tapaturma vai? Entä nyt?
- zsami
Hei
Kyllä mun mielestä ortopedi osaa tulkita magneetti kuvat tai ainakin radiologi. Itse niistä ei tajua ollenkaan =)
Jep, kantoside tulee se on varmaa se. Eka leikkauksessa mulla oli kantoside kanssa ainakin 2-3 viikkoa ja autolla ajelu kielletty, sairaslomalla olin vasemman olkapään takia 2v ja meni ammatti vaihtoon, vakuutusyhtiö uudelleenkoulutti. Ei ollut tapaturma vaan meni pikku hiljaa pahemmaksi, labrun repämä (laaja) ankkuroitiin 3:lla ankkurilla jotka hajoavat elimistöön ajallaan, taltattiin solisluun päätä, putsattiin olkanivel ja oli vissiin vielä jotain muutakin. Nyt vasen olkapää on tosi hyvä, kiitos siitä ortopedi Juha Ranteelle, joka leikkasi minut 2 kertaa, T-sairaalassa Turussa. Nykyään Juha Ranne on NEO-sairaalassa olkapää kirurgina/ortopedinä.
Nyt odottelen ensi keskiviikkoa mikä on ortopedin tuomio oikeasta olkapäästä, itse haluisin että se leikattaisiin ei se muuten hyväksi tule ikinä. Nyt olen työpaikan kautta asiakkaana Terveystalossa, ja onneksi kaikki menee vakuutuksen piikkiin.- kauhistus sentää
Hei
Kyllä ortopedi katsoi magneettikuvat. Sanoi, ettei niissä näy mitään erikoista. Päätti kuitenkin tähystää olkapään, epäilee löysyyttä jne. Ymmärsin myös, että solisluulle tehdään jotain, samoin putsataan olka.
Kerroit leikkauksesi menevän vakuutusyhtiön piikkiin? Mistä moinen jos kyse ei tapaturmasta? Leikkautan olkapääni Helsingissä ja hinta-arvio 4000 - 5000 euroa.
Minkä ikäinen olet?
- zsami
Ok, luulen että sun solisluun päätä jyrsitään/taltataan. Meillä hyvät vakuutukset firmassa, erittäin hyvät =) siksi vakuutus maksaa, oon 40v mies. Tänään tuli laput terveystalosta. Labrum revennyt kokonaan 360 astetta irti, ja muutakin esim. Ac-nivelessä....nyt vaan odotan tuomiota, ja toivon kyllä et leikataan...muuten menee vaan pahemmaksi :(
- kauhistus sentää
Hei taas!
Tänään soitettiin, että pääsen jo huomenna leikkaukseen. Tuli peruutuspaikka. No, nyt se on menoa, huh. Kerron sitten täällä mitä oli ja miten meni.
Muutama asia jäi mietityttämään sinun tapauksessasi. Mistä nuo olkapääviat sinulla johtuvat jos ei tapaturmaa tai muuta vastaavaa? Labrum revennyt jne. Tuo kahden viikon sairaslomakin kuulostaa lyhyeltä...minulle veikkailtiin paria kuukautta. Tiedä sitten mikä vika jne. Siitähän kaikki riippuu.
Toivotaan, että saat toisenkin olkapään pian kuntoon. Tsemppiä siis kummallekin.- zsami
Tsemppii leikkaukseen, ja olin siis 2 vuotta sairaslomalla vasemmasta olkapäästä yhtäjaksoisesti =)
En nyt muista tapaturmaa vasemmassa olkäpäässäni tapahtuneen, eli on voinut olla kauankin "rikki" ja pahentunut pikku hiljaa.
Puntteja olen nostellut nuorempana aika aktiivisestikkin ehkä siinä mennyt, tiedä sitten. Oikea olkapää rusahti viime toukokuussa painavan noston yhteydessä, maasta vasemmalle ylös nostettaessa, luulen että meni siinä sököksi.
- Kalle san
Moi,
Sulla näyttää olevan kokemusta. Neuvoisitko mua. Kaaduin töissä ja leikattiin helmikuussa. Tähystys viisi reikää, jänne poikki ja kalvossa kahdesta kohtaa repeytymä.
Side kuusi viikkoa. Kivut samat kuin ennen leikkausta. Lääkkeitä vaihdellaan, lääkäri on vihainen koska kipuja ei saisi olla. Liikkeet vajaa ja fyskaalista max kahdesti viikossa.
Tuntuu, että tulee hulluksi kun yöllä valvottaa neljää-viisi tuntia. Päivät menee kuin olisi humalassa. - zsami
Kannattaisi varmaan kuvata pian uusiksi, vaadi magneetti kuvaus sun olkapäähän....itse ainakin olisin jyrkkänä ja vaatisin kuvausta, ei enää oikein pitäisi olla kipuja mun mielestä kun leikkauksesta on jo pari kuukautta.
Tsemppiä sulle, noi kivut ei oo kivoja....tiedän kun mulla olkapäät on kans mitä on, toinen leikattu 2krt ja toinen leikataan piakkoin.- zsami
Tänään olin ortopedillä. ac-nivel pahasti turvoksissa ja ärtyisä. Labrum revennyt 360 astetta kokonaan irti. Tehdään ac-resektio eli jyrsitään/taltataan solisluun päätä, labrun sheivataan eli rispaantuneet pois ja ehkä ankkuroidaan, näkee vasta sitten kun on kamerat olkapään sisällä että ankkuroidaanko. Leikkaus ajankohta on joskus tossa vapun jälkeen.
- kauhistus sentää
zsami kirjoitti:
Tänään olin ortopedillä. ac-nivel pahasti turvoksissa ja ärtyisä. Labrum revennyt 360 astetta kokonaan irti. Tehdään ac-resektio eli jyrsitään/taltataan solisluun päätä, labrun sheivataan eli rispaantuneet pois ja ehkä ankkuroidaan, näkee vasta sitten kun on kamerat olkapään sisällä että ankkuroidaanko. Leikkaus ajankohta on joskus tossa vapun jälkeen.
Leikkaus tehty ja hienosti meni. Tehtiin AC-resektio, kapseliplastia, acromionplastia ym. Ei tarvittu mitään ankkureita.
Nukutus meni hyvin, ei pahoinvointia. Nyt sitten kuntoutan olkaani pikkuhiljaa. Jälkitarkastuksen jälkeen saan lisäohjeita.
zsami, tsemppiä sulle. Kerropa sitten mitä löytyi ja miten meni!
- sairas vääns
Tuohan on sulla pikkujuttu.
Käytännössä todella pieni toimenpide, melkein sama kun ei olisi leikattu ollenkaan. Onko tuo edes kipuillut, ei varmaankaan?
Kyllä olkaleikkaukset on eri maata, luokkaa. Tuo oli varmaan huvikseen leikattu, laiskalle ihmiselle joka valittaa.
Oikeat olkaleikkaukset on erilaisia, ankkureita tulee ym. Tuohan on kunnossa jo neljässä viikossa.- kauhistus sentää
Oli pieni toimenpide. Ei kipuja leikkauksen jälkeen, onneksi. Olkaleikkaus tämä oli jos et asiaa ymmärtänyt. Et taida olla perillä koko hommasta. No, onneksi vika löytyi ja se on nyt korjattu.
Ei onneksi ole tarvittu ankkureita. Minulla on korkea kipukynnys, hyvä juttu. Millaisiahan ne mainitsemasi oikeat olkaleikkaukset ovat! Oikean leikkauksen pitää varmasti olla kauhea, tuskallinen, paljon ankkureita, isot haavat jne. Silloin se on oikea ja oikeutettu leikkaus. Sitäkö tarkoitat? Onko itselläsi ollut epäonnea kun olet niin katkera?
zsami! Leikkaus kesti kaksi tuntia, sain hyvän lääkityksen ennen leikkausta ja sen aikana. Koko homma kesti 8 tuntia, eli sairaalassaoloa niin kauan. Kantosidettä ei tarvittu kun ei ollut yliliikkuvuutta eikä mitään poikki. Läheltä kuitenkin piti. Sairaslomaa 2 kuukautta. Kyllä tämä tästä. Hintaa 4600 euroa. Ortopedi oli huippu :) - sairas vääns
kauhistus sentää kirjoitti:
Oli pieni toimenpide. Ei kipuja leikkauksen jälkeen, onneksi. Olkaleikkaus tämä oli jos et asiaa ymmärtänyt. Et taida olla perillä koko hommasta. No, onneksi vika löytyi ja se on nyt korjattu.
Ei onneksi ole tarvittu ankkureita. Minulla on korkea kipukynnys, hyvä juttu. Millaisiahan ne mainitsemasi oikeat olkaleikkaukset ovat! Oikean leikkauksen pitää varmasti olla kauhea, tuskallinen, paljon ankkureita, isot haavat jne. Silloin se on oikea ja oikeutettu leikkaus. Sitäkö tarkoitat? Onko itselläsi ollut epäonnea kun olet niin katkera?
zsami! Leikkaus kesti kaksi tuntia, sain hyvän lääkityksen ennen leikkausta ja sen aikana. Koko homma kesti 8 tuntia, eli sairaalassaoloa niin kauan. Kantosidettä ei tarvittu kun ei ollut yliliikkuvuutta eikä mitään poikki. Läheltä kuitenkin piti. Sairaslomaa 2 kuukautta. Kyllä tämä tästä. Hintaa 4600 euroa. Ortopedi oli huippu :)Kuten tiesin. Tuo oli ns laastarileikkaus.
Oikeassa leikkauksessa on kantosidekin vajaat 2kuukautta. - Kauhistus sentää
sairas vääns kirjoitti:
Kuten tiesin. Tuo oli ns laastarileikkaus.
Oikeassa leikkauksessa on kantosidekin vajaat 2kuukautta.Onneksi ei sitten ollut oikeata leikkausta, tällä kertaa :). Sanon vielä, että onneksi ei! Tiedätkö muuten milloin käytetään kantosidettä? Silloin kun olkapää on ollut löysä tai silloin kun esimerkiksi jänteitä on ollut poikki tai lähes poikki. Poikki menneet jänteet ankkuroidaan kiinni. Löysä olkapää voidaan korjata kutistamalla nivelkapselia shaverilla. Joskus löysä olkapää joudutaan ompelemaan kasaan sulamttomilla langoilla. Löysän olan hoitoon kuuluu myös usein kantoside, jossa on loitontaja mukana.Sitä vasta onkin mukava pitää...ja jos olkapää on löysä, silloin kantosidettä pidetään yötä päivää, minkäänlaista liikettä ei sallita. Rannetta ja sormia saa liikutella. Kantosidettä pidetään yleensä 4-6 viikkoa. Usko tai älä, minulla on paljon kokemusta olkapäävaivoista, siis niistä oikeistakin leikkauksista.
Sinulla ei taida (onneksi) olla minkäänlaista kokemusta olkapäävaivoista saati sitten leikkauksista!!! Sen huomaa kirjoituksestasi. Mutta, taitava ortopedi osasi hommansa hyvin. Sen tiesinkin etukäteen. Valitsin oikean ortopedin, kiitos hänelle.19 - sairas vääns
Kauhistus sentää kirjoitti:
Onneksi ei sitten ollut oikeata leikkausta, tällä kertaa :). Sanon vielä, että onneksi ei! Tiedätkö muuten milloin käytetään kantosidettä? Silloin kun olkapää on ollut löysä tai silloin kun esimerkiksi jänteitä on ollut poikki tai lähes poikki. Poikki menneet jänteet ankkuroidaan kiinni. Löysä olkapää voidaan korjata kutistamalla nivelkapselia shaverilla. Joskus löysä olkapää joudutaan ompelemaan kasaan sulamttomilla langoilla. Löysän olan hoitoon kuuluu myös usein kantoside, jossa on loitontaja mukana.Sitä vasta onkin mukava pitää...ja jos olkapää on löysä, silloin kantosidettä pidetään yötä päivää, minkäänlaista liikettä ei sallita. Rannetta ja sormia saa liikutella. Kantosidettä pidetään yleensä 4-6 viikkoa. Usko tai älä, minulla on paljon kokemusta olkapäävaivoista, siis niistä oikeistakin leikkauksista.
Sinulla ei taida (onneksi) olla minkäänlaista kokemusta olkapäävaivoista saati sitten leikkauksista!!! Sen huomaa kirjoituksestasi. Mutta, taitava ortopedi osasi hommansa hyvin. Sen tiesinkin etukäteen. Valitsin oikean ortopedin, kiitos hänelle.19Tulihan se sieltä. Laastarileikkaus.
Tuolla pääsee piakkoin töihin. Siitä vaan reippaasti, ilman laiskuutta. - kauhistus sentää
sairas vääns kirjoitti:
Tulihan se sieltä. Laastarileikkaus.
Tuolla pääsee piakkoin töihin. Siitä vaan reippaasti, ilman laiskuutta.Tuli tuli...oletko kateelliinen :) Kevättä rinnassa, upea ilma ja mulla sairaslomaa. Eikä kipuja.Harmittaako? Palkka juoksee ja olo kohenee...
Sairas vääns ei tiedä mitään olkapääleikkauksista, hah!!! Tai jos sinut on leikattu, et ole käynyt spesialistilla...jollakin "puoskarilla" ehkä kun on noin kovat kokemukset. Ei mun leikkaus ole edes laastarileikkaus, paljon helpompi. Mulla onkin myönteinen elämänasenne, toisin kuin sinulla. - labb2
kauhistus sentää kirjoitti:
zsami! Leikkaus kesti kaksi tuntia, sain hyvän lääkityksen ennen leikkausta ja sen aikana. Koko homma kesti 8 tuntia, eli sairaalassaoloa niin kauan. Kantosidettä ei tarvittu kun ei ollut yliliikkuvuutta eikä mitään poikki. Läheltä kuitenkin piti. Sairaslomaa 2 kuukautta. Kyllä tämä tästä. Hintaa 4600 euroa. Ortopedi oli huippu :)Mulle sano eräs turkulainen huippuspesialisti, että jos pitää vaan vähä luunpäätä napsauttaa lyhyemmäksi ahtauman takia se on pikkujuttu. Eli ei se mikään huippuvaativaa kirurgiaa ole. Itselläni etuylä labrumissa paha repeämä ja nehän näkyy kyllä kuvissakin selvästi että leikattavaa on.
Se on vähän sama asia kun käydään polvessa vähän putsailemassa rikki mennyttä kierukkaa tai plicaa jos ei muuta löydy. Isommat nivelsidekorajukset on sitten niitä isompia juttuja.
Huono leikkaaja jos 30min juttuun on mennyt 2h. Muistathan että nukutuksen jälkeen esivalmisteluihin, kuten pesut ja alueen peittelyt y aikaa menee ihan varmasti tunti molemmista päistä yhteensä eli toimenpide itsessään ei ole 2 h kestänyt.
Hintaan sisältyy kyllä muutakin kuin huippukirurgin palkka.
Vai epäselvä tapaus, no rahaa virtaa ainakin lääkäreiden taskuun kun varman päälle ripsastaan sieltä vähän täältä. - kipunen
Kauhistus sentää kirjoitti:
Onneksi ei sitten ollut oikeata leikkausta, tällä kertaa :). Sanon vielä, että onneksi ei! Tiedätkö muuten milloin käytetään kantosidettä? Silloin kun olkapää on ollut löysä tai silloin kun esimerkiksi jänteitä on ollut poikki tai lähes poikki. Poikki menneet jänteet ankkuroidaan kiinni. Löysä olkapää voidaan korjata kutistamalla nivelkapselia shaverilla. Joskus löysä olkapää joudutaan ompelemaan kasaan sulamttomilla langoilla. Löysän olan hoitoon kuuluu myös usein kantoside, jossa on loitontaja mukana.Sitä vasta onkin mukava pitää...ja jos olkapää on löysä, silloin kantosidettä pidetään yötä päivää, minkäänlaista liikettä ei sallita. Rannetta ja sormia saa liikutella. Kantosidettä pidetään yleensä 4-6 viikkoa. Usko tai älä, minulla on paljon kokemusta olkapäävaivoista, siis niistä oikeistakin leikkauksista.
Sinulla ei taida (onneksi) olla minkäänlaista kokemusta olkapäävaivoista saati sitten leikkauksista!!! Sen huomaa kirjoituksestasi. Mutta, taitava ortopedi osasi hommansa hyvin. Sen tiesinkin etukäteen. Valitsin oikean ortopedin, kiitos hänelle.19Löysää yliliikkuvaa olkaa ei saa mennä väljentämään ollenkaan, tiesitkös? Toisilla joudutaan patistaa liikuttamaan kättä samassa vaivassa ja toinen ei saa liikuttaa 2-3kk ollenkaan saman leikkausen jälkeen. Ihmisetkin ovat yksilöitä.
- kauhistus sentää
kipunen kirjoitti:
Löysää yliliikkuvaa olkaa ei saa mennä väljentämään ollenkaan, tiesitkös? Toisilla joudutaan patistaa liikuttamaan kättä samassa vaivassa ja toinen ei saa liikuttaa 2-3kk ollenkaan saman leikkausen jälkeen. Ihmisetkin ovat yksilöitä.
Kyllä tuo asia oli alusta asti selvä. Minulla on kutistettu nivelkapselia löysyyden vuoksi. Olkapää oli kunnossa monta vuotta kunnes jouduttiin sitten tekemään kiristys langoilla.
Ihmiset ovat yksilöitä, mutta jos olkapää ollut löysä ja sitä korjattu...ensin ollaan kantositeessä pitkään ja sitten alkaa pikkuhiljaa liikuttelu. - kauhistus sentää
labb2 kirjoitti:
Mulle sano eräs turkulainen huippuspesialisti, että jos pitää vaan vähä luunpäätä napsauttaa lyhyemmäksi ahtauman takia se on pikkujuttu. Eli ei se mikään huippuvaativaa kirurgiaa ole. Itselläni etuylä labrumissa paha repeämä ja nehän näkyy kyllä kuvissakin selvästi että leikattavaa on.
Se on vähän sama asia kun käydään polvessa vähän putsailemassa rikki mennyttä kierukkaa tai plicaa jos ei muuta löydy. Isommat nivelsidekorajukset on sitten niitä isompia juttuja.
Huono leikkaaja jos 30min juttuun on mennyt 2h. Muistathan että nukutuksen jälkeen esivalmisteluihin, kuten pesut ja alueen peittelyt y aikaa menee ihan varmasti tunti molemmista päistä yhteensä eli toimenpide itsessään ei ole 2 h kestänyt.
Hintaan sisältyy kyllä muutakin kuin huippukirurgin palkka.
Vai epäselvä tapaus, no rahaa virtaa ainakin lääkäreiden taskuun kun varman päälle ripsastaan sieltä vähän täältä.Aika epäselvä ja erikoinen tapaus minä olen ollut. Tai miten sen ottaa. Magneettikuvissahan ei näy ihan kaikkia vikoja. Repeämät yms näkyvät tietty. Olkapään löysyys, arpikudokset, kalkit jne eivät näy.Ahdas olkapää pitäisi olla helppo hoitaa, perusjuttuja. Usko tai älä, hyvänäkin pidetty ortopedi voi sössiä sen. Kokemusta on.
Minulla on anestesiakertomus itselläni. Siinä kaikki kellonajat. Itse leikkaus kesti tunnin ja 41 minuuttia. Nukutuksen esivalmisteluihin meni 10 minuuttia. Kävelin leikkauspöydälle itse, laitettiin nippelit ja nappelit siinä pöydällä. Ortopedi oli heti valmiina.
Huippukirurgi otti noin 900, nukutuslääkäri 300, laitososuus oli suurin menoerä.
Kuka on tämä turkulainen huippuspesialisti? Onko samainen joka ottaa vastaan myös Hämeenlinnassa (polvispesialisti enemmänkin)? En ole kuullut turkulaisesta huippiolkaspesialistista?
- järki&maltti
Muistakaa välttää olkapään kuormitusta ainakin puoli vuotta, leikkauksen jälkeen on hyvä syy olla katsomossa. Joskus hyvä näinkin :D
Mun olkapää leikattiin 2008 lokakuussa, poistettiin luuta solisluun päästä ja sheivattiin rispautunet pois. Lisäksi suolaliuospiikitettiin repeymä olkavarren ojentajalihaksessa. Kaikki meni hyvin muuten, mutta n. 2 kk kuluttua olkapää jäätyi. Onneksi se suli itsestään n. 8 kk leikkauksesta. Maltilla tuostakin selvittiin. Hinta oli n. 4000 euroa silloin.- kauhistus sentää
Oikeassa olet järki&maltti. Vaikka pääsin tällä kertaa aika "helpolla" leikkauksen suhteen, parempi olla varovainen. Mulla on ohjeet tehdä ensimmäinen kuukausi vain kevyitä venyttelyjä, ei mitään raskasta. Jälkitarkastus reilun kuukauden kuluttua ja silloin saan lisää ohjeita. Tähystysleikkaus on helppo ja arvet pienet mutta kuten ortopedi sanoi....samat hommat tehty olan sisällä kuin avoleikkauksessa. Parantuminen vie oman aikansa.
Kiva kuulla, että jäätynyt olkapää nyt ok. Hyvää kevään jatkoa sulle!
Olkapaaproteesi
Jos jollakin on laitettu olkaluun päähän proteesi, siis puolitekonivel, voisitkokertoa kokemuksiasi. Kauanko toipuminen ja liikkeiden kivuttomaksi tuleminen vievät aikaa. Leikkaus ja jälihoito menivät hyvin.
Pire- sold.....
Mulla todettiin olkapään ultraääni kuvauksessa ja röngtenissä, löydöksenä artroosia glenohumeraalinivelessä ja ac-nivelessä pinnoilla epätasaisuutta ja osteofyyttinokkaa. Subdeltoidea bursassa nestettä hieman. Supraspinatuksessa ruptuura. Ortopedin mukaan supraspinatus jänne poikki.
Ortopedi lähetti fysioterapeutille ja nyt 3kk jälkeen ei ole tapahtunut mitään muutosta eli olkapää samassa tilassa ja fysioterapeutti sanoi , että ei voi saada kuntoutuksella kuntoon ja pyysi ottamaan lähettävään lääkäriin yhteyttä. Leikkausko edessä?
Mulla on ollut 2 kertaa keuhkoembolia ja veritulppien takia pysyvä marevan ( verenohennuslääke) hoito ja siksi on ortopedin mukaan todella riski leikata olkapää. Mulla on kovat säryt kokoajan ja yösärkyä, jonka takia en saa nukuttua kunnolla.Alkaa olla vitsit vähissä ja en tiedä miten mahtavat toimia jatkossa asian suhteen.Kuulostaa ihan samalta diagnoosilta kuin minulla. Onneks minulla ei ole marevan lääkitystä. Olkapää leikattiin muutama päivä sitten, ja leikkaus onnistui hyvin. Vielä öisin särkee, mutta päivät on jo lähes kivuttomat. Muutama viikko odottelua ja sitten alkaa kuntoutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764