Hei,
olen tässä pohdiskellut ja lueskellut netistä keskustelupalstoja ja ihmetellyt kovasti oman gynen toimintaa. Olemme mieheni kanssa yrittäneet 2 vuotta lasta tuloksettomana. Nyt olemme käyneet perustutkimuksissa (ei aukiolitutkimusta). Minulla ei muuta vikaa kun että ovulaatiota ei bongattu kierrosta, muuten kaikki arvot kunnossa. Miehellä spermaanalyysi oli moitteeton, jopa 16% siittiöistä laatuluokkaa. Nyt sitten antoivat clomi kuurin 2 tablettia kierron 5-9 päivä. ilman seurantaa... Pitäisikö ultra seurannassa käydä, monikkoraskaus riskin takia. Entä aukiolotutkimus? miten limakalvojen käy? Geuraava gyne aika 5kk päähän jollon luultavasti aukiolotutkimuskin tehdään.
Clomifen ilman seurantaa
3
374
Vastaukset
- HaaveiluaAinaVaan
Hei!
Mulle tehtiin aukkari ennen mitään lääkityksiä..Tottakai se on järkevä tehdä, mitä jos munasarjat onkin tukossa ja syöt kalliita hormonilääkkeitä, turhaan?
Eka clomikierto ultrattiin...enää ei. Ultrattiin kyllä mun ymmärtääkseni siksi että tiedetään kasvaako siellä mikään, ei sen takia että onko siellä monikkoraskaus alkamassa...
Aukkari voidaan tehdä kp12 asti...eli jos kierto on pidemmällä sitä ei tehdä, jos sattuisi olemaan raskaana.
Limiksistä en osaa sanoa mitään...... - pikkupulleroinen
Riippuu vissiin siitä onko kunnallisella vai yksityisellä hoidoissa.. Yksityisellä ne ultraa joka clomikierron ettei tuu monikkoraskautta mut kunnallisella ne ei vissiin ultraa kertaakaan.. Aika isolla annoksella ne heti sulle clomeja määräs.. kuullu vaan yleensä et ne aloittaa ne yhdellä tabletilla kp.5-9 ja sit seuraavat et miten vaikuttaa ja pitääkö annosta nostaa tuohon 2 tbl kp.5-9.. Mulla tuo 1tbl kp.5-9 autto ja munarakkula kasvo ja saatiin lupa heiluttaa peittoa kotosalla.. eipä tärpänny silloin eikä sen jälkeen (silloisessa miehessä vika, ja mussa kans mut hiukan vähempi..) Jossain kohtaa hoitoja siirryttiin yksityiseltä kunnalliselle ja siellä ne ilmoitti etteivät tee seuranta ultria clomikiertoihin (resurssien takia tai jotain sillaista).. kunnallisella puolella mulle vasta tehtiin aukiolotutkimus, olin sihen mennessä jo syöny muutaman clomi kuurin (molemmat puolet auki oli auki :)
- Kahden äiti
Kyllä täällä Kuopiossa KYS:n naistenpolilla ultrataan. Minä sain reseptin sieltä kun toista lasta ei alkanut kuulua. Ekalla clomikierrolla tärppäsi, tyttö nyt 2 vuotta. Tänään aloitin omin päin clomikuurin kun pillereitä jäi edellisestä... Lueskelin netistä, että on melkoisen paljon erilaisia käytäntöjä tuon seurannan suhteen... mietittiin kyllä miehen kanssa uskaltaako niitä nyt omin päin ottaa, mutta kun edellinen kerta meni täysin ongelmitta ja tosi paljon ihmiset niitä näkyy ilman ultria käyttävän niin tänään otin kp 3. (entisen ohjeen mukaan ;) )
Toivotaan parasta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1445548Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313962No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan02350Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392107Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv292012- 241953
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h201884- 421745
- 111654