Onko kellään muulla sellaista vaivaa, ettää pyöräillessä sattuu kovasti alapäähän, siis hiertää niin pirusti? Voisiko johtua jostain kuivuudesta ja mikähän troppi auttaisi? Olen lopettanut talvella hormonilaastareiden käytön, käytettyäni niitä 15 vuotta, tosin tätä vaivaa on ollut jo muutaman vuoden ajan. Kokomuksia voiteista tai puikoista?
Pyöräily tuottaa vaikeuksia
19
4164
Vastaukset
- paikallisesti
Paikallishoito käyttöön ja jollet halua enää hormonaalista, niin apteekissa on saatavana esim. Cicatridina ja pari muutakin merkkiä. Olen kokeillut Cicatridinaa, mutta viimeksi apteekissa oli toinen merkki tarjouksessa ja olen käyttänyt ja se tuntui vieläkin paremmalta.( en nyt muista merkkiä) Aloita käyttö ensin joka ilta parin viikon ajan ja sitten1 -2 krt/vko. Itse käytän välillä kuuriluontoisesti ja kyllä helpottaa todellakin.
- paikallisesti
Merkki on Repadina plus.
- 67v
Kiitos vihjeestä, pitää kokeilla jompaa kumpaa, noita konsteja kun on niin monia.
- Fillarimuija
Tuoksuttomia intiimigeelejä löytyy myös kuivuuteen ja arkuuten ihan apteekista.Siis ulkoisesti käytettäviä Ja sitten niksi: voit ihan hyvin käyttää pitempään pyöräillessäsi tavallista paksumpaa yösidettä. Tai pelkkää sidettä, parhaassa tapaukssa kahta päällekkäin. Kuulostaa Pirkka-niksiltä, mutta toimii :)
- paikallisesti
Fillarimuija kirjoitti:
Tuoksuttomia intiimigeelejä löytyy myös kuivuuteen ja arkuuten ihan apteekista.Siis ulkoisesti käytettäviä Ja sitten niksi: voit ihan hyvin käyttää pitempään pyöräillessäsi tavallista paksumpaa yösidettä. Tai pelkkää sidettä, parhaassa tapaukssa kahta päällekkäin. Kuulostaa Pirkka-niksiltä, mutta toimii :)
Toi side juttu on tosi huono vaihtoehto, sillä varmasti hiertää ja kirvelee vielä enemmän. Ainakin itselläni oli kuukautisten aikoihin tollasii kokemuksia:(
- Huono vinkki ;(
paikallisesti kirjoitti:
Toi side juttu on tosi huono vaihtoehto, sillä varmasti hiertää ja kirvelee vielä enemmän. Ainakin itselläni oli kuukautisten aikoihin tollasii kokemuksia:(
Ai? Mutta ap kysyjähän on 67-vee eikä ole menkkoja. Miten side voi kirvellä? No olemme erilaisia. Ehkäpä jollekin toisellekin se on hyvä vinkki, vaikka sinun kokemuksesi joltain toiselta ajalata onkin 'tosi huono' ja 'varmasti' kirvelee ja hiertääkin vielä.
- niksikö?
Huono vinkki ;( kirjoitti:
Ai? Mutta ap kysyjähän on 67-vee eikä ole menkkoja. Miten side voi kirvellä? No olemme erilaisia. Ehkäpä jollekin toisellekin se on hyvä vinkki, vaikka sinun kokemuksesi joltain toiselta ajalata onkin 'tosi huono' ja 'varmasti' kirvelee ja hiertääkin vielä.
Onhan se pyöräileminen tosi hankalaa tuplarättien kanssa ja siteet voivat aiheuttaa herkistymistä monellekin on vuodot tai ei!
- xxccccxx
Varmastihan se hiertää vielä pahemmin kuin aiemmin.
- melkein 67v
Satulaan kannattaa satsata, pehmeät hyvin istuvat aluspöksyt, ei mitään "horonaruja", jotka menee pehvavakoon. Siteitä en käyttäisi se saattaa pahentaa vaan.
- Fillarimuija
Mikä alkuperäistä sitten hiertää jos ei satula tai vaattee - sen kuivuuden lisäksi? Se sidehän on välissä pehmikkeenä. Mutta heti hyökkäsi muutama vastaan, vaikka tuskin ovat edes kokeilleet? Ehdotinkin pitkään pyöräilyyn tätä pehimikettä, jotka heti hiertäviksi, herkistäviksi 'tuplaräteikisi' leimattiin... Nykyajan siteet ovat niin hyvälaatuisia ja turvallisia, miten sellaisen lyhytkestoinen käyttö pyöräillessä voi pahentaa jonkun haarukkaa? Aiheuttaa herkistymistä? Apteekin tuotteet sen sijaan aiheuttavat monelle paranemisen sijasta lisää harmia.
Pyöräilkää tai valittakaa, kuka kumma viitsii enää vastata, kun saa arvostelyryöpyn hyväätarkoittavaan vastaukseensa? Onpas kärttyistä porukkaa. - NATUSANFANI
Fillarimuija kirjoitti:
Mikä alkuperäistä sitten hiertää jos ei satula tai vaattee - sen kuivuuden lisäksi? Se sidehän on välissä pehmikkeenä. Mutta heti hyökkäsi muutama vastaan, vaikka tuskin ovat edes kokeilleet? Ehdotinkin pitkään pyöräilyyn tätä pehimikettä, jotka heti hiertäviksi, herkistäviksi 'tuplaräteikisi' leimattiin... Nykyajan siteet ovat niin hyvälaatuisia ja turvallisia, miten sellaisen lyhytkestoinen käyttö pyöräillessä voi pahentaa jonkun haarukkaa? Aiheuttaa herkistymistä? Apteekin tuotteet sen sijaan aiheuttavat monelle paranemisen sijasta lisää harmia.
Pyöräilkää tai valittakaa, kuka kumma viitsii enää vastata, kun saa arvostelyryöpyn hyväätarkoittavaan vastaukseensa? Onpas kärttyistä porukkaa.En minäkään kehuis nykyajan siteitä, koska mulla on huonoja kokemuksia niistä ja pikkuhousunsuojista. Onhan ne pehmeitä, mutta kyllä hiostavat ja itse sain kutinaa niistä. Nyt kun olen siteistä päässyt, niin en niitä kyllä arvais pyöräillessä laittaa pönkköämään.
Jokainen täplää tyylillään ja fillarimuija saa käyttää siteitä pyöräillessä, jos se tuntuu hyvältä hänestä. Pehmeät puuvilla alkkarit ovat parhaita ja esim. sipaisu Natusan lastenvoidetta saa ihmeitä aikaan. Kannattaisi myös toistaiseksi jättää vesipesu kokonaan ja puhdistaa oljypyyhkeillä tai Natusan vauvan pyyhkeillä. Sillä tavalla sain oman alapääni kuntoon. Ap:n kannattais varmistua, ettei ole hiivaa!
Ei nuo edelliset vastaukset hyökkäyksiltä näytä, vaan kokemuksen ääneltä. - NATUSANFANI
NATUSANFANI kirjoitti:
En minäkään kehuis nykyajan siteitä, koska mulla on huonoja kokemuksia niistä ja pikkuhousunsuojista. Onhan ne pehmeitä, mutta kyllä hiostavat ja itse sain kutinaa niistä. Nyt kun olen siteistä päässyt, niin en niitä kyllä arvais pyöräillessä laittaa pönkköämään.
Jokainen täplää tyylillään ja fillarimuija saa käyttää siteitä pyöräillessä, jos se tuntuu hyvältä hänestä. Pehmeät puuvilla alkkarit ovat parhaita ja esim. sipaisu Natusan lastenvoidetta saa ihmeitä aikaan. Kannattaisi myös toistaiseksi jättää vesipesu kokonaan ja puhdistaa oljypyyhkeillä tai Natusan vauvan pyyhkeillä. Sillä tavalla sain oman alapääni kuntoon. Ap:n kannattais varmistua, ettei ole hiivaa!
Ei nuo edelliset vastaukset hyökkäyksiltä näytä, vaan kokemuksen ääneltä.En huomannut mainita, että pyöräilen kesät/talvet joka päivä jo n. 40 vuoden ajan.
- Fillarilla edelleen
NATUSANFANI kirjoitti:
En minäkään kehuis nykyajan siteitä, koska mulla on huonoja kokemuksia niistä ja pikkuhousunsuojista. Onhan ne pehmeitä, mutta kyllä hiostavat ja itse sain kutinaa niistä. Nyt kun olen siteistä päässyt, niin en niitä kyllä arvais pyöräillessä laittaa pönkköämään.
Ei nuo edelliset vastaukset hyökkäyksiltä näytä, vaan kokemuksen ääneltä.En kyllä käytä itse siteitä enkä mitään muutakaan. Tulipa vain mieleeni kun kilpapyöräilijät kaikki niitä käyttävät sekä hiertämisen ehkäisemiseen sekä siihen toiseen syyhyn. En ikinä laittaisi mitään lastenvoidetta alapäähäni, kyllä pitää olla asiaankuuluvat tropit. Kohta joku ehdottaa varmaan Tummelia :D Minä olen koko ajan puhunut pitkistä fillaroinneista, en mistään kauppareissuista.
- satulapeikko
Fillarimuija kirjoitti:
Pyöräilkää tai valittakaa, kuka kumma viitsii enää vastata, kun saa arvostelyryöpyn hyväätarkoittavaan vastaukseensa? Onpas kärttyistä porukkaa.No älä hermostu "fillarimuija", äläkä hämmästy, jos jollain alapää ei kestä enää sidettäkään.
Oikeasti kokemuksesta voin sanoa, että tosi kuivassa "paikassa" se side pahentaa vaivaa. En tiedä, mistä johtuu, onko ko. selluloosan käsittelyssä valkaisuaineita tai jotain.
Itselläni pahenee kuivuusongelma pikkushousunsuojien ja siteiden myötä.
Pyöräillessä auttaa satulan asennon korjaaminen niin, että satulan nokka käännetään hieman alaviistoon. Siitä on tosi suuri apu oikeasti. Satulaan voi itse kehittää pehmuketta ja ommella satulansuojus.
Ennen pyöräilyä kannattaa laittaa hyvissä ajoin kosteuttava emätinpuikko... (ei estrogeeniä sisältävä), sillä kuivuus on se joka aiheuttaa ko. arkuuden.
Estring- emätinrengas on myös hyvä apu kuivuuteen, eikä kirvele. - Kaikkitietävälle
Fillarimuija kirjoitti:
Pyöräilkää tai valittakaa, kuka kumma viitsii enää vastata, kun saa arvostelyryöpyn hyväätarkoittavaan vastaukseensa? Onpas kärttyistä porukkaa.Äläpäs jäkätä, kun et tiedä, että siteet voivat tosiaan ärsyttää ihoa.Sinun ihosi ei ole se ainoa tässä maailmassa!!
- 57v.
Kyllä siteet ärsyttää minuakin, varsinkin sellaiset, joissa on hajustetta mukana. Parhaimmat siteet ainakin minulle löytyvät LIDListä. Niissä on aloe veraa. Olen pyhkäissyt joskus siteisiin hieman jotain hyvää rasvaa kun lähden pyöräilemään. Jos side on kuiva, niin sehän imee alapäästä lopunkin kosteuden ja siitä seuraa vain lisää ärtymystä.
- Simple and easy
kyllä minäkin olen sitä mieltä, että side ja pikkuhousunsuoja on vaihtari-ikäiselle peffalle myrkkyä. Ei kestänyt nuorempanakaan kovin hyvin iho, vaan aina kuukautisten aikana oli ihoärsytystä, kunnes sain hormonikierukan ja sen jälkeen rättirumba väheni minimiin. 'Tyttäreni, joka on nuori, sanoo myös, ettei voi kaikkia side-merkkejä käyttää, kun ärsyttävät ihoa ja alapää on kuin tulessa muutaman rättipäivän jälkeen.
Minusta pitkään pyöräilyyn paras konsti on tuo alapään voitelu. Joku jo mollasi natusanin, mutta jos se vauvan pyllyyn käy niin miksi ei sitten aikuisen? Tummelikin mainittiin. Se taas erittäin vanhana ja moneen kertaan empiirisesti kansan keskuudessa testattuna, vähän moderneja lisäaineta sisältävänä perusvoiteena on varmaan yhtä toimiva. Tummeliahan ei enää edes myydä ns lypsyvoide nimikkeellä vaan aivan hoitovoiteena. Sillä ne pysyivät enennvanhaan emäntien kädetkin pehmeinä, vaikka joutuivat käsittelemään mitä karmempia aineita kylmistä vesistä aina lehmänpaskaan asti. Nykyajan ihmiset vaan on menneet niin hienohelmoiksi, ettei mikään yksinkertainen konsti ole mistään kotoisin vaan aina pitää olla eri voide eri reikiä varten.- NATUSANFANI
Samaa mieltä:)
- satunnais-pyöräilijä
Osta pyörään geelipehmuste. Itselläni on kait "luiseva" perse kun pyöräily on alkanut iän myötä hiertää vaikka sama pyörä ja pyöränsatula ovat olleet vuosikymmeniä. Geelipehmuste on auttanut. Siis ikävä kyllä ne pers-lihakset surkastuu iän myötä ja jalkoväli tuntuu pyörräillessä ihan erilaiselta nyt alta 50 kuin mitä se oli 20 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756