Ketipinor

ghureohguriheiu

Kärsin siis paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, adhd myös taustalla. Lähiomaisen kuoleman jälkeen meniin niin käsittämättömään paniikkiin, että pakko oli änkeä psyk avo-osastolle rauhoittumaan. Sieltä sitten määräsivät minulle lääkkeen nimeltä Ketipinor, 25 mg unettomuuteen ja kaiketi mielialaa tasaamaan. Sitä olen pistellyt menemään nyt kolmatta viikkoa.

Ja ongelma on tämä: niska on mennyt ihan jumiin, samalla myös kuumottaa, välillä koko selkää. Lihakset ovat jännittyneet ja kipeät. Kuume nousee välillä. Toissapäivänä meinasi lähteä ykskaks taju kaupungilla kävellessäni. Tuli vaan sellainen olo että verenkierto romahtaa just nyt. Vähän ajan päästä onneksi tuli parempi olo. Päässä tuntuu myös omituisia "paineenvaihteluita", jonka aikana tosissaan huimaa ja näkö hämärtyy. Sairauslistaani kuuluu myös sydänvika eli vsd, aorttavuoto, jokin "sydämen johtoratakatkos" ym., joten voisiko olla sydänperäistäkin...en tiedä. Yleensä lääkärit ovat sitä mieltä että kaikki on vain paniikkia.

Testin vuoksi otin 2 tablettia yhtenä iltana Ketipinoria, jonka jälkeen tuo lihasjännitys niskassa, päässä (!?), selässä, ja jopa vähän raajoissa meni ihan uusiin ulottuvuuksiin. Päätin sitten ihan oma-aloitteisesti jättää eilisiltana Ketipinorin ottamatta...ihan näin varmuuden vuoksi. Sitalopram ainakin aiheuttaa vähennys-ja lopetusvaiheessa minulle selkeitä sydänoireita, ja minulla on diagnosoitu joku harvinainen reaktio ko lääkkeelle.

Yritin laittaa viestiä psykiatrille eilen, ei ole vielä vastannut. Onko kellään vastaavia ongelmia Ketipinorin kanssa..?

10

3275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienääikinä

      On ollut. Käytin sitä aikoinaan 3kk ja oli pakko vaan lopettaa kun tuli niin paljon sivuoireita. Selässä tuntui omituiselta ikään kuin se olisi puutunut ja yöllä herätessä vessaan tuntui kuin olisin halvaantunut kauttaaltani. Se laukaisi myös sydäemen lisälyöntisyyden jota ei ennen koskaan ole ollut ja näihin päiviin asti on kestänyt nuo sydänoireet vaikka olen lopettanut ko lääkkeen. Voimakasta huimausta oli myös. Sekä pään tuntemuksia. Ehkä tuo lääke ei vain sopinut en tiedä. Ja hirvittää ajatella että joillain annoskoko on 300mg ja olen kuullut jopa 700mg annostuksista. En muista oliko tässä edes läheskään kaikki sivuoireet joita silloin 5 v sitten tunsin.

    • sdrftyu

      Ketipinorit myös lihottavat ja ihminen kuolee nuorempana, kun syö tätä neuroleptipaskaa päivittäin. Nykyään ei bentsoja määrätä, mitkä tuohon sinunkin oireisiin auttaisi. Koita yksityiseltä saada diapamia väliaikaisesti ja alota samalla joku ssri lääke.

    • Ei kiitos

      Pari kuukautta sitten lääkäri kirjoitti mulle sitä unettomuuteen, 25mg. Kärsin myös edelleen paniikkihäiriöstä, vaikka ystäväni kuolemasta on jo vuosia. Ihan sekaisin menin minäkin. Oireet ovat kyllä onneks helpottaneet... Muutaman viikon popsin Ketipinoria ja nukuinkin paremmin, mut esim. sydänoireiden pahennettua lopetin lääkityksen. Nyt käytän melatoniinia, muttei tunnu auttavan tarpeeksi univaikeuksiin.

      Juu, ihmettelen myöskin miten joillakin Ketipinoria käyttävillä ihmisillä on niin suuria lääkeannostuksia....!!!! Miten helkkarissa niiden kroppa kestää....

      • kaur85

        Mulla menee 300 mg eikä mitään jäykkyyksiä oo...


      • E -
        kaur85 kirjoitti:

        Mulla menee 300 mg eikä mitään jäykkyyksiä oo...

        Ketiapiini voi aiheuttaa hampaiden narskutusta ja sillä selittyisi iso osa oireistanne. Ts. bruksismi. Itselläni kasvo-, niska-, hartia-, yläselkä ym. kipuja!!!


      • topi7444

        mulla menee 600mg ketistä venlafaxin 225mg zyprexaa ja propraalia paniikkihäiriöihin eikä väsytä...


    • Cirie1

      Mulla menee seitsemääkin sataa toisinaan eikä tule kuin järjetön sydämen tykyttely. Mutta voin kuvitella, että noi oireet on toisilla ihan todellisia - keti on aika järkyttävä myrkky. (Mulla siis kaksisuuntainen, mutta bongasin otsikon for obvious reasons.)

    • df4d

      HUOMIO IHMISET! Mikäli neuroleptejä käyttäessänne koette sivuoireina lihasjäykkyyttä, sekavuutta ja kuumetta on otettava välittömästi yhteys omaan lääkäriin. Kyseessä on tällöin yleensä pahanlaatuinen neuroleptioireyhtymä mikä tarkoittaa että henkenne voi olla vaarassa. Siihen on kuollut monia.

    • ketipinor sucks

      Mulla Ketipinor aiheuttaa suun kuivumista, sydämen hidastamista ja painonnousua . Paska lääke joka aiheuttaa joillakin kouristuskohtauksia.

    • mDD!

      Mulla menee ketipinoria 600mg, eikä mitään sivuoireita ole. Lääkkeiden oireet on jokasella yksilöllisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe