http://m.suomi24.fi/node/10576205
Ihmiset ovat erilaisia. Toiset ovat liian samanlaisia, toiset liian erilaisia. Kuka on sopiva. Joku vastaa: se jonka kanssa on hyvä olla. Toinen: se joka auttaa meitä kasvamaan, tulemaan paremmiksi. Mä kelasin, että kumpikaan vastaus ei ole kattava. Aina toisen kanssa ei ole hyvä olla. Kasvu taas on pitkälti kiinni meistä itsestämme. Kun miettii aikaisempia suhteita, on vaikea vertailla. Eri ihmisen kanssa oli itsekin erilainen. Toinen ihminen reagoi eri tavalla minuun, hyvässä ja pahassa. Pidinkö itsestäni toisen kanssa enemmän. Saiko hän minut tuntemaan itseni hyväksi ja arvokkaaksi. Johtuuko se tunne minusta vai hänestä. Ihmiset ovat erilaisia. Pitäisi valita sopiva. Se, jota arvostaa myötä ja vastoinkäymisistä. En tiedä, mistä sopivuus lopulta muodostuu. Mutta ehkä kyse onkin yhteisistä arvoista, tavoitteista ja haaveista. Viime kädessä päätöksestä. Jos neljä viidestä osuu, se on pirun hyvin. Jos kolme viidestä, se on ok. Sen alle jos mennään kun katsotaan viittä asiaa, mitä suhteesta kaipaa, ollaan heikoilla. Katson viittä asiaa, joita elämältä kaipaan. Ne ovat kaikki minusta itsestäni kiinni. Kyse onkin siitä kenen kanssa ne voin saavuttaa. Tämä oli luova tauko. Yllä oleva linkki kertoo siitä, miten eri tavoin ihmiset katsovat asioita, kukin omasta vinkkelistään. Kaikella on tarkoitus. Jokainen löytämään omansa. Se ei ole aina sitä mitä haluaa, mutta usein se on sitä mitä tarvitsee.
Valinnoista
9
252
Vastaukset
- Ed.
Väärä linkki ja toisaalta oikea. Anyway, tää oli tarkoitus laittaa.
http://m.suomi24.fi/node/10562434 - siinäpä se
Hyvin tyhjennetty, analysaattori :).
- hyvää mieltä
Niinpä, elämä on usein tuntematonta ja me teemme sen omilla valinnoillamme omanlaiseksi. Voimme sivuuttaa mahdollisuudet tai saada onnistumaan mahtavan elämän, riippuu asenteestamme. Kuitenkin ajattelen, onko niin, että valintamme johtuvat niistä lähtökohdista, jotka meille suodaan. Toisilla parempi ja rakastavampi koti toisella taas ei. Silloin heillä, joilla ei ole tähän kaikken hyvään mahdollisuutta, tarvitaan enemmän paneutumista, yrittämistä, voimia luoda hyvä elämä. Mutta mikä antaa halun pyrkiä eteenpäin, kohti parempaa. Heitä ei ole lannistettu, heillä on usko parempaan, asenteeksiko sitä sanotaan? (Jotkut kulkevat Jumalan johdatuksessa.)
- ap.
Se on sisäistä voimaa. Sitä että ei suostu jäämään kiinni epäonnistumiseen, vaan näkee tappiossakin tai lopussa uuden alun. Jossain vaiheessa tietää, ettei voi korjata lapsuuttaan ja niitä eväitä, jotka sai. Mutta itselleen voi olla hyvä. Kun siihen pääsee ja luottaa itseensä, alkaa uskoa, että elämä kantaa. Ja kantaahan se. Kun kuulee pienten lasten äidistä syöpäklinikalla tai nuoresta miehestä, joka syöksyi junan alle, kysyy välillä itseltään, mitenkä mä haluan oman aikani käyttää.
Mulla on sen verran aikaa kuin mulle annetaan. Kenen kanssa mä haluan sen ajan käyttää. Yksinkin pärjää ja välillä tekee hyvää olla yksin, mutta jokin minussa sanoo, ettei se ole minua varten. Kyllä mut on luotu elämään toisen kanssa. Ei yksin suhteessa, vaan läheisessä suhteessä. Mä listasin tänään, mitä haluan parisuhteesta. En ole tehnyt sitä ennen. Kyllä ne varmaan on tutkimuksissakin top 5 kärjessä. Normikamaa. Kaikkea mitä kotona ei ollut.
- sikälimikäli
vielä joskus alan styylaan jonkun kanssa, siihen on vain yksi edellytys, "vaatimus".. ja se on rakkaus..ilman sitä en ala..ja jos on rakkautta, se kyllä ohjaa....
- Justiinsa noin
Oikein. Ei pidä tyytyä vähempään. Ainakin pitää olla potentiaalia yltää rakkauteen. Joskus se teettää työtä.
- eikä teetä työtä
josse on oikeaa rakkautta, se on täydellisen vapaa kaikesta.no okei ihan helvetin harvinaista, muttei mahdotonta, joskus törmätä sellaseen.
- Justiinsa noin
Ei rakkaus vaadi työtä, jos se on kaukorakkautta, puhtaasti hengellistä toimintaa. Se on suhde, joka teettää töitä, ja jota rakkaus kantaa. Etsi täydellistä rakkautta, toivon että löydät sen. Mä en halua suhdetta ilman rakkautta enkä rakkautta ilman suhdetta. Hemmetisti saa tehdä töitä että joskus toteutuu. Tarkoitan henkistä, en fyysistä työtä. Puhutkohan sä rakastumisesta vai rakkaudesta. Anyway, hienoja tavoitteita sulla.
- nautiskelen
Jännä miten tämänkin palstan keskustelujen taso heittelee ihan äärilaidasta toiseen. Juu, erilaisia ollaan ;).
Kiitos vaan kaikille hienoille keskustelijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784