Eli lyhyesti selitettynä: takana 3v avoliitto joka sitten kariutui tähän raskauteen. Tällä hetkellä siis rv 17. Exäni oli muutenkin vähän "lapsi" itsekin vaikkakin minua 5 vuotta vanhempi (itse olen 22v). esim jätti vuokria ja laskuja maksamatta jne. ja loppupeleissä asiahan kostautui niin että kun en itse saanut opiskelijana isoja vuokrarästejä maksettua, niin luottotietomerkintä sieltä sitten häädön kera ropsahti. Muutimme sukulaisieni "kesämökkiin" (onneksi talviasuttavaa laatua, tosin aika ankeaahan se elämä siellä oli..).
Nyt siis eron jälkeen jouduin muuttamaan äitini luokse kaupunkiin, kun ei muutakaan realistista asuinpaikkaa ollut. Äitini asuu n. 40m2 kaksiossa.
Päätin kuitenkin lapsen pitää, ja tahdon hänet myös itse kasvattaa. Totuus on kuitenkin se, etten voi mitenkään asua äidilläni kuin tilapäisesti (johan nuo neliötkin kertovat ettei vauvaa tänne saisi mitenkään mahtumaan)..
Luottotiedot menneet vuoden 2014 loppuun asti. Suurimman osan rästeistä olen saanut maksettua (exänihän pesi kätensä koko jutusta saman tien, eli kaikki vanhat yhteiset laskut ovat minun niskoillani). Sukulaisilla ei mitään "taikatemppuja" ole että voisivat asuntoa yms. tarjota.. Paitsi se kesämökki, mutta käytännössä asuminen siellä ei onnistuisi. Puulämmitteinen kun on ( sähkö, eli hintaakin asumiselle tulisi mielettömästi), lumityöt olisi itse tehtävä ja mökki on vanha ja talvisin kylmä. Kylpyhuone on rempattu viimeksi 80-luvulla, eli vauvan vaipanvaihtoon yms. tarkoitukseen aivan surkea. Kylmäkin tosiaan (viime talvena kylmimmillään 16'c kun patterit oli käännetty täydelle teholle), ei siellä vauvan kanssa asumisesta tulisi mitään. Välimatkatkin on pitkiä eikä minulla ole autoa, joten esim. työ- ja opiskelumahollisuudet käytännössä nollat. Eli se vaihtoehto on nyt realistisesti ajateltuna poissa pelistä.
Osaako kukaan antaa minulle neuvoa mitä voin tehdä?? Miten voin saada luottohäiriömerkintäisenä asunnon, varsinkin kun se merkintä on tullut maksamattomista vuokrista!? Auttakaa.
asunnoton ja raskaana
11
1673
Vastaukset
- KTYJHERT
Itsellänikin on luottotiedot menneet mutta aina olen vuokra asunnon löytänyt tarvittaessa. Yhden olen hommannut sosiaalitoimiston kautta, mutta yleensä ne ovat jotenkin huonolla alueella tai korkea vuokra joten olen huomannut että paremmin saa asunnon kun etsii netistä yksityisiltä vuokranantajilta esim. täältä:
http://www.myyjaosta.com/search/list?_filter=&_tradeTypes=1®ionIds=[]&municipalityIds=[]&outsideFromCountry=&country=&minPrice=&maxPrice=&userType=&_withImages=on&categoryFilters=30000;32000&searchOptionsOpen=false&openCategoryFilters=30000&_openCategoryFilters=&_categoryFilters=&_categorySelected=&campaignId=&_filter=_filter&userId=&status=&query=
TAI
http://www.nettiasunto.com/pikalinkit/vuokra-asunnot
Kannattaa olla vuokranantajalle rehellinen ja kertoa avoimesti luottotietotilanteesta ja taustoista.- KTYJHERT
Tässä uudestaan tuo eka osoite josta kohdasta kiinteistöt löydät vuokrattavana olevat /www.myyjaosta.com
- apuako?
Ensinnäkin selvittäppä onko nuo laskut ja vuokrat sinun nimiläsi? Nehän sinä selvität ensin. srk voi sinua ehkä tilanteessa auttaa ja kaupunkiakin kannattaa kokeilla. Pyydä apua neuvolasta.
- ..,.,
sosiaalitoimistosta voi saada ihan hyvältä alueelta hyvän ja edullisen asunnon monesti ne vaan ehdottaa jotain kaupungintai jonkun muun vuokraamaa asuntoa mahdollista myös saada apua takuuvuokraan ja vuokran maksuun! mahdollisesti myös vanhojen vuokrien maksuun voi saada apua! kannattaa varata aika ja käydä kertomassa tilanteesi! tsemiä sinulle! :)
- ------
Kyllähän lapsen kanssa on asunto oltava ja se on viime kädessä kunnan pakko sinulle järjestää. Haet asuntoa aktiivisesti ja kerrot kysyttäessä tilanteestasi rehellisesti. Jos taas joku yksityinen jättää kysymättä, niin en kauheasti alkaisi mainostaa luottotietohäiriötä. Mutta sosiaalitoimistoon vain ja kerrot tilanteen, niin homma selviää kyllä. Toki sinun täytyy itsekin sitä asuntoa hakea, ei vain odottaa, että joku sen sinulle tulee tarjoamaan kotiin.
Ongelmanasi saattaa olla se, että sinulla tavallaan on jo asunto äitisi luona. Niinpä sinun pitäisi ehkä pyytää äitiäsi ilmoittamaan kunnalle, että et voi enää asua hänen luonaan sitten kun lapsi syntyy. Silloin sinusta tulee oikeasti asunnoton ja alaikäisen lapsen perheelle on asunto kunnalta löydyttävä.
Ja varmista tosiaan se, että onko todella niin, että exäsi on kykeneväinen pesemään kätensä niistä yhteisistä maksuistanne. Jos vaikka saisit osan veloista hänen piikkiinsä, niin pystyisit maksamaan oman osasi (oletkohan jo maksanutkin) ja luottotietosi puhdistuisivat. Moikka.
Mulle on käynyt melkein sama kun sulle. ja tien tunteen,se ei ole helppoa. asusteletko missä päin? Ja kyllä sulle jos tosiaan olet yh-äiti,niin sosiaali toimiston pitäisi järjestää kämppä. ei ketään voi kadulle laittaa.- AnonyymiUUSI
Pitäiskö opetella menemään järki edellä eikä himo. Sitä vaan otetaan spermat tuheroon,ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi kaikkien maksaa eläminen?
- ap
Hei!
Tällä hetkellä asun pk-seudulla. Asumiskulut ovat mielettömät täällä päin, varsinkin yh-äidille...
Pahin pelkoni on se, että lapsi otetaan minulta pois koska omaa asuntoa minulla ei ole... Tuttavani ovat kuitenkin tyynnytelleet, että nimenomaan EI oteta lasta pois, vaan kotikunta järjestää katon lapsen ja äidin pään päälle.. Mikään soluasunto, turvakoti tms ei ole tietenkään unelmani, mutta semmoisesta olisi hyvä lähteä liikkeelle. Ikääkin minulla on jo sen verran että "kotona asuminen" ottaa psyykeen pitemmän päälle. Varsinkin kun jo 16-vuotiaana kotoa lähdin ja hyvin omillani pärjäsin.. kunnes sitten tapasin exäni...
Jos on kokemuksia tms. joita joku haluaisi jakaa kanssani niin kerro tänne ihmeessä. Varmasti hyötyä monelle muullekin. :) - mamma__90
Heippa! minäkin kehottaisin neovolassa kertomaan tilanteestasi ja ottamaan yhteyttä sosiaalitoimeen taikka suoraan ensi/turvakoteihin :) ! ystäväni oli lapsensa kanssa ensinmäisen vuoden ensikodissa(ihan oma asunto) ja sanoi että oli hyvä järjestely,sieltä sitten auttoivat eteenpäin.
kyllä sinä varmasti kodin saat :) ! ei kaupunki voi jättää sinua asunnottomaksi!
sitten vaan kelaan ja sossuun ja jyrkkänä kerrot tilanteen ja vaadit sinulle kuuluvat etuudet.
tsemppiä :) ja onnea raskauteen! - AnonyymiUUSI
Ai teitä on enemmänkin. Minunkin tytär raskautui hullun kanssa ja muutti minun luo,haukkuu kun rahani ei riitä elättämään häntä ja hänen lapsia. Pelkään saavani häädön,kun meluavat tässä olematta kirjoilla. Joku päivä ehkä häivyn kauas pois!
- AnonyymiUUSI
Tehdään lapsia persaukisena ja sitten kuvia someihin hienoissa vaatteissa,vaikka on taloudellisesti umpikujassa. Mutta kulissit pitää olla kunnossa. Voi voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982