Kaunis nainen ei voi olla masentunut pahasti

Kirjoittelijamppa

Kaunis nainen ei voi olla masentunut todella pahasti, vaan hänen masennuksensa voi olla korkeintaan lievää ja "masennusta".

Pahalla masennuksella tarkoitan sitä, että hän ei enää suoriudu päivittäisistä toimista lainkaan tai juuri lainkaan niin, että hän kykenee vaivoin vain välttämättömimpään kuten kaupassakäyntiin, ja työhön/opiskeluun hän ei kykene. Pahassa masennuksessa ihminen myös linnoittautuu kotiinsa niin, että ei tapaa juuri ketään eikä mm. harjoita seksiä.

Kauniilla naisella tarkoitan oikeasti kauniita naisia, joilla on pituutta, hoikkuutta, pitkät sääret jne. Suomalaisnaisistakin löytyy paljon sellaisia, jotka saavat laittautumalla itsensä näyttämään kohtalaisilta, mutta katukuvassa todellisia kaunottaria löytyy paljon vähemmän.

44

1187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L.A.M

Jep. Pärstäkertoimestahan se on kiinni.

terv. poikkeuksellisenkaunisnainenjokaonmenettänytelämänhalunsa

• Kirjoittelijamppa

Poikkeuksellisen kaunis elämänhalunsa menettänyt,

mikä sinut sai elämänhalusi menettämään?

Menikö kenties ihmissuhteissa kuten poikaystävän kanssa pieleen vai menetitkö elämänhalusi jo ihan miettiessäsi, että onko elämässä mitään järkeä noin ylipäätään? Vai miksi?

• L.A.M
        Kirjoittelijamppa kirjoitti:

Poikkeuksellisen kaunis elämänhalunsa menettänyt,

mikä sinut sai elämänhalusi menettämään?

Menikö kenties ihmissuhteissa kuten poikaystävän kanssa pieleen vai menetitkö elämänhalusi jo ihan miettiessäsi, että onko elämässä mitään järkeä noin ylipäätään? Vai miksi?

Kiitos kysymästä, paljon pahempaa tapahtui kuin 'vain' ihmissuhteen menetys. Yhtään sellaista väheksymättä sinänsä!

Mihin muuten perustat tämän olettamuksesi? Ihan neutraalisti nysyn..

Itsellä kärsimys on niin suuri että tuollaiset pinnalliset asiat ovat täysin irrelevantteja.

• Kirjoittelijamppa
        L.A.M kirjoitti:

Kiitos kysymästä, paljon pahempaa tapahtui kuin 'vain' ihmissuhteen menetys. Yhtään sellaista väheksymättä sinänsä!

Mihin muuten perustat tämän olettamuksesi? Ihan neutraalisti nysyn..

Itsellä kärsimys on niin suuri että tuollaiset pinnalliset asiat ovat täysin irrelevantteja.

Olettamukseni on se, että kauneus tuo naiselle itsevarmuutta ja seuraa, joka piristää häntä.

Toki avaukseni oli paha kärjistys. Toivottavasti kukaan ei siitä loukkaannu.

• L.A.M
        Kirjoittelijamppa kirjoitti:

Olettamukseni on se, että kauneus tuo naiselle itsevarmuutta ja seuraa, joka piristää häntä.

Toki avaukseni oli paha kärjistys. Toivottavasti kukaan ei siitä loukkaannu.

Näinhän sitä usein varmaan ajatellaan. Kiitos, että herätit mielenkiintoa siinä määrin että vastasin. Toisaalta sitä voisi olla iloinen jostain pienistä asioista ja toki joskus siinä onnistunkin. Ja en loukkaanutunut ollenkaan.

Oletko muuten ajatellut, että koen jopa syrjintää asian vuoksi? Karua, mutta esimerkiksi ystävät kokevat alemmuutta seurassani ja paljon muuta mm. ennakko-oletuksia millainen olen(!) Ja usein kuulen, että olenkin ihan erilainen kun "kuvittelin". Surullista.

No, enpä tullut tänne valittamaan;). On tosiaan suurempiakin ongelmia kuin tuo.

• Kane.-
        L.A.M kirjoitti:

Näinhän sitä usein varmaan ajatellaan. Kiitos, että herätit mielenkiintoa siinä määrin että vastasin. Toisaalta sitä voisi olla iloinen jostain pienistä asioista ja toki joskus siinä onnistunkin. Ja en loukkaanutunut ollenkaan.

Oletko muuten ajatellut, että koen jopa syrjintää asian vuoksi? Karua, mutta esimerkiksi ystävät kokevat alemmuutta seurassani ja paljon muuta mm. ennakko-oletuksia millainen olen(!) Ja usein kuulen, että olenkin ihan erilainen kun "kuvittelin". Surullista.

No, enpä tullut tänne valittamaan;). On tosiaan suurempiakin ongelmia kuin tuo.

Ne ennakko-oletukset tulee ihan syystä. Liian monet "kaunottaret" kun ovat ylipinnallisia ja itseään täynnä. Sitten te ns. hyvät tyypitkin saatte "huonon maineen" siinä rytäkässä.

• L.A.M
        Kane.- kirjoitti:

Ne ennakko-oletukset tulee ihan syystä. Liian monet "kaunottaret" kun ovat ylipinnallisia ja itseään täynnä. Sitten te ns. hyvät tyypitkin saatte "huonon maineen" siinä rytäkässä.

Näihän se voi olla. Henk. koht en juurikaan kestä sellaisten ihmisten seuraa, omahyväisten, oli syy sitten mikätahansa. Toisaalta moni vain pönkittää kehnoa itsetuntoaan erilaisin tavoin ja toiset eivät vain yksinkertaisesti tiedosta olevansa todella "itseään täynnä". Ilmiö nenäänsä nyrpistelevät kaunottaret - vaikkapa.

Kamalaa, että länsimainen kulttuuri on enenevässä määrin niiin ulkonäkökeskeinen :(

Oletusarvo on muuten usein, että haluan jollain tavoin hyötyä tästä ulkonäöstäni ja juuri, että olen esimerkiksi "tyhmä" ja pinnallinen. Hienooooo :D (not!!)

• Loppu Propagandalle

Ai kun se on hienoa kun meillä on näitä "tietäjiä" ja "tieteilijöitä" muille jakaa...

Muistitko ottaa antipsykoottisi tänään?

• Rysä

No tuo on niin käsittämätöntä logiikkaa, että siihen ei viitsi vaivautua edes kunnolla vastaamaan. Kaikenlaisia tietämättömiä kansalaisia täällä....

• käsityskä

Käsittämätöntä tuo on.

• vaktoja...

Joo ja rumat miehet ei koskaan voi sairastua syöpään, vaaleatukkaiset ei voi saada nuhaa ja pitkäjalkaiset rannemurtumaa.

• sisiäinen kauneus

Ihmisen itsetunto ei ole välttämättä riippuvainen ulkoisesta kuoresta. Voi olla hyvinkin kaunis, jopa mussityyppinen ja silti kokea olevansa arvoton ja itsetunto nollilla. Usein huonoa itsetutnoa yritetään pönkittää ja pakenemalla ulkoiseen kauneuteen. Voi olla kaikkea muuta kuin naistenlehtien ihanteet täyttävä tyllerö, mutta jos itsetuno käsitys omasta itsestä on kohdalllaan. Ei ainkaan paljoa masenna, vaikka joku hyvätahtoinen hienotunteisesti vihjalisikin että voisi hieman laihduttaa ja laittaa ehostetta.
      Yleensä kyllä ajatellaan että joku viimeisen päälle kaunis olisi itsetunnoltaan vahva.
      On se mukavaa katsella kauniita hyvinpukeutuneita ihmisiä, mutta voi jos ihmisen arvo on köykäisin arvoin ajateltavissa.

• Hui Hai

Joo, mistähän se johtuu, että maailma on pullollaan erialan taiteilijoita, tiedemiehiä, kaunottaria muotimaailman huipulta ym. ja vähän väliä niistä joku on hiiiirrrrveeessä burn outissa, elämä ei maistu sitten millekään, vaikka ulkopuolisesta ko. henkilöillä pitäisi kaikki olla reilassa lue: on rahaa millä mällätä ja lauma ihailijoita perässä...mutta ei. Sitten ne kertoilee (ihan niinkuin se olisi jokin kovinkin uusi juttu)ehkä selvittyään maailman kauheimmasta masennuksesta blogeissaan ja naistenlehdissä, että miten maailmoja kaatavan yllättävää se onkaan, kun masennus iskee ja pilvet roikkuu alhaalla maan tasalla jatkuvasti.

Mistähän se masennus johtuu? Aika monella taitaa johtua siitä, että eletään muiden ehdoilla, täytetään muiden odotuksia, uskotaan muiden käsityksiä elämästä, mitä sen pitäisi olla ja ylipäätään kuvitellaan, että ihminen muutamassa kymmenessä vuodessa voisi saavuttaa jotain tosi ihmeellistä ja tehdä jotain ennenkuulumatonta.

• Bt

Luuleeko joku oikeasti että ulkonäkö jotenkin suojaa masentumiselta ja muilta mielentervysongelmilta?? Vois sanoa että ei todellakaan. Oliko Marilyn Monroekaan onnellinen, oli rahaa, kuuluisa, kaunis, mutta ei ONNELLINEN! Sitä kannattaa miettiä.. ulkoiset asiat eikä materia tuo onnea, se on ihan tosiasia.

• N89~~~

Mitä näitä "masennus" ja "yksinäisyys" (ja näiden kahden yhdistelmää: "sinkku") -palstaa on seurannut niin monella on sellainen kuva että seurustelu parantaa kaikesta pahasta, joten oletan että siitä tämä olettamus että kauniit naiset eivät masentuisi koska heillä oletetaan olevan ottajia jonoksi asti (ja saavat siksi helposti parisuhteen)...

Ei se tosiaan ulkonäöstä ole kiinni masentuuko ihminen... typerää väittääkkään sellaisesta... kaikki on tuurista kiinni...

• 1213213
        N89~~~ kirjoitti:

Mitä näitä "masennus" ja "yksinäisyys" (ja näiden kahden yhdistelmää: "sinkku") -palstaa on seurannut niin monella on sellainen kuva että seurustelu parantaa kaikesta pahasta, joten oletan että siitä tämä olettamus että kauniit naiset eivät masentuisi koska heillä oletetaan olevan ottajia jonoksi asti (ja saavat siksi helposti parisuhteen)...

Ei se tosiaan ulkonäöstä ole kiinni masentuuko ihminen... typerää väittääkkään sellaisesta... kaikki on tuurista kiinni...

Tuurilla ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa, siihen voi sairastua kuka tahansa, ulkonäöstä, statuksesta tai sosiaalisesta yhteiskuntaluokasta riippumatta.

• fsefeeg4g4heh
        1213213 kirjoitti:

Tuurilla ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa, siihen voi sairastua kuka tahansa, ulkonäöstä, statuksesta tai sosiaalisesta yhteiskuntaluokasta riippumatta.

Just sanoit että masennukseen sairastuminen on ihan randomia (mihin itse en usko) ja samalla kiellät että se ei ole tuuria.

En usko että masennus iskisi kuin flunssa vaan kyllä sen jokin aiheuttaa ja myöhemmin ylläpitää.

• Valeria

Masennus johtuu aivojen välittäjätoiminnan häiriöistä, eikä sillä ole mitään tekemistä ulkonäön ym. seikkojen kanssa. Tietenkin ne voivat vaikuttaa asiaan, mutta kyllä masennuksessa on kysymys kemiasta!

• Loppu Propagandalle

"Masennus johtuu aivojen välittäjätoiminnan häiriöistä"

Eikä tätäkään propagandaaa tarvita.

Ei pidä paikkaansa nimittäin. Tieteellistä soopaa.

• oikeenlaistakemiaahh

Kemiasta, ahahaha...

Miten ihmiset on oikeasti niin pihalla, että uskoo tällaiseen masennuksen syyhyn? Vai oletko saanut juuri ekan diagnoosisi ja masislääkkeet?

• pinniiiittd

Tämä on hölmö avaus.

• jotainRajaa

todella provokatiivinen ja/tai tyhmä aloitus !!

Valeria kirjoitti tiivistetyn hyvin aiheesta.

• kaunismasentunut

Lainaus:
      "Kaunis nainen ei voi olla masentunut todella pahasti, vaan hänen masennuksensa voi olla korkeintaan lievää ja "masennusta"."

Lähempänä totuutta olisi:
      Itsestään huolehtimaan kykenevä/kauniiksi itsensä laittanut nainen ei voi olla masentunut todella pahasti.

Se nimittäin on totta, että erittäin vakavassa masennuksessa ei lopulta enää kykene välittämään ja huolehtimaan edes sellaisista perusasioista kuin pesulla käyminen, hiusten harjaaminen, vaatteiden peseminen jne. Puhumattakaan, että kävisi töissä, opiskelisi, kävisi eds kaupassa. Tarkoitan siis todella vakavaa masennusta.

Mutta sillä on perin vähän merkitystä, onko nainen alunperin kaunis. Ehkä kauniit naiset saavat elämänsä aikana enemmän positiivista palautetta ja pääsevät ulkonäkönsä vuoksi paremmin yhteiskunnassa eteenpäin, minkä voisi olettaa tukevan heidän itsetuntoa eli voisi teoreettisesti kuvitella heidän olevan piirun verran etuottoasemassa. Mutta elämä on niin monista asioista kiinni, ettei sen enempää kauneus kuin rikkauskaan suojaa masennukselta!

• provoporo

Itse asiassa sanoisin, että todella kaunis nainen on vaarassa joutua esimerkiksi kauneutensa puolesta herkemmin lapsena hyväksikäytetyksi tai esim. teini-iässä raiskatuksi. Sellaiset kokemukset jos mitkä altistavat mielenterveysongelmille.

Onhan julkisuudessakin esimerkkejä siitä, että on kaunottaria, jotka ovat kärsineet masennuksesta, alkoholismista ja erilaisista ongelmista, vaikka ulkopuolisen silmin katsottuna ei pitäisi olla mitään syytä olla ongelmainen: Otetaan nyt vaikkapa jumalaisen kaunisääninen entinen valokuvamalli Whitney Houston tai esim. yksi kauneimmista misseistämme Armi Aavikko.

Tyhmä aloitus.

• peilikuva

Minä olen melkoisen kaunis nainen.. (No riippuu päivästä missä kunnossa itsetuntoni on, tänään koen olevani hyvinkin kaunis..). Mutta silti riudun vaikean masennuksen verkossa.. :( Ei masennus ole kiinni ulkonäöstä, tai muista ihmisistä...

• hohhhhoiijijjajaa

Tämä on niin selvä trolli hei. Mun kaveri on kaunis, mutta sillä on ongelmia mitkä aiheuttaa pahaa masennusta esimerkiksi sen isä on tappanut itsensä ja poikakaveri jätti ja sellaista.

• runkkarijamppa

Vedä jamppa käteen, äläkä ylikelaa.

• hujjj

nii ja jos on masentunu ja kaunis nii kyl ku se "kaunis" katsoo peiliin näkee itsensä ihan toisella tavalla ku muut, eli rumana .. ja huono itsetuntokin tekee ihmisestä rumemman.
      mähän pukeuduin ennen semmosiin ryysyihin et huuhu ku ei voinu vähempää kiinnostaa. ja se masennus tulee pikkuhiljaa monet tekijät yhteensä sen laukasee. ja alkomahooli on aina hyvä lisä joka pahentaa sitä :)

t. kaikkea sitä mitä alottaja kehu kauniiksi

• Herra ho....

roskooppi tekee vaikka mistä aloituksia> käsittämättömiä. Provo tuo aloitus onkin. Älkää ottako tosissanne.

Terveisiä vaan. Sinulla on toimipiste Paimiossakin mm. Olen tavannut erään "asiakkaasi."
      Nämä koneet ovat hienoja, mutta puskaradiokin toimii. Sattumalta saa kuulla "uutitsia", jotka kerrotaan niin kivasti, että huomaa niiden olevan "julkisia salaisuuksia"
      Laitoin tämän pikaisesti, olen lähdössä pienenlle retkelle ihan kohta.

• Herra ho...

roskoopille vielä> > > jospa kuulisi taas kivoja "uutisia". TV uutiset saa jäädä, ne on vaan sinun manipulointiasi.

Ei tee minulle suvea eikä talvea. Pidä vaan omat halvat huvisi. Mikää ei tehoa, minkä tiedän tulevan sinulta.
      Paljon sinulla tuntuu olevan aikaa sivubisneksille.

• !!

Masennus on aina pään sisällä eikä ulkokuoressa.

• --

Aloituksessa ei ole mitään faktaa.

• cääccä

ruma nainen se vasta onkin masentunut, kun ei kellekään kelpaa, kukaan ei huomaa, on kuin ilmaa tässä maailmassa.

• xgfhyrikutyuret

Entäs jos olisi kaunis mutta niin traumatisoitunut ettei kykene olemaan ihmisten kanssa tekemisissä? Entäs jos traumojensa takia joutuu aina kiusatuksi? Entäs jos joutuu kokemaan seksuaalista häirintää?

• L.A.M

Kaunis, traumatisoitunut ja kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä. Koko rivi mulla melkein:)

• ergergerg
        L.A.M kirjoitti:

Kaunis, traumatisoitunut ja kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä. Koko rivi mulla melkein:)

Isä, äiti, sukulainen, entinen poikaystävä, vai joku pusikosta hyökkääjä?

• diipadaapa*

olen miettinyt että jouduinko seksuaalisesti hyväksikäytetyksi koska olin sievä lapsi (ja ihan ok:n näköinen aikuisenakin). onko se joku kirous..

• LoveMusicAngel

Itselläni se oli varmaankin vain "huonoa tsägää". En tiedä kuinka paljon pedofiilit katselee ulkonäköä kun heidän ns sillä silmällä taitaa olla valmiiksi aika viturallaan. Anteeksi kiroilu, asia hieman tapetilla juuri.

• asdasdasdasdasdasdas

Itse sairastan keskivaikeaa masennusta ja itsetunto on aivan nollilla, ja juuri siksi laitan itseni aina mahdollisimman kauniin näköiseksi vaattein ja meikein. Olen saanut paljon kehuja tyylistäni, mutta ei se minua helpota lainkaan. Luuletko tosiaan että joku sairastuu masennukseen koska on ruma? :O Eikä kauneus itsessään tuo itsevarmuutta. Wikipediaki tietää enemmän :'D

• Vanttera-Antero

Älytön kirjoitus.

• 54544

Eiköhän ne kehut masentuneenkin heikkoa itsetuntoa pönkitä.

• i0d++dsjojp0

Tämä on vaan trolli joka koittaa ärsyttää palstalaisia. Mutta joo kyllä kauniit naiset voi olla vaikeastiki masentuneita.

• pysyvästi masentunut

Voihan sitä ulkoisesti olla miten kaunis vaan ja sisältä aivan rikki. Trollailkoot joku vaan kaikessa rauhassa, ei se minua haittaa. Se on hänen ongelmansa.

Ei auta vaikka minuakin on kovin kauniiksi kehuttu, tällä hetkellä näen itseni törkeän rumana ja muutenkin täysin kelkasta pudonneena. Jaksan huolehtia ulkonäöstä, ainakin silloin kun lähden ihmisten ilmoille, mutta esim. nyt en jaksa pestä aamuisia meikkejä pois kasvoiltani. Sellasta. Halusin vain näyttää tänään vähän terveemmältä.

Minä en tiedä millä masennus lähtee tai mistä se tulee, mutta tiedän, että minun psyykkinen terveyteni ei enää palaa entiselleen ikinä.

• jämsss

Aivan uskomaton väite. Eli tällä tarkoitat, että kauniilla (kaunis ja kaunis, hei oikeesti!) naisella on automaattisesti kuitenkin sen verran hyvä itsetunto tai luulot itestään, että hän ei sairastu koskaan vakavaan masennukseen? Mulle ei ole mikään kauneus tuonut itsevarmuutta paljoa vaikka sitä pitäisi muka olla, koska en ole mikään rumilus (rumiluksia on maailmassa muuten oikeesti tosi vähän) ja olen mallinmitoissa. Mulla itsetunto perustuu loppupeleissä niin vahvasti siihen millanen olen sosiaalisesti ja miten fiksun kuvan muut musta saa, että ulkomuoto jää ihan toissijaiseksi. Saatan paikoin kärsiä todella huonosta itsetunnosta, jos olen liian hiljainen omasta mielestäni, olen liikaa sitä ja liian vähän tota.

Tuntuu hirveeltä itsekehulta vastata tähän, mutta olen saanut kuulla olevani kaunis ja tiedän, että kroppani on tip top, joten menkööt. Ja en ole kylläkään vakavasti masentunut, mutta eiköhän niitäkin löydy.

Hyvää kevättä kuitenkin sulle! En ottanut liian pahasti hernettä nenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1551
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      115
      1431
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      70
      1285
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1182
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      117
      1000
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      981
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      938
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      892
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      818
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      743
    Aihe