on tämmöinen! Sain ensimmäisen kouristuskohtauksen 15v ollessani hammaslääkärissä, muistan vaan nähneeni harmaata ja sitten vintti pimeni! Seuraava muistikuva on lattialta ambulanssimiesten ympäröimänä, tämän jälkeen tehtiin kaikenmailman testejä mutta mitään epilepsiaan viittaava ei löydetty, elämä jatkui ennallaan ja sitten sain kohtauksen nukkuessani, olin lähtenyt kävelämään ympäri huushollia eli jonkinsortin poissaolokohtaus oli kyseessä, nyt jatkotutkimuksissa sitten selvisi, että sairastan tuntemattomasta syystä johtuvaa epilepsia tyyppiä, ja aloitettiin lääkitys trileptal 1*600mg trileptal aamuin illoin. Kolme vuotta sujui joutuisasti ilman kohtauksi ja sitten lääkitys purettiin ja olin ilman kohtauksia vuoden verran, kunnes taas unessa harhailua ja poissaolokohtausta pukkasi. Lääkitys alkoi uudelleen ja nyt ollaan oltu 7v ilman kohtauksia, kokoajan olen ollut normaalisti töissä, opiskellut ammatin tänäaikana ja elänyt muutenkin normaalisti, elämäni on ihan jees, pystyn elämään normaalia elämää! Olen jopa pystynyt unohtamaan että sairastan koko epilepsiaa, aluksi mietin että mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni tämän, mutta siitä yli päästyäni, oikeastaan unohdin koko jutun.. :)
Pelkoni liittyy tulevaan kontrollikäyntiin ja lääkityksen purkuun, mitä hemmettiä jos kohtaukset taas alkavat! Työ menee, kaikki alkaa alusta! :(
En tiedä jaksainko sitä rumbaa taas..
Oireita ei ole ollut tänä aikana, paitsi välillä tuntemuksia että nyt lähtee taju, ja pakko lähteä liikkeelle, erityisesti jonkun keskittymistä vaativan jutun yhteydessä.. Mutta kouristuskohtauksia ei ole esiintynyt.. :)
Kumma että koko epilepsia on alkanut kalvamaan mieltäni vasta aikuisiällä, mietin vaikuttaako se elinikääni ym. vastaavaa.. Eikai sitä teininä ehtinyt paljon miettiä, meni vaan jossain.. :)
Voimia ja jaksamista kaikille epileptikoille, ja mukavaa kevättä!
Hei!
6
179
Vastaukset
- Hmm...
Ehkä ei kannata purkaa lääkitystä, jos ei ole elämää haittaavia sivuvaikutuksia. Purusta on sulla jo huonoja kokemuksia -ja jos kohtaus tulee, niin lähtee ajokortti, tulee ehkä stressiä, joka taas vaikuttaa aika kokonaisvaltaisesti hyvinvointiin. Tämä nyt vain on minun ajatus. Toivottavasti kaikki menee parhain päin, mitä sitten päätätkin tehdä.
Aurinkoista kevättä. :)- Kiitos samoin!
Tuntui hyvältä kirjoittaa stoorini tänne! :)
- Kokeilla kannattaa
Kiitos samoin! kirjoitti:
Tuntui hyvältä kirjoittaa stoorini tänne! :)
Sitten aloitetaan lääkitys tarvittaessa uudestaan.Kyllä 7v kohtauksettoman ajan jälkeen kannattaa lääkityksen purkamista kokeilla.
- Niin lääkäri
Kokeilla kannattaa kirjoitti:
Sitten aloitetaan lääkitys tarvittaessa uudestaan.Kyllä 7v kohtauksettoman ajan jälkeen kannattaa lääkityksen purkamista kokeilla.
silloin jotain selitti, että epilepsiani saattoi mennä ohi murrosiän loputtua ym. Kohtaukseni ovat laskettavissa yhden käden sormilla, lievää tyyppiä, mutta silti ajatus pelottaa.. :(
- Kokeilla kannattaa
Niin lääkäri kirjoitti:
silloin jotain selitti, että epilepsiani saattoi mennä ohi murrosiän loputtua ym. Kohtaukseni ovat laskettavissa yhden käden sormilla, lievää tyyppiä, mutta silti ajatus pelottaa.. :(
Minulta lääkitys purettu muutaman kerran välillä pysyi vuosia pois kohtaukset.Nyt 47 v tällä hetkellä satunnaisesti ollut kohtauksia lääkepitoisuudet ei kohdalaan. Eeg otettu ja mangettikuvaan menossa .
- poikiensa äiskä
Minun 16v pojalla on myös esiintynyt poissaolo- ja heikotuskohtauksia. Epilepsiaa ei ole todettu. Pyörryttävän olon on päätelty liittyvän alhaiseen verensokeriin - jos se on alle 4 ja usein näin on aamulla. Poikani on epätavallisen laiha ja kohtausten välttämiseksi hänen tarvitsee syödä riittävästi hiilihydraatteja - siis munkkia, karkkia ja muuta, mikä on lihavilta kiellettyä. Karppaus ruoka ei sovi hänelle.
Oletko itse seurannut verensokerin pitoisuuksia ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938