Haamuviivoista

raskaanakkko?

Olen tehnyt raskaustestin kolme kertaa, ja ekalla kerralla sain siihen tunnin päästä ihan haalean viivan, mikä varmasti oli vaan testiviivan paikka.

Seuraavalla kerralla testi unohtui taskuun, ja jonkun ajan päästä molemmat viivat olivat aivan tummia.

Kolmannella kerralla testiin tuli puolen tunnin sisällä haalea viiva.
Raskautta on yritetty kovasti.

Ystäväni joka ei ole raskaana(varmasti), teki tämän samaisen testin, ja siihen ilmestyi vasta seuraavana päivänä testiviivan paikka. Voisivatkohan nämä minun haamuviivani tässä tapauksessa tarkoittaa jotain?

Minulla on ollut parin viikon ajan kaikkia raskausoireita(jatkuvaa pahoinvointia, pääkipua, tietyt ruuat eivät maistu, hajut tuntuvat vahvemmin, ja nyt muutaman päivän nännit todella kipeät.) Kuukautiset ehkä n. 1-2 päivää myöhässä.

Milloin kannattaisi testata seuraavaksi että saisi aivan varman tuloksen?

12

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv 37+2

Testaa vaikka huomenna ja sunnuntaina jos kuukautisia ei.tule. Koita eri testiä. Ja niissä on se puolentunnin aika testin teon jälkeen. Sen jälkeen kun katsoo tuloksen niin ei ole enää luotettava.

• jerhjet

Samaa mieltä, tee uusi testi parinpäivän päästä. Jos olet raskaana kohoaa raskaushormoni elimistössäsi reilusti joka päivä joten parin päivänpäästä kuuluisi testin viivat tulla näkyviin jo heti tummempina. Jos 15min sisällä testin teosta positiivista tulosta ei kuulu, en usko että olet raskaana.

Huom. testin tuloksia ei kannata katsella enää myöhemmin kuin pakkauksessa sanotun ajan.

• 16

Mä olen kuullut gynekologin mielipiteen ystävän kautta, että Clear Bluen digitaalinen testi on luotettavin markkinoilla olevista testeistä. EIkä tuloksen lukemisessa ole tulkinnanvaraa, siinä lukee joko 'raskaana' tai sitten ei lue.

• Kiimankanen

Odota pari viikkoa ja testaa kunnollisella testillä.

• mykiäiskä

Joo ihan tyypillistä että tuohon aikaan (kuukautiset myöhässä pari päivää vasta) ei vielä ole hormonit niin koholla, että näkyis heti välittömästi ja varmasti. Oottele ja testaile, kyllä aika näyttää. Mutta mahdollista on kyllä, että olet raskaana, kyllä ne haamutkin yleensä on plussia. Mutta se vaan, että jos se hormonimäärä on tosi alhainen, niin se voi tarkoittaa sitäkin, että oli hedelmöitys tapahtunut ja jotain muutakin, mutta ei sit sen enempää kuitenkaan - eli hyvin varhainen keskenmeno. Eli muuta ei taida voida kuin odottaa ja sit taas testata.
      Toivotaan plussaa!

• Hei!

Minkäpituinen kierto sinulla on?
      Jos 28pvä, niin pari viikkoa sitten olisi ollut vasta ovulaatio.
      Hedelmöityksestä kestää n. viikon kunnes alkio kiinnittyy.
      Kiinnittymisen jälkeen vasta alkaa mahdolliset raskausoireet.
      Jos puhutaan raskausviikoista, niin rv0 alkaa menkat, rv2 on ovulaatio, rv3 on alkio jo saattanut kiinnittyä mutta ei välttämättä ole nostanut hcg-tasoa, rv4 voi olla hcg jo niin koholla että näkyy samantien testissä.
      Jos sinulla on kuukautiset nyt vasta päivän, oari myöhässä, oireesi tuskin johtuvat raskaudesta, koska ei juuri kukaan ole niin herkkä että tuntisi hedelmöittymisen, tai hedelmöittyneen munasolun matkaa kohtuun.

Toki saatat olla raskaana, mutta nuo oireet johtuvat tod.näk vain siitä että niin kovasti toivot raskautta.

• rv27

heissan, itselläni näytti negaa kun kk oli pvän myöhässä, ootin viikon ja plussa tuli. nyt rv 27, ja tää on toinen raskauteni. ja eka testi oli clearblue, eli ei ne testit oo niin luotettavii vaikka, paketis lukee näkyy "jopa neljä päivää ennen kuukautisten alkamis päivää" ja 99% varmasti kun päivänä jolloin kuukautistesi pitäisi alkaa" viikko myöhemmin tein tavallisen apteekin raskaustestin. eli kannattaa ootella ihan rauhassa sen viikon että ovat myöhässä. toivottavasti on tärpänny =) zemppiä!

• .a.p.

Kiitos vastauksista! "Raskausoireet" ovat vaan lisääntyneet, ja mieskin sanoi että nännit ja tissit on kasvaneet, ja nännit ovat todella kipeät.

Täytyy odottaa vielä viikko ja tehdä sitten testi jos kuukautiset eivät ole alkaneet ennen sitä.

Jotenkin vaan tuntuu että olen varmasti raskaana, vaikka se voi olla täysin kuviteltuakin :D

• Tuossa lueskelin oireitasi ja tuntemuksiasi, melko varmasti olet varhaisessa vaiheessa raskaana. Koskaanhan ei kuitenkaan voi varmasti tietää, ennen kuin ollaan ensimmäisessä lääkärinajassa asti.

Itsellä tänään raskaustesti näytti nipin napin plussaa, onneksi oli raskaustesteissä ja raskaana olossa kokeneempi ystävä mukana, joka sanoi, että ei ole haamuviiva minun tapauksessani, vaan iha tarpeeksi selkeä plussa =)

Onnea, toivotaan, että natsaa!

• ................

Heippa. tein ite testin muutamia päiviä ennen menkkojen alkua. näytti seuraavana päivänä juuri ja juuri erotettavan viiva. sit tein parin päivän päästä ja näytti vähän tummemman mutta haalean viivan. tein vielä yhen kerran ja taas haalea viiva. soitin kuitenkin neuvolaan ja he varas ajan mulle. nyt rv 16 ja kaikki toistaiseks ainakin hyvin. eli onnea kyllä sä raskaana oot ! :)

• Sattumaa

Joilleki tulee noita viivoja, ja he ovat raskaana, toisille tulee niitä eivätkä he ole raskaana.
        VAIN ja AINOASTAAN testiajan sisällä tuleva viiva on positiivinen!
        Olisi kyllä ihan mukavaa jos aloittaja tulisi kertomaan miten kävi, mutta tässä vaiheessa testi olisi kyllä olut jo vahvasti positiivinen, ja jotenkin tuntuu että aloittaja olisi kyllä käynyt sitä hehkuttamassa jos raskaana olisi.

• asaasa

mulla tuli clearblue-testiin haalea plussa jo neljä päivää ennen kun menkkojen olisi pitäny alkaa, tein varmuudeksi testin illan juhlia ja alkoholi tarjontaa ajatellen..
      tein uuden testin (samainen clearblue) vielä sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa ja tuli vahva plussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe