Aurinko nousee…

perjantai 13.4.12

9

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : )

      hyvää huomenta vieras

    • hymyillään kuitenkin
    • 366

      Muuan mies kirjoitti kerran runon mustarastaan silmästä, joka näkee kaiken.

      Ja sinä syksynä katsoin valon katoamista sisäpihalta, varjojen kohoamista keltaisia seiniä myöten, kun vanhan vaahteran alla istui nuori mies ja nuori nainen, heidän tunteensa solmuina jalkojen juurissa, sotkettuina kahvimukiin jähmettyneeseen lusikkaan, lausumattomina, mutta näkyvinä.

      Lausu minulle 'mustarastas' ja muistan tuon jo niin kaukaisen syysiltapäivän, sen valon, vaahteran, jota ei enää ole ja miehen, joka silloin käveli ensimmäisen kerran elämästäni pois. Olisin halunnut istua hänen kanssaan tuon vaahteran alla, punoa auki sanoja, jotka sitoivat jalkamme yhteen.

    • iltap pe 13.4.12

      Elämänlangassasi kultainen solmu,
      joka on syöpynyt kauniina, kohottavana..
      jota ei kukaan voi sinulta viedä...se on sinussa tallella..
      Suljettuja sanoja..

      Mahtoikohan tuo tapahtua karkausvuotena? Nimimerkkisi ehkä siitä?

      http://www.youtube.com/watch?v=2B3JY_gE7E0

      • 366

        Ymmärsin vasta nyt kun sitä kysyit - se todellakin oli myös karkausvuosi silloin.


      • 366

        Thirteen Ways of Looking at a Blackbird by Wallace Stevens

        I
        Among twenty snowy mountains,
        The only moving thing
        Was the eye of the blackbird.

        II
        I was of three minds,
        Like a tree
        In which there are three blackbirds.

        III
        The blackbird whirled in the autumn winds.
        It was a small part of the pantomime.

        IV
        A man and a woman
        Are one.
        A man and a woman and a blackbird
        Are one.

        V
        I do not know which to prefer,
        The beauty of inflections
        Or the beauty of innuendoes,
        The blackbird whistling
        Or just after.

        VI
        Icicles filled the long window
        With barbaric glass.
        The shadow of the blackbird
        Crossed it, to and fro.
        The mood
        Traced in the shadow
        An indecipherable cause.

        VII
        O thin men of Haddam,
        Why do you imagine golden birds?
        Do you not see how the blackbird
        Walks around the feet
        Of the women about you?

        VIII
        I know noble accents
        And lucid, inescapable rhythms;
        But I know, too,
        That the blackbird is involved
        In what I know.

        IX
        When the blackbird flew out of sight,
        It marked the edge
        Of one of many circles.

        X
        At the sight of blackbirds
        Flying in a green light,
        Even the bawds of euphony
        Would cry out sharply.

        XI
        He rode over Connecticut
        In a glass coach.
        Once, a fear pierced him,
        In that he mistook
        The shadow of his equipage
        For blackbirds.

        XII
        The river is moving.
        The blackbird must be flying.

        XIII
        It was evening all afternoon.
        It was snowing
        And it was going to snow.
        The blackbird sat
        In the cedar-limbs.


    • kirkkaudessa, säteis

      Tänään hyvänä perjantaina, sapattina, perjantaina 13. päivänä teille tervehdys.

      Minä rakastan tuulissa, sateissa, pilvien kuluissa ja auringon tähtivarjoissa, niiden päättymättömien syvyyksien sanomattomuuksissa. Minä rakastan.

      Minä pyysin, minä tein aloitteen. Hän tuli minun sisääni hengitykseni sisään kirkkautena päättymättömyyden kirkkaudessa. Otti minut vastaan, minä hänet, ja Hän meissä.

      Ja nyt tiedätte: sanani ovat totuuden sanoja.

      Hänen henkensä kirjoittamassa kudelmassa, tekstien säikeissä, ei ole virhettä yhtään. Ei mitään lisättävää, ei mitään poistettavaa.

    • Kaikessa

      onhan se kaikessa, säikeinä, sisään kudottuna. Hiljaisuus antaa sille tilaa...

    • joo vittu

      niinhän se nousee. ei satu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2844
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      964
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      12
      955
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      82
      818
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      92
      695
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      596
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      575
    Aihe