Hei!
Olen -99 syntynyt tyttö Tampereella. Aloitan Junior Handlerin harrastamisen ja ensimmäinen näyttely on jo 12.5. Menen sinne meidän mäyräkoiran kanssa. Haluaisin kuitenkin käydä edes kerran muullakin koiralla.Voisitteko neuvoa, mistä voisin koiran saada?
Kiitän kaikista vastauksista!:)
Junior Handler...Apua!
6
548
Vastaukset
- tsemppiä matkaan
Ota yhteys alueesi tai lähistöllä olevaan koirakerhoon ja voit sieltä kysellä ja liittyä sinne. Eiköhän siihen handler-harrastukseen kuulu myöskin se vieraalla koiralla harjoitteleminen.
Kannattaa siis ennen sitä ekaa näyttelyä yrittää käydä jollain kurssilla vähän kuuntelemassa / katselemassa. - kennelliiton sivut
Oletkohan nyt vähän hakoteillä ??????
Ei sitä harrastamista aloiteta näyttelyissä. Vaan sitten kun asiat osataan, niin sitten mennään näyttelyyn kilpailemaan.
Eli ensin harrastetaan ja harjoitellaan runsaasti ja sitten näyttelyyn vasta.
Alueesi koirakerhoon yhteys ja siitä se lähtee.
Ja kannattaa tietysti tutustua JH-kilpailusääntöihin Suomen kennelliiton sivuilta. - Handlaaja
Olen tutustunut Junior Handleriin ja katsellut niin näyttelyissä, kuin mätsäreissäkin, kun muut handlaavat. Olen myös lukenut paaljon junior handlerista täällä netistä!
Olen myös käynyt koiramme kanssa mätsäreissä ja näyttelyissä. Osaan siis handlata, mutta tämä on ensimmäinen kerta Junior Handlerissa.
Kiitos noista neuvoista!:) - Joku
Itse alotin viime vuonna ja taisit olla Tampere kv;ssa? Taisin ehkä sut nähdäkkin :) ellen sitten sekota johonkin toiseen.
Mitä itse oon tänä aikana oppinut on että kannattaa hymyillä eikä saa jännittää sillä se tarttuu koiraan! Tuomarin ja koiran väliin ei saa jäädä. Liike pitää aina aloittaa huolellisesti tuomarin edestä. Koiralle on myös hyvä opettaa vapaasti seisominen, miten kannattaa seiosttaa liikkeen jälkeen. Tämä ei tietenkään ole pakollista. Kolmion kulmat pitää tehdä terävästi.
ite harjoityelen juuri kovasti ja enhän mä vielä pärjää mutta treeniä! - mäykkelis
Mistä päin handlaaja on?
- kokemusta on
Rohkeasti kysymään vaan muilta koiran omistajilta.
Näyttelyissä menet juttelemaan jollekin jolla on sellainen koira mitä haluaisit viedä junnuihin. Yllättävän monet koiran omistajat suostuvat antamaan koiransa junior handler kilpailuun lainaksi.
Tosin kun esittää vierasta koiraa junnuissa, niin se vaatii niitä hyviä hermoja ja iloista mieltä. Varsinkin vierasta koiraa pitää innostaa ja kehua, jotta se tykkää esiintyä kanssasi.
Näin voit löytää koiran, jota saat jatkossakin käytttää junior handler kilpailuissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870