Mikä auttaa raskauspahoinvointiin??

Inkivääriäkö?

Olen kuullut monilta että raskauspahoinvointiin voi saada helpotusta mm. apteekista ostettavista inkiväritableteista ym: Pitääkö paikkaansa? Onko kenelläkään kokemusta inkivääristä tai vastaavista tuotteista? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

14

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mykiäiskä

Muistelen, että jossain ois varoiteltu, että raskaana ollessa ei saisi nimenomaan käyttää inkivääriä (tuoretta) ainakaan paljon ja että noita inkivääriä sisältäviä valmisteita ei kannattaisi käyttää - että inkiväärissä olisi jotain riskiä. Mutta tää mielikuva on todella hatara, kun en itse inkivääriä ole käyttänyt ruoanlaitossakaan jne. Kannattanee varmistaa jostain. En oo kyllä kuullut tollaisista tableteista. Sen oon kuullut, että säännöllinen syöminen auttaa.

• juups..

mulla autto pahoinvointiin, piimä, hapankorppu ja jugurtit..

• syväkurkku

Kyrvän imeminen...ootko kokeillut?

• 23

Munkin mielestä inkivääri on varottavien ruoka-aineiden listalla.. Löysin Eviran sivuilta tälläisen tekstin:

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valmistus_ja_myynti/pakkausmerkinnat_/varoitusmerkinnat_ja_kayttoohjeet/varoitusmerkinta_inkivaaria_sisaltaviin_ravintolisiin_seka_inkivaariteehen_ja_sita_vastaaviin/

Jotkut on saanut apua pahoinvointirannekkeista, jotka stimuloivat akupisteitä
      ranteissa.

http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/

Niitä saa tuolta nettikaupasta tai joistain apteekeistakin saattaa saada.
      Mulla nämä rannekkeet olivat käytössä, mutta en valitettavasti huomannut niistä suurta apua. Joillakin nämä olivat auttaneet oikein hyvin, joten kannattaa ehkä kokeilla. :)
      Joitain auttaa raskausajan vitamiinivalmisteet, esim. multitabs raskaus ja imetys, kylmät hedelmät, mehut, jogurtti, piimä ym. maitovalmisteet. Kannattaa syödä tasaisesti, eikä päästää nälkää valloilleen.

Sittenhän on näitä pahoinvointilääkkeitä, mitä lääkäri määrää, mutta toivottavasti saat apua kotikonstein ja pahoinvointi helpottaa pian!

• rv26+5

Mun neuvolasta saadussa oppaassa neuvottiin välttämään inkivääriä, ainakin suuria määriä. Mulla pahoinvointiin autto säännöllinen syöminen. 2h välein söin pilttiä, hedelmää, palan leipää, jogurttia yms. pysy verensokeri tasasena eikä tullu niin helposti yrjö..

• inkivääriäkö?

Kiitos paljon vastauksista, hyvä tietää :)

• biuhoi

Juu ei inkivääriä saisi syödä raskaana, ainakaan suuria määriä tai mitään inkivääri valmistetta. Ei raskauspahoinvointiin oikeen auta mikään muu kuin aika.... tosin kannattaa syödä 2-3h välein jotain pientä ja pitää esim. sängyn vieressä jotain pientä mitä syödä jo ennen kuin nousee aamulla ylös.

• tarkennus asiaan

Huom. inkivääriVALMISTEET ovat ei-suositeltavia, inkiväärin maustekäytöstä ei ole vaaraa. Pillereissä ja puristeissa inkivääri on tiiviissä muodossa, samoin kehotetaan välttämään suuria määriä inkivääriteetä, koska sitä on teoriassa mahdollista lipittää niin reilusti.

• rv 26+5

Ainiin, ja eniten autto kun joi lasillisen appelsiinimehua ENNEN, kun nousi sängystä. Eli useimmiten otin lasillisen valmiiks yöpöydälle jo illalla. Olihan se aamulla vähän ällöä lämpimänä, mutta helpotti!!

• =======)))

Mulla oli pahoinvointirannekkeet, en kyllä tiedä auttoivatko oikeasti, mutta en uskaltanut ottaa niitä pariin kuukauteen poiskaan kun pelkäsin että olo pahenee entisestään. ;) Söin myös säännöllisesti jotain pientä. Huilasin aina kun mahdollista. Pahoinvointi kesti silti 3 kuukautta. Ja kesti aamupäivästä iltaan asti. Aamut oli hyviä, oli ihana aina nousta ylös kun oli vähän aikaa hyvä olo. Mut sit se taas iski...

• x

Minulla pahoinvointia helpotti Berocca heti aamusta ja säännöllinen syöminen.

• Alkurask. ykäilijä

Pakastetut viinirypäleet toivat itselleni helpotuksen sekä kirsikkatomaatit. Lisäksi kaikkea kuivaa; kuten hapankorppua, muroja, mysliä ihan sellasenaan.

Nyt rv. 28 ja jostain syystä pahoinvointi on tullut takaisin, liittyy ehkä närästykseen ja painavaan vatsaan. Nyt pieniä annoksia melko usein, ja tietty parhaani mukaan vältän kaikkea korvennusta aiheuttavaa.

Tsemppiä pahoinvointisi kanssa!

• Miina Nurmi

Hei,

olen koonnut tutkimustietoa raskauspahoinvoinnin hoitokeinoista tänne:
      http://lopujo.fi/hoitokeinoja/

Täällä samat asiat tiiviinä listana:
      http://lopujo.fi/wp-content/uploads/2010/05/Lopu-jo-checklist3.pdf

Inkivääristä on tosiaan voimassa Eviran varoitus, koska sitä ei ole tutkittu riittävästi. Auttaa siis pahoinvointiin ja sitä suositellaan mm. USA:ssa ja Kanadassa, mutta Suomessa ei toistaiseksi suositella inkiväärivalmisteiden käyttöä. Ruoanlaitossa käytetyt pienet määrät ovat ok.

Onnea tulevasta vauvasta ja hyvää loppuraskautta kaikille odottajille!

• kaksosia odotellessa

Erinomainen pahoinvointi lääke on imeskellä sisu pastillia (salmiakki).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5459
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5026
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4146
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3458
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3116
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2972
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      40
      2154
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2081
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe