Päivä Tallinnassa

Eesti ...

Olen ajatellut että piipahtaisin Tallinnassa - aamulla pika-aluksella sinne ja illalla takaisin helsinkiin.

Ehtiikö tuossa ajassa nähdä tallinnasta mitään tai käydä missään.

Onko kokemusta ko. matkasta?

5

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikaa on

Ehdit käydä jopa Pärnussa.

• laivamatkaa

Ehtiihän siinä vaikka missä käydä ja kun otat auton mukaan niin liikkuminen paikasta toiseen on helppoa ja nopeaa.

• haistpaskja

Ei sen autonkaan kanssa liikkuminen ole kovinkaan nopeaa, sillä tallinnassa on ruuhkia (joskus) niinkuin muuallakin maailmalla ja satamassa täytyy olla aika aikaisin verrattuna kansimatkustajan paikkaan.

• Siitä satamasta sellainen keltainen taksi ja ajata sinne vanhankaupungin Toompean mäelle.Sovi hinta jo etukäteen.Ota Helsingin terminaalista opaslehti, jossa on kartta. Laskeudu mäeltä pieniä katuja ja kujia myöten Raatihuoneen torille, siitä edelleen alas ja Viru-hotelliin vaikka 2.krs:n kahvilaan.Siinä on myös
      kauppakeskus shoppailla, ellei tyydy Sadamarketin ja Merekeskuksen tarjontaan.
      Matkan varrella pieniä putiikkeja voi katsastaa.Hyvät kengät jalkaan.
      Tere päeväst ja aitäh (kiitos) helpottavat asiointia.
      Menen tiistaina itsekin sinne päivävisiitille ;-)

• Mulla ois yks vaihtoehto.

Laiva tulee satamaan jätä matkatavarat terminaalin säilytyslokeroon jos on koska harvoin päiväristeilyllä tarvitsee. Ja sen jälkeen lähdet kävelemään Tallinnan uuteen kaupunginosaa päin menet siitä Stockmanin kohdalta käännyt vanhaan kaupunkiin päin jossa ensin menet Ruotsalaisen teatterin ohi, ja sen jälkeen siitä rantaan päin on Viru keskus voit käydä siellä, ei kannata vielä ostaa mitään mutta kannattaa ottaa hieman jotain virvoketta mielensä mukaan. Sieltä jatkat kävelyä taas sen puiston vierestä vanhan kaupungin puolelle, siitä alkaa ostoskatu jossa mm. Hesburger ja monia kukkakauppoja ja kirjakauppa. Menet vanhankaupungin portin ohi ja näet Mc Donaldsin. Siellä vanhassa Kaupungissa pyörit aikasi ja sitten kun alkaa kyllästyttää niin mene vaikka Viru keskuksen bussiasemalle ja sieltä ilmainen bussi Roccal Maareen. Sieltä tulet vaikka Taksilla tallinnan D-Terminaaliin ja olet taas laivassa siinä se päivä menikin mukavasti :)))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2182
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2049
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1079
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      987
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      403
      963
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      858
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      819
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      77
      785
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      744
    Aihe