En oikeen keksiny, minne tän laittaisin.
Voisi sanoa, että oon ollu masentunu reilun vuoden jo, toisina aikoina pahemmin kuin toisina, joskus oli aivan kamalakin vaihe joitakin kuukausia, mutta nyt vasta älyän hakea apua. Mut mietin, että mihin se voi liittyä, kun isoissa ihmisjoukoissa ja hälinässä on ruvennu kuulemaan joskus omaa nimeään, kuin joku sanosi sitä jossain, josku ihan korvan vieressä, joskus kauempana. Eikä siinä tarvi olla ketään, joka mut tuntis, joskus se ääni voi kuulua vaikka jostain sellasesta paikasta, jossa ei ole ihmisiä, mutta ympärillä on taustashälyä. Usein myös tulee tällainen (en nyt muista sanaa) tunne, että kaikki ihmiset ja äänet kuuluu jotenkin kaukana ja epäselvinä, kaikki vain hälisee nopeasti ohi, ja värit tuntuu kirkkailta. Sitten just kuulee yhtäkkiä sen kaiken äänen yli vaikka ihan vierestään kuin joku sanois oman nimen.
Eli en kuule niitä koskaan, kun olen esimerkiksi yksin. Voiko tää olla vain ihan puhdas stressireaktio meluiseen ja ihmisiä täynnä olevaan ympäristöön vai oonko jotenkin sekaisin? Ja sitten että nyt olen käyny meiän koulun kuraattorilla, toivoisin, että se lähettää mut jonnekin eteenpäin ihan tän mielialan takia, mutta kannattaisko tosta puhua mitään kellekään? Kuulostaako se joltain äänien kuulemiselta vai vain sellaiselta, että hermostun siitä ihmismäärästä?
Kuulenko ääniä, vai mitä tämä on?
5
209
Vastaukset
- zen huttunen
Ei tuo kertomasi äänien kuuleminen niin vaarallista ole.Mutta tarkkana sinun pitää olla, koska olet hyvin herkkä ja vaikutuksille altis.
Ai mistäkö tiedän. Tekstisi kertoo paljon, paljossa samanlaiselle miehelle, meikälle. Näen, että sinulla on vähän sinulle hyvin läheisiä ystäviä.
Elämä nyt vaan tätä; jotkut ihmiset testaavat sinua, saadakseen voimaa ja vaikutusvallan tunnetta, jos näkevät sinun mitenkään reagoivan "härnäämiseen".
Laitoin kerran ylös pääni sisälle tulleita sanoja ja kokonaisia lauseita. Nyt jälkeenpäin muistan, että tämä tapahtui aikana kun olin hyvin ihastunut nuoreen naiseen.
Olen valoille ja äänille herkkä. Joskus silmän näkökentän laidolla näkyy liikettä, jota ei oikesti ole. Opiskele sisäisen äänesi kuuntelua.
Ei sinulla hätää ole kunhan pidät hyvää huolta itsestässi ja niistä muutamasta tärkeimmästä tukihenkilöstäsi. Voi hyvin!- ....................
Voisko tossa olla kyse ihan vain siitäkin, että jos jokin asia pyörii kovasti mielessä, niin esim. siihen liittyvät sanat ja kuvat bongaa automaattisesti ympäristöstä ja muodostaa mielleyhtymiä vaikka pilvenhattaroista? Kun "ääniä" ei kuulu hiljaisuudessa, niin arvelisin että aivosi yhdistävät yksittäiset tavut ja äänteet ja muodostavat niistä sinun nimesi. Ehkä tätä voisi yrittää testata siten, että rupeaakin bongailemaan jotain muuta sanaa samalla metodilla. Voi kyllä olla, että liika yrittäminen pilaa efektin.
- väärinkö
Minullako oli paha masennus niin en pystynyt keskittymään niin ,että olisin
kuullut mitä jutellaan. Kaikki puhe meni sekaisin enkä pystynyt kohdistaan kuka henkilöistä puhuu. Sitten minulla oli sellainen ,että en voinut jonottaa kaupan kassa jonossa. Masennusta jatkui vuosia ja se tuli työpaikkakiusaamisesta ,josta pääsin eläkkeelle 2v.sitten.
Kun pääsin eläkkeelle niin pahimmat kiusaajat ovat käyneet pyytämässä anteeksi.
Olen kertonut heille ,että ikinä en tule antamaan anteeksi ,teidän kiusaamista.
Viikolla olin grillaamassa tuttuni kanssa ja yksi entinen kiusaaja tuli ja halusi
jutella. Kysyin mitä asiaa ,hän kertoi että on niin vaikeeta kun olen kiusannut sinua. Kerroin hänelle ,että teidän takia olen sairastunut tähän sairauteen.
Pyysin häntä poistumaan pihaltani niin paljon minua risoo em.asia.
Teinkö teidän mielestä väärin entiselle työkaverille ,kun ajoin pois.- Nimim 5 vuotta masentunu
Ap:n kirjoittajalle:
Mielestäni sinun kannattaa puhua asiasta lääkärille. Et ole välttämättä mihinkään skitsofreniaan sairastumassa, voihan oireesi olla esim psykoottisia läpilyöntejä. Lääkäritkään ei voi suoraltaan sanoa että mikä vaivaa. Mutta suosittelen hakemaan apua tähän ongelmaan, joskus ihan lääkehoito yksistään tepsii ääniin. Ja muutenkin ilmeisesti tarvitset apua. Tsemppiä sulle!
Väärinkö kirjoittajalle:
Mielestäni toimit erittäin typerästi häätäessäsi työkaverisi pois. Jos ihminen tulee nöyränä pyytämään anteeksi niin pitää sille myös anteeksi antaa. En vähättele katkeruuttasi enkä sano etteikö sinulla ole oikeus olla katkera mutta kohtuus kaikessa.
- 1234
No nyt sitten koulukuraattori järjesteli asioita silleen, että mun pitäis koululääkärin lähetteen kautta mennä johonkin nuorten psykiatrian poliklinikalle. Mikä se ees tarrkkan ottaen on? Vanhemmatkin on nyt kuullu sitten ekaa kertaa mistään mun ongelmista mitään. Olin siis tehny jonkun version siitä Beckin masennustestistä, minkä takia kuraattori soitti vanhemmille. Mut äiti vaan sano, et "3 kuukautta on se hoitotakuu, eli siinä ajassa viimeistään pääsee sinne poliklinikalle, siellä sitten on yleensä joitakin sairaanhoitajia, joitten kanssa voi käydä puhumassa. Ja on siel varmaan lääkärikin, mut et sä kai nyt sellasta tarvi".
Mut voin mä netissäkin puhua kuitenkin suhteellisen vapaasti kaikesta, ei se oikeen hyödytä kuitenkaan. Mut en viittis ruveta selittämään sille koululääkärille jotain tyylin "kuuen ääniä" kun en ees tiiä, mitä ne nyt oikeesti on tai että "yhyy, mieliala on niin alhaalla, että pitää nyt päästä jollekin ihan alan lääkärille". Ja mitä ne psykoottiset läpiöynnit tarkoittaa, jos mulla sellasia on? Googlesta ei oikeen löydy tietoa. Ja voikohan nyt sitten olla, että pitää kesä odottaa, että ehkä jollekin sairaanhoitajalle saattaisi päästä puhumaan kerran tai pari taas uuden odotuksen jälkeen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1074662Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293433No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491514
- 361423
- 381236
- 141142
- 1591036
- 271028
- 6954