Miksi oululaiset ovat aina niin pahantuulisia? Lähes jokainen oululainen vastaantulija on niinkuin pään päällä olisi tummat ukkospilvet: aina yhtä iloinen. Miksei voisi hymyillä ja olla iloinen? Niin, en minä tiedä, tässä paikassa on jotain todella, todella negatiivista energiaa jota ei länsirannikolla tai Etelän kaupungeissa näe.
Melkoisia ilopillerejä siis nämä oululaiset.
Oululaisten pahantuulisuus
24
543
Vastaukset
- Höyhtyänburgeri
Lisäisin vielä että Oulussa myyjät ovat usein yrmyjä ja niinkuin sitruunan syöneitä. Kylläpä hävettää oululaisten puolesta tällainen käytös.
- Ompa ongelma taas
Vai niin.
- Muualta muuttanut
Ja mikä siinä on, että oululaiset on passiivisia lähtemään yhtään mihinkään?
Ei tollasia jaksa!
Ikäväkseni olen tällä hetkellä paikallinen, mutta lähen heti kun voi. Ei tollasia oikeasti jaksa! - vsc
Just joo...Ootko Turussa käynyt? Siellä jos aloitat keskustelun ja joku vastaa, se on 90% todennäköisyydellä ainakin alunperin jostain muualta.
- öäålå¨l
Samaa mieltä! Jos Turussa joltain vastaantulijalta kysyt vaikka kelloa tai jotain paikkaa niin vastaantulija kattoo sua ihan niinkuin olisit karannut jostain laitoksesta, ei vastaa ollenkaan tai kävelee ohi ihan kun ei huomaiskaan :o
Vaunujen kanssa kun oot bussissa niin kukaan ei anna tilaa, eivät väisty siitä vaunupaikalta vaikka tuut vaunujen kanssa ja muuallakin olisi tilaa. Oulussa toisin, tai ainakin minua on kohdelty hyvin ja autettu, kaupantädit hymyilevät vastoin kun Turussa.
Bussikuskit moikkaavat mutta Turussa kun kerran sanoin bussikuskille päivää niin vastaukseksi sain että "luuleks sä et mä voin jokaselle toivottaa hyvää päivää?!" No ei tarvikkaan, itse vaan pidän hyvistä käytöstavoista. Jokapäivä käytin bussia siellä asuessani ja joka kerta kun menin bussilla (ilman vaunuja) enkä ollut ruuhkabussissa, toivotin hyvää päivää tai hyvää huomenta. Ehkä viisi kertaa sain itse samanlaisen toivotuksen ja kaksi bussikuskia aina toivotti hyvää päivää, he oli ainuat mukavat, toinen oli suomalainen n. 50 vuotias mies ja toinen oli ulkomaalaistaustainen n. 30 kymppinen mies. Toki ymmärrän ettei jokaiselle aina voi toivottaa hyvää päivää mutta jos asiakkas toivottaa niin siitä "suuttuminen" tai kiukkuinen mulkaisu on turhaa. - Siis
öäålå¨l kirjoitti:
Samaa mieltä! Jos Turussa joltain vastaantulijalta kysyt vaikka kelloa tai jotain paikkaa niin vastaantulija kattoo sua ihan niinkuin olisit karannut jostain laitoksesta, ei vastaa ollenkaan tai kävelee ohi ihan kun ei huomaiskaan :o
Vaunujen kanssa kun oot bussissa niin kukaan ei anna tilaa, eivät väisty siitä vaunupaikalta vaikka tuut vaunujen kanssa ja muuallakin olisi tilaa. Oulussa toisin, tai ainakin minua on kohdelty hyvin ja autettu, kaupantädit hymyilevät vastoin kun Turussa.
Bussikuskit moikkaavat mutta Turussa kun kerran sanoin bussikuskille päivää niin vastaukseksi sain että "luuleks sä et mä voin jokaselle toivottaa hyvää päivää?!" No ei tarvikkaan, itse vaan pidän hyvistä käytöstavoista. Jokapäivä käytin bussia siellä asuessani ja joka kerta kun menin bussilla (ilman vaunuja) enkä ollut ruuhkabussissa, toivotin hyvää päivää tai hyvää huomenta. Ehkä viisi kertaa sain itse samanlaisen toivotuksen ja kaksi bussikuskia aina toivotti hyvää päivää, he oli ainuat mukavat, toinen oli suomalainen n. 50 vuotias mies ja toinen oli ulkomaalaistaustainen n. 30 kymppinen mies. Toki ymmärrän ettei jokaiselle aina voi toivottaa hyvää päivää mutta jos asiakkas toivottaa niin siitä "suuttuminen" tai kiukkuinen mulkaisu on turhaa.Höpönlöpö! Etköhän nyt vähän sävellä omiasi.
- hammaspaikallinen
Elekielimuuri. Opettele olemaan ja mene töihin.
- 2+12
Rohkenen väittää, että vastaantulijoillasi on vain neutraali ilme. Miksi ihmeessä asioitaan hoitavilla ihmisillä pitäisi olla luonnoton kestohymy kasvoilla jossain kadulla kävellessään? Harvoin sitä on kovin iloinen töihin mennessä, sieltä tulossa, kauppareissulla tai mistä syystä nyt ikinä onkaan kuolevaisten sekaan lähtenyt.
Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla olisi aina hymy kasvoilla. Tai jos on, niin mahtaa olla harvinaisen luonnoton ilmestys. - m
no ymmärtäähän sen koska onhan se oulu aika ankea kaupunki kaiken kaikenkaikkiaan.
- oululaiset lempeitä
hesalaiset ne vasta yrmyjä ovat, nokka pystyssä kulkee vaikka kuolevan ohi: ei mun ongelma!
- en edes oululainen
Oulussa on kovaa suorituskeskeisyyttä havaittavissa. Kaikkeen on psykologinen syynsä: Oulu on muukalaisten kaupunki jonne juurettomia ihmisiä muuttaa. -Tai siis on heilllä juuret, jossakin, mutta täällä Oulussa eletään kulissielämää ja esitetään sukulaisille. Pahimmassa tapauksessa esitetään ja kilpaillaan Ouluun samalta kotikylältä muuttaneiden sisarusten tai serkkujen kanssa, jotta omalla kotikylällä näyttäisi menevän hyvin. Kaikki on suurta näytelmää ja kulissia aina lapsista autoihin ja teeskenneltyyn onneen. Lapset, reppanat, on tehty ajatuksella, että nainen haluaa lapsia kun muillakin ja mies niitä siittää, jotta saa itselleen kotiorjan tai satunnaisen panon joka ei lähde vieraisiin miehiin. -Mutta kyllähän se lähtee.
Oululaiset eivät ole ahdistuneita myrskynmerkkejä, mutta nämä muukalaiset sitä ovat. Isot velat, kulissielämä, työorjuus jne, niin ei se ihme ole että vähän vituttelee kun muut ohjaavat elämää.
Pitää siis huomioida kenestä puhuu kun puhuu "oululaisista".
Kempeleläiset ja tuposlaiset eivät ole oululaisia vaikka olisivat ikänsä vaikkapa kempeleess asuneet, vaikka ne sitä kovasti huutavat olevansa oululaisia. - **ttu
Miksi pitäisi hymyillä jos ei hymyilytä?
- aito äijjä
Tekopirteyden osaa kaikki vatipäät Facebookissa...Mutta pakkoko se on olla naama norsunvitulla tai tekohymyssä? olkaa neutraaleja, ryssät!
- Antti Einari
Oulussa ei pysty hymyilemään. Täällä vallitsee toisten kyttääminen, ilkeä juoruilu, kateus. Ketään ei auteta hänen ongelmissaan. Pää kääntyy eri suuntaan tai mollotetaan suu auki, jos toisesta vähänkin kuulee jotain huhuja. Toisten tekemisiä seurataan. Työkaverikin valtion virastossa masentaa. Hän on aina erittäin apaattinen. Esimies kyllä kehuu häntä, mutta kertaakaan en ole nähnyt hänen hymyilevän. Byrokraatitkin vaan lähettelee uhkaavia kirjeitä, eivätkä koskaan kannusta. Kaupan kassat ovat ainoita poikkeuksia. Heille on opetettu käytöstavat. Hymyilisin mielelläni jos minulle joku hymyilisi tai joku yrittäisi kannustaa jollain tavalla.
- Vihreä ruoho
Kuulkaahan oululaiset. Tuohon yrmyyteen löytyy konsti. Käykäähän asumassa muualla jokin aika,niin näätte onko siellä kaupungissanne asiat hyvin tai edes hiukka paremmin kuin muualla. Alkaa se oma seutu nousta arvoon arvaamattomaan sen jälkeen ja asenteet muuttumaan että hymy on herkässä.
- öplkå
Muuttakaa Turkuun. Huomaatte se oma kaupunki on kyllä parempi.
- sunsmile
Jos aurinko paistaa, hymyilen kaikille, koska siristän silmiä ja samalla suu vääntyy hymyyn, ihan tahtomatta.
Olet varmaan seurannut ihmisiä pilvisellä säällä. - Muualta muuttanu
Oululaisia ei kyllä todellakaan uskalla lähestyä, on ne niin äkäisiä. Jos jollekin erehtyy suunsa aukaisemaan niin hyvä etteivät kimppuun tule. Itse onkin mukava olla aina hyväntuulinen kun tietää että oululaiset kaikki elää omaa paskaa elämäänsä!
- Tzot tzot
pientä rajaa. Miks kulet turpa rutussa, ja kyyläät meitä outo katse silmissä? Tuohan ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Kyllä se oot sinä missä se vika on, ei meissä!
- uuvi uula
en edes oululainen puhuu asiaa,savipassilla tulleet pahimpia.esim haukiputaan kohalle pitäs laittaa piikkilanka aita etteivät tulisi lapista tänne ali ihmisiä vailla käytös tapoja...väkisin yrittävät häivyttää sen ylim. h:oon sieltä puheesta mutta muu käytos usein törkeä sellainen,paljastaa että kolttahan tämä,aivan ihme porukkaa...
- kyykkä-karttu
joo semmosia perus vihaisia ja pahuksen kieroja.oulun romanitkin paljon mukavempia.ainaki ilosempia...
- abcdaa
no mitä tuutta jostaki etelästä kettuileen kai se vähemmästäki alkaa vituttaan saatana, eikä me sentään esitetä että naurattaa jos ei naurata(=
- Kylmät kädet
Emme todellakaan ole pahantuulisia. Kyseessä on silkka väärinkäsitys.
- Pohojosenpoka
Tämä pahantuulisuus ei koske pelkästään Oulua vaan myös ympäristön kuntia. Olen asunut nyt jonkin aikaa Raahessa ja täytyy kyllä sanoa että pahantuulisempaa paikkaa saa hakea. Tämän huomaa varsinkin kun käy paikallisissa liikeissä. Yhdenkään kassan takaa ei ole hymyä tullut. Kaikki on vaan naama norsun vitulla. Joskun olen yrittänyt pientä läppääkin heittää mutta ei ole mitään vaikutusta. Mistä lie johtuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847