Ku mulla on Cavalier rekisteröity narttu 5v terveeksi todettu ja kaikki on ihan hyvin se on mun oma kultsi puppeli! Tulin vain miettineeksi sitä että täytin tänä vuonna just 18 jolloinka saa lukea kasvattajaks niin et onks mun järkevää teettää sit sillä mun Cava nartulla mitään pentui vai hankkii toinen Cava narttu jolla sit teettäsin ne pennut mut en tiiä..
Vastaukset 4
- Järkeä ollenkaan..
Kasvattaminen ei vain vaadi koiria, vaan tietoa jalostuksesta, työtä linjojen selvittämisessä, perehtymistä terveystilastoihin, sairauksiin, perinnöllisyystietoa yms yms...
Siihen hommaan ei kannata lähteä kepein aikein, etenkin kun kyseessä cava josta on vaikeaa löytää linjoja ilman syringomyeliaa. - äiteearmas
Ensisynnyttäjäksi koira on hieman vanha. Ota yhteyttä rotuyhdistykseen kasvattamisesta.
Cavikset usein sairaita ja jos hyvälinjainen niin voisi olla hyväkin juttu. Jos ottaisit entiseen kasvattajaan yhteyttä joka voisi ottaa ohjat ja tehdä yhteistoimintaa kanssasi. Oppisit samalla ja hän voisi sanoa mielipiteensä koirastasi ja ensisynnyttämisestä. Samalla voisit perehtyä kasvattajakurssiin ja perehtyä asiaan ilman että riskeeraat rakasta koiraasi. :) - Miia
joo no sit mää hankin toisen cavan joo jatiedän mitä kaikkee niilä on sairauksii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711146
- 65926
- 86810
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72747- 47708
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko79651- 62609
- 28595
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su35595IS Viikonloppu 25.-26.7.2026
Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin67591