Millä keinoilla te saatte pois itsemurha-ajatukset, kun ne jylläävät mielessä pahimmillaan? Itsellä on nyt niin kauhea olo... Yritän vain hokea itselle, että minulla on vain tämä yksi elämä ja kuolla ehtii satavuotiaanakin, mutta kun ei millään meinaa jaksaa enää tätä.
Nytkö lähden?
49
747
Vastaukset
- suiside
Koitan saada jotain muuta ajateltavaa. Ja koitan nukkua paljon, ettei jää joutoaikaa miettiä synkkiä ajatuksia.
Otan Tenoxin aikaisemmin tai tuplasti, että varmaan nukkuisin aamuun asti. Tai sitten vaihdan ajatuksia jonkun kanssa sähköpostilla tai chatissa.
Mitä enemmän niitä ajattelee, niin ne jää pyörimään ajatuksissa. Pitää saada jotain muuta ajateltavaa tai koittaa nukkua mahdollisimman paljon.
Jos ne tuntuvat ihan ahdistavilta tai olet jo hilkulla, niin soita palvelevaan puhelimeen tai hae apua itsellesi. Älä jää yksin ajatusten kanssa jos pelkäät tekeväsi itsellesi jotain. - en tiedä mitä sanoa
Kyllä itselläni auttaa parhaiten vakuuttelu, että on tämä yksi ainoa elämä, ei muuta mahdollisuutta tuntea mahdollisesti muille elämänmuodoille mahdotonta elämän tapaa ja ylipäänsä mahdollisuutta. Samoin on hyvä tiedostaa EHKÄ (itselläni ei toimi), että nyt on mahdollista tehdä ihan mitä tahansa: laskuvarjohypätä, pyytää tyyppiä treffeille, matkustella... kunhan vain on kiinnostusta/jaksamista. Itse pelkään aina tällaisia viestejä lukiessani, että "siinä maailma menettää ensimmäisen syöpälääkkeen keksijän tai loistavan filosofin", mutta vähintäänkin yksilön, jonka kuolema olisi voinut olla turha tämän 'valitun/sielunkumppanin' aatteiden, odotusten ja elämänasenteen vuoksi. SINÄ voit pelastaa jonkun elämän, tavalla tai toisella. Ei kuka tahansa tälle planteetalle synny, jokaisella on vähintäänkin pienempikin syynsä.
- ek3890
"Itse pelkään aina tällaisia viestejä lukiessani, että "siinä maailma menettää ensimmäisen syöpälääkkeen keksijän tai loistavan filosofin", .. "
Tuo on aika hyvä. Ajattelenkin usein, onko esim. henkilö jonka piti keksiä lääke Aidsiin tehnyt itsemurhan...
Ja sitähän tässä jaksaa ihmetellä miksi minä olen tänne syntynyt. Kai minullakin joku tarkoitus on. Jollekin.
- ek3890
Minulle olisi paikka varattuna akuuttiosastolle, mutta en haluaisi sairaalaan viikonloppunakin.
Nukkuminen on hyvä ehdotus vaikka näkisikin painajaisia tai nukkuisi muuten levottomasti.
En viitsi läheisiä vaivata näillä jutuillani, enkä kavereitakaan. Siksi jään yksin ajatuksieni kanssa, ja ahdistus vain kasvaa ja kasvaa. Koitin koko päivän purkaa tuntoja kirjoittamalla ajatuksistani paperille jotka sitten revin.
Viiltelykin käy pitkästä aikaa koko ajan mielessä, mutta sitä hommaa en haluaisi enää missään nimessä aloittaa.
Pakko kai ottaa pikku yliannostus rauhoittavia tai jotain, että selviää. Kun ei määrätty määrä lääkkeitä tunnu riittävän. Vaikka olenkin lääkkeitä vastaan..... - didi-ou
Lääkkeitä (rauhoittavia) kannattaa ottaa, jos alkaa itsari ajatukset pyöriä mielessä. Ja jos vaan millään pystyy, niin yrittää tehdä jotain (lenkkeily, tv:n katselu tai ihan mikä vaan sellainen, joka suuntaa ajatuksia toisaalle).
Kannattaa myös miettiä sukulaisia ja omaisia, jotka tänne jäis suremaan. Olishan se aika itsekästä tappaa itsensä, vaikka hirvee olo oliskin.
Onneks ollaan menossa koko ajan kesää kohti...valo ja lämpö lähestyy- ek3890
"Kannattaa myös miettiä sukulaisia ja omaisia, jotka tänne jäis suremaan. Olishan se aika itsekästä tappaa itsensä, vaikka hirvee olo oliskin."
Tämä onkin painavin syy miksen halua tehdä itsemurhaa. Ja toinen on sitten kai se, että on vain yksi elämä... Ei näille itsetuhoajatuksille vain voi mitään. Välillä ne tulee niin voimakkaina pintaan.
Totta, onneksi kesä tulee.
- ymmärrä oire
Ymmärrät kai, että tuollainen itsemurha-ajatus on pakkoajatus, obsessio, eikä mikään varsinainen oma halusi tai ajatuksesi.
- elämä on lahja
Rukoile avuksi Jeesusta Kristusta ja Jumalaa! Ja hakeudu etsimään apua myös ammattilaisilta.
- Katsopa
lääkkeesi mukana tullutta lääkeselostetta. Luultavasti siinä mainitaan haittavaikutuksena itsemurha-ajatukset. Nyt tiedät syyllisen maanpäälliseen helvettiisi.
Tai laita googleen lääkkeesi nimi ja surfaile sivuilla.
Kannattaa katsoa myös http://masennuslaakkeista.nettisivu.org
www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf- ek3890
On näitä itsemurha-ajatuksia ollut jo ennen lääkitystäkin, mutta tuntuu että uusi lääke on lisännyt niitä paljon. En vain millään saa lupaa lopettaa tätä uutta lääkettä. Lääkäri haluaa, että kokeilen vielä käyttää, koska teho voi näkyä vasta kuukausien päästä... *huokaus*
"Kerro heti lääkärille, jos ajattelet tai tunnet halua vahingoittaa itseäsi. Aripipratsolihoidon aikana on esiintynyt itsemurha-ajatuksia ja itsetuhoista käyttäytymistä."
Kertonut olen, mutta ei auta. Mitä lääkäritkään ajattelee. Nakellaan sitten vaikka lisää masennuslääkkeitä tuolle. Ja rauhottavia tietysti myös.
JA
Voxra (masennuslääke) jota käytän myös:
".......olet nuori aikuinen. Tiedot kliinisistä tutkimuksista ovat osoittaneet, että alle 25-vuotiaat aikuiset, joilla on jokin psykiatrinen sairaus ja saavat depressiolääkkeitä, ovat alttiimpia itsetuhoiselle käyttäytymiselle.
Jos saat itsetuhoisia tai itsemurha-ajatuksia missä tahansa hoidon vaiheessa, ota heti yhteys lääkäriin tai mene sairaalaan."
Kuulun tuohon ikäryhmään, 24v. Nehän haluaa selvästi tappaa minut. - Katsopa
ek3890 kirjoitti:
On näitä itsemurha-ajatuksia ollut jo ennen lääkitystäkin, mutta tuntuu että uusi lääke on lisännyt niitä paljon. En vain millään saa lupaa lopettaa tätä uutta lääkettä. Lääkäri haluaa, että kokeilen vielä käyttää, koska teho voi näkyä vasta kuukausien päästä... *huokaus*
"Kerro heti lääkärille, jos ajattelet tai tunnet halua vahingoittaa itseäsi. Aripipratsolihoidon aikana on esiintynyt itsemurha-ajatuksia ja itsetuhoista käyttäytymistä."
Kertonut olen, mutta ei auta. Mitä lääkäritkään ajattelee. Nakellaan sitten vaikka lisää masennuslääkkeitä tuolle. Ja rauhottavia tietysti myös.
JA
Voxra (masennuslääke) jota käytän myös:
".......olet nuori aikuinen. Tiedot kliinisistä tutkimuksista ovat osoittaneet, että alle 25-vuotiaat aikuiset, joilla on jokin psykiatrinen sairaus ja saavat depressiolääkkeitä, ovat alttiimpia itsetuhoiselle käyttäytymiselle.
Jos saat itsetuhoisia tai itsemurha-ajatuksia missä tahansa hoidon vaiheessa, ota heti yhteys lääkäriin tai mene sairaalaan."
Kuulun tuohon ikäryhmään, 24v. Nehän haluaa selvästi tappaa minut.Olen kauhuissani ja vihainen lääkärillesi, joka ajaa sinut tuollaiseen tilanteeseen.
Lääkäri haluaa vielä kokeilla... kärsi ja kestä vaan muutama kuukausi.. Voi ei! Kuinka masennuksen hoito voi olla tällaista ihmisen rääkkäämistä?
Ei anna lupaa lopettaa.... Miksi sellaista täytyy kysyä lääkäriltä?
On totta, että neuroleptiä määräävät lääkärit eivät ymmärrä lääkken tuomia haittoja. Mutta sitä en jaksa ymmärtää, että jos puhuu itsemurhasta, lääkäri voi olla sokea tällaisellekin viestille. Hänen pitäisi kyllä ottaa pitkä loma tai vaihtaa toiselle alalle.
Juuri lääkkeiden vaihdot ovat kaikkein rankimpia elimistölle. Vaarana on neuroleptinen oireyhtymä, joka on hengenvaarallinen. Lääkärit kuitenkin vaihtavat lääkkeitä ihmisille kuin liukuhihnalla.
Kukahan alkaisi tutkimaan masennuksen hoitoa. Pitäisiköhän alkaa tehdä liukuhihnalla kanteluita Valviraan että havahtuisivat?
Olisikohan mahdollista vaihtaa lääkäriä? - ek3890
Katsopa kirjoitti:
Olen kauhuissani ja vihainen lääkärillesi, joka ajaa sinut tuollaiseen tilanteeseen.
Lääkäri haluaa vielä kokeilla... kärsi ja kestä vaan muutama kuukausi.. Voi ei! Kuinka masennuksen hoito voi olla tällaista ihmisen rääkkäämistä?
Ei anna lupaa lopettaa.... Miksi sellaista täytyy kysyä lääkäriltä?
On totta, että neuroleptiä määräävät lääkärit eivät ymmärrä lääkken tuomia haittoja. Mutta sitä en jaksa ymmärtää, että jos puhuu itsemurhasta, lääkäri voi olla sokea tällaisellekin viestille. Hänen pitäisi kyllä ottaa pitkä loma tai vaihtaa toiselle alalle.
Juuri lääkkeiden vaihdot ovat kaikkein rankimpia elimistölle. Vaarana on neuroleptinen oireyhtymä, joka on hengenvaarallinen. Lääkärit kuitenkin vaihtavat lääkkeitä ihmisille kuin liukuhihnalla.
Kukahan alkaisi tutkimaan masennuksen hoitoa. Pitäisiköhän alkaa tehdä liukuhihnalla kanteluita Valviraan että havahtuisivat?
Olisikohan mahdollista vaihtaa lääkäriä?"On totta, että neuroleptiä määräävät lääkärit eivät ymmärrä lääkken tuomia haittoja. Mutta sitä en jaksa ymmärtää, että jos puhuu itsemurhasta, lääkäri voi olla sokea tällaisellekin viestille. Hänen pitäisi kyllä ottaa pitkä loma tai vaihtaa toiselle alalle."
Niinpä.
Tänään näin lääkäriä taas, mutta lääkitystä ei kuulemma muuteta miksikään. Voisinpa antaa huonot oloni ja oireeni lääkärille edes hetkeksi... - ufärs,n
ek3890 kirjoitti:
"On totta, että neuroleptiä määräävät lääkärit eivät ymmärrä lääkken tuomia haittoja. Mutta sitä en jaksa ymmärtää, että jos puhuu itsemurhasta, lääkäri voi olla sokea tällaisellekin viestille. Hänen pitäisi kyllä ottaa pitkä loma tai vaihtaa toiselle alalle."
Niinpä.
Tänään näin lääkäriä taas, mutta lääkitystä ei kuulemma muuteta miksikään. Voisinpa antaa huonot oloni ja oireeni lääkärille edes hetkeksi...Ymmärrän täysin sun pahan olos, itsekin vaikeaa masennusta sairastaneena tiedän miltä se tuntuu kun ei löydä ulospääsyä siitä ahdistavasta pahasta olosta.
Mut silti sanon tässä, vaikka tämä kirjoitus ei nyt juuri ajatusmaailmaasi menkkään, mutta kyllä se vähän kuitenkin menee. Kun kuljet missä kuljetkin, katsele ympärillesi, katsele ihmisiä, näet ehkä pyörätuolissa istuvan nuoren, näet ehkä vanhuksen joka kulkee rollaattorin kanssa. Nuo ihmiset elävät ja haluavat elää ongelmistaan huolimatta. Noi oli vain esimerkkejä, onhan toki paljon suurempia ongelmia ihmisillä kuin vaikka invalidisoituminen esim auto onnettomuudessa, tai vanhuus, se aika kun sitä aikaa ei enää oikeasti ole paljon jäljellä.
Tarkoitan tuolla sitä, että jos sulla on mielikuvitusta niin yritä mielikuvissa katsella itseäs niinku jostain kauempaa, vaikka taivaalta. Katsele itseäs, katsele sinua minkälaista elämää elelet, miten pukeudut mitä syöt, kaikke arkipäiväistä. Kun opit katselemaan itseäsi kauempaa niin saatat ymmärtää kuinka pieni olet tässä kaikessa. Ja kukaan ei voi tulla sanomaan sulle että mitä sulle tapahtuu vaikka vuoden kuluttua. Se on sellaista elämä, ei ikinä tiedä mitä saattaa tapahtus. Siks mä toivoisin että jokainen jolla on niin paha olla että haluaa lopettaa tämän elämän, että asettuu katsomaan itseään kauempaa ja näkee niin kuin kokonaisuuden paremmin, siten saa paremmin mittasuhteet siihen tämän hetkiseen pahaan oloon.
Noista lääkkeistä vielä. Se on kyllä totta että lääkärit kirjoittaa lääkemääräyksiä paljon, mutta kun ei ne voi tietää miten itse koet sun olos, niin ne sen sun oman kertomas perusteella joutuu välillä vaihtamaan eri lääkkeen entisen tilalle, koska kaikki lääkkeet ei vaikuta kaikkiin samalla tavalla. Itsekin kokeilin useampaa mielialalääkettä kunnes löytyi juuri mulle sopiva lääke ja sopiva annoskoko. Eikä ne lääkkeet mitään taikapillereitä olekkaan, ne alkaa toimia sun kehossa, aivoissa hyvin hitaasti kun sun oma kroppas hyväksyy ne, siihen menee joskus hirveen pitkä aika. Tsemppiä. - ek3890
ufärs,n kirjoitti:
Ymmärrän täysin sun pahan olos, itsekin vaikeaa masennusta sairastaneena tiedän miltä se tuntuu kun ei löydä ulospääsyä siitä ahdistavasta pahasta olosta.
Mut silti sanon tässä, vaikka tämä kirjoitus ei nyt juuri ajatusmaailmaasi menkkään, mutta kyllä se vähän kuitenkin menee. Kun kuljet missä kuljetkin, katsele ympärillesi, katsele ihmisiä, näet ehkä pyörätuolissa istuvan nuoren, näet ehkä vanhuksen joka kulkee rollaattorin kanssa. Nuo ihmiset elävät ja haluavat elää ongelmistaan huolimatta. Noi oli vain esimerkkejä, onhan toki paljon suurempia ongelmia ihmisillä kuin vaikka invalidisoituminen esim auto onnettomuudessa, tai vanhuus, se aika kun sitä aikaa ei enää oikeasti ole paljon jäljellä.
Tarkoitan tuolla sitä, että jos sulla on mielikuvitusta niin yritä mielikuvissa katsella itseäs niinku jostain kauempaa, vaikka taivaalta. Katsele itseäs, katsele sinua minkälaista elämää elelet, miten pukeudut mitä syöt, kaikke arkipäiväistä. Kun opit katselemaan itseäsi kauempaa niin saatat ymmärtää kuinka pieni olet tässä kaikessa. Ja kukaan ei voi tulla sanomaan sulle että mitä sulle tapahtuu vaikka vuoden kuluttua. Se on sellaista elämä, ei ikinä tiedä mitä saattaa tapahtus. Siks mä toivoisin että jokainen jolla on niin paha olla että haluaa lopettaa tämän elämän, että asettuu katsomaan itseään kauempaa ja näkee niin kuin kokonaisuuden paremmin, siten saa paremmin mittasuhteet siihen tämän hetkiseen pahaan oloon.
Noista lääkkeistä vielä. Se on kyllä totta että lääkärit kirjoittaa lääkemääräyksiä paljon, mutta kun ei ne voi tietää miten itse koet sun olos, niin ne sen sun oman kertomas perusteella joutuu välillä vaihtamaan eri lääkkeen entisen tilalle, koska kaikki lääkkeet ei vaikuta kaikkiin samalla tavalla. Itsekin kokeilin useampaa mielialalääkettä kunnes löytyi juuri mulle sopiva lääke ja sopiva annoskoko. Eikä ne lääkkeet mitään taikapillereitä olekkaan, ne alkaa toimia sun kehossa, aivoissa hyvin hitaasti kun sun oma kroppas hyväksyy ne, siihen menee joskus hirveen pitkä aika. Tsemppiä.Kiitos hyvästä viestistäsi :)
- Vastaisin
Lähde vain.
- ek3890
Tekisi mieli lähteä. Lääkkeen määrää nostettiin lisää ja paikka suljetulle napsahti. Uskomaton juttu...
- muistan sinua
No ole siellä hetki ja tule sieltä sitten siviliin. Ole tihan hyvä kamu täälä palastalla. Ota jo vaikka huumorin kannalta. Ethän jätä meitä. Ikävä meille tulee.
- ek3890
Huumorin kannalta, niin. Kun ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, niin nauretaan sitten. Ja en minä teitä jätä. Saan sentään kirjoitella vapaasti suljetullakin. Jos käyttäydyn nätisti.
- 17+17
ek3890 kirjoitti:
Huumorin kannalta, niin. Kun ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, niin nauretaan sitten. Ja en minä teitä jätä. Saan sentään kirjoitella vapaasti suljetullakin. Jos käyttäydyn nätisti.
Suljetulla olon jälkeen osaa ainakin nauttia vapaudesta. Siinä yksi ilonaihe elämään.
- ek3890
17+17 kirjoitti:
Suljetulla olon jälkeen osaa ainakin nauttia vapaudesta. Siinä yksi ilonaihe elämään.
Pääsin jo suljetulta pois, mutta ei elämä tällä hetkellä näytä sen valoisammalta täällä vapaudessakaan.
Tänään mieli romahti taas alas ja tulin lueskelemaan tätä viestiketjua. Omaisethan ne olivatkin se syy, miksen itsemurhaa tee. Mutta en silti saa itsemurha-ajatuksia pois mielestäni. Ne eivät ehkä ole tosissaankaan ajateltuja, mutta todella ahdistavia ne ovat eikä niistä pääse eroon. Koko ajan mietin vain miten kaikki on niin hullusti juuri tällä hetkellä ja tulevaisuus tulee olemaan ihan kamala näillä näkymin.
Vihaan itseäni, sillä annoin taas pahalle vallan ja menin viiltelemään. Pitkästä aikaa. Niin, viiltely ei muuta mitään, mutta kyllä viiltelijät ymmärtävät? Lisäksi poltin kättä polttavan kuumassa höyryssä. Mutta mikään ei riitä. En halua kuolla, mutta haluan silti tuhota itseni. En ole humalassa, pääni on nyt muuten vain aivan sekaisin.
En haluaisi kuolla. Miksi nämä itsetuhoajatukset eivät voi lakata piinaamasta....
- RepomiehenRane
Tee muille se mitä haluaisit itsellesi tehtävän.
Tämä johtaa masentuneilla katastrofiin.
Mieti vähän. Josko kuitenkin voisit tehdä jonkun muun elämää vähän paremmaksi.
Voi olla myös, että kaikki on kirjoitettu tähtiin ja vapaata tahtoa ei ole.
Niin tai näin, osta sipsejä ja viiniä sekä mene iloitsemaan elämästä.
Vaikka vokottelemaan naisia baareihin tai juttelemaan pulsuille niitä näitä.
Tuskin hauta tai helvetissä natsien kanssa ovat parempia vaihtoehtoja??- ek3890
"Tuskin hauta tai helvetissä natsien kanssa ovat parempia vaihtoehtoja??"
Niin. Olen jo tajunnut miten itsekäs teko itsemurha olisi. Läheiset jäisivät ihmettelemään ja syyttelemään itseään, vaikka nyt itsestä tuntuisikin ettei kukaan välitä jos lähtisin pois. Parempi kai tämä välillä niin kurjakin elämä on kuin pelkkä tyhjyys tai helvetti. - RepomiehenRane
ek3890 kirjoitti:
"Tuskin hauta tai helvetissä natsien kanssa ovat parempia vaihtoehtoja??"
Niin. Olen jo tajunnut miten itsekäs teko itsemurha olisi. Läheiset jäisivät ihmettelemään ja syyttelemään itseään, vaikka nyt itsestä tuntuisikin ettei kukaan välitä jos lähtisin pois. Parempi kai tämä välillä niin kurjakin elämä on kuin pelkkä tyhjyys tai helvetti.Nimenomaan.
Natsien kanssa helvetissä tuskin on kivaa.
Tee muille se mitä haluaisit itsellesi tehtävän.
Tämä lause avaa silmät. - KössiPöde
Mäkin katon Pasilaa:D
- CheekIsTheBest
Pulsut haisee pahalle. Hyi. Mä meen nukkumaan.
- sukuvikako
Mulla kanssa jyllää. En oikein jaksa enää mitään ja se tie ois helpoin ja nopein.
Ei tarvis enää jaksaa taistella enempää ja saada paskaa niskaa uudestaan ja uudestaan.
Mutta mun mammani on tehnyt aikoinaan itsarin. Sen jälkiseuraamukset perheessä on valtavat. Se on aiheuttanut pahoja henkisiä ongelmia. Mäkin kärsin tästä teosta osittain, sillä toinen vanhemmistani on henkisesti sairas tapahtuneen johdosta. Että se mikä mua estää hyppäämästä tosta ikkunasta alas on mun siskot. En halua aiheuttaa heille sitä paskaa mitä teostani seuraisi. Ja ajattelen asiaa myös siltä kantilta jos se tekijä on joku siskoistani niin mun maailma lahois kyllä ihan totaalisesti...
Eli olen päättänyt sinnitellä joten kuten, vaikka sairaana... - ja yhdessä
Hyvä päätös. Kieltämmättä itsemurha jätää syvät jäljet perheeseen: itselläni äidin isä, sitten eno ja isän eno ja molempien vanhempien serkkuja ja isäni aprs ystävä teki itsarin. Siitä tulee jonkinlainen helppo malli paeta ja jättää toiset kärsimään. Milloin elämä ihmisellä on helppoa ollut. Vaikeudet kuuluvat yhtenä osana elämään, mutta niiden läpi voi myös selvitä. Asenne elämään ratkaiseen. Sinulla on oikea asenne. Jatketaan ja kestetään - ei tämä nyt loputtomiin kestä.
- Tämä auttaa !!!
- Pandorum.
Et jaksa enää mitä? Mitä aikuinen mies ei jaksa?
- 0s9gsaigy88gu
Miksi aikuisen miehen aina odotetaan jaksavan kaikki.
- ek3890
0s9gsaigy88gu kirjoitti:
Miksi aikuisen miehen aina odotetaan jaksavan kaikki.
Jo pelkästään vuosia kestänyt vaikea masennus vie voimat, mutta kun on siihen lisäksi vielä muitakin sairauksia ja ongelmia, niin ei tahdo jaksaminen riittää. Eli en jaksaisi enää elää, mutta kun ei uskalla kuollakaan.
- God is Love
Itse sain apua pahimpaan masennukseeni rukoilemisesta. Lisäksi lainasin kirjastosta hengellisiä kirjoja, mm. Benny Hinn, Kalevi Lehtinen, Riku Rinne, heidän kirjat auttoivat minua jaksamaan. Merlin Carothers/Kiitä sittenkin - kirja oli huippuhyvä. Jos en saanut unta iltaisin kun ajatukset kiersivät kehää, luin Raamatun Uutta Testamenttia tai edellä mainittuja kirjoja. Itselleni tuli rauhallinen olo näistä ja nukuin yöni paremmin.
Tsemppiä sulle ja voimia! Ja tsemppiä teille muillekin masentuneille.- ek3890
En ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta kiitos neuvosta!
Tekisi taas mieli vetäistä koko lääkedosetti tyhjäksi kerralla ja syödä koko lääkekaapin sisältö. En edes tiedä miksi ja mikä taas ahdistaa. En jaksa tätä valitusta enää yhtään. Enenenenenenneneneeneneneneneenen!
En halua tämän loppuvan vielä, mutta hitto tätä ahdistuksen määrää!..
- ek3890
.....En halua ELÄMÄN loppuvan vielä, tarkoitin, Olen vähän väsynyt.....
- tdhbv
Itse olen kamppaillut yli puoli vuotta enemmän tai vähemmän itsetuhoisten ajatusten kanssa. Näin yhtenä yönä viime viikolla unen, jossa otin helvetinmoisen yliannostuksen lääkkeitä, ja ennen kuin lääkkeet vaikuttivat, koin hyvin todentuntuisia kipuja ja mietin, että nyt kaikki loppuu. Halusin kuitenkin vielä tehdä monta asiaa elämässäni enkä hylätä kaikkea. Sillä hetkellä älysin että en halua kuolla, en vielä. Vaikka asiat tuntuvat turhilta ja saavuttamattomilta, katuu ihminen kuitenkin viimeistään viime hetkillään ettei tehnyt niitä. Vaikka olen masentunut ateisti/realisti, piristyin taas muistettuani tuon unen. Tiedän että tuskin tulen saavuttamaan niitä unelmia, joiden takia haluan elää edes huomisen, mutta jokainen kerta kun muistan sen pakokauhuisen kuolemanpelon tunteen joka minulla oli tuossa unessa, haluan selvitä edes sen seuraavan päivän ja koettaa päästä lähemmäs sitä unelmaa jonka takia olen vielä elossa. Vaikka en usko Jumalaan, uskon että näkemälläni unella on jokin tarkoitus. Jostakin syystä, alitajuntani pelasti minut ainakin hetkeksi.
- LifeIs777
Onko masis ja viiltely jääneet taakse?
Mulla auttaa masikseen se että yritän heti laittaa sille stopin, hoen itselleni päinvastaista sanomia kuin mitä se yrittää kuiskutella että antaisi muka periksi ym. pas***.
Totta kai lääkkeet ovat auttaneet myös joitain tosi pahoissa masennuksissa. Olen ollut kiva kuulla mikä kelläkin on auttanut :) ehkä saa uusia näkökulmia asioihin.
Itselläni oli joskus pahojakin masisaikoja, ja nukkuun en voinut mennä pahojen painajaisten takia. Uskon niitten tulleen kun sekaannuin sellaisiin kirjoihin missä oli demonisia juttuja ja mustaa magiaa ym. Aloin jostain syystä sitten lukea Raamattua (uutta testamenttia) ennen nukkumaan menoa ja painajaiset jäivät.
Tsemppiä kaikille masentuneille!!!- öhöööm...ö
Jos et huomannut tuo keskustelu on vuodelta 2012...
- VitunMolopää
Haista vittu. Mitä vitun väliä miltä vuodelta joku keskustelu on, jos se jotakuta kiinnostaa?
- Ööööhööö
VitunMolopää kirjoitti:
Haista vittu. Mitä vitun väliä miltä vuodelta joku keskustelu on, jos se jotakuta kiinnostaa?
Montakohan kertaa sait tuohon yhteen kommenttiin kirjoitettua vittu... Ei sun tarvii alkaa aukoo päätä, huomautin vaan.
- Ööööööööh
Ööööhööö kirjoitti:
Montakohan kertaa sait tuohon yhteen kommenttiin kirjoitettua vittu... Ei sun tarvii alkaa aukoo päätä, huomautin vaan.
Ja luulis nyt et monella pistää silmään, ku alkaa kirjottelemaan melkee 5 vuotta vanhan ketjuun ja olettaa ap:n vastaavan.
- Niinkauheanmasentunut
Mä haluaisin kuolla,mutta en uskalla tappaa itseäni.Itkettää vaan,kun ajattelen miltä mun läheisistä tuntuis,kun tekisin sen.En vaan kestä enää ja tuntuu,että kaikki voi vaan muuttua pahemmaksi.Mulla olis ihan varmasti tarpeeksi lääkkeitä,että kuolisin,mutta olen aikaisemminkin yrittänyt lääkkeillä itsemurhaa ja aina olen mokannut ja joko itse hakeutunut vatsahuuhteluun tai joku on "löytänyt" mut ajoissa.
Onko se tosiaan niin,että jos menee junaradalle niin se juna ei kerkeä mitenkään pysähtyä ja ihminen menee ihan kappaleiksi ja kuolee varmasti.Musta vaan tuntuu hullulta,että miksi ihmeessä junassa ei ole kunnon jarruja,mutta ihan sama.
Tai jos hyppäis jostain korkealta niin kuinka korkealta pitäisi hypätä?
Mä en vaan jaksa enää itseäni.Mitä mä teen? Tiedän,että kuolema armahtaa sitten lopulta meidät kaikki,mutta en jaksa odottaa.
Enkä voi kertoa kenellekään,että tosissani harkitsen itsemurhaa.En edes tiedä olenko tosissani,mun aivot on vaan niin sekaisin,etten kestä edes omia tunteitani enää.Häpeä ja itseinho ,kyvyttömyys ,ihmiskunnalle pelkkä taakka .En jaksaisi teeskennellä enää hetkeäkään,että olen ok.
Se vaan,että mut oikeasti suljettais sairaalaan,jos kertoisin.Se ei ole vaihtoehto.Se ei auta mitään.Ei ole ennenkään auttanut. - LifeIs777
Nimimerkille "Niinkauheanmasentunut ":
Tuli surullinen mieli lukiessani kirjoitustasi :( Tsemppiä kovasti toivotan sulle ja voimia ettet tee mitään pahaa itsellesi.
Milloin/mistä sulla on alkanut masis?
Itse en tiedä osaanko auttaa mitenkään mutta ota hyvät näistä ja jätä huonot....
Itse sairastuin parikymppisenä vakavasti, pelottavaan harvinaiseen sairauteen. Luulin että elämäni oli siinä, en voinut muutakuin itkeä itseni uneen joka ilta. Päivisin pelkäsin tulevia lääkärikäyntejä ja tuloksia odottelin viikkoja ja pelotti joka sekunti. Tuo aikakausi oli maanpäällistä hel**ttiä. Tuona synkkänä hetkenä tuli mieleeni että siinä missä ihmisten keinot loppuu niin Jumalan alkaa. Pitkä tarina lyhyesti kerrottuna, mun puolestani rukoiltiin ja koin Jumalan voiman tulevan päälleni kuin kuuma sähkövirta. Tiesin sinä hetkenä että tuollaista en pysty "kuvittelemaan" itse vaan että todella paranin.
Seuraavan kerran kun menin lääkärille niin sieltä ei enää löytynyt sairautta lainkaan. Sitä ei osannut lääkäri selittää, kerroin hänelle kokemuksestani mutta hän oli epäluuloinen. Tiedän kyllä miltä se kuulostaa, mutta noin koin enkä valehtele. Mitä siitä saisin, en mitään.
Halusin vain kertoa oman kokemukseni, että itselläni oli tuolloin synkkiä ajatuksia elämästäni ja en kokenut että minulla parikymppisellä olisi enää tulevaisuutta. Muut meni, biletti, nautti elämästäni, kun minä samaan aikaan mietin kuolemaan liittyviä asioita, olin jopa kateellinen niille ketkä pääsivät pois tästä kurjuudesta.
Nyt sittemmin elämäni on ollut edelleen ylä- ja alamäkeä, niinkuin elämä onkin, mutta olen osannut nauttiakin tästä vaikka teen pätkiä, olen köyhä, mutta minulla on Jumala johon voin turvata aina, koska vain. Sama Jumala auttaa kaikkia jotka niin haluavat ja Häntä kutsuvat avuksi.
Tiedän että jotkut ovat saaneet apua lääkkeistä masikseen siis. Olo on sitä kautta kohentunut ja elämä on taas voittanut. Oletko kokeillut mitään lääkettä mikä auttaisi? Tai käynyt jossain juttelemassa. Itse joskus kävin ja ei mulla ainakaan he olleet heti pistämässä pehmustettuun huoneeseen. Mutta en sit tiiä noista tarkemmin.
Olisi kiva kuulla susta vielä lisää :)
Jaksamisia, voimia ja tsemppiä sulle ihan hirveesti! Oon hengessä mukana!
Haleja myös sinne!- Juuuuutota
Niinhän ne heikoille ihmisille alkaa tuputtamaan jotain jumalaa. Harmillista, ehkä masentuneet kaipaavat jotain rakkautta ja ovat niin epätoivoisia että alkavat uskoa satuihin.
- Juuuuutota
Juuuuutota kirjoitti:
Niinhän ne heikoille ihmisille alkaa tuputtamaan jotain jumalaa. Harmillista, ehkä masentuneet kaipaavat jotain rakkautta ja ovat niin epätoivoisia että alkavat uskoa satuihin.
Ja luulis et itse kun puhuvat jumalasta huomaisivat että toistavansa mantroja "jumala pelastaa kaikki" "hän antaa anteeksi" ihme käännytystä.
- itse.kokenut
Älä vaan masennuslääkettä rupea syömään. Nehän lisäävät itsemurhia.
Sano itsellesi, ettei sitä ole pakko juuri nyt tehdä. Ehtii sitten joskus myöhemmin, jos vielä tuntuu tarpeelliselle. -Tee jotakin käytännöllistä. Siivoa vaikka kaappi. Kaikki rojut pois. Sitten takaisin siistiin järjestykseen kaikki, mitä vielä haluat säilyttää. -Vie huomion ja ajatukset. Siistin kaapin näkeminen tuntuu hyvälle. -On samalla vähän symbolinenkin teko.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244