Perjantai-iltaa viettämässä

ap

yksin kotona. Tein ruokaa itselleni ja otin viiniä. Viini on seurustelujuoma ja tuntuu oudolta juoda sitä itsekseen. Maistuu kuitenkin hyvältä.

Mitähän seuraavaksi? Tv:n katselua?

Yksin oleminen on joskus ihan kivaa, kun tarvitsee omaa tilaa ja rauhaa miettiä asioita ja rentoutua. Kuitenkin joskus siitä kärsii ja tuntuu, että elämä menee ohi.

Mites muilla menee?

11

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En enää ajattele

      elämän menevän ohi, sillä silloin se ainakin menee ohi. Onneksi otan asiat sellaisina, kuin ne ovat ja tulevat. Mitä tässä murehtimaan? Ei se onnellisuus ole kiinni siitä, että onko parisuhdetta vai ei. Itse olen jo hyväksynyt sen, että tod.näk. vietän koko loppuelämäni yksin. Kivahan se olisi naisen kanssa olla, mutta monilla on henk.koht. ongelmia tai sitten he haluavat hyötyä toisesta ym. parempi siis elää yksin. Ei se niin paha asia ole, mitä monet ajattelevat :)

    • miäsylikolmekybää

      Tähän aikaan perjantaista voidaan todeta jo että tämä viikonloppu vietetään yksin. Tässähän tämä. Yksi viikko taas takana. Yksi vähemmän edessä. Baareihin tuntuvat ihmiset lähtevän odottavaisen onnellisen oloisina. Palaavat sitten... osa jonkun toisen seurassa, osa yksin. Onnellisina tai muka-onnellisina. Viikot ovat yhä nopeammin ohi, mitä tylsemmäksi tässä ehtii.
      Sanokaa että on ihan hyvä olla yksin, joohan?

      • Sanoin se jo

        tuossa ylhäällä :)


    • Yksin koneen ääressä menee tääkin ilta... kuin jo lukemattomat muut kerrat, sillä poikkeuksella että pistin rahaa palaan tuohon uuteen europottiin tänään. Että siinä mielessä jännitystä hain vähän.

    • yksin kotona

      Mä en ole onnellinen ennen kun mulla on parisuhde. Eli tuskin koskaan olen onnellinen. Mut tässähän tää ilta menee niin kuin eilinenkin nettiä selaessa.

      • 18+5=

        Tiedätkö varmasti olevasi onnellinen sitten parisuhteessa. Vai olisitko onnellinen vain kun saavutat parisuhteen... kunnes se alkaa tuntumaan yhtä arjelta kuin yksinäisyyskin.
        Ole nyt onnellinen että olet terve (?), pärjäät elämässä. Kaikilla ei ole edes niinkään hyvin asiat. Ole sitten onnellisempi kun löydät itsellesi sen toisen muodostamaan parisuhteen kanssasi. Elä tilanteen mukaan. Olet yksin: Tee mitä yksinäiset voivat, vapaata ja villiä. Joskus vielä koittaa sekin aika kun olet sidottu, asiat voi olla hyvin mutta ei tarvitse katua kokematta jäänyttä vapautta.


    • yksin kotona

      Kyllä tätä vapautta on ollut ihan tarpeeksi mulla. Parisuhteessa olis edes joku kelle jutella ja se pelkästään tekis jo onnelliseksi.

    • rajallisuus

      "Yksi viikko taas takana. Yksi vähemmän edessä."
      Mielettömän hyvä kommentti. Jos nyt on kolmekymppinen. Elää ehkä kasikymppiseksi. 50 vuotta peliaikaa. Joista hyviä vuosia esim. terveyden ja ulkonäön kannalta ehkä 10-20. 10 jos lähtee pessimisteselle linjalle. Vuodessa on 52 viikkoa, 10 vuodessa 520. Seinälle kun laittaisi tuosta laskurin ja miettisi sitä, että odotanko tässä vain loppuani, kulutanko ajan vain odottamalla, vai voisiko siitä kenties nauttiakkin jotenkin. Mikä sitten estää nauttimasta?

      • äijäke30+

        Ottaen vielä huomioon miten aika kulkee yhä nopeammin... Yksinäisyys ja tylsyys on ihan hyvä asia. Kunhan sen saa täydelliseksi karistamalla loputkin harhakuvitelmat sosiaalisesta elämästä pois hartioilta. Jokainen tavallaan, jokaiselle onnea valitsemallaan tiellä.
        Btw, terveysseikka voi olla epämääräinen mutta tuo 10-20 vuotta on muuten ihan hyvä arvio. Aika ei kulu, sitä kertyy jatkuvasti lisää muistoiksi.


    • Einari epätoivo

      Niin sitten kun se akka olis komentamassa ja mäläkyttämässä kaiket illat ja
      vielä joskus päivätkin, sitten joutus lähtemään evakkoon aina jonnekkin. Tulis
      meinaan niille "aina tämä kotiolot voittaa" mantroille käyttöä.

    • menerdajeg

      Se on pahempi olla yksinen toisen kanssa!
      Jos ihminen on yksin silloin tietää että on yksin, mutta kun on kaksi ja kuitenkin on yksin!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      73
      1786
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1176
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      960
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      876
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      822
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      789
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      758
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      210
      739
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      736
    Aihe