Elarit tarkoittaa, että??

äitijokaeikestäisiä

Saatko elareita, mitä se mielestäsi tarkoittaa tai mitä se maksajan mielestä tarkoittaa (jos ei ole kela maksajana)? Lapsen isä kun luulee, että se kattaa aivan kaiken lapselle tarvittavan, että annan hänelle mukaan AIVAN kaiken, myös vaatteiden lisäksi, mitä hänelle tarvitsee (esimerkiksi rasvaa, ei ole mitää ihottumaa tai allergiaa, joskus vähän kuivana iho, tosin vain talvella ja harvoin tarvitsee sitäkään).

3

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+15

      Etä vastaa välttämättömistä elinkustannuksista kotonaan (ruoka, hygienia), äkillisistä lääke/lääkäri kuluista, harraste- ja virkistystoiminnasta luonaan.

      Elarit taas kattavat hänen osuutensa kaikesta mitä lapsi sinun luonasi tarvitsee. Niillä rajoituksilla ettei hänen tule maksaa asioita jotka hänen mielestään tarpeettomia (kalliit harrastukset/vakuutukset).

      Lapsella tulee olla etälle mennessään riittävä vaatetus.

      Kaikki muu on teidän kahden välistä. Eli annatko pyörää mukaan tai luistimia. Pakkaatko rasvat yms. Mikään pakko ei ole mutta kannattaa varmaan kuitenkin jossain joustaa.

    • fmdasodifkfllsaals

      Elatus kattaa lapselle ruoan, vaatteet, hygienian, asumisesta oman osuutensa, harrasteet, lääkärikulut.

      Kyllä etän kuuluu ostaa omaan kotiinsa jotain tarvikkeita ja leluja yms. jotta lapsi voi siellä käydä ja viihtyy.
      Etän kuuluu huolehtia lapsen tarpeista tapaamisajan eli tarjota tälle ruokaa, peseytymiset, oma sänky ja soppi missä leikkiä leluilla.

      Meillä etän luona on lapsille jotain vaatetta ostettuna, lapset pieniä ja vahinkoja syntyy. Myös rasvat on siellä yms.
      Mukaan laitan vain tarvittavia ulkovaatteita ja jos lapsella on lääkitystä niin lääkettä.
      Tarjosin etälle lapsien vaatteita hänen luonaan käytettäviksi, mutta tämä palautti vaatteet joten oletan ettei hän tarvitse niitä.
      Mutta laittaisin vaatetta tarvittavan määrän mukaan jos etä ei ostaisi luokseen mitään. Rasvat oletan samaan kategoriaan kuin hammasharjan ja tahnan eli hän hommaa, merkin olen kertonut.

    • The other part

      Varmaan jokainen äiti ja isä haluaa, että lapsella on hyvä olla. Aika usein vain toinen vanhemmista tätä asiaa ajattelee. Katkeruus tulee päälimmäiseksi ja unohtaa sen todellisen kohteen :(
      Meillä minä hoidan lasten jutut mukaan etälle, etä ei kauheasti keskity koko juttuun. Hänen äitinsä hoitaa ne asiat, mikä tuntuu aika ikävältä. Sen vuoksi, että lapset saavat mallin myös toiselta vanhemmalta. Miten lapsi voi tajuta mikä on oikein, mikä väärin? Väärin ja väärin, mutta ymmärtänette varmaan pointin - vastuu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe