Ratkaisu Romanian kerjäläisongelmaan olisi,

A vot!

että Suomen valtio lahjoittaisi kerjäläisille
vaikka vanhat moottoripyörät. Senjälkeen
suomalaiset hyväksyisivät moottoripyörä-
kerjäläiset.

30

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

Missä valtiolla on vanhoja moottoripyöriä?

Työnnettäisiinkö niitä?

Minkä ongelman tuo ratkaisisi?

• Kun ylläpidätte heit

ä täällä, he jäävät kotimaansa kouluista ja avustuksista paitsi, tuskin tietävätkään niistä, kun istuvat Suomessa kadulla.

Älä hyvä ihminen edesauta heitä jatkamaan tuota itsesäälissä rypemistään!
      Jos minä olisi lapsena ottanut tuon asennoitumisen, niin syrjäytynyt olisin!

• ulos suomesta HETI

Parasta on kaikille :

rajat kiinni, kaikki paluttaa heti takasi, koko maailma valvomaan että niitten omassa maassa pannaan niitten asiat kuntoon,,,,
      muuta mahdollisuutta ei ole.

• Atolfia

Surullista ja ihmisarvoa alentavaa on istua maassa kadunkulmassa kädet ristissä ja odottaa kolikkoa kuppiin. Mielestäni olisi paikallaan kieltää kerjääminen ja yrittää auttaa heitä kotikulmillaan.

Joku esitti TV:n Strada ohjelmassa, että heille järjestettäisiin töitä täällä ja lapset kouluun. Arvatkaapas, kuinka paljon niitä tulvisi rajan yli sen jälkeen. Ei kai yhden pienen maan ole tarvis ruveta elättämään Romanian ja Bulgarian mustalaisia.

Eihän heitä kuulema Virossa ole ollenkaan. Mistä sekin johtuu. Kyllähän rajat ovat auki sinnekin.

En anna rahaa heidän kuppeihinsa. Panen senkin rahan Pelastakaa Lapset Ry:lle tai Unicefille. Vaikka toisaalta ei tee mieli antaa almua minnekään, koska ei ole lainkaan varmaa kenen pussiin ne päätyvät.

• minä vaan

Asiaa kirjoittaa Atolfia. Juuri näin olisi toimittava. Koko kejääminen ei tietysti lopu sittenkään. Onhan meillä suuri määrä erillaisia järjestöjä jotka luvallisesti peltimukein kerjäävät rahaa eri tarkoituksiin.

Ongelma on maailman laajuinen, eikä ole aivan helposti pois kitkettävissä. Huvitti tuossa pyhinä keskustellessani Tanskalaisten kanssa vastaavasta asiasta he kertoivat sokeista kerjäläisistä Köpenhaminan tivolin edustalla. jotka saavat päivän päätteeksi äkisti näkönsä takaisin laskiessaan kolikoita kupeistaan.

• Arvo Tonko

On siis syntynyt suuri ongelma, joka pitää ratkaista. Kyseessä on suuri joukko köyhiä ihmisiä, jotka pakotetaan kerjäämään.

Merkittävää on huomata, että tämä ongelma on syntynyt kaptialismiin siitymisen myötä. Chausescun aikaiset kommunistit ottivat vallan käsiinsä ja tulosta on tuhossa syntynyt.

Se raha, jolla kertäläisten siirtämiseksi Suomeen, pitäisi käyttää lähtömaassa.

Kyllä meillä maksamista riittää kun Espanjakin on jo käsi ojossa pyytämässä rahaamme. Koko Eu vastaa, juu juu, kyllä me maksamme, kansan rahoilla.

• Makriina ek

Chausescun aikana ei Romaniasta poistunut kukaan, ei kerjäämään eikä mihinkään muuhunkaan toimeen. Vain edustusurheilijat Olympialaisiin.
        Niinä aikoina koko Romanian kansa eli kurjuudessa, ei vain mustalaiset. Nyt mustalaisten lähtöä ei mikään estä.

Suomihan on nyt jo järjestämässä heille vuokra-asuntoja. Luin eilen lehdestä, että jossakin kaupungissa ruvetaan asuttamaan romaneja kaupungin asuntoihin. Olikohan Pori vai mikä rannikkokaupunki?

• sääli on sairautta?

Näinhän se menee. Kenellä on mistä maksaa joutuu maksumieheksi. Sitten , kun olemme samassa ns. köyhien maiden joukossa, niin ei kai sitten enää kukaan tänne tule elintasoaan nostamaan, kerjäläisetkään. Joten eipä kannattaisi hehkuttaa maailmalle sitä imagoa, että olemme rikas ja onnellinen kansakunta. Tottakai sellaiseen ONNENMAAHAN halutaan tulla.
      Me suomalaisetkin olemme joskus etsineet parempaa elintasoa, kun Suomella meni huonommin. Esim. Ameriikkaan ja taisi Neuvostoliittokin (nyk. Venäjä) olla joidenkin mielestä melkein se maanpäällinen "taivasten valtakunta"...
      Ruotsiin 60-luvulla suuri Suomalaisten muuttoliike, pois köyhästä Suomesta.
      Aina kuitenkin työtä tekemään ei kerjäämään, siinä ero Romaanikerjäläisiin.
      Onko meillä sitten Suomessa tarjota töitä ja toisekseen, vaikka olisikin, ottaisivatko nämä romaanikerjäläiset työtä vastaan.
      Eipä ole helppo asia ratkaistavana päättäjillä, miten pitäis menetellä näitten ihmisten kanssa. Toivottavasti löytyy ratkaisu...

• 321/3

Eikös sieltä persuilta jo löytynyt osittainen ratkaisu asiaan. Varustetaan kerjäläiset hihanauhoilla kuten juutalaiset Hitlerin Saksassa. Osaisi sitten kiertää nämä kerjäläiset.
        Totuushan on, että kyseessä kuitekin työtä vieroksuvat ihmiset jotka ovat synnyin lahjanaan saaneet viljavan maan. Kuokkiessa ja viljeltäessä selkä kuitenkin kipeytyy. Mukavammin elantonsa tienaa kerjäten. Energian voi paremmi kuluttaa naiden ja lapsia siittäen tähän kurjuuteen....

• Sääli naisia!
        321/3 kirjoitti:

Eikös sieltä persuilta jo löytynyt osittainen ratkaisu asiaan. Varustetaan kerjäläiset hihanauhoilla kuten juutalaiset Hitlerin Saksassa. Osaisi sitten kiertää nämä kerjäläiset.
        Totuushan on, että kyseessä kuitekin työtä vieroksuvat ihmiset jotka ovat synnyin lahjanaan saaneet viljavan maan. Kuokkiessa ja viljeltäessä selkä kuitenkin kipeytyy. Mukavammin elantonsa tienaa kerjäten. Energian voi paremmi kuluttaa naiden ja lapsia siittäen tähän kurjuuteen....

Niin naiset siellä polviensa päällä istuvat, ei miehet .
        Ei minusta olisi, ovat polveni sen verran kipeät. Työelämää yli neljäkymmentä vuotta, jalkojen( polvien )päällä, mutta ei onneksieni polvillaan.
        Olet väärässä, jos luulet, että olen PS:nen. En todellakaan ole. En myöskään osaa ottaa kantaa Erosen blogikirjoitukseen, kun en ole lukenut sitä.

• kerjäläiset on pakot

ettava oppimaan tekemään oikeasti työtä itselleen,, omassa valtiossaan...

Suomen köyhät on aina olleet erilaisia, joskus 1800 - 1900 luvulla suomalainen on kuokkinu maata, istuttanu perunaa, rakentanu asuntoja , metsästäny riistaa ruuakseen, jos ei muuta niin on keksiny ansoja joilla riistaa saa, kalatanu, ym. suomalainen ei koskaan ole alistunu kerjäämään, eikä kiertämään kuten mustaliset ,
      miksi heille ei opeteta työntekoa, ??????? heidät on pakotettava tekemään työtä itselleen,,, kuokka käteen ja viljeleen maata, sekä rakentamaan ittelleen taloja, siitä niitten hyvinvointi alkaa kuten on meillekki aikoinaan alkanu.

• Nehän on omassa maassaan slummeissa asuvia, mitä ihmeen maata he voisivat viljellä???

Ei heille työtä anneta siellä, siksi joutuvat kiertolaisina kuljeksimaan. Tietysti se muuttaa jo luonnettakin tuollainen slummielämä, mutta syy on itse valtiossa!!!

• ne on pantava

pakon eteeen,,, annettava mahdollisuus kaikille omatoimiseen työhön,,,

Suomessakin jaettiin maata aikoinaan ,, " rintamamies taloja " rakennettiin, kunnat jako maapaloja ihmisille, suomalainen rakensi itse kotinsa,
      romanian valtionki on annettava niille maata ja työkalut , kaikki pakotetettava koulutukseen että osaavat rakentaa kotinsa itse,, ym

• yötä ja koulutusta

jokikiselle ihmiselle, ainuttakaan joutilasta ei yhteiskunta siedä !!!!

Kaikki kerjäläiset ja mustalaiset pakotettava koulunpenkille,
      heidät on hyvn selkeällä opin ja ammatin valinnoilla opetettava tekemään työtä itsensä hyväksi, samalla koko yhteiskunta hyötyy ja kehittyy,
      kaikki miljaardot on ohjattava ihmiskunnan koulutukseen , kuten aikoinaan Kekosen aikana tehtiin, aivan rakennustekniikasta alkaen, jokikinen kerjäläinen kouluun ja ilma lopputodistusta ei yksikään tule saamaan työpaikkaa eikä elantoaan ei eläkettä ei ainuttakaan penniä, v ilman työ vastinetta,
      raamatussakin sanotaan,
      ihminen ei leipää syökö jos ei tee työtä.
      Tässä on suomen politikoille kehotus : suomeen teollisuutta kaikille työttömille,
      maailmasta ei koskaan vaatteitten tarve lopu, suomeen on palautettava tekstiiliteollisuus, rakennus teollisuus ja koulutus siihen, tässä vain pari esimerkkiä, mutta työtä on tuhansittain, ja siihen ON politikkojen nyt tartuttava,
      miljaardien jakaminen turhuuteen ON NYT LOPETETTAVA, rahat tarvitaan suomen ja maailma kehittämiseen !!!!!!

• sama,,,

korjaus, " työtä ja koulutuska "

• *Kukkahame*

Kerjäläisten takana melko varmasti on rikollisjärjestöt.
      Joka vuosi tullaan isolla porukalla ja lapset näpistelee omilla alueillaan ja kerjäävät, vanhukset istuvat kaduilla ja nuoret naiset ovat miesten organisoimassa sexikaupassa tiiviisti, jota myös miehet vartioivat tarkoin.
      En enää muista missä oli kirjoitus mutta TVstä tuli dokumentti samoihin aikoin.
      Harva niistä tänne tulleista on itse rahoittanut matkansa.
      Viime kesänä törmäsin marjareissulla sellaiseen leiriin jossa oli kymmenkunta ihmistä pakettiauto ja pari henkilöautoa, siellä kuivi pyykkiä oksilla ja porukka oli hiljaista, siksi kai en heitä ennakkoon huomannut.
      En tiedä heidän kansalaisuuttaan, mutta en aikaisemmin ole koskaan vastaavaa näkyä nähnyt.
      Olisi pitänyt tehdä ilmoitus virkavallalle, mutta olin niin pois tolaltani että hyvä kun kotiini jaksoin palata.
      Tällaiset leirit varmasti yleistyy vuosi vuodelta jos kerjääminenkin sallitaan heille, meiltä suomalaisilta kerjääminen kiellettiin 50/60 luvun vaihteessa.
      Ei kai EU voi hyväksyä kerjäämistä kun hyvinvoinnista sen kehittämisestäkin puhuttiin perustamisvaiheessa.

• ei pidä paikkaansa

Kerjäämistä ei ole Suomessa lailla kielletty.

• ehdoton kielto

pitää saada voimaan, krjääminen on kiellettävä suomessa......

Kyllä kejääminen oli kielletty sodan jälkeen kymmeniä vuosia,
        muistan maalla ja kaupungissa kun siitä puhuttiin, ettei kukaan saa kerjätä, noin vain, ,,
        vain jos hyväntekeväisyyteen kerjättiin, tai avustettiin jotai köyhää perhettä aina piti hakea poliisilta lupa että sai kerjätä,
        poliisin antama asiakirja piti aina pystyä näyttämään jos tuli krjäläinen ovelle,,,,,,
        näin toimittiin ennen,
        nyt EU:n aikana jostain syystä on lipsuttu asian suhteen,
        se aiheuttaa suurta ihmetystä miksi näin on sallittu tapahtua .

• *
        ehdoton kielto kirjoitti:

pitää saada voimaan, krjääminen on kiellettävä suomessa......

Kyllä kejääminen oli kielletty sodan jälkeen kymmeniä vuosia,
        muistan maalla ja kaupungissa kun siitä puhuttiin, ettei kukaan saa kerjätä, noin vain, ,,
        vain jos hyväntekeväisyyteen kerjättiin, tai avustettiin jotai köyhää perhettä aina piti hakea poliisilta lupa että sai kerjätä,
        poliisin antama asiakirja piti aina pystyä näyttämään jos tuli krjäläinen ovelle,,,,,,
        näin toimittiin ennen,
        nyt EU:n aikana jostain syystä on lipsuttu asian suhteen,
        se aiheuttaa suurta ihmetystä miksi näin on sallittu tapahtua .

Kuka mitään pakottaa antamaan?
        Jos ei anneta, ei ole kerjäläisiäkään.

• *Kukkahame*

No...Helsingissä oli kerroskäytävässä ilmoitus:
      ... Kaupustelu ja kerjääminen kielletty sakon uhalla..., voiko tuollasta laittaa kuka sitten sakottaa?

No minä olen käsittänyt väärin.

• marja-liisa...

Voi hyvä kukkahame!

Eihän ne sinun näkemäsi pakettiauto porukat olleet mitään kerjäläisiä. Nehän ovat täällä meillä ihan jokapäiväinen näky. Ne on niitä meidän marjanpoimijoitamme, joita ulkomailta tulee kesällä metsät täyteen. Liikkuvat isoilla porukoilla, jollain pakettiautonrämällä, jonka me suomalaiset yrittäjät olemme heille hankkineet. Ja ovat muuten ahkeria, poimivat pitkää päivää, ja sadekelikään ei rajoita. Siksi kuivattelevat vaatteitaan puiden oksilla.
        Kerjäläiset ei liiku minnekkään, mutta nämä sitäkin enemmän, kyllä pian muutaman hehtaarin ala on puti puhdas.
        Nämä saavat rahansa kovasta työstä, siitä mitä me suomalaiset ei enää viitsitä tehdä. Kerjäläiset mankuu selvää rahaa kädet ristissä. Ja siinähän on kuitenkin selvä ero!

• väärin olet

käsittänyt ja pahasti. Saahan sitä taloyhtiö ja yksityinenkin laittaa mitä kylttejä haluaa. Minullakin on postilaatikossa että mainosten jako kielletty.Laitetaampa tänne kielto, että tyhmyys lain nojalla kielletty !
        Etkö seurannut edes sitä keskustelua, kun asia odtettiin esille eduskunnassa, eikä mitään kerjäämisen kieltävää lakia ole , mahtaako tullakkaan.
        ota joskus itsekkin selvää, usein olet muita oikomassa!!!

• Cansalainen
        väärin olet kirjoitti:

käsittänyt ja pahasti. Saahan sitä taloyhtiö ja yksityinenkin laittaa mitä kylttejä haluaa. Minullakin on postilaatikossa että mainosten jako kielletty.Laitetaampa tänne kielto, että tyhmyys lain nojalla kielletty !
        Etkö seurannut edes sitä keskustelua, kun asia odtettiin esille eduskunnassa, eikä mitään kerjäämisen kieltävää lakia ole , mahtaako tullakkaan.
        ota joskus itsekkin selvää, usein olet muita oikomassa!!!

Mitäs kamalaa se oikominen on, kyllä kannattaa oikasta jos huomaa jotain oikastavaa.
        Sinäkin pilkunviilaja kaikkien perässä roikut mutta et avaukseen saanut mitään asiaa, voi tokkiisa!
        Kyl meit on niin monta tyhmää kun on kirjottajaakin,

• sinäci cuccis
        Cansalainen kirjoitti:

Mitäs kamalaa se oikominen on, kyllä kannattaa oikasta jos huomaa jotain oikastavaa.
        Sinäkin pilkunviilaja kaikkien perässä roikut mutta et avaukseen saanut mitään asiaa, voi tokkiisa!
        Kyl meit on niin monta tyhmää kun on kirjottajaakin,

saat sulattaa sen että sinua oiotaan, heti oot salanikillä ihtees puolustamassa ja muita viksumpias haukkumassa.

• Heh, hoksattu

Menin marjaan parikymmentä vuotta sitten. Ei ollut marjoja. Vihaisesti lausahti ystäväni: Vietnamilaiset taas olleet täällä, nehän ne poimii kaikki marjat.

Nyt motkottaa toinen ystävä: Thaimaalaiset taas putsaavat metsät marjoista.

Voi herranpieksut, miten typeriä ystäviä mulla onkaan. Tai no, ei ne kauttaaltaan typeriä oo, aatoksensa joskus typeriä. Ai niin, nämä "rasistit" ovatkin ns. paremmista piireistä, ensimmäisen kerroksen väkeä. Minä oon työläistyttö, joka tykkään paistatella heidän glooriassaan, voi ressukkaa minua. Mutta toisaalta, saavathan he minun kauttani tuntea olevansa parempia. Niin että tasapeli. Kumpikin ruokkii toistensa alemmuus/ylemmyyskompleksia

• *Kukkahame*

Eivät marjanpoimijat ole lasten kanssa liikkeellä ja kuivattele vaatteitaan puiden oksilla!
      Keskellä kaunista päivää, ei oikein 'natsaa' ;-D

• sateellako

marjoja poimitaan, minä ainakin keskellä kaunista päivää !

• Näin Kainuussa!

Niinhän sinä. Mutta sinä et teekkään sitä elääksesi. Kyllä ne Thaitytöt, ja pojat kerää, oli keli kun keli. Sadetakit niskassa ne siellä metsässä menee, ja olen minäkin sen pyykijn kuivausen nähnyt. Täällä meidänkin kylällä nukkuivat yönsä vanhan nuorisotalon lattialla makuupussissa. Ei siellä juuri juoksevia vesiä ollut. Sukkiaan pesivät tuossa joen rannassa, kiveen hakkasivat.
        Ei ole helppoa työt, eikä olot.
        Ne semmoset kun sinä ja minä käy marjassa keskellä kauneinta päivää. Ja hyvä jos piirakkamarjat kerätään. Mutta niiden on saatava useita kymmeniä kiloja päivässä, että pärjäävät. Ja että saavat matkalipun edes kotiin.

• *Kukkahame*

Kuka lienet "sinäci cuccis" mutta kirveesi tylsyy kun sitä tuon tuostaan kiveen kokeilet, olin poissa koko huushollista pari tuntia, miten sinä aina erehdyt, kun niiiiin oikeassa aina luulet olevasi.
      Halpamaista ja sinulta täysin luonnistuvaa tuollainen.
      Jätän sinun kirjoituksesi taas aivan omaan arvoonsa.

• Atolfia

Näin naisena säälittää nuo naisparat, jotka ukkojen pakottamana istuvat tuolla kadunkulmissa. Istuisivat itse nuo ukot siellä asfaltilla.

Tämän aamun Hesarissa kertoi tämä lääkäri Tuomola, joka pitää vastaanottoa näille paperittomille maassa olijoille, että siellä vastaanotolla on tullut tiettäväksi se, kuinka miehet vaativat naiset menemään kerjuulle ja itse menevät kapakkaan istumaan.

Hän kertoi, etträ 3 tuberkuloositapausta on tullut ilmi ja virtsa rakontulehduksia. Arvaahan sen, kun ovat istuneet talvikaudet kylmällä asfaltilla. Lääkkeitä ei juuri ole antaa, jotain konsteja on kuitenkin oltava heidän hoitamisekseen.

Nythän ministeri Räsänen on vaatinut, että kerjääminen kiellettäisiin. Sehän lopettaisi tuon ongelman. Se vain pitäisi tehdä kaikissa EU:maissa, jotta tuo kiertäminen loppuisi.

Senjälkeen pitäisi EU:n valvoa, että nämä maat, joista kerjäläiset ovat kotoisin,
      huolehtivat vastaisuudessa näitten ihmisten elinolosuhteiden parantamisesta.

Pietarsaaressa on mm:ssa vuokrattu näille kiertolaisille kaupungin vuokra-asuntoja. Kunhan tuo tieto laajenee näitten kerjäläisten keskuuteen, niin pian onkin Pietarsaaressa tulvaa. Saa nähdä, kauanko kestävät painetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe