Eräskin kirjoitti täällä näin:
"Jos Jumalaa voidaan syyllistää, silloin voidaan samalla logiikalla väittää sinua syylliseksi lähistölläsi tapahtuviin pahoinpitelyihin. Ethän sinä estä niitä pahoinpitelyjä vaikka voisit jos olisit vaivautunut ja ollut paikan päällä."
Ensinnäkin hän on varma, ettei kukaan ihminen rientäisi hädässä olevan apuun (ehkä hän itse ei auttaisi). Lisäksi hän vertaa ihmisen toimintakykyä Jumalan toimintakykyyn.
Jos Jumala todellakin olisi olemassa sellaisena kuin Raamattu väittää, Hän ei varmastikaan sallisi mitään pahuutta ja tulisi todellakaan auttamaan hädässä olevia.
Taikauskoiset ihmiset keksivät aikoinaan Saata*an selittämään pahuudet ja näin yrittivät väistellä Jumalan olemattomuutta.
Tämä palsta on idiotismin täyttämä
16
89
Vastaukset
- fakta homma
Eikä ole, jos vastutat niin saat palkintosi ikuisessa tulessa
- 1245
Kyllä Jumalat on olemassa,mistä ihmeestä ihmiset olisivat voineet "keksiä"
niitä tuhansittain?.
Ikuisesta tulipaikasta ei löydy koordinaatteja, arvuutella voidaan mahdollisesta
sijainnista, sekä onko kysymyksessä endoterminen vaiko eksoterminen paikka.
Jumalille lienee ansiokasta touhuilla kuolleitten parissa,osaavathan olla hiljaa.
- jaikal.se
>>>Jos Jumala todellakin olisi olemassa sellaisena kuin Raamattu väittää, Hän ei varmastikaan sallisi mitään pahuutta ja tulisi todellakaan auttamaan hädässä olevia.
Aika hyvä kirjoitus tuolla jaikal linkissä - tosin se sisältää hieman ihmispäättelyjäkin, mutta periaatteessa ihan Raamatun mukaista.. Siitä kiinnostuneena ajattelin että katsotaampa mitä jaikal sanoo kolminaisuudesta (minä kun en ole koskaan oikein tajunnut oikein perinpohjin näiden kolminaisuuteen uskovien ajatuksen juoksua) ..
Ja en tullut kyllä valitettavasti sen viisaammaksi jaikalin kirjoituksista ja Raamatunkohdista.
Jaikal sanoo : jos et tunnusta kolminaisuutta kiellät samalla Jeesuksen jumalauuden ja koko lunastuksen ??? Haloo - kuinka ihmeessä voit saada sellaisen käsityksen ?
Kirjoitit että lusifer halusi tehdä itsensä Jumalan veroiseksi (mikä on aivan totta jos uskomme Raamatun kertomukseen) - Huomaa että Lusifer oli viaton (Jumala oli hänessä kunnes Lusifer lankesi tavoittelemaan Jumalan asemaa - kuinka sinä nyt sitten teet viattoman Jeesuksen ikäänkuin toiseksi Lusiferiksi? Jeesus ei itse koskaan sanonut olevansa muuta kuin Isän Poika joka teki (ja tekee) kaikessa Isän tahdon. Se on Isän tahto - joka oli Pojassa - se oli Isän tahto jonka Poika ilmoitti joka oli niin vastenmielinen ihmisille että he tappoivat (viattoman) Jeesuksen samalla tavalla kuin olivat tappaneet profeetoja (jotka tosin olivat Jumalan asialla mutta eivät synnittömiä) Siten he tuomitsivat Jumalan - Jeesuksen kautta - mutta ei se tee Pojasta Isää.
Esiin ottamasi Raamatun kohdatkin hieman hämmästyttivät:
# Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että >>Jumala on hänet kuolleista herättänyt- jaikal.se
alex.kasi kirjoitti:
Aika hyvä kirjoitus tuolla jaikal linkissä - tosin se sisältää hieman ihmispäättelyjäkin, mutta periaatteessa ihan Raamatun mukaista.. Siitä kiinnostuneena ajattelin että katsotaampa mitä jaikal sanoo kolminaisuudesta (minä kun en ole koskaan oikein tajunnut oikein perinpohjin näiden kolminaisuuteen uskovien ajatuksen juoksua) ..
Ja en tullut kyllä valitettavasti sen viisaammaksi jaikalin kirjoituksista ja Raamatunkohdista.
Jaikal sanoo : jos et tunnusta kolminaisuutta kiellät samalla Jeesuksen jumalauuden ja koko lunastuksen ??? Haloo - kuinka ihmeessä voit saada sellaisen käsityksen ?
Kirjoitit että lusifer halusi tehdä itsensä Jumalan veroiseksi (mikä on aivan totta jos uskomme Raamatun kertomukseen) - Huomaa että Lusifer oli viaton (Jumala oli hänessä kunnes Lusifer lankesi tavoittelemaan Jumalan asemaa - kuinka sinä nyt sitten teet viattoman Jeesuksen ikäänkuin toiseksi Lusiferiksi? Jeesus ei itse koskaan sanonut olevansa muuta kuin Isän Poika joka teki (ja tekee) kaikessa Isän tahdon. Se on Isän tahto - joka oli Pojassa - se oli Isän tahto jonka Poika ilmoitti joka oli niin vastenmielinen ihmisille että he tappoivat (viattoman) Jeesuksen samalla tavalla kuin olivat tappaneet profeetoja (jotka tosin olivat Jumalan asialla mutta eivät synnittömiä) Siten he tuomitsivat Jumalan - Jeesuksen kautta - mutta ei se tee Pojasta Isää.
# Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että >>Jumala on hänet kuolleista herättänyt>>>Ja en tullut kyllä valitettavasti sen viisaammaksi jaikalin kirjoituksista ja Raamatunkohdista.>Jaikal sanoo : jos et tunnusta kolminaisuutta kiellät samalla Jeesuksen jumalauuden ja koko lunastuksen ??? Haloo - kuinka ihmeessä voit saada sellaisen käsityksen ?
- jaikal.se
alex.kasi kirjoitti:
# Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että >>Jumala on hänet kuolleista herättänytMinä en jaksa nyt alkaa keskustelemaan kanssasi kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta.
Tästä aiheesta on keskusteltu paljon palstalla ja tullaan keskustelemaan jatkossakin. Minä olen kirjoittanut sivustollani aiheesta aika paljon ja perustellut kaikki tärkeät väittämäni Raamatun Sanalla. Toivon että sinä käyt lukemassa tekstejäni siellä. Minulla ei ole sen parempaa opetusta kolminaisuudesta eikä sen enempää sanomista aiheesta kuin mitä sivustollani on luettavissa.
www.jaikal.se jaikal.se kirjoitti:
>>>Ja en tullut kyllä valitettavasti sen viisaammaksi jaikalin kirjoituksista ja Raamatunkohdista.>Jaikal sanoo : jos et tunnusta kolminaisuutta kiellät samalla Jeesuksen jumalauuden ja koko lunastuksen ??? Haloo - kuinka ihmeessä voit saada sellaisen käsityksen ?
Täysin ymmärtämätöntä puhetta sinulta. Että Jumala ei muka voisi pelastaa Poikansa kautta - aivan uskomaton väitös. Taidat olla unohtanut että se todella on Jumala joka pelastaa - sama Jumala jota Jeesus rukoili ja joka herätti Poikansa kuolleista.
Olet nyt liittynyt niihin jotka todellisuudessa ovat asettaneet itsensä Raamatun sanaa edelle. Sellaisia ihmisiä on paljon - toiiset tekevät sen ymmärtämättömyyttään toiset koska ovat kertakaikkiaan olevinaan viisaampia kuin Raamattu - jotkut sanovat jopa että se on Pyhä Henki joka heitä opettaa - mutta ei Pyhä Henki opeta väärin. Siis on syytä tutkia Sanasta onko opetukset oikeita vai ei.
alex
Oletko Alexi Uuskarismaattinen tuote joka uuskarismaattinen henki kuljettaa ????
Vai Jeesus oli samanlainen kun lucifer ainoastaan enkeli..- tosi uskova
olen samaa mieltä
- tosi uskova myös
minä myös, idiootteja kaikki kirjoittajat
- Niko.
Kirjoitit: "Jos Jumala todellakin olisi olemassa sellaisena kuin Raamattu väittää, Hän ei varmastikaan sallisi mitään pahuutta ja tulisi todellakaan auttamaan hädässä olevia."
Ensinnäkin olisi ymmärrettävä mitä on pahuus.
Ja kun olet hieman tätä pohtinut, mieti vielä tovi sitä, mitä mahtanee olla Jumalan silmissä pahuus!?
Esität väitteen, että jos Jumala on ei Hän varmasti sallisi maailmassa ainoatakaan pahuutta. Oletko kuitenkaan miettinyt mitä se merkitsisi?
Jos Jumala laittaisi lopun kaikelle pahuudelle, vääryydelle ja synnille tällä sekunnillla, ei maanpäälle jäisi ainoatakaan ihmistä. Kaikki ovat pahuutta tehdeet, syntiä tehneet ja "pilanneet" Jumalan luomaa maailmankaikkeutta, niin sanoin, ajatuksin, asentein, teoin ja tekemättäjättämisineen.
"Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?" He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.
Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan. Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä. Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?" "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä." ( Johanneksen evankeliumi )
Jumalan edessä kaikki ovat syntiä tehneet, eikä ainoatakaan hyvää. On vain yksi joka on Hyvä, eikä syntiä koskaan tehnyt, mutta Hän on armollinen, kuten lainaamani Sanan kohta näyttää. Hän olisi ollut oikeutettu "heittämään ensimmäisen kiven", mutta Hän ei tuominnut.
Se on puhdasta Jumalan armoa.Kaikkivaltias Jumala tiesi jo ihmisen luodessaan että tämä HÄNEN TEKELEENSÄ ei pysty omaehtoisesti mihinkään hyvään ja tulee lankeamaan. Silti Jumala ei tehnyt mitään tämän estämiseksi.
Kun nyt sitten ihmniselle, jolla lähtökohtaisesti8 ei ole edes mitään kykyä haluta hyvää, annetaan vapaa tahto, se on kuin antaisi puukon kaksivuotiaalle ja kehottaa tätä varovaisuuteen.
Nyt kun Jumala on sössinyt luomistyön hän syyttää ihmistä pahuudesta jota ei estänyt vaikka olisi ollut ainoa siihen kykenevä.
Pelkuri ja raukka kun syyttää toisia omista virheistään.- Niko.
exhellari86 kirjoitti:
Kaikkivaltias Jumala tiesi jo ihmisen luodessaan että tämä HÄNEN TEKELEENSÄ ei pysty omaehtoisesti mihinkään hyvään ja tulee lankeamaan. Silti Jumala ei tehnyt mitään tämän estämiseksi.
Kun nyt sitten ihmniselle, jolla lähtökohtaisesti8 ei ole edes mitään kykyä haluta hyvää, annetaan vapaa tahto, se on kuin antaisi puukon kaksivuotiaalle ja kehottaa tätä varovaisuuteen.
Nyt kun Jumala on sössinyt luomistyön hän syyttää ihmistä pahuudesta jota ei estänyt vaikka olisi ollut ainoa siihen kykenevä.
Pelkuri ja raukka kun syyttää toisia omista virheistään.Kuten myös tiesi sen, että Pojan kautta Hän on luova uuden Pyhän kansan itsellensä.
- Sairasta touhua
Miksi te taikauskoiset koko ajan puhutte "synneistä"? Ei normaali ihiminen edes ajattele moista. Taidatte olla melkoisia paholaisia, aina synninteot mielessä. Jos menisitte psykiatrille, niin varmasti jonkinlaisen lääkityksen saisitte.
Niko. kirjoitti:
Kuten myös tiesi sen, että Pojan kautta Hän on luova uuden Pyhän kansan itsellensä.
Ja kaikkien tuollaisten käsittämättömien kärsimysten kautta mitä ihmiskunta on outunut kokemaan pelkästään sen takia että jumalasi ei hoitanut hommaa alussa kunnolla.
Ja sitten pitää järjestää kummalliset verilettukestit jotta jumala sovittaisi itse itsensä kanssa ja ostaa näin vapauden ihmiselle jonka hän loi itse kelvottomaksi.
Hohhoijaa.
- Inhottava realisti
Jumala oli siis kaikkivoipa, mutta ei siltikään tiennyt, mitä tapahtuu?
Vaiko - hän tiesi, mutta teki silti niinkuin teki?
Täyttä höpötystä, NIko. Tuttuun tyyliin.
"Jos Jumala laittaisi lopun kaikelle pahuudelle, vääryydelle ja synnille tällä sekunnillla, ei maanpäälle jäisi ainoatakaan ihmistä. Kaikki ovat pahuutta tehdeet, syntiä tehneet ja "pilanneet" Jumalan luomaa maailmankaikkeutta, niin sanoin, ajatuksin, asentein, teoin ja tekemättäjättämisineen."
Itse asiassa, sairaalloinen ajatusmalli. Itsensä syyllistäminen ja loputon synnintunto ei ole tervettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.946906- 1723712
- 533249
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2262347- 482105
- 411968
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?221773- 601768
- 191733