Helmikuussa minulla oli kummalliset menkat, ne kesti vain 1-2 päivää ja vuoto oli niukkaa. Tein varalta testin menkkojen aikaan ja nega tuli. Siitä 1,5 viikkoa eteenpäin tein uuden testin joka oli positiivinen, silloin rv 5-6. Joku hoitaja sanoi veressä olleen hcg hormonin olevan aika matala ja plussaukseen kun meni aikaa. Voisiko siis kyseessä olla myöhään tapahtunut ovulaatio? ja kuinkahan lyhyt luteraalivaihe voi ääripäässään olla.
Raskaus meni kesken rv 7 4. Odottelin seuraavia kuukautisia alkavaksi ja peitto heilu vain muutamia päiviä ennen oletettavasti menkkojen alkua.. No nyt oli taas samankaltaiset niukkaakin niukemmat menkat, vuotoa tuli kahtena päivänä vain teelusikallinen. Oireet samanlaiset kui ekassa raskaudessa, mutta testi tuskin näyttäisi plussaa vielä aikoihin.. mutta voiko nuin myöhään tapahtua ovis? eli 2-3pvää ennen kuukautisia.. Onko kellään kokemuksia???
Mukavaa kesän odotusta!!
Myöhäinen ovulaatioko?
5
116
Vastaukset
- Adela
Keskenmenon jälkeenhän kierto ei useinkaan palaudu samantien takaisin normaaliksi. Itselläni menkat tuli vasta 5 1/2 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. On myös tavallista, ettei ovulaatiota tule heti keskenmenoa seuraavassa kierrossa. Meitä neuvottiin odottamaan yhdet kuukautiset, jotta kierto ehtisi normalisoitua, ja limakalvot parantua. Minulla ei kyllä ollut mitään ovulaatiotuntemuksia edes ekojen kuukautisten jälkeen, joten epäilen, ettei mulla ollut sitä vielä toisessakaan kierrossa km jälkeen.
- marraskuunneito taas
Niinpä, se on kyllä totta että menkat voivat hormoonien vaikutuksesta mennä ihan sekaisin km:n jälkeen. Minulla ei lääkkeellistä tyhjennystä/kaavintaa tarvittu,joten saa kuulemma heti alkaa yrittää uutta raskautta. Onko totta että kuukautiset alkavat aina ovulaation jälkeen suunnilleen 14vrk? Vai onko myös mahdollista että ovulaatio on myöhemmin,mutta kuukautiset silti alkavat "aiemmin"? Mulla kierto aina ollut säännöllinen 28pv. Joskus tikuttelin ovista, enkä löytänyt sitä noin kp12-21...
- oviksesta
12-16 päivää ennen kuukautisia se ovulaatio yleensä tapahtuu. Tuo 14 päivää on se tavanomainen, mutta pientä vaihtelua voi olla. Jos luteaalivaihe (oviksesta menkkoihin) on kovin lyhyt, ei raskautumista yleensä pääse edes tapahtumaan. Oviksen tikuttamisesta sen verran, että joillakin LH-hormonihuippu on niin kovin nopea, ettei sitä yhden kerran päivässä testaamalla saa kiinni. Onko sinulla kuitenkin ollut jonakin päivänä selkeämpi tummempi viiva ovistestissä, kuin muina päivinä? Yleensä se on merkki ovulaation lähestymisestä, vaikkei viiva ihan yhtä vahvana näkyisikään, kuin kontrolliviiva.
- marrasneitokainen...
En ole bongannut ollenkaan ovista. Mutta voisin koittaa taas tikuttaa uudessa kierrossa ja tuosta kp21 myös eteenpäin. Kuitenkin minulla ovis ainakin on tammi-helmikuussa tapahtunut kerta raskauduin, (keskeytyi) Ja ovistahan ei joka kierrossa välttämättä tapahdu. Se myös mietityttää että alkoikohan kiertoni nyt tiistaina alusta, eli olikohan ne kahtenapäivänä siteeseen tulleet veritippaset kuukautiset vai ei (silloin niiden olisi oikeastikin pitäneet alkaa, jos oletetaan keskenmenovuodon olleen niinsanotusti kkvuoto), minulle kerrottiin että km jälkeen kuukautiset ovat tavallista runsaammat. Miten muilla keskenmenon kokeneilla?
- oviksesta
Hei vielä, etkö siis saanut minkäänlaista viivaa ovistestiin koko missään kierrossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37910Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8807J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756