Vuokralla kannattaa asua: Ei tarvii muuta kuin maksaa vuokra.
Omistamisen huolet jää vuokraisännälle.
Ei tule laskuja, ei korkoja, eikä lyhennyksiä.
Ei tarvitse huolehtia asunnon hinnan laskusta.
Lamat ei kosketa mitenkään.
Koron muutokset ei paina.
Lisävakuuksiakaan ei pyydetä.
Kaikki viisaat ja varakkaat asuu tämän vuoksi vuokralla.
Miettikää nyt itsekin
4
83
Vastaukset
- evakko
Oikeassa olet tai sitten et. Olen melko yllättynyt tultuani tänne palstalle lukemaan millainen raja vedetään omistusasujien ja vuokralaisten välille.
Ainut iso ero asiassa mielestäni on että omassa asut niin kauan kuin huvittaa mutta vuokralaisena lähdet jos osakkeenomistaja niin haluaa.
Molemmista joutuu maksamaan ja molemmat vaihtoehdot minä ainakin tunnustaisin kodiksi.
Kumpikaan vaihtoehto ei ole stressitön. Enkä osaa sanoa saako vuokralainen tehdä muutoksia tai valintoja sisustuksessa. Itse tykkään että voin maalata tai tapetoida tai piikata seinän tiilelle halutessani, tehä mitä tykkään jos rahat riittää.
Vuokralla on helppoa jos joku hajoaa, ei tarvitse vastata mistään, mutta jos on perillisiä niin jää heille jotain aikojen saatossa. Voisi olettaa että asunto-omaisuus on parempi sijoitus kuin arvopaperit.
Asun tällä hetkellä vuokralla olosuhteiden pakosta, viimeksi asuin kymmenisen vuotta sitten vuokralla. Tunnustan että koko ajan varon kolhimasta vieraan asunnon seiniä ja ovia ja latioita. - tywetwyetyw
"Kaikki viisaat ja varakkaat asuu tämän vuoksi vuokralla."
Onhan tuossa totta ainakin toinen puoli. Nimittäin tuo 'varakkaat'-aspekti.
Kaikki asuminen maksaa, ja ei se ihan noin yksinkertaista ole kuin alkup. viestissä. Kyllä ne "laskut, korot ja lyhennykset" joku maksaa, asunnon omistaja nimittäin, ja totta hitossa muutokset niissä heijastuvat vuokriinkin (jotka sitten te taas maksatte). Lama voi viedä työpaikan myös vuokralaiselta, milläs se vuokra sitten maksetaan? Jne. jne.
Olen aina sanonut, että todella varakkailla on ihan hyvin varaa asua vuokralla, ja maksaa sitä isoa asumiskustannusta vielä eläkkeelläkin. Meillä ns. tavallisilla ihmisillä sellaiseen on huonommin mahdollisuuksia.- asun ja olen!
"Lama voi viedä työpaikan myös vuokralaiselta, milläs se vuokra sitten maksetaan? "
No minä ainakin maksan sen työttömyyskorvauksilla, asumistuella ja toimeentulotuella. Työhaastattelussa olen käynyt viimeksi 2006. Sen jälkeen ei ole työkkäristä edes tullut ilmoituksia avoimista työpaikoista. Sovittiin että haen työtä omatoimisesti. Ja kissan vitut. En todellakaan aio joutua enää ikinä töihin.
- Velaton asukas
Onhan se kivaa ja vaivatonta ajella toisinaan taksillakin, mutta aika harvalla kai on varaa kulkea joka päivä siihen hintaan. Minäkin asuisin mielelläni vuokralla, mutta sellaista huoletonta elämää voi pitkän päälle viettää vain rikas. Köyhemmän on ajateltava talouspuoltakin.
Siksi hankin jo kauan sitten oman asunnon. Kun se on jo maksettu, ei noita velka- ja lama-asioitakaan tarvitse enää miettiä. Jos tosiaan tulee tiukka aika, vastike on paljon vuokraa halvempi kuukausittain maksettavaksi. Omassa tapauksessani sen kuuluisan 70 % pienempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015