Minulla siis on kaksi tietokonetta, joista olen molemmista onttanut varmuuskopioksi levykuvan macrium reflect-nimisellä ohjelmalla. Toisessa on xp-käyttis, kun kyseessä on wanha kone, ja toisessa windows 7.
Mutta mikäli joskus palautan levykuvan, niin mitä tapahtuisi jos win7 koneeseen palauttaisin winxp-levykuvan? Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, voiko noin tehdä mutkattoman käyttisvaihdon? Mikäli siis levykuva mahtuu kovalevylle... Vai tuleeko ongelmia ajureiden suhteen, ja meneekö kone rikki tai käyttökelvottomaksi?
Mikä olisi skenaario mikä tapahtuisi, jos koettaisin noin tehdä?
Mitä käy jos teen näin?
7
136
Vastaukset
- BSOD
Todennäköisesti seurauksena olisi BSOD, eli microsoftin suosikkipeli alkaen vuodesta kivi ja kuokka.
http://images.uncyc.org/commons/thumb/4/40/Startrek-BSoD.gif/260px-Startrek-BSoD.gif
http://hikipedia.info/wiki/Blue_Screen_Of_Death Windows 7 koneen kovalevy pitää olla täsmälleen saman kokoinen kuin se mistä levykuva otettiin. Vastaan tulee myös ajuriongelmia ja Windows voi heittää pahimmassa tapauksessa sinisen ruudun.
- öööhöm
Ei ne palautuslevyt toimi eri koneissa.
- 15
Jos et edes osaa katsoa kiintolevyn ja levykuvan kokoa, niin ei noilla taidoilla mitään hyvää seuraa.
- 2+6
Kukas tässä on edes puhunut, että kyse olisi mistään taidoista, tai että olisin aikeissa totetuttaa kyseisen toimenpiteen?
Saattaa toimia, tai sitten olla toimimatta, mutta noin yleisellä tasolla Windows XP:n siirtoyritys sellaisenaan toiseen koneeseen on huono ajatus, voi tulla kohtuuttoman paljon ylimääräistä jumppaa ja ko. käyttöjärjestelmä on muutoinkin antiikkia.
Kokeilemallahan se selviää. Itse en kokeilisi.- =8
Periaatteessa onnistuu, jos laitteet antavat myöten. Riippunee myös antaako kyseinen levynkuvateko-ohjelma panna levykuvan erikokoiselle kiintolevylle. Rikki ei mene, ajuritkaan tuskin tuottavat ongelmia, korkeintaan XP:ltä ehkä puuttuvat SATA-ajurit.
Kokeile, voithan aina panna uudestaan alkuperäisen levykuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716