Naiset teki ennen maalla työtä vuorotta. Nykyisinkin naisten työpanosta arvostetaan
todelle huonosti. Yleensä kotityöt kuuluu vieläkin naisille ja lasten hoito.
Naisten työt
9
56
Vastaukset
- * *
Kyllä normaali nuori perhe on melkoisen tasa-arvoinen kotitöissä.
Niitä opetetaan toki lapsillekin.
Rakkautta ja kunnioitusta toistaan kohdellaan.
Ei ole nainen enää nyrkin ja hellan välissä.
Nyt on nyt, muinoin, kun isoisä öljylampun osti, oli ehkä toisin.
Moni isäkin jää hoitamaan lapsia kotiin tänä päivänä.- tuo olvii heti
Totuus on toisenlainen. Menehän perjantai-iltana johonkin kotiin, niin näet miten naista kohdellaan.
- * *
tuo olvii heti kirjoitti:
Totuus on toisenlainen. Menehän perjantai-iltana johonkin kotiin, niin näet miten naista kohdellaan.
Minun käymissäni kodeissa asuu onnellisia ihmisiä, joilla on varaa kunnioittaa kaikkia perheenjäseniä, varsinkin äitejä. Jos ihminen ei rakasta itseään, ei hän osaa rakastaa muitakaan.
Monien kotien pahoinvointi on suuri ongelma, joka tuntuu vain kasvavan. Eikä se suinkaan ole aina rahasta kiinni.
Aina maailmassa on enemmän rakkautta, kuin vihaa.
Naisia kohdellaan, niinhän kuulema aina useampia miehiäkin kohdellaan.
Ikävää.
Ihmisiä, miehiä ja naisia, pitää kohdella kunnioittaen.
- älä yleistä
puhut nyt vain omista kotioloistasi.
- peukalo keskellä käm
On ne tavat muuttuneet siitä mitä ne oli ennen. En kyllä lastenrattaita työnnellyt saatikka vauvoille vaippoja vaihtanut. Siivoamiset kuten ruuan laitotkin oli kyllä vaimon hommia. Nyt sitten poikakin vaihtaa vauvalle vaippoja ja pitää isiysvapaata. Grillaus kuten muukin ruuan laitto näyttää sekin sujuvan pojalta vähintäinkin yhtä hyvin kuin vauvan äiditäkin.
Näin se aika on muutanut naisten aseman. Voikin todeta ettei enää erotella naisten eikä miesten töitä.
Onneksi tällä iällä ei enää opi imurin käyttämistä siivoamisesta saatikka ruuan laitosta puhumattakkaan. Pika kahvin teko hädin tuskin onnistuu sekin pakon edessä. - Lyyli Leväperä
Yleensä naiset siivoaa ja hoitaa lapset nyky-suomessakin. Myös muut kodinhoitoon kuuluvat asiat on naisten töitä. Näin se vaan on. Myös lasten
hoito kuuluu nyky-Suomessa äidille. Joka muuta väittää, valehtelee. Onhan
näitä nuoria miehiä, jotka näyttelee pehmoisää vieraille, mutta totuus on toisenlainen. Se näkyy perjantai-iltana, kun mies piereskelee sohvalla ja nainen
raataa hikihatussa.- Impi Ihana
Joopa joo, elä hyvä immeinen jo tätä päivää!
Kunnon mies ei piereskele sohvalla, korkeintaan sika, soffaperunoita syöden.
- Atolfia
Talossamme asuu kaksi perhettä, joilla on pienet lapset. Molemmissa isät hoivaavat jälkikasvuaan oikein kiitettävästi.
Toisen perheen isä jäi jopa kotiin hoitamaan muutamaksi kuukaudeki tyttäriään, kun ei hoitopaikkaa löytynyt. Vaimo on töissä ja poissa koko viikon kotoaan, joten mies joutuu huolehtimaan tyystin koko huushollista. Vaimo palaa perjantaiksi ja sitten hommat näyttää hoituvan yhdessä.
Kyllä minulla on se käsitys sivistyneistä nykyperheistä, että yhdessä huushollin ja lapset hoitavat.
Ajat ovat muuttuneet ja hyvään suuntaan. - Makriina ek
Aloittaja ei saanutkaan aikaan haloota! Tässä iässä ei nämä asiat enää herätä tunteita. Parasta avata keskustelu kolmekymppisissä.
Myrsky nousee kiitettävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683