Naisten työt

työtä vuorotta.-.

Naiset teki ennen maalla työtä vuorotta. Nykyisinkin naisten työpanosta arvostetaan
todelle huonosti. Yleensä kotityöt kuuluu vieläkin naisille ja lasten hoito.

9

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * *

      Kyllä normaali nuori perhe on melkoisen tasa-arvoinen kotitöissä.
      Niitä opetetaan toki lapsillekin.
      Rakkautta ja kunnioitusta toistaan kohdellaan.
      Ei ole nainen enää nyrkin ja hellan välissä.

      Nyt on nyt, muinoin, kun isoisä öljylampun osti, oli ehkä toisin.
      Moni isäkin jää hoitamaan lapsia kotiin tänä päivänä.

      • tuo olvii heti

        Totuus on toisenlainen. Menehän perjantai-iltana johonkin kotiin, niin näet miten naista kohdellaan.


      • * *
        tuo olvii heti kirjoitti:

        Totuus on toisenlainen. Menehän perjantai-iltana johonkin kotiin, niin näet miten naista kohdellaan.

        Minun käymissäni kodeissa asuu onnellisia ihmisiä, joilla on varaa kunnioittaa kaikkia perheenjäseniä, varsinkin äitejä. Jos ihminen ei rakasta itseään, ei hän osaa rakastaa muitakaan.

        Monien kotien pahoinvointi on suuri ongelma, joka tuntuu vain kasvavan. Eikä se suinkaan ole aina rahasta kiinni.

        Aina maailmassa on enemmän rakkautta, kuin vihaa.

        Naisia kohdellaan, niinhän kuulema aina useampia miehiäkin kohdellaan.
        Ikävää.
        Ihmisiä, miehiä ja naisia, pitää kohdella kunnioittaen.


    • älä yleistä

      puhut nyt vain omista kotioloistasi.

    • peukalo keskellä käm

      On ne tavat muuttuneet siitä mitä ne oli ennen. En kyllä lastenrattaita työnnellyt saatikka vauvoille vaippoja vaihtanut. Siivoamiset kuten ruuan laitotkin oli kyllä vaimon hommia. Nyt sitten poikakin vaihtaa vauvalle vaippoja ja pitää isiysvapaata. Grillaus kuten muukin ruuan laitto näyttää sekin sujuvan pojalta vähintäinkin yhtä hyvin kuin vauvan äiditäkin.
      Näin se aika on muutanut naisten aseman. Voikin todeta ettei enää erotella naisten eikä miesten töitä.
      Onneksi tällä iällä ei enää opi imurin käyttämistä siivoamisesta saatikka ruuan laitosta puhumattakkaan. Pika kahvin teko hädin tuskin onnistuu sekin pakon edessä.

    • Lyyli Leväperä

      Yleensä naiset siivoaa ja hoitaa lapset nyky-suomessakin. Myös muut kodinhoitoon kuuluvat asiat on naisten töitä. Näin se vaan on. Myös lasten
      hoito kuuluu nyky-Suomessa äidille. Joka muuta väittää, valehtelee. Onhan
      näitä nuoria miehiä, jotka näyttelee pehmoisää vieraille, mutta totuus on toisenlainen. Se näkyy perjantai-iltana, kun mies piereskelee sohvalla ja nainen
      raataa hikihatussa.

      • Impi Ihana

        Joopa joo, elä hyvä immeinen jo tätä päivää!

        Kunnon mies ei piereskele sohvalla, korkeintaan sika, soffaperunoita syöden.


    • Atolfia

      Talossamme asuu kaksi perhettä, joilla on pienet lapset. Molemmissa isät hoivaavat jälkikasvuaan oikein kiitettävästi.

      Toisen perheen isä jäi jopa kotiin hoitamaan muutamaksi kuukaudeki tyttäriään, kun ei hoitopaikkaa löytynyt. Vaimo on töissä ja poissa koko viikon kotoaan, joten mies joutuu huolehtimaan tyystin koko huushollista. Vaimo palaa perjantaiksi ja sitten hommat näyttää hoituvan yhdessä.

      Kyllä minulla on se käsitys sivistyneistä nykyperheistä, että yhdessä huushollin ja lapset hoitavat.

      Ajat ovat muuttuneet ja hyvään suuntaan.

    • Makriina ek

      Aloittaja ei saanutkaan aikaan haloota! Tässä iässä ei nämä asiat enää herätä tunteita. Parasta avata keskustelu kolmekymppisissä.

      Myrsky nousee kiitettävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe