Mistä tietää onko selkäkipujen aiheuttaja lihasten huono kunto ja jäykistyminen vai mahdollinen niskan/selkärangan kuluminen ?
Itselläni on lähes joka aamu ainakin niskat kipeänä, joskus päänsäryn kera, tai sitten sekä niskat että alaselkä. Olo on jäykkä, kunnes pikkuhiljaa helpottaa pystyasennossa. Tyynyjä olen kokeillut monia, kukin vuorollaan on ollut hyvä tai huono, patja on koht.uusi eli ei pitäisi näistä olla kiinni. Välillä nukun myös muualla kuin omassa sängyssäni, mutta kivut ovat samat. Minulla on myös lievä uniapnea.
Lääkärihän ei ole sanonut muuta kuin että jatka jumppaa, tämä on degeneroitumista, jolle ei voi mitään. Isälläni tuli myös selkä kipeäksi 50:nä ja lopulta skolioosi. Voiko kulumille tehdä mitään ?
Selkäkipu: lihakset vai kulumia ?
3
338
Vastaukset
- serererrree
ei voi mutta lihaskuntoa voimistamalla saa itsensä oireettomaksi. mutta lihas, jos on kuukauden käsi kipsissä niin sen takaisin saamiseen menee yli vuosi kun kun
jumppaa säännöllisesti joka päivä
sama tuli ja liikuntaelimistön lihaskunnon takaisin saamisessa.
itse olen luistanut tämän talven 3kk lihasharjoitteista ja nyt tuli alaselkä kipeäksi yht äkkiä ettei käveleen pääse taikka istuun autoon kyllä vituttaa saamattomuuteni. aloitin uudelleen jumpan toissapivnän ja heti olo parempi - sererree
palaan aiheeseen vielä: aktiivisella lihasjumpalla useita kertoja åäivässä olen saanut itseni nyt viikossa jo sellsieen kuntoon että pystyy juoksemaankin. töitä se vaatii eikä täällä netissä päivystämistä jos löytäisi sen ihmeen itsestään, se ihme löytyy itsestä kun alakaa tekeen
- älijäke
Minulla on tämmöset riipuntakengät:
http://www.wrange.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1173
Inversiohoito on ollut olemassa jo pitkään ja hyvin tuloksin.
Olipas tuota eilen selkä ja niska todella jumissa. Ei pää kääntynyt juuri mihinkään ja tuskainen oli olo. Kotiin päästyäni laitoin roikuntakengät jalkaan painuin pihalle roikkumaan pää alas päin noin 10minuutin ajan. Tämän jälkeen ajelin tuonne Ouluntullin avanto paikalle ja kävin uimassa jäisessä vedessä. Sitten kotiin saunaan ja nukkumaan. Tänään ei ole enään mistään jumeista tai kivuista mitään tietoa ja selkä on kuin nuorella pojalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2410965- 408237
- 1265257
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786