En jaksa käydä töissä. En jaksa teeskennellä iloista ja hyvinvoivaa ihmistä, kun todellisuus on toinen. Minulla on alkanut olemaan voimakkaita itsetuhoisia ajatuksia, ja niiden toteuttaminen on lähellä. Toisaalta minua pelottaa, miten itsetuhoisuuteni vaikuttaa perheeseeni (äitini, veljeni ja siskoni). En halua aiheuttaa heille surua. He eivät ymmärrä, miten vaikealta elämä minusta tuntuu. Vaikka en tee mitään, minua väsyttää. Olen jatkuvasti surullinen ja alakuloinen. Itken paljon, yleensä ennen nukkumaanmenoa. Vaikka haluaisin joitakin asioita, minulla ei ole rohkeutta tehdä mitään niiden eteen. Olen huolissani omasta jaksamisestani, terveydentilastani ja taloudellisesta hyvinvoinnistani. Tunnen oloni yksinäiseksi, mutta en muuta haluakaan kuin olla yksin. Olen suunnitellut ottavani yliannostuksen lääkkeitä. Haluan olla edes hetken jossain muualla kuin tässä maailmassa. Minun on vaikea puhua asioista avoimesti. Kaikki tunteeni eivät tule ilmi, kun unohdan aina jotain tärkeää. Itsetuhoiset teot (esim. viiltely), ovat minulle keino purkaa oloani. Vain siten saan kerrottua, miltä minusta TODELLA tuntuu. En haluaisi toimia niin ikävällä tavalla, mutta minulle se on ainoa vaihtoehto. Minulla on usein turvaton olo. Pelkään vieraita ihmisiä, koska en tiedä heidän aikeista. Jos joku rupeaa puhumaan minulle, vetäydyn kuoreeni ja ahdistun. Yritän olla ystävällinen, mutta se tuntuu vaikealta. Kun kävelen kotiin, ja ihmisiä kävelee ohitseni, en uskalla katsoa heihin päin. Joskus en edes huomaa, että vastaan kävelee joku tuttu. Ja sitten minusta tulee epäkohtelias, kun en tervehdi heitä. Joskus havahdun huomaamaan, että tuijotan tyhjyyteen. Silloin en ajattele mitään. Yleensä tällaiset hetket kestävät muutamasta sekunnista useampaan minuuttiin. Toisinaan olen kuin tyhjä kuori. Ei ole lainkaan tunteita eikä ajatuksia. Olen vain.
Olisiko aika mennä keskustelemaan lääkärin kanssa?
Masentaa
4
119
Vastaukset
- sfsd
Joo, jos on kerran itsetuhoisia ajatuksiakin. Ja kannattaa alkaa syömään Omega 3:sta ja D-vitamiinia joka päivä. On auttanut mulla masentuneeseen mieleen.
- lino
On ehdottomasti aika mennä lääkäriin ja nimenomaan kertoa miltä tuntuu ja että viiltelet jne.
Olet melko varmasti sairastunut masennukseen.Se on sairaus ja siihen pitää saada hoitoa´ että toipuminen voi alkaa.
Onhan omegat ja vitamiinit hyväksi yleisesti terveydelle mutta sairaudeksi ehtinyttä masennusta ne eivät poista eivätkä paranna.
MENE LÄÄKÄRIIN ! ! - ..maria..
Kiitos vastauksistanne. Olen varannut ajan lääkärille, joten asia sen osalta hoidossa.
- Mieli saa uutta
Selvä masennus ja sinulla on hirveän heikko itsetunto. Et ollenkaan halua kuolla. Haluat vain paeta pahaa oloasi. Hyvä että jaksat kirjoittaa noin selvästi asioistasi. Jata sitä edellenkin. Kirjoittele asioista joitka ovat ehkä saattaneet masentaa tai nakertaa itsetuntoasi. Kirjoita mysö sinulle hyvistä ja tärkeistä asioista ja haaveista elämässäsi.
Mene lääkäriin ja yritä saada terapiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3166161Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483636Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1482827"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2252167Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1011742- 671212
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811055Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145973Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10948Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11894