Pitääkö paikkansa?

Nissan.

Lauantain(14.4) nelosen Start auto-ohjelmassa oli juttua Nissan Qashqai:sta. Siinä oli miinuksena vanhanaikaiset bensakoneet.

6

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autonero

      Museovehkeitähän ne Nissanin omat koneet on. Mutta tavallinen Nissankuski on vain iloinen siitä ja lukuisista vioista.

    • Qunnar.V.

      yleensä ne on enemmän totta kun joku julkisesti sanoo, tai kirjoittaa, oli se TM tai TV
      kuin nettikirjoitukset, joissa voi piiloutua aina uuden nimimerkin taakse.

      autojen maahantuojat tarttuvat hyvin herkästi jos jotain aiheetonta heidän autoistaan sanotaan.

    • vs autonero

      "Autonero" ha ha Mistä olet saanut päähän lukuisat viat, itsellä ollut P11 ja P12 mallit, jälkimmäisessä ei ole ollut mitään ihmeellistä 8 vuotta ajossa ollut ja normi huolloilla mennyt. vuosi sitten vaihdoin taakse levyt ja palat, edessä on vielä akuperäiset jarru osat.

      • moottori+++++

        Hyvinhän tuo "vanhanaikainen" bensakone on toiminut, satakolmekymmentätuhatta kilometriä on nyt mittarissa.
        Ei se ajaessa mitään ilmoituksia anna , eikä siinä ole mitään tarroja kiinni , että kone on vanhanaikainen. Bensaa se kuluttaa
        niinhän ne muutkin bensa moottorit. A-Fordin moottori on "vanhanaikainen"


    • 8,5 l/100 km

      Kun ei paremmasta tiedä.

      Vanhanaikaisuudella viitataan moottorin polttoaineenkulutukseen suhteessa tehoon ja/tai käyttöominaisuuksiin, etenkin alakierroksilta asti tarjolla olevaan tehoon/vääntöön.

      Noitahan on ahtamisella laitettu kuntoon. Siis nykyään kaikki dieselit Eurooppalaisten valmistajien bensaturbot. Joiden perusidea ei ole olla se kaikkein taloudellisin vaihtoehto (nuukin saattaa olla se pienin vaparikone, jolla maantieajo on yhtä tuskaa), vaan tarjota perinteisen (lue matalaviritteisen) 2-2,5 l vaparikoneen teho/vääntö käyttöön ilman ao. moottorin 10-12 litran kulutusta pätkä/kaupunkiajossa.

      Onhan Nissanillakin yksi bensaturbo tarjolla, mutta sekin on näemmä vanhanaikainen eli (80-luvun tyyliin) viritetty antamaan iso teho. Kierroskone siis. Juuri postiluukusta tupsahtaneen TM mukaan ao. moottorista irtoaa 200 Nm @ 2500 rpm ja maksimi on n. 230 Nm @ vajaa 4000 rpm. Eurooppalaisten tekeleistä irtoaa samat vääntölukemat, mutta (ainakin) tonnin pienemmillä kierroksilla. Äkkinäiseksi ja runsansaati kepitystä vaativaksi tuota konetta "kehuttiinkin" ja vissiin näistä johtuen soppaa meni 8,5 l/100 km kesät talvet.

    • gsdist

      Voin sanoa että tsi golf vie saman 8,5 sekalaisessa ajossa. Boonuksena saa vaihtaa nokkaketjuja omaan laskuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe