Kaksi alkeellista valaisinkysymystä

Tulkoon valkeus

Anteeksi jo etukäteen, mutta:

Pitääkö himmentimelle olla tietynlainen valaisin? Eikö kaikkia (katto)valaisimia muka voikaan himmentää?! Häh. olen ihan äimänä. Itselläni on kämpässä himmennin kattokruunussa, ja nyt kun olen katsellut uutta valaisinta tilalle, olen huomannut että puhutaan "himmennettävistä".. ei minulla muuttaessani ja tuon kattoon iskiessäni ollut mitään käsitystä onko himmennettävä, mutta hyvin on himmentyntyt ;)

Toisekseen, nykyisin katosta tulee vain johdot, vanha talo kyseessä. Jos ostan uuden hienon valaisimen, jossa rasiakytkentä vai mikä onkaan, niin kuinka se kytketään noihin katosta törröttäviin johtoihin..?

Anteeksi vielä blondiuteni, ja kiitos asiallisille sähköjampoille!

7

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdf

Pitää olla. Esim. loisteputket ja ledilamput eivät ole normaalihimmentimellä himmennettävissä.
      Jos johdot tulee katosta niin lamppu voidaan aina asentaa.

• Jatkoa vähän

Kiitos kiitos.

Okei, eli himmennettävyys liittyy lamppuihin? Itse olen hamstrannut iki-ihania hehkulamppuja ja haluan niitä piiiitkään vielä käyttää, niitäkö siis voi himmennellä?

Eli jos lampussa on se rasia, niin sekö sitten revitään jotenkin irti ja kytkeskellään niitä johtoja?

• Henu
        Jatkoa vähän kirjoitti:

Kiitos kiitos.

Okei, eli himmennettävyys liittyy lamppuihin? Itse olen hamstrannut iki-ihania hehkulamppuja ja haluan niitä piiiitkään vielä käyttää, niitäkö siis voi himmennellä?

Eli jos lampussa on se rasia, niin sekö sitten revitään jotenkin irti ja kytkeskellään niitä johtoja?

Kaikkia hehku- sekä halogeenilamppuja voi himmentää perushimmentimellä. Energiansäästölamppuja ei useimmiten voi himmentää ollenkaan, mutta on myös keksitty perushimmentimeen käypäsiä malleja

Lampussa olevasta sokeripalasta irrotetaan johdot ja ne sitten kytketään uuteen valaisimeen.

Jos lamppu on kiinnitetty valaisinpistotulpalla valaisinpistorasiaan, uuden valaisimen asennus on helppoa, jos sen pystyy asentamaan valaisinpistorasiaan. Valaisinpistotulppia myydään myös erikseen

Muista katkaista sähköt irrottamalla oikea sulake ennen kuin alat ropeltamaan sen valaisimen kanssa

• ghsdgsgfdsdgsdfgfdsg
        Henu kirjoitti:

Kaikkia hehku- sekä halogeenilamppuja voi himmentää perushimmentimellä. Energiansäästölamppuja ei useimmiten voi himmentää ollenkaan, mutta on myös keksitty perushimmentimeen käypäsiä malleja

Lampussa olevasta sokeripalasta irrotetaan johdot ja ne sitten kytketään uuteen valaisimeen.

Jos lamppu on kiinnitetty valaisinpistotulpalla valaisinpistorasiaan, uuden valaisimen asennus on helppoa, jos sen pystyy asentamaan valaisinpistorasiaan. Valaisinpistotulppia myydään myös erikseen

Muista katkaista sähköt irrottamalla oikea sulake ennen kuin alat ropeltamaan sen valaisimen kanssa

Tekstisi on käsittämätöntä, koska sotket keskenään lampun ja valaisimen. Jutussa ei ole päätä eikä häntää.

• hanki apua

Juu, hehkulamppuja voi himmentää, mutta jos katosta tulee 3 johtoa, amatöörin ei kannata niitä kytkeä, siitä VOI tulla hengenvaarallinen lopputulos !!!

• Ip 68

hei
      mulla oli kerran ilo irroittaa tavallinen maadoitettu valaisin katosta , kytketty kruunu (kytkimen 5 ) taakse sokeripalalla seuraavasti valisin oli metalli runkoinen.

Valaisimen sininen kattorasian siniseen , lampun ruskea , rasian ruskeaan ja valaismen kevi mustaan johtimeen.

Kytkennän oli tehnyt rekkakuski,

• Tu kes ko

^ Unohdit sanoa, etä kytkentähän oli siis HENGENVAARALLINEN, eikä siis mikään noudatettavaksi tarkoitettu ohje.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1703
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      138
      1696
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      270
      1250
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      962
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      897
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      878
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      875
    Aihe