Anteeksi jo etukäteen, mutta:
Pitääkö himmentimelle olla tietynlainen valaisin? Eikö kaikkia (katto)valaisimia muka voikaan himmentää?! Häh. olen ihan äimänä. Itselläni on kämpässä himmennin kattokruunussa, ja nyt kun olen katsellut uutta valaisinta tilalle, olen huomannut että puhutaan "himmennettävistä".. ei minulla muuttaessani ja tuon kattoon iskiessäni ollut mitään käsitystä onko himmennettävä, mutta hyvin on himmentyntyt ;)
Toisekseen, nykyisin katosta tulee vain johdot, vanha talo kyseessä. Jos ostan uuden hienon valaisimen, jossa rasiakytkentä vai mikä onkaan, niin kuinka se kytketään noihin katosta törröttäviin johtoihin..?
Anteeksi vielä blondiuteni, ja kiitos asiallisille sähköjampoille!
Kaksi alkeellista valaisinkysymystä
7
275
Vastaukset
- sdf
Pitää olla. Esim. loisteputket ja ledilamput eivät ole normaalihimmentimellä himmennettävissä.
Jos johdot tulee katosta niin lamppu voidaan aina asentaa.- Jatkoa vähän
Kiitos kiitos.
Okei, eli himmennettävyys liittyy lamppuihin? Itse olen hamstrannut iki-ihania hehkulamppuja ja haluan niitä piiiitkään vielä käyttää, niitäkö siis voi himmennellä?
Eli jos lampussa on se rasia, niin sekö sitten revitään jotenkin irti ja kytkeskellään niitä johtoja? - Henu
Jatkoa vähän kirjoitti:
Kiitos kiitos.
Okei, eli himmennettävyys liittyy lamppuihin? Itse olen hamstrannut iki-ihania hehkulamppuja ja haluan niitä piiiitkään vielä käyttää, niitäkö siis voi himmennellä?
Eli jos lampussa on se rasia, niin sekö sitten revitään jotenkin irti ja kytkeskellään niitä johtoja?Kaikkia hehku- sekä halogeenilamppuja voi himmentää perushimmentimellä. Energiansäästölamppuja ei useimmiten voi himmentää ollenkaan, mutta on myös keksitty perushimmentimeen käypäsiä malleja
Lampussa olevasta sokeripalasta irrotetaan johdot ja ne sitten kytketään uuteen valaisimeen.
Jos lamppu on kiinnitetty valaisinpistotulpalla valaisinpistorasiaan, uuden valaisimen asennus on helppoa, jos sen pystyy asentamaan valaisinpistorasiaan. Valaisinpistotulppia myydään myös erikseen
Muista katkaista sähköt irrottamalla oikea sulake ennen kuin alat ropeltamaan sen valaisimen kanssa - ghsdgsgfdsdgsdfgfdsg
Henu kirjoitti:
Kaikkia hehku- sekä halogeenilamppuja voi himmentää perushimmentimellä. Energiansäästölamppuja ei useimmiten voi himmentää ollenkaan, mutta on myös keksitty perushimmentimeen käypäsiä malleja
Lampussa olevasta sokeripalasta irrotetaan johdot ja ne sitten kytketään uuteen valaisimeen.
Jos lamppu on kiinnitetty valaisinpistotulpalla valaisinpistorasiaan, uuden valaisimen asennus on helppoa, jos sen pystyy asentamaan valaisinpistorasiaan. Valaisinpistotulppia myydään myös erikseen
Muista katkaista sähköt irrottamalla oikea sulake ennen kuin alat ropeltamaan sen valaisimen kanssaTekstisi on käsittämätöntä, koska sotket keskenään lampun ja valaisimen. Jutussa ei ole päätä eikä häntää.
- hanki apua
Juu, hehkulamppuja voi himmentää, mutta jos katosta tulee 3 johtoa, amatöörin ei kannata niitä kytkeä, siitä VOI tulla hengenvaarallinen lopputulos !!!
- Ip 68
hei
mulla oli kerran ilo irroittaa tavallinen maadoitettu valaisin katosta , kytketty kruunu (kytkimen 5 ) taakse sokeripalalla seuraavasti valisin oli metalli runkoinen.
Valaisimen sininen kattorasian siniseen , lampun ruskea , rasian ruskeaan ja valaismen kevi mustaan johtimeen.
Kytkennän oli tehnyt rekkakuski,- Tu kes ko
^ Unohdit sanoa, etä kytkentähän oli siis HENGENVAARALLINEN, eikä siis mikään noudatettavaksi tarkoitettu ohje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746