Täytyykö auton kiihtyä hyvin?

Uno Turbo i.e

Vaikka ei se niin tärkeää ole auton kiihtyvyys muuten kuin että on ehkä ohitukset turvallisempia. Tietenkin jos on pakko ohittaa ja siinäkään ei saa mennä ylinopeutta. Renkaiden ja autonkin kunto vaikuttaa tietysti turvallisuuteen.
Näistä autoista osa on tehty 80-luvun lopulla tai 90-luvun, muutama uudehkokin auto näyttää olevan:

http://www.youtube.com/watch?v=lpfOS_wlgaU

7

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehoa on, onko teil?

      Osaan ajaa ja viimeisimmät kaikki kolme autoani ollut yli 230hp, tämän hetkinen autoni Audi S4 -04 344hp.. Kaikissa kiihtyvyydet olleet 5,4-6,9 sek 0-100 km/h. Ohituksissa kiihtyy helposti ja nopeasti tuonne 150km/h maantiellä. Ne joilla ei ole kaikki muumit laaksossa voi ajaa uunoilla. Jos on sattunut niin että on itsekkin Uuno, kannattaa ajaa kolmipyöräisellä Alepan ja kodin väliä..

      • ei kukaan...

        ..aikuisten oikeasti nopean Audin omistaja tule suoli24-palstoille lesoamaan autonsa ominaisuuksilla näin typeriin avauksiin.
        Viime aikaisten keskustelujen perusteella sinun täytyy olla joku tojotero.


      • Mutta onko järkeä?

        Audikuskithan ovat tunnettuja siitä että he osaavat ajaa ja asenne on kunnossa. Ja että kaikki muumit ovat laaksossa. Vai miten se nyt oli? Kaksi esimerkkiä:

        Esimerkki 1.
        "Erikoismalli S3 on paljon kalliimpi. Se maksaa 300 000 markkaa uutena. Kaikissa paikoissa on sanottu väärin, että auto olisi urheilullinen Audi A3 1.8 Turbo Quattro. Eihän se maksa kuin 200 000 markkaa, ei se mikään ihmeauto ole. Melkein kaikki Bemarit on kalliimpia, Mersut on kaikki kalliimpia. Sitä ihmettelen, että miten ne voi sanoa, että olen niin sanotusti ökyrikas, mutta kuitenkin ajaisin niin sanotusti normaaliautolla."
        Näin kertoo autonsa väärästä tunnistamisesta huolissaan oleva Audikuski Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä marraskuussa 2002. Tapettuaan Audillaan vihreillä suojatietä ylittäneen yhdeksän vuotiaan tytön. Audikuski väitti ajaneensa keltaisilla. Kuusi todistajaa näki hänen ajaneen punaisilla.

        Audikuskin asenteen kruunaa se, että hän oli kaahausvideoita maahantuovan yhtiön toimitusjohtaja. Törmäyshetkellä Audin (siis S3) hansikaslokerossa oli muutama video, mm. Getaway in Stockholm.

        Jos nimimerkki "Tehoa on, onko teil?" olet esimerkin 1 Audikuski niin kertoisitko raaputettiinko Audiisi (S3) kolaripaikalla SIKA vai HOMO? Molempia kerrotaan raaputetun.

        Esimerkki 2.
        Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/auto_ajoi_aidan_lapi_ja_putosi_laivurinkadulle_viiskulmassa/
        Onko muuten kuvan Audi A vai S-sarjaa?


      • hyvä kuva
        Mutta onko järkeä? kirjoitti:

        Audikuskithan ovat tunnettuja siitä että he osaavat ajaa ja asenne on kunnossa. Ja että kaikki muumit ovat laaksossa. Vai miten se nyt oli? Kaksi esimerkkiä:

        Esimerkki 1.
        "Erikoismalli S3 on paljon kalliimpi. Se maksaa 300 000 markkaa uutena. Kaikissa paikoissa on sanottu väärin, että auto olisi urheilullinen Audi A3 1.8 Turbo Quattro. Eihän se maksa kuin 200 000 markkaa, ei se mikään ihmeauto ole. Melkein kaikki Bemarit on kalliimpia, Mersut on kaikki kalliimpia. Sitä ihmettelen, että miten ne voi sanoa, että olen niin sanotusti ökyrikas, mutta kuitenkin ajaisin niin sanotusti normaaliautolla."
        Näin kertoo autonsa väärästä tunnistamisesta huolissaan oleva Audikuski Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä marraskuussa 2002. Tapettuaan Audillaan vihreillä suojatietä ylittäneen yhdeksän vuotiaan tytön. Audikuski väitti ajaneensa keltaisilla. Kuusi todistajaa näki hänen ajaneen punaisilla.

        Audikuskin asenteen kruunaa se, että hän oli kaahausvideoita maahantuovan yhtiön toimitusjohtaja. Törmäyshetkellä Audin (siis S3) hansikaslokerossa oli muutama video, mm. Getaway in Stockholm.

        Jos nimimerkki "Tehoa on, onko teil?" olet esimerkin 1 Audikuski niin kertoisitko raaputettiinko Audiisi (S3) kolaripaikalla SIKA vai HOMO? Molempia kerrotaan raaputetun.

        Esimerkki 2.
        Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/auto_ajoi_aidan_lapi_ja_putosi_laivurinkadulle_viiskulmassa/
        Onko muuten kuvan Audi A vai S-sarjaa?

        Siinä on muuten kolme Audia samassa kuvassa. Mutta aiheeseen, pitääkö suojateillä alkaa nyt katsomaan ylöspäinkin jos Audit alkavat hyppimään niskaan?


      • isänmaan toivot

        oho, kylläpä tehopojalla on paljon muumeja kotona. Ja älykkyys ihan loistaa kirjoituksestasi, onnea. Olen kade.


      • Uno Turbo i.e

        Kyllähän tuollaiset videon Uno Turbot ja Alfa 75:t olivat riemukkaita autoja ajaa, todellisia ajajan autoja. Kehuttu aikanaan autolehdissä!! Niissä on luonnetta ja persoonallisuutta ihan erilailla kuin saksalaisissa autoissa. Vaikka Audissa olisikin vaikka miten tehoa ja näköä, mutta ei vaan innosta kun ovat niin tavallista "tusinatuotetta", kun joka päivä tulee joka kulmalla vastaan.
        Kiihtyvyys on hyvä ominaisuus jos sitä osaa käyttää lain rajojen puitteessa. Suomessa ei muuten saa yleisillä maanteillä koskaan kiihdyttää 150 km/h. Muista se!


    • BMW 320dA -09

      En nyt tiedä täytyykö mutta kyllä siitä on hyötyä jos moottoritierampilla saisi vauhtia 130km/h.Ja tiedettään,rajoitus on 120kmh mut silti,kuinka moni oikeasti ajaa tuon.
      Niiin,joten sekaan mahtuu paljon jouhevammin kun oikea nopeus.

      Toinen on sitten ohitustilanteet,siinä pitää löytyä potkua tarpeeksi ettei aiheuta turhia vaaratilanteita.Jolleii näin ole niin sitten pitää harkita toisen ohittamista suurella harkinnalla.Oikeastaan hidasohittaminen on mielestäni suurempi rikos kuin iso ylinopeus hetkellisesti ohittaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe