Pinnallisuus vituttaa.

Alternative

Tämän pinnallisen ihmiskeskeisen valtakulttuurin ympäröimänä on valitettavaa olla syvällisen asiakeskeinen ihminen.

Ymmärrän asioita, joita muut eivät halua ymmärtää.
Puhun asioista, joista muut eivät halua puhua.
Pidän monia asioita typerinä, mihin muut tuhlaavat rahansa ja elämänsä.

Oletteko kokeneet pinnallisuuden ylläpitämisen niin raskaana taakkana, että se sysää yksinäisyyteen?

25

2065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On harvassa

Lisätään tuohon samaan turhamaisuus, omahyväisyys, itsekeskeisyys, narsismi niin saadaan oikeat massapsykoosin ainekset jotka toden totta suurinta osaa porukasta vaivaavat.

Se mikä on hämmentävää että myös valtakulttuurista poikkeavista alakulttuureista löytyy nykyään täysin pintaa ja turhamaisuutta korostaa "vaatteet on aatteet" tyyppistä olemista jota on hyvin vaikea ymmärtää.

Koin nuorempana ulkopuolisuutta ja ajattelin että se helpottaa ajan myötä ja sopeudun joukkoon, mutta tajunnut että en halua sopeutua siihen joukkoon sillä tavoin kuin odotetaan.

Jostakin ihmeen syystä myös varsinkin naiset kuvittelevat olevansa pinnallisen yläpuolella jne. vaikka heistä selkeästi näkee kaikesta mielipiteitä myöten miten kaltevalla pinnalla liikutaan.

On turhauttavaa pettyä kun joka kerta sieltä esimerkiksi naisten kanssa löytyy ne samat kliseet tai sitten mennään siitä mistä aita on matalin.

Toisaalta olen tavannut kyllä sitten niitäkin jotka ovat epäpinnallisia, mutta usein heidän kykynsä ylipäätään tehdä mitään elämässä on niin pahasti heikentynyt jonkin syyn takia että enemmän vaikuttaa siltä että he eivät ole pinnallisia vain sen vuoksi koska eivät kelvanneet pinnallisille ja jos heillä olisi vara valita niin he olisivat aivan yhtä pinnallisia kuin kaikki muutkin.

Toisin sanottuna suurin osa joko on pinnallisia tai haluaisi olla, mutta eivät vain sovellu niihin arvoihin joten esittävät etteivät olisi pinnallisia.

Samoin ihmisten kyky sanoa mikä on rumaa ja mikä on kaunista on järkyttävän kiveen kirjoitettu nykyaikana.

Kriittisestäkin ajattelusta on tullut vain joku tyylikäs negaustapa jossa on enemmän lähinnä kriittisyyttä eikä lainkaan sitä ajattelua.

• Alternative

"Se mikä on hämmentävää että myös valtakulttuurista poikkeavista alakulttuureista löytyy nykyään täysin pintaa ja turhamaisuutta korostaa "vaatteet on aatteet" tyyppistä olemista jota on hyvin vaikea ymmärtää."

Kiitos etenkin tästä ajatuksesta. Nyt kun mainitsit, käsittelen aihetta kirjassani.

• öö okei

Niin aina syytetään normaaleja ihmisiä pinnallisuudesta. Mutta onko kukaan ottanut huomioon että:

"Pidän monia asioita typerinä, mihin muut tuhlaavat rahansa ja elämänsä."

Niin se, että itse pidät monia asioita typerinä, niin ne eivät ole typeriä 80 %:lle kansalaisista. Ja elämän ja rahojen tuhlaus ei ole pinnallisuutta ko ihmisille vaan tapoja nauttia omasta elämästään. Kuten ajan ja rahojen käyttö autoihin, m-pyöriin, matkusteluun, urheiluun jne.

"Oletteko kokeneet pinnallisuuden ylläpitämisen niin raskaana taakkana, että se sysää yksinäisyyteen? "

Varmasti mikä'li tarkoiteuksella, tekee jotain mikä ei tunnu luontaiselta. Eihän sellaista koko elämäänsä jaksa.

Itse ainakin uskon että oikeasti "pinnallisia" ihmisiä on hyvin vähän ainakin suomessa. Siis sellaisia jotka vaativat kavereiltaankin esim saman merkkistä laukkua,takkia, kenkiä. Jotta heidän kanssa "kehtaa" liikkua. Tuskin montaakaan per 100 000 suomalaista kohti.

• Invisible boy

Mutta kuinka moni ihan oikeasti nauttii niistä asioista, joita tekee? Monella ihmisellä kun tuntuu olevan juuri samanlaiset tavat "nauttia" elämästään, kuin muilla. Ettei vain taas yritetä elää jonkun vallitsevan käsityksen mukaista "laatuelämää". Ryypiskely ja tupakointi esim. opitaan pentuna, koska se on olevinaan käsitys hauskanpidosta ja olet tosi "cool", kun harrastat moista. Kieltäytyminenkin vaatii pokkaa, koska helposti saa tylsän ja nössön maineen, eikä moni pentu siihen pystykään. Sitten sitä mennäänkin tapojen mukaan ja väitetään kivenkovaan, että "joo, eletään, vittu, täysillä ja kivaa on". Vaikea kuvitella, että joku tupakoiminenkin olisi muka niin hauskaa puuhaa, että jos ei kukaan missään olisi nähnyt tupakoivia ihmisiä, niin jollekin tulisi helvetinmoinen hinku ruveta kiskomaan käryä keuhkoon ja vieläpä jatkaa sitä touhua maistettuaan sitä "herkkua".

Tuntuu, että matkustelustakin viitsitään maksaa itsensä kipeäksi vain, että voisi lähetellä kaikille puolitutuillekin kortteja jostain vitun turistirysästä. Pointti tuntuu olevan se, että muut saavat tietää, että nyt ollaan matkoilla. Saavat tietää, että jotkut elävät sitä "laatuelämää". Miksi ihmiset haluavat maksaa siitä, että pääsevät löhöilemään jonnekin etelän aurinkoon ja sitten valitetaan, kun kesällä Suomessa onkin helle ja kuuma?

Kuinka moni tuollainenkin ihminen voi sanoa aidosti nauttivansa siitä, mitä tekee? Jos joku pysyy kotonansa kaikki lomat ja nauttii suunnattomasti kirjojen lukemisesta ja tutussa kotiympäristössä oleilusta, niin eikös muut jo ihmettele, kuinka köyhää hänen elämänsä on ja pitävät omaa elämäänsä loisteliaampana, kun on taas Kanarian lentoliput taskussa. Ei voida uskoa, että joku voi nauttia olostaan ilman tukevaa känniä, tai suurta rahankäyttöä, olematta pipi, tai muuten vain yksinkertainen. Eiköhän tavat, käsitykset ja asenteet ohjaa kumminkin aika monen ihmisen mielenkiintoa, koska monelle ihmiselle on kaikki kaikessa vain olla osa jotain, joka on jonkin ihme mittapuun mukaan hienoksi luokiteltu.

• sdegfsdegsd
        Invisible boy kirjoitti:

Mutta kuinka moni ihan oikeasti nauttii niistä asioista, joita tekee? Monella ihmisellä kun tuntuu olevan juuri samanlaiset tavat "nauttia" elämästään, kuin muilla. Ettei vain taas yritetä elää jonkun vallitsevan käsityksen mukaista "laatuelämää". Ryypiskely ja tupakointi esim. opitaan pentuna, koska se on olevinaan käsitys hauskanpidosta ja olet tosi "cool", kun harrastat moista. Kieltäytyminenkin vaatii pokkaa, koska helposti saa tylsän ja nössön maineen, eikä moni pentu siihen pystykään. Sitten sitä mennäänkin tapojen mukaan ja väitetään kivenkovaan, että "joo, eletään, vittu, täysillä ja kivaa on". Vaikea kuvitella, että joku tupakoiminenkin olisi muka niin hauskaa puuhaa, että jos ei kukaan missään olisi nähnyt tupakoivia ihmisiä, niin jollekin tulisi helvetinmoinen hinku ruveta kiskomaan käryä keuhkoon ja vieläpä jatkaa sitä touhua maistettuaan sitä "herkkua".

Tuntuu, että matkustelustakin viitsitään maksaa itsensä kipeäksi vain, että voisi lähetellä kaikille puolitutuillekin kortteja jostain vitun turistirysästä. Pointti tuntuu olevan se, että muut saavat tietää, että nyt ollaan matkoilla. Saavat tietää, että jotkut elävät sitä "laatuelämää". Miksi ihmiset haluavat maksaa siitä, että pääsevät löhöilemään jonnekin etelän aurinkoon ja sitten valitetaan, kun kesällä Suomessa onkin helle ja kuuma?

Kuinka moni tuollainenkin ihminen voi sanoa aidosti nauttivansa siitä, mitä tekee? Jos joku pysyy kotonansa kaikki lomat ja nauttii suunnattomasti kirjojen lukemisesta ja tutussa kotiympäristössä oleilusta, niin eikös muut jo ihmettele, kuinka köyhää hänen elämänsä on ja pitävät omaa elämäänsä loisteliaampana, kun on taas Kanarian lentoliput taskussa. Ei voida uskoa, että joku voi nauttia olostaan ilman tukevaa känniä, tai suurta rahankäyttöä, olematta pipi, tai muuten vain yksinkertainen. Eiköhän tavat, käsitykset ja asenteet ohjaa kumminkin aika monen ihmisen mielenkiintoa, koska monelle ihmiselle on kaikki kaikessa vain olla osa jotain, joka on jonkin ihme mittapuun mukaan hienoksi luokiteltu.

Valitettavasti nykyään kaikkeen hauskanpitoon liittyy kulutus-elämäntyyli ja -systeemi, mihin olemme syntyneet.
        Mutta nämä ''nautinnot'' mitä rahalla hankitaan on loppujen lopuksi nekin usein niitä yksinkertasia ihmisenä olemisen fysiologisia nautintoja kuten syöminen, urheilu, seksi yms. joista on ihan normaalia nauttia.

Itse en ainakaan lomalle lähde leveilläkseni muille, vaan halusta nähdä maailmaa ja paikkoja. Tosin ymmärrän, että moni ihminen ei tiedä mitä aito nauttiminen tarkoittaa. Harva ihminen osaa elää ''hetkessä'', vaikka toisin väittäiskin.

• kann

Joo. Olen aina ollut siinä mielessä ulkopuolinen, että en ole jotenkin koskaan osannut ymmärtää muiden elämää, jossa ei tunnu olevan mitään syvyyttä ja asioiden kohtaamista elämässä. Minusta se on pinnallista, mutta kuten sanoin, niin en ole osannut ymmärtää sitä. Ainakaan se ei tunnu vievän ihmisiä eteenpäin: se on mielestäni hyvä mittari.

Kaikki pinnallisuus jotenkin palautuu siihen, haluaako kohdata asioita elämässään ja itsessään. Jos haluaa, niin suurin osa ihmisille tyypillisistä puuhasteluista menettää merkityksensä. Sitä ei haluakaan käyttää aikaansa tyhjiin asioihin tai rahan keräämiseen ja kuluttamiseen. Jos ei halua kohdata mitään, niin elämää voi paeta tuhansin eri tavoin, ostamalla, kierrättämällä, tekemällä töitä, olemalla tekemättä töitä, hifistelemällä, matkustelemalla...

Asiaa vaikeuttaa se, että kaikki riippuu siitä, millä asenteella päättää tehdä valintansa. Jos vaihtaa auton uuteen, koska vanha kyllästyttää ja työkaverillakin on jo "parempi", niin se on mielestäni pinnallisuutta, joka ei tuo mitään pysyvää tyydytystä. Jos vaihtaa auton siksi, että on oivaltanut itsessään jotain ja tietynlainen uusi auto symboloi sinussa itsessäsi jotain merkityksellistä, se ei ole pinnallista. Auto on tällöin vain väline, jolla heijastelet sinussa itsessäsi tapahtunutta muutosta eikä sitä ole tarvetta vaihtaa parin vuoden päästä uuteen "vain siksi, koska."

Mutta koitapa löytää ihminen ystäväksi, joka haluaa miettiä, miksi tekee juuri niitä asioita kuin tekee, ja joka on valmis muuttamaan itseään, jos jokin osa-alue ei vie elämässä eteenpäin. Harvassa ovat ja etenkin oman ikäisissäni piireissä.

• vastaus viimeiseen

En ole kokenut pinnallisuuden ylläpitämistä raskaana taakkana sillä en ylipäätänsä ylläpidä sitä.

• askeetikko

Minä olen jo kauan sitten jättänyt piut paut pinnallisuudelle. En elä niin kuin naisten lehtien boheemit mainostavat: ihanne ropa, viimeinen muoti päällä, yleellinen sisustus, rameat illanistujaiset moniene menyineen. Elän meko askeettisen vaatimattomasti ja tulen toimeen vähälllä. Ihmisuhteitakin on ja olen onnellinen.

• xdrf

Ihminen peilaa itseään ympäristön kautta ja kun pyörii tietyissä piireissä pyrkii toistamaan samoja kuvioita mitä toiset tekevät ja ottamaan vaikutteita. Jos pyörii esim. sairaalassa arvottaa asioita sitä kautta. Olen lääkäri käyn vapaa-ajalla pelaamassa tennistä kun toisetkin lääkärit tekevät niin ja kuulun tenniskerhoon joka korostaa kiinnostustani lajiin ja lisää arvostusta ansioluettelooni. Suhteet ovat usein pinnallisia varsinkin työpaikoilla. Onhan se esittäminen rankkaa ja varsinkin jos omat mielipiteet ja arvot ovat aivan toisenlaisia kuin mitä ympäristön missä joutuu olemaan päivittäin useita tunteja.

• 13+12

Loppupeleissä jokaisen ihmisen elämä kuitenkin asuu oman pöntön sisällä, se miten maailman näkee, kokee, tuntee ja haistaa on ihmisen henkökohtainen matka.

Laumaeläimenä samaistuminen on tae laumakypsyydestä, kautta aikain on pelätty erilaisia ihmisiä, ihmisiä jotka eivät sopeudu laumaan.

• Syvänmerenkala

Tässä ketjussa oli paljon ajatuksia, jotka kohtaavat omani.

Myönnän olevani pinnallinen joissain asioissa, mutta pyrin pääsemään irti itseni ulkopuolelta tulevista ihanteista. Ne ovat kuitenkin kasvatuksessa juurtuneet niin syvälle, että välillä se on vaikeaa.

Minua oksettaa ihmiset, joiden suurimmat tavoitteet ovat rahallisia. Ympärilläni on ihmisiä, joiden maailmankuva on niin paljon yksiulotteisempi kuin minun, etten voi ymmärtää miten joku voi olla niin naiivi. Tärkeintä heille on parisuhteessakin iso kivi kihlasormukseen. Itse tahdon nauttia kumppanistani, hänen mielestään ja yhdessäolosta, enkä tarvitse sen todentamiseen papereita, sormuksia tai kukkia naistenpäivänä.

Nämä samat ihmiset hyljeksivät kaikkea erilaista, pelkäävät ihmisiä jotka poikkeavat massasta. Minä olen onnistunut sulautumaan massaan tietyllä tavalla, joten he eivät koe minua uhkana. Pidän ajatukseni itselläni, ja se rasittaa. Mutten myöskään tahdo viettää näiden pinnallisten ihmisten kanssa yhtään ylimääräistä aikaa, joten ihmissuhteita ei ole avomieheni lisäksi lähes yhtään.

• SivuIIinen

Kirjoitin pitkän tekstin, joka pyyhkiytyi pois.

Piti kuitenkin suositella yhtä kirjaa. Colin Wilsonin "Sivullisen ongelma" on tutkimus ihmisestä, joka tuntee itsensä ulkopuoliseksi tässä pinnallisessa ja ontossa maailmassa. Itselleni kirja on ollut huikea lukukokemus. Kirjassa käydään paljon läpi kirjallisuuden hahmoja, sekä muutamia tosielämän sivullisia kuten Van Gogh ja T.E. Lawrence. Jos sivullisuus kiinnostaa, niin ei kannata sivuuttaa tätä teosta!

Kirja on myös suomennettu nimellä "Sivullinen ihminen".

• Kävin lainaamassa tuon kirjastosta, koska ulkopuolisuuden tunne vaivaa usein, ja aihe kiinnostaa. Toivottavasti on hyvä, vielä olisi monta sivullista luettavana...

• SivuIIinen
        haunted_memory kirjoitti:

Kävin lainaamassa tuon kirjastosta, koska ulkopuolisuuden tunne vaivaa usein, ja aihe kiinnostaa. Toivottavasti on hyvä, vielä olisi monta sivullista luettavana...

Kerro sitten mielipiteesi kun olet lukenut. Kirja on aika syvällinen ja filosofinen. Mutta toisaalta, muutenhan se olisi pinnallinen, ja sitähän tässä yritetään vältellä.

• 666666666

Olen luonteeltani helposti iloinen tai ilahtunut ja erittäin tunnepitoinen henkilö. Muiden mielialat tarttuu helposti minuun. Muistan aina hyvät käytöstavat. Moni voi äkkiseltään luulla minua varsin positiiviseksi ja iloiseksi ihmiseksi. Hämmästystä aiheuttaa toinen puoleni, ja syvääkin syvempi ajattelu!!!!

Jos luen / näen ikäviä uutisia ja asioita, en unohda sitä hevillä! Koulussa annettu tieto "ihmisten aiheuttamasta maailman tuhosta" sai "jonkun verran" vakavoitumaan ja ihmettelemään, että miksei kukaan tee asioille yhtään mitään parantaakseen tilannetta???? Kaikki tahtoo kokeista kympin, muttei sisäistä oppimaansa paskan vertaa!!!!!! Talouskasvu ja kuluttaminen on vihollinen nro1. Vaikeaa on toki muuttaa omia totuttuja elämäntapoja.

Mieltäni on kaihertanut vuosia alitajuntaisesti olemassa olevat ongelmat. En vain pysty teeskentelään onnellista tietäen, että pinnan alla kytee varsinainen pommi!!! Olisin niin tahtonut olla onnellinen ja luottavainen, saada hyvän miehen ja ison perheen! Ja p.skanmarjat.

Mieleeni pulpahtaa usein, että jatkuvasti jossain on eläimiä jotka kärsii häkeissä ja karsinoissa tuskissaan, mummot makaa paskavaipoissa ja lääkehuuruissa, kodittomia on talvipakkasissa, EIKÄ KUKAAN AUTA!!!!!! Ja kun katselen ylimielisiä kermaperseitä shoppailemassa, en toisinaan voi olla tuntematta kuin ällötystä heitä kohtaan ja ihmetellä, että toisilla on pokkaa. Toisaalta, monet heistäkin on sisimmissään onnettomia ja yrittää hukuttaa ikävän olon krääsään, jota ei tosiasiassa edes tarvitse!!!!!

• Pois pyrin

No vähän samalta tuntuu, ei munkaan mielenkiinnon kohteet kovin monen kanssa kolahda yhteen. Aika ulkopuoliseksi sitä itsensä tuntee näiden pintapuolisten koohkaajien maailmassa.

• 11+1

Joo niin se vain on, niinkuin tuolla eräässä viestiketjussa tuotiin esille, "Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä", kyllä se siitä.

• mgjg

Hei ihana nostamisen arvoinen ketju! Mistä tällaisia ihmisiä löytää? Entäpä jos yksinäisyyden syy on juuri tämä: ei- pinnallisuus!

• Olkaamme pinnallisia

no mikä vika pinnallisuudessa on ? komeat mihet ja kauniit naiset ovat kauniimpia katsella kuin treenaamattomat ihmiset. Moottoripyörät ja urheilu autot ovat silmään ja mieleen mukavampia, kuin 80-luvun perheautot. bileporukka yökerhossa on monin tavoin hyväksyttävämpää kuin lähikuppilassa yksinäinen juoppo. Eikö ole ?

• dfjosehhrgg
        Olkaamme pinnallisia kirjoitti:

no mikä vika pinnallisuudessa on ? komeat mihet ja kauniit naiset ovat kauniimpia katsella kuin treenaamattomat ihmiset. Moottoripyörät ja urheilu autot ovat silmään ja mieleen mukavampia, kuin 80-luvun perheautot. bileporukka yökerhossa on monin tavoin hyväksyttävämpää kuin lähikuppilassa yksinäinen juoppo. Eikö ole ?

"komeat mihet ja kauniit naiset ovat kauniimpia katsella kuin treenaamattomat ihmiset."

Itseä viehättää se ihmisen persoonallisuus. En todellakaan valitse seuraani sen mukaan onko päällä muotikledjut vai ei.

"Moottoripyörät ja urheilu autot ovat silmään ja mieleen mukavampia, kuin 80-luvun perheautot"

Tosta samaa mieltä.

"bileporukka yökerhossa on monin tavoin hyväksyttävämpää kuin lähikuppilassa yksinäinen juoppo. Eikö ole ?"

No ei oo.

• Pohjimmiltaan
        Olkaamme pinnallisia kirjoitti:

Nuo ovat sinun mielipiteitäsi, eivät mitään faktoja. Kaikki ihmiset ovat jollain tavalla pinnallisia, toiset enemmän, toiset vähemmän.

• pinnan alla

Minulla on hyvin tiukka arvomaailma, ja hermostun helposti ihmisiin, joilla ei ole yhtä "voimakkaita" arvoja kuin minulla. En voi sietää toisten välinpitämättömyyttä. Pidän suurinta osaa ihmisistä kauhean pinnallisina ja (kamala myöntää) typerinä. Tämä ahdistaa minua, koska se eristää minua muista, enkä löydä itseni kanssa samalla aaltopituudella olevaa seuraa. En haluaisi ajatella olevani muita parempi, koska älyllisellä tasolla tiedostan, että jokainen yksilö on arvokas, ja jokaiselta voi oppia. Silti en voi sille mitään, että pinnallisuus ahdistaa minua ja ajaa helposti ylimielisyyteen. En vaan jaksa kiinnostua siitä, kun työkaverit puhuvat Salkkareista ja baarireissuista, kun itse haluaisin puhua "oikeista" asioista. Minua kiinnostaa henkinen kasvu, maailmankaikkeus, filosofia, politiikka, luonto, psykologia, kulttuurit ja historia, erilaisten asioiden analysointi ja pohdinta. Pidän myös tarinoiden kertomisesta ja muusta "itse tehdystä" viihteestä. En jaksa katsoa telkkaria, ja tietokoneella istumisestakin saan vaan päänsärkyä. Alkoholista puhumattakaan.

Tiedän, etteivät arvoni, henkiset harjoitukseni tai mielenkiinnon kohteeni itsessään tee minusta muita parempaa. Tunnen vaan olevani niin kamalan erilainen. En tiedä, miten "normaalien" ihmisten kanssa pitäisi olla. Yleensä olen sitten hiljaa. Minulla on joitakin ystäviä, jokta ovat enemmän samalla aaltopituudella, mutta heilläkin on vähät omat kuvionsa elämässä emmekä tapaa toisiamme kauhean usein. heistä moni on ns. erakkoluonne, eli eivät edes kaipaa toisten ihmisten seuraa. Minä kaipaan.

On kauhean paradoksaalista, kun tunnen hyvin vahvaa vetoa buddhalaista/zeniläistä ajatusmaailmaa kohtaan ja olen myös kokenut voimakkaita henkisiä kokemuksia, mutta ylimielisyyteni estää henkisen kasvun. Olen pettynyt kaikkiin henkisiin opettajiin, joita olen kohdannut. Kuvittelenko tosiaan olevani heitäkin edistyneempi? Pelkään myös omaa mielikuvitustani ja sitä, että menetän täysin kosketuksen tähän maailmaan. Tunnen hyvin vahvasti oman totuuteni, mutta on todella pelottavaa kun se poikkeaa niin paljon "normaalista" ja siitä mitä suurin osa ihmisistä tuntee ja ajattelee. En halua menettää yhteyttä muihin.
      Tiedostan omat heikkouteni ja kehityskohteeni ja olen sitoutunut itseni kehittämiseen. On vaan joskus niin haastavaa, kun tuntuu ettei kellään muulla ole samaa tavoitetta. Ja kun annan itseni hermostua muiden pinnallisuudesta, en voi itsekään kehittyä.

Ihanaa, että täällä on samoin kokevia ihmisiä. Voimia teidän kaikkien talveen, toivottavasti yksinäisyys hellittää välillä.

• pnnan alla2

Ajattelen ihan samalla tavalla! En tietenkään ole muita parempi enkä koe olevani ylimielinen. Voisin sanoa omaavani enemmän silkkaa maalaisjärkeä, mikä nykyajan skifi- ja kaupunkien uusavuttomilta on unohtunut!
        Ihmiset ovat markkinavoimien vietävissä niin pahasti, että todellisuus tuppaa hämärtymään.

Toivoa ei kuitenkaan ole menetetty, nimittäin ihmiset ovat oppivaisia ja todellisuuden saa helposti palautettua muistiin.

Oikotietä onneen ja aikuiseksi kasvamiseen ei ole, kuten ei ole ihannepainon saavuttamiseen. Vain lukemalla ja laskuharjoituksilla oppii, kokemus tuo käytännön elämän varmuutta ja vain itsehillintä, liikunta ja järkivalinnat ruuan suhteen pitävät painon kurissa!!!! Unohtakaa kaikki karppaukset ja pillerit!!!!!!!!!!!! Vaikeinta elämässä on päästä tasapainoon mielensä kanssa. Se on verrattavissa kävelemisen opetteluun!

• pasternak

Täällä myös saman kaltainen ihminen. Olen ihan normaalilla älyllä varustettu henkilö, mutta kiinnostuksen kohteet ovat mualla kuin muilla "taviksilla". Minua kiinnostaa kirjallisuus, politiikka, ihmisoikeudet, jossain määrin filosofia jne. Lopetin alkoholin käytönkin, vaikka tiedän sen eristävän minut kaveripiiristäni lähes täysin.

Itseäni kyllästyttää keskustelut urheilijoiden palkoista, autojen tehoista ja muusta vastaavasta. Kyllä minäkin seuraan esim jalkapalloa välillä ja siitä voin joskus rupatella ystävien (entisten) kanssa. Mutta tuntuu, että kukaan muu ei ole kiinnostunut mistään syvällisemmästä. Normaali ihminen kävelee kadulla ja miettii mitäköhän sitä ostaisi ruokakaupasta ja onkohan it-osasto muistanut päivittää talouspäällikön tietokoneen. Itse saatan hyvinkin mietiskellä ihmiskunnan kohtaloa, Venäjän vallankumousta, James Joycen Ulysseksen sanomaa, ihmisen evoluutiota ja onko jossain muualla elämää. Näitä asioita haluaisin pyöritellä vaikka loputtomiin.

Suurin osa ihmisistä leimaisi minut hulluksi haaveilijaksi välittömästi. Ero on siinä että minä kyllä pystyn ajattelemaan niitä arkisiakin asioita, mutta muut ihmiset eivät kykene keskustelemaan näistä "sivistyneistä" ja syvällisistä asioista, koska eivät ole ikinä perehtyneet niihin. Minusta se on hullua, koska näistä asioista puhutaan jo peruskoulussa tai lukiossa.

Kyllä tämä perusluonteen erilaisuus saa minut tuntemaan täysin ulkopuoliseksi tässä maailmassa. Ei minusta ulkoisesti huomaa mitään erityistä, (paitsi ehkä hieman poissaoleva katse) mutta sisäisesti taidan elää aivan eri maailmoissa. Mukava tietysti huomata, että on meitä muitakin, ei tunnu ihan niin pahalta. Välillä mietin, että jos kaikki olisivat kaltaisiani, niin olisinkohan enemmän kiinnostunut heistä. Luultavasti. Tällä hetkellä tuntuu, että olen tuomittu kulkemaan omia polkujani aivan yksin. Onneksi tästä maailmasta ei lukeminen tai mietiskelyn aiheet lopu vähään aikaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1289
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1143
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      925
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      773
    Aihe